Author Topic: Закъсненията на МГТ  (Read 44903 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #520 on: 12.11.2017, 13:37:16 »
Да не пробват пак системата с пиломатите?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #521 on: 12.11.2017, 21:35:45 »
Това с пиломатите много чупи гредите като се вдигнат под превозното средство. По графа имаше няколко такива случаи на вдигане под трамвай. Според мен същия ефект би се постигал с бариери, като всеки има дистанционно с което да вдига бариерата.

Иначе с пиломатите имаше и забавни случаи-някой олигофрен се набута зад трамвай, мине трамвая, вдигне се пиломата точно под кочината му и я разбие цялата отдолу и стане за посмешище на всички чакащи на Попа  :D
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2892
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #522 on: 13.11.2017, 00:17:27 »
Вчера и тази вечер (събота и неделя) след 18:30 часа трамваите по линия 10 бяха със закъснение, идвайки от Хладилника. Същото важи за автобусните линии в района. Център за градска мобилност - вашето бездействие губи времето на пътниците. Когато последните си изпуснат другите транспортни връзки, заради напр. закъснял трамвай и трябва да чакат още двадесет минути следвата кола на другия тип транспорт, то това си е чиста загуба на време. Така в крайна сметка стимулирате още повече автомобилния трафик. А при понижаване на температурите как се отразява чакането на студа на пешеходците?
Линия 102, идвайки от Овча купел закъснява на бул. Президент Линкълн. После на Гешов, на Св. Наум. Така и този транспорт за Лозенец е нередовен. Какво правите вие - редовно оставяте Студентски град и Витоша без линия 102, която тръгва напряко от колелото на Студентски град по Стефан Младенов до Никола Габровски.
Какво трябва да направите с диспечерирането на линия 102 - да въртите коли пред гараж Земляне, т.е. пълен редовен курс от Студентски град до Мушанов и Житница, три минути почивка за водача и обратно по маршрута, при два събрани един зад друг автобуси по линия 102. Втората кола поема пътниците на спирка Балканкар и продължава до Овча купел 2. Защо - в квартала има 11, 73, 60.
« Last Edit: 13.11.2017, 00:29:07 by tm0 »
                         

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 138
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #523 on: 13.11.2017, 12:53:41 »
По-зле ще става, по-добре няма да става. каквито и дребни решения да се измислят, няма да помогнат. Само замазват очите.

Когато има проблем, трябва да се търси неговия корен. а не само да се борят симптомите. корена на проблема със закъсненията на градския транспорт е големият трафик и задръстванията. Значи решението е рестрикции спрямо ползването на лични автомобили. Подобно решение, освен решаване на проблема със закъсненията на градския транспорт, има и други положителни страни. Ще дишаме по-чист въздух. ще намалее амортизацията на инфраструктурата. ще намалее разрушаването на площи и територии, които не са предназначени за коли. например тротоари, зелени площи и детски площадки.

Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!! Колата цапа много повече! може да се направят винетки за центъра. ама за широкия център. границата трябва да са ж.п. линиите. за Пловдив, за Перник и бившата околовръстна ж.п. линия. кръга който описват трябва да се силно ограничен за коли!!!

И тогава ще видите как закъсненията на градския транспорт ще останат в миналото.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6803
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #524 on: 13.11.2017, 13:08:25 »
Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!!

30 лева е за 20 годишна малолитражка, каквито в София са на изчезване. За повечето автомобили данъка е доста над 100 лв. За моят например (2.0 л, 108 кВт, 8 години) е 223 лв.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #525 on: 13.11.2017, 13:53:09 »
По-зле ще става, по-добре няма да става. каквито и дребни решения да се измислят, няма да помогнат. Само замазват очите.

Когато има проблем, трябва да се търси неговия корен. а не само да се борят симптомите. корена на проблема със закъсненията на градския транспорт е големият трафик и задръстванията. Значи решението е рестрикции спрямо ползването на лични автомобили. Подобно решение, освен решаване на проблема със закъсненията на градския транспорт, има и други положителни страни. Ще дишаме по-чист въздух. ще намалее амортизацията на инфраструктурата. ще намалее разрушаването на площи и територии, които не са предназначени за коли. например тротоари, зелени площи и детски площадки.

Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!! Колата цапа много повече! може да се направят винетки за центъра. ама за широкия център. границата трябва да са ж.п. линиите. за Пловдив, за Перник и бившата околовръстна ж.п. линия. кръга който описват трябва да се силно ограничен за коли!!!

И тогава ще видите как закъсненията на градския транспорт ще останат в миналото.

Аз пък искам да се въведе данък въздух. Сам по себе си аз съм семейство, състоящо се от един член, от къде на къде някакви семейства с по 2 деца ще ми издишват въздуха, който ми се полага?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #526 on: 13.11.2017, 15:55:55 »
По-зле ще става, по-добре няма да става. каквито и дребни решения да се измислят, няма да помогнат. Само замазват очите.

Когато има проблем, трябва да се търси неговия корен. а не само да се борят симптомите. корена на проблема със закъсненията на градския транспорт е големият трафик и задръстванията. Значи решението е рестрикции спрямо ползването на лични автомобили. Подобно решение, освен решаване на проблема със закъсненията на градския транспорт, има и други положителни страни. Ще дишаме по-чист въздух. ще намалее амортизацията на инфраструктурата. ще намалее разрушаването на площи и територии, които не са предназначени за коли. например тротоари, зелени площи и детски площадки.

Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!! Колата цапа много повече! може да се направят винетки за центъра. ама за широкия център. границата трябва да са ж.п. линиите. за Пловдив, за Перник и бившата околовръстна ж.п. линия. кръга който описват трябва да се силно ограничен за коли!!!

И тогава ще видите как закъсненията на градския транспорт ще останат в миналото.
Рестрикции за броя на колите не може да се направи, а няма и смисъл. Когато се опитваш да направиш нещо насилствено, обикновено ефектът е обратния.  За да се качат хората на градски транспорт, трябва той да стане редовен, бърз и удобен. Обособените трасета, адекватните разписания и повечето коли на линия са първата стъпка. Ограничаването на достъпа за замърсяващи коли (както и по-високи такси за тях) или платеното навлизане в центъра също ще помогнат.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #527 on: 13.11.2017, 18:18:38 »
Все пак за да се намалят сериозно закъсненията на някои линии са нужни и допълнителни бус ленти - примерно за 76, 204/304 и 604 биха били много полезни такива по Евлоги Георгиев между Орлов Мост и НДК, за 280 - между 4-ти километър и МС Г.М.Димитров, за 111 по Околовръстното след реконструкцията на участъка между НИМ и Люлин и т.н.  В противен случай неизбежно ще има пакетно придвижване, непълни курсове, сериозни закъснения и т.н. :rolleyes: Увеличението на колите няма да подобри сериозно обслужването по проблемните линии, ще доведе само до пакетно придвижване по Вуцов. :rolleyes:

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #528 on: 14.11.2017, 13:13:33 »
Рестрикции за броя на колите не може да се направи, а няма и смисъл. Когато се опитваш да направиш нещо насилствено, обикновено ефектът е обратния.  За да се качат хората на градски транспорт, трябва той да стане редовен, бърз и удобен. Обособените трасета, адекватните разписания и повечето коли на линия са първата стъпка. Ограничаването на достъпа за замърсяващи коли (както и по-високи такси за тях) или платеното навлизане в центъра също ще помогнат.
Двете неща трябва да се случат едновременно. Рестрикция на автомобилите и за компенсация - редовен транспорт. Както имаше цитирана статия - не може един трамвай със 100-на пътника да чака автомобил с един. В момента тежкият трафик бави общественият транспорт и няма как последния да стане по-редовен докато не му се осигури полагащото му се предимство. А това явно не се случва от самосебе си и трябва радикални мерки като ограничаване на автомобилите.

Между другото на мен ми минава една идея, но е трудна за реализация. Става въпрос за забрана на левите завои, когато има трамвайно движение. Маневрата да е дясно - дясно - дясно и перпендикулярно пресичане на трамвая.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #529 on: 14.11.2017, 13:21:32 »
Може би по-добра е друга идея - да се ограничи пресичането на трамвайните трасета само до кръстовищата на по-големи улици, останалата част да бъде изолирана с ограждения. Примерно по Мария Луиза трамвайното трасе да може да се пресича само на входа/изхода на автогарата,  Козлодуй, Лъвов Мост, Цар Симеон, Екзарх Йосиф, Тодор Александров и Александър Стамболийски, за  Христо Ботев съответно Струга, Сливница, Цар Симеон, Пиротска, Тодор Александров, площад Възраждане, площад Македония, Петте Кьошета и може би евентуално кръстовищата на единия или двата булеварда с Позитано. :rolleyes: Аналогично по Дондуков пресичане на трамвайното трасе трябва да е разрешено само на Веслец, Бачо Киро, Георги Раковски, Васил Левски и Кракра. :rolleyes:
« Last Edit: 14.11.2017, 14:21:21 by V.Peichev »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #530 on: 14.11.2017, 13:35:48 »
Според мен най-големите задръствания и забавяния на трамваите са на кръстовищата, където левият завой е забранен докато направо е разрешено. Обикновено завиващите наляво са върху трамвайните линии и трамваят е длъжен да чака следващата фаза. Има ги и другият ефект - дори и да няма ляв завой, когато двете ленти са заети с по 5 автомобила и повече, често започва да се образува трета колона върху трамвайните линии.

Online pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #531 on: 14.11.2017, 13:54:25 »
Рестрикции за броя на колите не може да се направи, а няма и смисъл. Когато се опитваш да направиш нещо насилствено, обикновено ефектът е обратния.  За да се качат хората на градски транспорт, трябва той да стане редовен, бърз и удобен. Обособените трасета, адекватните разписания и повечето коли на линия са първата стъпка. Ограничаването на достъпа за замърсяващи коли (както и по-високи такси за тях) или платеното навлизане в центъра също ще помогнат.
Двете неща трябва да се случат едновременно. Рестрикция на автомобилите и за компенсация - редовен транспорт. Както имаше цитирана статия - не може един трамвай със 100-на пътника да чака автомобил с един. В момента тежкият трафик бави общественият транспорт и няма как последния да стане по-редовен докато не му се осигури полагащото му се предимство. А това явно не се случва от самосебе си и трябва радикални мерки като ограничаване на автомобилите.

Между другото на мен ми минава една идея, но е трудна за реализация. Става въпрос за забрана на левите завои, когато има трамвайно движение. Маневрата да е дясно - дясно - дясно и перпендикулярно пресичане на трамвая.

Идеята за левите завои да се заменят с 3 десни не е лоша. Там където е възможно разбира се, не на всяка цена.
За чакането на градския транспорт се говори от много време, но за жалост нищо не е направено - като дойде трамвая да му светва веднага зелено и да не чака.
За мен рестрикциите няма да доведат до нищо съществено, а трябва:
1. Обособени трасета
2. Да се преработи наредбата и автобусите да се движат по трамвайните релси. Така и те ще имат обособено трасе и винаги зелен светофар. Отделно ще е голям плюс това от гледна точна на интермодалността.
3. Където трасето не е обособено пътя да е повдигнат. Така хем намалява скоростта на колите, хем се улесняват трудноподвижните хора.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #532 on: 15.11.2017, 11:37:45 »
В Будапеща по мое мнение е добре организиран градския транспорт по главните улици и има много какво да взаимстваме като идеи (за съжаление някои са и въпрос на култура на шофиране, вероятно обаче наложена чрез адекватни глоби).
1) Трасето на трамваите е ограничено с ниски бордюрчета, които не пречат по никакъв начин да се премине през тях, но пък добре указват къде не трябва да ходят колите. Например на моста пред строителния такива биха били много полезни, за да не спират коли в габарита на трамваите.
2) На някои места с натоварен трафик, автобусите се движат по релсите и спират на трамвайните спирки.
3) Всички спирки, които са на средата на улицата, си имат острови.
4) Леви завои пресичащи трамвайно трасе почти няма. Няма и пресичане на травайните релси, където няма светофар. Целият градски транспорт се движи много бързо, а ако напреднат с разписанието, чакат на определени спирки, като има и автоматично съобщение за това.
5) На много места има зелена вълна за трамваите между 2 спирки.
6) Няма спирки на малки разстояния за трамваите.
Има и други вероянто, за които не се сещам сега.

Така трамваите независимо къде се движат, карат с висока скорост и осигуряват наистина бързо придвижване.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #533 on: 15.11.2017, 13:44:06 »

5) На много места има зелена вълна за трамваите между 2 спирки.
6) Няма спирки на малки разстояния за трамваите.
Има и други вероянто, за които не се сещам сега.

Така трамваите независимо къде се движат, карат с висока скорост и осигуряват наистина бързо придвижване.

Сигурно тези впечатления са само субективни, защото официално средната скорост на Будапещенския трамвай е 13,4 км/ч, което е само минимално по-добра стойност от нашата.
« Last Edit: 15.11.2017, 19:59:58 by fafan »

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 138
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #534 on: 15.11.2017, 17:12:07 »
Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!!

30 лева е за 20 годишна малолитражка, каквито в София са на изчезване. За повечето автомобили данъка е доста над 100 лв. За моят например (2.0 л, 108 кВт, 8 години) е 223 лв.
Баджанака кара 10 годишна кола на нафта. двигател 1.7 - 75 коня. Постоянно се хвали как плаща 28 лева и някакви стотинки данък на година. Отдавна е махнал катализатора, но по документи си стои.

Когато неговия данък стане колкото твоя, а твоя стане 1000 лева, тогава нещата се оправят!!!

Аз пък искам да се въведе данък въздух. Сам по себе си аз съм семейство, състоящо се от един член, от къде на къде някакви семейства с по 2 деца ще ми издишват въздуха, който ми се полага?
Моето момче, не можеш да сравняваш въздуха с карането на кола. Без въздух се умира, а без кола нищо няма да ти стане.

Рестрикции за броя на колите не може да се направи, а няма и смисъл.
Защо да не може да се направи? Викаш има предостатъчно място по зелените площи, по детските площадки, по тротоарите...

Когато се опитваш да направиш нещо насилствено, обикновено ефектът е обратния.
Ще поясниш ли какво искаш да кажеш, че нещо не разбирам. ако има достатъчно силен апарат, който да контролира рестрикциите, няма да има никакъв обратен ефект!

За да се качат хората на градски транспорт, трябва той да стане редовен, бърз и удобен.
Тук съм много съгласен с теб! Обаче дай да мислим разумно. По-нагоре колегите говорят за сложно ситуация по рейс 111 и трамвай 10 например. Ако утре се пуснат още 15 коли по рейс 111 и 15 коли по трамвай 10, ще се оправи ли положението? ще станат ли двете линии редовни, бързи и удобни? Няма! Първо трябва да им разчистим инфраструктурата. Каквото и да се говори, трябва да се ограничат колите. По един или по друг начин.

Забравяш и нещо друго - манталитета свързан с демокрацията и проповядвания от нея индивидуализъм. За да си индивидуалист трябва да имаш кола да се возиш на нея. А не да си като простаците, които пътуват в трамвая или метрото. Така мислят всички "модерни" хора. Дори и да им направиш градския транспорт редовен, бърз, чист и безплатен, тия пак няма да искат да слязат от колите доброволно!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #535 on: 15.11.2017, 17:27:14 »
Изваждайки от тук https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Budapest информацията за градските линии, резултатът е 17,76 км/ч средно.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #536 on: 15.11.2017, 19:58:32 »
Тук дават 13,7 и съм склонен повече да вярвам на по-ниската стойност. 18 км/ч е за Берлин стойността и ако сравниш състоянието на инфраструктурата в Берлин и Будапеща според мен и ти би се усъмнил в 17,76 по Википедия

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #537 on: 16.11.2017, 02:15:22 »
Не вярвайте на Уикипедия, там абсолютно всеки може да пише и брише. В Будапеща трамваите си пердашат със 70-80 и абсолютно нищо не е в състояние да наруши това. За каране по трамвая и дума не може да става - глобата е 300 евро плюс 6 месеца книжката на трупчета. Преди години един самозабравил се българин-паралия, но без грам мозък в тиквата си, си мислеше така да избегне задръсването, та трамваят така го беше цапардосал, че колата после трябваше да се хвърли. Плюс това беще осъден един път от общината за задръжка на движението и втори път от собственика на друга кола, върху която са се разхвърчали парчетиите от неговата. Нищо не пречи и тук да се практикува така, да видим за колко време нещата ще си дойдат на мястото....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #538 on: 16.11.2017, 09:10:59 »
Тук дават 13,7 и съм склонен повече да вярвам на по-ниската стойност. 18 км/ч е за Берлин стойността и ако сравниш състоянието на инфраструктурата в Берлин и Будапеща според мен и ти би се усъмнил в 17,76 по Википедия
Тази книга е публикувана 2011г., което значи че данните най-вероятно са от 2009г. Ето тук можеш да видиш разписанията http://www.bkk.hu/en/timetables/. Аз сравних няколко и съвпадат. Инфраструктурата е много добра, трасетата навсякъде са отделени по един или друг начин и наистина навсякъде пердашат доста здраво.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #539 on: 16.11.2017, 11:49:08 »
И са дръпнали толкова много за 10 години? Съмнявам се, в западногерманските градове "ускоряващите програми" носят 1-2 км/ч отгоре към средните скорости и то след стабилни рехабилитации, траещи по 7-8 години. Трябва да потърся по-пресни данни, но едно все пак е сигурно - средните скорости не се смятат от времената по разписания, а от тези по реално предвижване. Т.е. не от timetable-а,  a oт виртуалните табла.