Author Topic: Škoda 14/15Tr  (Read 149109 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2353
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1500 on: 08.08.2017, 13:05:46 »
Просто не си се возил когато го караха бързо. Дори и с металните пръти които не са от ДАК вървеше много. Да не говорим, че всеки шофьор който го е карал и знаеше как да го кара казваше, че е най-бърз от всички, дори шофьора на 503. ;)
:bb: :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 732
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1501 on: 09.08.2017, 00:22:02 »
Това е така, това беше най-бързата 15-ка във Варна, а за съжаление именно и бързината му предопредели тази съдба да бъде със строшени пръти и да му бъдат сложени тези металните, които измъчваха шофьорите, а пречеха и на самия тролей да се движи нормално. А от днес може официално да се каже, че 15тр във Варна са вече в историята. Хубаво щеше да бъде и от този модел да бъде запазен музеен експонат, но уви... .Дано от дапа и общината са забогатяли.. :angry:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1502 on: 09.08.2017, 09:33:48 »
След като ми припомнихте, съзнанието ме подсеща, че някои наистина ми беше споменал, че 525 е изпълвал най- много километража, но това е било след нещо като изпитание и проба.
Искам да попитам вярно ли е, че втората доставка е била предназначена за линия 86, а една 15-ка така и не пристига във Варна?

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 732
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1503 on: 09.08.2017, 14:11:36 »
Втората доставка беше в края на декември 2006 точно преди Коледа и Нова година. Новодошлите 15-ки -503, 504, 505 и 506 тръгнаха поетапно след Нова година, като пръв тръгна 503, още си спомням първият му работен ден, когато го видях 03.01.2007г. Седмица или две по-късно тръгна и 504, а 505 и 506 ги пуснаха през февруари. Тогава точно преди да ги докарат имаше идея да се възстанови линия 86 от Аспарухово в сегашния и вид и вероятно и по тази причина от дапа беше взето решение да се увеличи с още няколко коли тб парка, за да могат да се обслужват безпроблемно линиите, но изведнъж след това се взе друго решение,че ще бъде възстановена линия 12 и ще се обслужва от дапа и транстриумф и така пускането на 86 пак  пропадна. За 15-ки, които не са доставени и аз съм чувал, но не мога да потвърдя дали е истина.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2353
  • 5 2 5 (1989-2017)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1504 on: 09.08.2017, 14:25:34 »
525 освен че ускоряваше много бързо и вървеше много, беше и най-тихата 15-ка. Да не говорим, че беше в напълно оригинално състояние.
:bb: :bb: :inlove:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1505 on: 10.08.2017, 12:16:25 »
През лятото на 2008-ма започнах работа в подстанция Лазур (една от двете под Аспаруховия мост само, че тази с постоянен оперативен персонал) като дежурен оператор на смени самостоятелно. Един от изводите (няма да му споменавам името) захранваше ТИС-а в Аспарухово и много исках да му видя амперметъра да показва по- голям товар като пуснат 86. Тогава редовно пътувах от и за работа с 88 до пазара в Младост, където съм преспивал в апартамента на леля ми. Оттам много яко се чуваше звука на забързаните 15-ки през боровата гора над мен, особено сутрин, когато нямаше такова интензивно движение по моста. Още от средата на Аспаруховия мост тролея започваше да се чува при мен. Мисля, че една от причините да не бъде пусната още тогава линия 86 беше опасението на общинските съветници, че може да е нерентабилна поради празния пробег именно по моста и също заради натиска от страна на Транстриумф, от което се роди това 12. Обстоятелствата така се стекоха, че после се прехвърлих в ремонтната група (по мое желание), която се намира до обръщача на ТИС- Север, а пък аз си бях намерил квартира в Аспарухово и пак пътувах с 88. :P Имаше една 15-ка, която не си спомням коя беше, но мисля, че 526 която като набереше скорост, започваше импулсно да губи ход и много гадно да предърпва. Любимите ми тролейбуси си остават на първо място 503 заради пъргавостта му и след него 001, който също беше много бърз и тих, без вибрации от мотора, като и двата ми беше голям мерак да ги видя на 86. :/ Годината на спирането на линията през 2000-та дойдох да уча в МЕИ-то и хванах малко от краят й, но още тогава съм чувал от познати, че се обмисля нейното пускане отново само, че този път да тръгва от Аспарухово. Преди това идвах във Варна само през лятото и редовно съм пътувал с 83 и 88 само, че до друг блок.
« Last Edit: 10.08.2017, 12:37:49 by klutsohor »

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 732
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1506 on: 10.08.2017, 13:52:00 »
За съжаление, нито една 15-ка не можахме да видим на 86, иначе 001 аз съм го виждал на 86, споменът ми е точно как минава на музея, някъде 2000 година  беше преди да я спрат. ;)

Offline DjeimsBond85

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1507 on: 26.08.2017, 17:53:50 »
Днес имах късмета да видя учебната 14 ка във Владиславово!Незнам колко време стана откакто спряха старите тролеи ама си беше красота да видя такъв тролей!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4712
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Škoda 14/15Tr
« Reply #1508 on: 13.01.2018, 09:45:50 »
138 се движи с обучаващ се шофьор. :fan:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.