Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 61624 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Това, че през 2008 година там са се движили подобни "автобуси" говори принципно други неща, а не колко успешни са такива каросерии. Е, в последните години започнаха малко по малко да се превръщат в що годе нормална държава. Най-вероятно обаче тези неща отдавна са спрени от движение, а при нас до скоро супер успешния модел Мерцедес О 305 беше гръбнака на градския транспорт в столицата ни, но това е друга тема...

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Близко си. Когато през втората половина на 60-те нашите търсят възможност за лицензно производство с цел извеждане на продукцията на Чавдар на световно ниво и наваксване на изоставането, получаваме две предложения -от Кесбьорер и италианската фирма Борсани. Италианците предлагат само модернизирана каросерия М80/М81 на шаси Шкода, докато Кесбьорер - изцяло нова каросерия върху това шаси плюс отделен изцяло нов междуградски автобус със самоносеща каросерия. Естествено, че немското предложение е по-добро и италианците отпадат, независимо че Италия и Франция минават за по-малко "империалистически" държави. След което Борсани подарява проекта на Албания и по него в Шкодра започва производството на въпросните автобуси. Вижда се, че са доста спартански, то и основните успехи на Борсани, независимо че и ние сме внасяли туристически автобуси от тази фирма, са свързани не с Италия и Европа, а с износ за страните от Третия свят, най-вече за Африка и особено Етиопия.

Явно не са били особено успешни, на снимките се вижда в какво състояние са и точно поради липса на друго са били принудени още по времето на Енвер Ходжа да почнат вноса на Мерцедеси 0 305/0305Г втора употреба от "гадния запад", защото освен това са имали само стари Шкоди 706РТО и Кароси С*11 отпреди да скъсат отношенията си и със соцлагера.
« Last Edit: 23.08.2017, 21:14:42 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Кратко филчмче, разказващо за градския транспорт във Вилнюс. Има хубави снимания - в ремонтните депа на тролейбусите,  автобусите, трамваите, в диспечерския център, за електронната им таксуваща система и т.н.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xu_8BkUtR_I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xu_8BkUtR_I</a>
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1702
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Малко със закъснение, но сега се наканих. В периода 29.10.-30.10.2017г. си направих екскурзия Варна - Брюксел - Айндховен - София - Варна. Основната идея бяха самолетните пътувания, но покрай тях и градския транспорт.
Та тук ще вметна някоя снимка  от Брюксел, където бях малко по-зает и не ми остана много време за обиколки на ГТ. Все пак, след разговори с местното население и пряко наблюдение Брюксел има проблеми с концентрацията на леки лични автомобили. Макар и късно определено има стремежи за решаване на проблема със задръствания, шум, замърсяване и тн, както и насочването на потоците към ГТ и други начини за предвижване. Например от около година централният булевард Анспах е затворен и в процес на претворяване към пешеходна зона. Само в една малка част между две преки преминават автобуси използващи съседни улички за да обърнат посоката на движение. Иначе улиците на Брюксел са страшно мизерни. Може би направени, но невероятно мизерни, което ми напомни на София. Автобусите макар и нови супер одрани заради провиранията в супер тесни улички в центъра, където и моите представи не възприемаха, че може да премине автобус. Много лоша навигация от страна на превозвача. Поне в Гугъл карти навигацията 90% е актуална и адекватна. В Брюксел оперират два оператора, но нямат взаимно покритие на превозните документи. Различават се по оцветяването на превозните средства. И така както си вземам ЦГМ дневна карта на STIB-MIVB тя важи на сивкавите автобуси, метро и трамваи.
СТИБ обслужва линии: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 25, 27, 28, 29, 32, 34, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47,48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 69, 70, 71, 72, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 86, 87, 88, 89, 92, 93, 93, 95, 97, 98, както и нощните N04, N05, N06, N08, N09, N10, N11, N12, N13, N16, N18. Да вмнетна, че ще питате сигурно- номерата са последователни, няма повтарящи се за различните видове транспорт. Нещо, като във Варна (например). Няма разпределение по квартали, някакво по-специално, до колкото забелязах. Просто се почва с 1 и до където стигне. Така линия 1, 2 и 5 са метро, а линиите 3 и 4 са трамваи. Като в центъра, където железниците са и под земята, може метро и трамвай да спрат на един перон.
Другия превозвач- Lijn, бели автобуси с жълти украски, не успях да му фиксирам всички линии, но запомних най-вече трицифрените 2**. Там картите от СТИБ не важат, както и обратния вариант.


        

Прощавайте за гадните миниатюри на снимките, но не успях да накарам да даде по-хубави. Целият албум- https://www.flickr.com/gp/161278935@N07/0ohRGu
« Last Edit: 09.12.2017, 15:51:51 by Emperor »