Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Dragon

Pages: [1] 2 3
1
На 1 декември от 13:00 на пл. Възраждане предстои официалното представяне на възстановения трамвай МАН-СИМЕНС (инв. 553). Идеята за възстановяването на трамвая е на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, като част от проекта за съхраняване и възстановяване на историческите трамваи на София и изграждане на музей на градския транспорт на столицата, представен през 2013 г. Възстановяването се извърши благодарение на финансовата подкрепа от страна на Сименс България ЕООД в поделение Трамкар към Столичен електротранспорт ЕООД.
Трамвайна мотриса МАН-СИМЕНС с инв.номер 553 (първоначално 83) е произведена през 1935 г. в Германия, и пристига в София като част от доставката на 12 двуосни мотриси за столичния градски транспорт през същата година. Кошът е произведен в заводите на МАН в Нюрнберг, а електрооборудването в завода на Сименс в Берлин. При доставката си мотрисите получават номера от 81 до 92 и са пуснати по най-новата трамвайня линия в града – до Семинарията (пусната през 1933 г.). Интересен факт, свързан с доставката на трамвайните мотриси е, че тя е осъществена съвместно с парни локомотиви по взаимна договореност между правителствата на България и Германия, срещу изнасяна за Германия българска селскостопанска продукция. Трамваите са също така първите с метални рамки и механизъм с ръчка за сваляне на прозорците. Преди това трамваите са били с дървени рамки с каишки.
 
Откъс от книгата "60 години градски пътнически транспорт - София, 1901-1961"
Трамваите МАН-СИМЕНС са в редовна експлоатация с пътници над 36 години, а след това два от тях – 83 и 92, продължават да работят като служебни трамваи чак до средата на 80-те години на ХХ век. Именно при преминаването на трамваите към служебни мотриси те получават номера, започващи с 55Х. 83 получава номер 553, а 92 - 555. През 1999 г. 92 бива възстановен (не е изключено за възстановяването му да са ползвани части от 553/83), като по този начин се превръща в първия атракционен трамвай в София. Същевременно 553/83 е оставен за съхранение в поделение Трамкар, където през 2015 г. е проведено и възстановяването му.

http://bgtransport.org/?action=news&info=afa7e1156daae67af0ed46a3af0f8dec

2
Изтрити теми / Снимки
« on: 03.02.2015, 22:45:44 »
Моля, пускайте снимките от Бургас в тази тема, за да не се пълнят другите с офтопик. Освен, ако не са по някакъв начин уникални и ценни, гледайте да са с добро качество - фокус, светлина и т.н. Ако искате просто да показвате какво сте видели през деня, има достатъчно много други места, където да се прави това.

В конкретните теми обсъждайте самите автобуси и тролейбуси, новини и т.н., а снимките да са само за да илюстрират нещо.

3
Важна информация / Новини
« on: 01.07.2014, 16:46:28 »
Между 00:00 и 04:00 на 08.07.2014 срещу 09.07.2014 ще се извършва ъпгрейд от хостинга и са възможни проблеми с работата с форума.

4
По стара (8-годишна) традиция на 13 януари форумът има рожден ден. Събитието ще бъде отбелязано с форумна среща. Желаещите да се включат имат срок до 12-ти януари (неделя) да заявят присъствието си.

Дата:
13.01.2014г. 19:00 ч.

Сборен пункт:
при паметника на Патриарх Евтимий

Заведение:
"Механчето" - намира се на Неофит Рилски веднага след кръстовището с Ангел Кънчев в посока Витошка. Ето тук е: http://www.bgmaps.com/link/EA5A9217C7E06797A6E78288004423CE . Близо е до старата Мистър Пица.



Списък на желаещите:
1. Dragon
2. Tauri
3. Maniak
4. Difian
5. emm_1968
6. mitakakutina
7. viktorlc
8. Petko21
9. iashu
10. MadShofer
11. tiristor
12. ozzy
13. blagun
14. Ivo
15. KRAKOMOBILA
16. RADOCVET
17. dimi
18. AGENT 006
19. Repcho
20. Gabriela
21. mrav4o
22. Tatra
23. alpha_adversativum
24. AROS
25. Svetoslav
26. Danchoti
27. Fantomas
28. София 70
29. Knoxville
30. The Freshmaker
31. Emperor
32. fizik
33. CKD
34. mihailo
35. tiristor
36. etnies

+1 Gabriela
+1 The Freshmaker
+1 maniak
+1 fizik
+1 tiristor

____________

40+ човека

5
От много време ми се въртят няколко идеи за реорганизация на движението и едто една от тях:

По ул. Г. С. Раковски в участъка от Граф Игнатиев до Патриарх Евтимий се получава изкуствена тапа, защото макар пътя да е с габарит за 3 ленти, в момента са 2 - по 1 във всяка посока. Моята идея е пътят да стане с 3 ленти  - една в посока Граф Игнатиев и 2 в посока Патриарх Евтимий. Понеже минавам от там всеки ден, имам наблюдение над трафика. В посока Граф Игнатиев има винаги спрели коли и таксита преди и след светофара на Графа и реално използваема е само 1 лента, но задръствания почти не се получават. В обратната посока обаче всяка вечер има големи задръствания на светофара на Графа поради стесняването в 1 лента преди светофара и спрелите там коли и таксита. При моята идея 2-те ленти преди Графа в посока Патриарх Евтимий ще си продължават и след светофара чак до 1-ва градска и няма да я има тази тапа, което ще облекчи движението. В обратната посока реално няма да има промяна, поради изброениете горе причини и на кръстовището с Графа ще остане само 1 лента преди него, а след него в участъка от Графа до Ст. Караджа дясната ще бъде за таксита, а лявата ще е за движение.

Ползи:
- премахва се задръстването на кръстоеището с Графа в посока Патриарха
- няма реална промяна в обратаната посока откъм пропускливост
- разкриват се пакоместа за такситата, като така те вече няма да пречат на движението
- спирането на улицата ще се саморегулира от трафика, защото никой няма да оставя колите да спират за цигари и да задръстват движението, докато сега имат оправдание, че така или иначе движението се събира в 1 лента.

Единственото ми притеснение е завоят, но все пак смятам, че има достатъчно място за 3 ленти. Иначе би могло да се премианва в 1 лента само за този участък, което пак ще улесни преминаването.

6
На годишнината на форума беше създадено Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".

Повече информация за идеята, целите и т.н., можете да откриете на страницата на сдружението http://bgtransport.org/ .

Ако желаете да станете член, ето условията:
Quote
Чл. 11. Членството в Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” може да бъде:

Пълноправно – с право на глас в Общото събрание;
Асоциирано – с право на съвещателен глас в Общото събрание;
Почетно – придобито с решение на Общото събрание по предложение на Управителния съвет, с право на съвещателен глас в Общото събрание.


Quote
Чл. 13. (1) Асоциирано членство се придобива с решение на Управителния съвет, след подадена от заявителя молба, автобиография и препоръки от един пълноправен член или двама асоциирани членове на Сдружението.
(2) Кандидатът подписва декларация, че е запознат и приема разпоредбите на настоящия Устав;
(3) След приемането му от Управителния съвет, кандидатът попълва формуляр, в който посочва лични данни и координати за връзка (домашен и електронен адрес, телефон за контакти) и прикрепя 2 актуални снимки;
(4) Кандидатите – юридически лица представят с молбата преписи от документите си за регистрация и от решението на управителните органи за членство в сдружението;
Чл. 14. Правото на съвещателен глас позволява на асоциираните и почетните членове по време на заседанията на Общото събрание да изказват мнение, да внасят доклади за разглеждане, да правят предложения за вземане на решения.

Quote
Чл. 15. Пълноправно членство се придобива от асоцииран член, след решение на Общото събрание, при следните условия:

Да е асоцииран член поне от шест месеца;
Да е подал молба по образец и автобиография до Управителния съвет;
Да има препоръки от трима пълноправни членове на Сдружението.
Чл. 16. (1) Молбата за пълноправно членство се разглежда най-късно на първото Общо събрание на Сдружението.
(2) След приемането му от Общото събрание, новоприетият пълноправен член заплаща встъпителна вноска, а впоследствие и текущ членски внос.

Както се вижда, първоначално можете да станете само асоцииран член, а в последствие - пълноправен.

Допълнителни условия са:
- навършени 18 години;
- внасяне на встъпителна вноска от 40 лв.
(такава е внесъл всеки един от учредителите)

Желаещите да се присъединят към екипа на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", които отговарят на посочените условия, могат да го заявят на имейла на сдружението, след което ще им бъде изпратена молба по утвърдена форма, устав, правилник и документи, които следва да бъдат представени. Данните за контакт можете да намерите в сайта.

8
Виж в "Кръстовища на 2 нива".

9
Повдигнати пешегодни пътеки в София:

бул. Г. М. Димитров - при МГУ между бул. Св. Климент Охридски и ул. Никола Габровски (Дианабад, Студентски град)

бул. Г. М. Димитров - между следствието и бул. Цариградско шосе, двупосочно (Мусагеница)

бул. Г. М. Димитров - при ул. 172 между бул. Св. Климент Охридски и бул. Цариградско шосе в посока бул. Драган Цанков (Мусагеница)

ул. Никола Габровски - при кръстовището с ул. Тинтява (Дианабад)

бул. 8-ми декември - пред УНСС (Студентски град)

ул. Академик Борис Стефанов - пред Фантастико (Студентски град)

ул. Академик Борис Стефанов - при кръстовището с ул. Атанас Манчев, при "Баба Яга" (Студентски град)

ул. Академик Борис Стефанов - пешеходната пътека на Зимният дворец (Студентски град)

бул. Симеоновско шосе - до бензионостанция Петрол (Витоша)

бул. Симеоновско шосе - при кръстовището с ул. Тодор Кожухаров (Витоша)

ул. Бистришко шосе - на около 100 м след Околовръстното в посока Бистица. (Малинова долина)

ул. Президент Линкълн (бившата ул. Обиколна) - при кръстовището с ул. Анастасия Димитрива, между бул. Овча купел и ул. Монтевидео (Овча купел)

ул. Президент Линкълн (бившата ул. Обиколна) - при касата на Топлофикация, между бул. Овча купел и ул. Монтевидео (Овча купел)

ул. Президент Линкълн (бившата ул. Обиколна) - при кръстовището с ул. Централна, в близост до магазин Лидл (Овча купел)

ул. Монтевидео - при кръстовището с ул. Братя Бартел (Овча купел)

ул. Монтевидео - при кръстовището с ул. 763-та (Овча купел)

бул. Никола Петков - при кръстовището с ул. Паскал Тодоров, между бул. Цар Борис III и ул. Любляна (Княжево, Овча купел)

бул. Братя Бъкстон - при обръщалото на ТБ 2 (Бъкстон)

бул. Братя Бъкстон - при кръстовището с ул. Българска легия (Бъкстон)

бул. Братя Бъкстон - при кръстовището с ул. Иван Сусанин (Бъкстон)

бул. Братя Бъкстон - при кръстовището с ул. Вихрен (Бъкстон)

ул. Житница - при кръстовището с ул. Хайдушка поляна (Красно село)

ул. Житница - при входа на гараж Земляне (Красно село)

ул. Кюстендил - на кръстовището с улица Дойран, точно преди тролейбусната спирка (двупосочно) (Хиподрума)

ул. Кюстендил - на пешеходната пътека точно преди улица Битоля (двупосочно) (Хиподрума)

бул. Тодор Каблешков - на кръстовището с ул. Родопски извор (двупосочно) (Борово)

бул. Тодор Каблешков - на кръстовището с ул. Георги Измирлиев (двупосочно) (Гоце Делчев)

бул. Евлоги Георгиев - близо до пресечката с ул. Тулово, посока Орлов мост (Център)

бул. Евлоги Георгиев - между бул. Драган Цанков и ул. Гурко, двупосочно (Център)

бул. Евлоги Георгиев - при кръстовището с ул. Юрий Венелин (Център)

бул. Евлоги Георгиев - при кръстовището с ул. Генерал Паренсов - двупосочно (Център)

ул. Иван Асен II - при 12-то СОУ - 2 броя (Център)

бул. Драган Цанков - при БНР (Център)

бул. Йерусалим -  при спирката на бл. 6 (Младост 1)

бул. Йерусалим -  пред Пикадили (Младост 1)

ул.Филип Аврамов - срещу Палавници (Младост 3)

ул. Свето преображение - на кръстовището с ул. Генерал Радко Димитриев (Младост 3)

ул. проф. Александър Танев - до Лидл (Младост 4)

бул. Андрей Ляпчев - на спирката при блок 68 (Младост 1)

бул. Андрей Ляпчев - между ул. Жеко войвода и ул. Зелена поляна (Дървеница)

бул. Андрей Ляпчев - на спирката между улиците "Пловдиско поле" и Проф. Стоян Киркович (Дървеница)

бул. Добринова скала - Люлин 2 при блок 264 и съответстващата а мястото спирка на МГТ (Люлин)

бул. Добринова скала - Люлин 4 при автобусната спирка при блок 402 (Люлин)

бул. Царица Йоана - Люлин 2/3 при пощенски клон 1336(централната поща на Люлин) и съответстващата на мястото автобусна спирка (Люлин)

бул. Захари Стоянов - Люлин 3/4 при спирка "Община Люлин" и улица 401 (Люлин)

бул. Захари Стоянов - Люлин 3/4 при спирка ж.к. Люлин 3 и улица 425 (Люлин)

бул. Джавахарлал Неру - Люлин 7 при ресторант KFC и блок 715 (Люлин)

бул. Проф. Александър Станишев - Люлин 1/2 при 26-ти ДКЦ (Люлин)

бул. Луи Пастьор - Люлин 9/10 при улица Ген. Никола Генев и съответстващата на мястото тролейбусна спирка (Люлин)

ул. Aтанас Узунов - при кръстовището с ул. Калиманци и ул. Иван Щерев (Гео Милев)

ул. Иван Димитров-Куклата - до автостанция Гео Милев (Гео Милев)

ул. Слатинска - до Лидл (Гео Милев)

ул. Гео Милев - до 31-во СУЧЕМ (Слатина)

ул. Кривина - до ВТУ Тодор Каблешков (Слатина)

ул. Боян Магесник - при кръстовището с ул. Мъдрен (Слатина)

ул. Мими Балканска - при кръстовището с ул. Владимир Минков-Лотко (Христо Ботев)

ул. Тодорни кукли - точно на касите на Герена (Подуяне)

ул. Тодорни кукли - при пресечката с ул. Неофит Бозвели (Подуяне)

ул. Резбарска - до Лидл (Хаджи Димитър)

ул. Резбарска - до Пени (Хаджи Димитър)

ул. Макгахан - до пазара в Хаджи Димитър (Хаджи Димитър)

ул. Васил Петлешков - на спирката на 42-ро ОУ (Хаджи Димитър)

ул. Васил Петлешков - при кръстовището на църквата с ул. Ген. Липранди (Хаджи Димитър)

ул. Ген. Липранди - на кръстовището с ул. Васил Петлешков (Хаджи Димитър)

ул. Мара Бунева - до кръстовището с ул. Одеса и едноименната спирка (Орландовци)

бул.Хан Кубрат - между Бели Дунав и Хр.Силянов, до общината/Фантастико (Надежда)

бул. Хан Кубрат - до Еуратек (Надежда)

Общо: 68 бр.


Нека да направим списък на всички повдигнати пешеходни пътеки в София, за да няма изненадани съфорумци с потрошени коли. До тук съм написал няколко, за да видите формата в който ще се публикуват. Пишете в този формат за кои други се сещате и аз ще ги премествам в първото мнение. Проверявайте първо дали вече не е писано за тази пешеходна пътека. Не коментирайте, а само спделяйте пътеките, които знаете и липсват в списъка.

10
Вече е факт скъсяването на тм. 9
Quote
ВЪВ ВРЪЗКА СЪС СТРОИТЕЛСТВОТО НА ВТОРИ ДИАМЕТЪР НА СОФИЙСКОТО МЕТРО ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ „БУЛ. „ПАТРИАРХ ЕВТИМИЙ” – БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ”, ПОДОБЕКТ „МЕТРОСТАНЦИЯ 11-ІІ – „ДЖЕЙМЗ БАУЧЕР” – ЕТАП 6 И ЕТАП 8 И ЗАПОВЕД РД-09-05-2/06.01.2010 НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА:

1. ЗА 6-ТИ ЕТАП: ОТ 09.01.2010 ДО 21.02.2010:
- ОТ 00:00 ЧАСА НА 09.01.2010 ДО 24:00 ЧАСА НА 21.02.2010 СЕ ЗАБРАНЯВА ДВИЖЕНИЕТО НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ИЗТОЧНОТО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ” МЕЖДУ УЛ. „МАЙОР ТОМПСЪН” И УЛ. „ЛЮБОТРЪН” (РУМ „ЧЕРНИ ВРЪХ”). ДВИЖЕНИЕТО НА ППС В УЧАСТЪКА ЩЕ СЕ ИЗВЪРШВА ДВУПОСОЧНО В ЗАПАДНОТО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ”.

2. ЗА 8-МИ ЕТАП: ОТ 22.02.2010 ДО 28.08.2010:
- ОТ 00:00 ЧАСА НА 22.02.2010 ДО 24:00 ЧАСА НА 28.08.2010 СЕ ЗАБРАНЯВА ДВИЖЕНИЕТО НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ЗАПАДНОТО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ” МЕЖДУ УЛ. „ЗЛАТЕН РОГ” И УЛ. „ЕЛИН ВРЪХ”. ДВИЖЕНИЕТО НА ППС В УЧАСТЪКА ЩЕ СЕ ИЗВЪРШВА ДВУПОСОЧНО В ИЗТОЧНОТО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ”.

3. ОТ 04:30 ЧАСА НА 09.01.2010 ДО 24:00 ЧАСА НА 28.08.2010 СЕ ВЪВЕЖДА ВРЕМЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА ДВИЖЕНИЕ НА МАСОВИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ КАКТО СЛЕДВА:
3.1. МАРШРУТЪТ НА ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ 9 СЕ ПРОМЕНЯ КАКТО СЛЕДВА: ОТ НОВОИЗГРАДЕНИЯ ТРАМВАЕН ТРИЪГЪЛНИК НА КРЪСТОВИЩЕ БУЛ. „ДЖЕЙМЗ БАУЧЕР” – УЛ. „КОРАБ ПЛАНИНА” ПО БУЛ. „ДЖЕЙМЗ БАУЧЕР”, ПО МАРШРУТА СИ ДО СПИРКА „УЛ. „КЛОКОТНИЦА” НА БУЛ. „ХРИСТО БОТЕВ”, НАПРАВО ПО БУЛ. „ХРИСТО БОТЕВ”, ЦЕНТРАЛНА ГАРА, БУЛ. „КНЯГИНЯ МАРИЯ ЛУИЗА” И ПО УЛ. „КОЗЛОДУЙ” ПО МАРШРУТА НА ТМ ЛИНИИ 3 И 18 ДО КВ. „ОРЛАНДОВЦИ” ДВУПОСОЧНО. МОТРИСИТЕ ЩЕ СПИРАТ:
- НА ВСИЧКИ СЪЩЕСТВУВАЩИ ТРАМВАЙНИ СПИРКИ В ПРОМЕНЕНИЯ УЧАСТЪК НА МАРШРУТА С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА СПИРКА „УЛ. „КОЗЛОДУЙ” НА БУЛ. „КНЯГИНЯ МАРИЯ ЛУИЗА” ЗА ТРАМВАЙНИ ЛИНИИ 1 И 7 (ПРЕД УПРАВЛЕНИЕТО НА ЦЕНТЪР ЗА ГРАДСКА МОБИЛНОСТ)
- НА НОВОРАЗКРИТАТА ДВУПОСОЧНА СПИРКА „УЛ. „КОРАБ ПЛАНИНА”, КРАЙНА НА УЛ. „КОРАБ ПЛАНИНА” И НАЧАЛНА НА БУЛ. „ДЖЕЙМЗ БАУЧЕР”.
ТМ ЛИНИЯ 9 ЩЕ СЕ ОБСЛУЖВА ОТ ЕДИНИЧНИ МОТРИСИ.
3.2. ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ 2 СЕ ЗАКРИВА.
3.3. ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ 18 ДА РАБОТИ С УВЕЛИЧЕН БРОЙ КОЛИ.
3.4. ВРЕМЕННАТА АВТОБУСНА ЛИНИЯ 9-ТМ ЩЕ РАБОТИ С УВЕЛИЧЕН БРОЙ КОЛИ.

11
Извършва се някаква ремонтна дейност на релсите в района на Руски паметник. Засега са разкарани паветата на релсите от спирката в посока към Княжево до самия паметник. Има докарани също така и нови релси. По-късно ще пусна и снимки.

ЕДИТ: Обещаните снимки








12
Мисля че е време да се разберем за една форумна среща на откриването на МС8. Ясно е и че доста народ от форума ще е там, така че да се съберем поне на едно място да се видим. Довечера вероятно ще разпитам за информация относно това кога ще е откриването и евентуално за това какви ще са интервалите на метрото.
Решено - Понеделник 07.09 18:00 при входа на траволатора при Орлов мост.

13
Архивирани теми / Часът на Земята
« on: 26.03.2009, 12:27:49 »
Инициативата е наречена «Часът на Земята» и цели да привлече вниманието на хората от цял свят в решение на проблема..
    Като част от кампанията на 28 март 2009г. (събота), на глобално ниво ще проведе инициативата Earth Hour (Часът на Земята). В рамките на един час - от 20,00 ч. до 21,00 часа, милиони хора в някои от най-големите градове на света, включително и София, ще изключат осветлението си, като по този начин покажат съпричастност към проблема и готовност да работят за неговото решаване.
    През последните две години в инициативата се включиха над 370 града в цял свят, чрез изключване осветлението на улиците или на познати на всички паметници и обществени сгради.


Ето и нещо за тези, които оставят компютрите си денонощно включени: http://hardware.slashdot.org/article.pl?no_d2=1&sid=09/03/26/0355241

14
Тук можете да видите информация публикувана от СО за МД2: http://gtsofia.info/viewnews.php?news=346

15
http://vbox7.com/play:9ea5b21e

Писна ли ви от лъжи и измами? Писна ли ви от кражби, корупция и лицемерие? Писна ли ви да ви тъпчат и да се подиграват с вас? Писна ли ви от всичко?

В нас е силата да променим нещата. Нека бъде единни и да покажем, че не сме безучастни, че не сме пионки! Нека сложим край!

Присъединете се към националния протест на 14.01 от 11:00 пред парламента! Заедно можем повече!



16
Разни / Поздрави
« on: 11.09.2008, 14:40:12 »
Нова тема за поздрави, че предишната беше станала много голяма.

17
Разни / Концерти, партита...
« on: 27.04.2008, 15:50:50 »
Тема за споделяне на информация за всякакви музикални събития които ви интересуват.


Ето и повода:

http://www.lovechfest.com/

и по-точно изпълнителите които ще пеят първите 2 дни:
6 - Dr. Alban
7 - Ace Of Base

Предполагам са любими на много хора от форума

18
Quote
Авария на трамвай на бул. “Цар Борис III” блокира движението към центъра
 
 
 
22 октомври 2007 | 14:09 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Трамвайна мотриса се е преобърнала бул. “Цар Борис III”, съобщиха очевидци за Агенция “Фокус”. От Столичната компания за градски транспорт потвърдиха, че има авария на мотриса и движението в посока центъра е блокирано. При инцидента няма пострадали, ватманът на трамвая е в уплах.
Движението в района е силно затруднено и има голямо задръстване.

19
Бариерите на Графа при кръстовището с Раковска в посока Попа са почти готови. Дано скоро станат и на другите пресечки.

20
Quote
едно футуристично автобусче от UK
January 18, 2007 at 3:15 pm · Filed under авто дизайн

Темата за градския транспорт е доста наболяла в нашия… малък град. София е една транспортна лудница и може би именно заради това ще ви е интересно да прочетете следващите редове.

В Обединеното Кралство работят по един проект за автобус с кодовото име “mobilicity PPT” ( Personalised Public Transport vehicle - в превод - персонализирано градскотранспортно средство ). Тази малка капсула е проектирана да срещне потребността от мобилност в големи метрополиси и градове на бъдещето. Тя е адресирана към така нареченото ” голямо дърво” - задръстване, качество на въздуха и потребление на енергията. Системата е автоматична и без шофьор, разполага с 12 места , включително и място за инвалиден стол. PPT ще предлага гъвкави и алтернативни маршрути, базирани на заявка от пърниците. Цялото возене ще става без намесата на пари. Плащането и въпросната заявка за услугата ще се извършва с помощта на мобилен телефон.
 


Този автобусовлак ще се задвижва от литиево йонни батерии, но ще предлага и избор за други енергийни системи ( например, двигатели базирани на водород ). Според разработките, транспортното средство ще ползва само 50% от енергията, която използват нормалните превозни средства и разходите по поддръжката ще са пак с 50% по-малко поради липсата на шофьор. Автобусът ще бъде направляван от магнитни маркери по пътя, подсигурени от GPS устройство и система за директно измерване на разстояния. Всичко това ще е в комбинация с радари, сензори за препятствия по пътя и такива за контрол на скоростта.

 

Проектът е разработен от “Capoco Design Limited & InnovationRCA” за дизайн-конкурс на фирмата Мишелин, но идеята се се сторила атрактивна на редица хора и първият прототип ще обслужва летище Хийтроу. От BBC твърдят, че ако тестовете са успешни автобусът ще оперира из Лондон до 10 години. Хората взели участие в разработването са : Merih Kunar (главен дизайнер), Rob Morton (дизайнер), Owen Evans (дизайнер), Ron Saunders (консултант) и Alan Ponsford (ръководител на проекта).

http://hsdmag.net/2007/01/18/futuristic-ppt-bus/

Pages: [1] 2 3