Author Topic: Ремонтът на Дондуков  (Read 8324 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #220 on: 20.11.2017, 12:16:57 »
Малко оплиташ понятията, популизма е обратното, а не опазването на културно-историческото наследство. Като за начало на безпочвения популизъм може да се нарече подхвърлянето в пространстовото на фактически грешни неща, които после се използват за изопачаване на тезите. Например фактът, че голяма част от Дондуков била строена през 50-те години просто не е вярно, също и фактът че историческия център свършвал на ул. Раковска и за това от там нататък можем да си правим каквото искаме. Ценните от архитектурна гледна точка сгради започват още при Английската гимназия - първата АГ болница, мине се през къщите-близнаци (строени през 1910 г. по проект на Никола Лазаров), мине се през споменатата сграда на операта (която всъщност не е опера), и се стигне до жълтите павета. Теорията, че щом в единия край имало асфалт може малко по малко да го удължаваме издиша. Така малко по малко са махани и жълтите павета, за да цъфнат като декорация по вили в Симеоново и Драгалевци. Ако малко по малко ще заличаваме облика на София и ще го правим да прилича на микрорайон в Люлин не знам къде ще му излезе края.
« Last Edit: 20.11.2017, 12:22:18 by fafan »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 876
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #221 on: 20.11.2017, 12:31:04 »
Ами разгледай фасадите на сградите на 10 сгради колко от тях са с архитектурни украси характерни за ампир барок и сецесион а не изчистени и без орнаменти като в по нови времена да не кажа характерни за ранния соц. Снимай една фасадна снимка по Додуков която да хване три съседни сгради строени преди един век и ще се съглася с теб. А това че бе безумно решението за паважа за исторически паметник е толкова безумно както и че след Раковска вече не е.
« Last Edit: 20.11.2017, 12:39:38 by elbi »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #222 on: 20.11.2017, 20:43:40 »
След като по Дондуков вече има велоалея, е останала една активна лента за колите в посока от Веслец към Раковска. Трамвайните линии, от друга страна, не са обособени по никакъв начин и колите свободно се движат по релсите и ги ползват за лента за движение, за да компенсират загубената лента от велоалеята. Трамваите не могат да минат по няколко светофара докато стигнат от Младежки театър до операта. На няколко пъти днес минавам оттам и всеки път има висящи трамваи в задръстването, а преди тях спрели на релсите коли.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6801
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #223 on: 20.11.2017, 23:35:03 »
Велоалеята е на мястото на Синята зона. Никаква активна лента не е премахната с изключение на 20 метра такава за десен завой към Военния клуб.

Offline Spas237

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #224 on: 21.11.2017, 09:12:03 »
Просто трябва някой най-накрая да се сети, че трябва да се сложат ограничители до релсите, за да е обособено трасето!  ;)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #225 on: 21.11.2017, 09:18:08 »
Те одавна са се сетили, но вероятно има много лобита(нарушители), които не желаят това да се случи. Първо правило в обищата е минимално да се накърнява исконното право на шофьора да прави нарушения в опитите си да стигне по-бързо.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12957
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #226 on: 21.11.2017, 10:43:48 »
Както вече е посочвано, Дондуков има пресечки на малки разстояния, към и от които са разрешени леви завои. Забрана на левите завои е невъзможна, тъй като няма вариант за достигане района на Св. Ал. Невски и Московска (към Левски и Раковски няма леви завои). От другата страна също е невъзможно достигането на квартала под Дондуков - пак заради недопустим ляв завой по Раковска. Забраната за леви завои по малките улички в замяна на разрешаване по големите е контрапродуктивна заради натоварените светофари с по 3 фази.
Евентуални ограничители са смислени единствено на спирките на операта.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #227 on: 21.11.2017, 11:43:03 »
Няма проблем да се забранят левите завои по малките улички, с изключение на Бачо Киро и Веслец, където да има светофар. Въпрос на приоритети е - дали ще накараш шофьорите да обикалят повече и ще им намалиш комфорта, за сметка на този на пътниците в МГТ или обратното. По Искър са достъпни северните улички, а по Московска и Врабча - южните. В посока ларгото - Васил Левски, северно може да се преминава с ляв завой по Бачо Киро, с 3 десни  - 11 август, Московска, Раковска, както и ляв по Васил Левски. В обратната посока южно може да се мине директно по Васил Левски и Московска, както и Бенковски -> Искър -> Раковска. При желание може да се сменят и посоките на улиците, така че да се улесни допълнително това преминаване - Врабча да стане в поска В. Левски -> Раковска, а Париж - Дондуков -> Московска. Да, ще въртят повече шофьорите, но трамваите ще могат да се движат с восока скорост, което е начина да се намали замърсяването и да се подобри градския транспорт. По мои груби сметки, ако трамвайните трасета се обособят по такъв начин навсякъде, това ще съкрати времената за пътуване с 10%. Сметнато в експолатационни разходи за градски транспорт, това ще избие за по-малко от година вски вложени средства за ограничители, светофари и други преработки.

Ако има бус лента по България, Евлоги и Христо Георгиеви, Гешов и др., кой ще предпочете да се вози в колата в задръстването, ако може да мине бързо с автобуса? Ако беше истинска бус лентата по Малинов? И тук всяка една инвестиция би се изплатила много бързо, защото разходите за МГТ ще спаднат, а приходите ще нарастнат. Та една линия като 76 в този случай ще може да се движи без особена разлика в и извън час-пик, а сутрин и вечер ще стига с 20% по-бързо. И няма нужда заклети шофьори да обясняват, как не може да се случи, защото за колите ще е трудно. Щом мегаполиси като Лондон са способни да набутат колите в една лента, за да може градския транспорт да върви бързо, значи и тук може! Какъв е смисълт да се снимат кметовете на София и Лондон как си стискат ръцете, разни светила да правят анализи и да дават препоръки, ако си караме все по старо му?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #228 on: 21.11.2017, 12:23:13 »
Ако се появят светофари на Бачо Киро и Веслец съвсем отпада необходимостта от бутафорно отделяне на трамвайното трасе - трамваите могат да бъдат пускани с предимство преди пакета автомобили. Единствено трябва да се направят острови на спирката на операта.

А по темата бус-ленти в София - първо ще трябва да се окрупни бизнеса. В Лондон баничарките не зареждат магазините с по една каса бира всеки час, зарежда се от 4 до 6 с големи камиони, а след това спирането в бус ленатата е забранено. И забраната се спазва.
« Last Edit: 21.11.2017, 12:26:10 by fafan »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 876
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #229 on: 22.11.2017, 08:57:10 »
Просто трябва някой най-накрая да се сети, че трябва да се сложат ограничители до релсите, за да е обособено трасето!  ;)
В Закона за движение по пътищата преди повече от 20 години някъде разрешиха движението на нерелсови МПС по трамвайните релси, забранено е само спирането въху тях. Това беше взаимствано от законите в западна Европа така че идеята явно не е никой да не кара по трамвайните релси. В конкретния случай по Дондуков някой забравя че трасето води към тригълника на властта Президентство, Министерски съвет и сграда на Народното събрание(бивш партиен дом). Слагането на трамвайни ограничители би направило движението на МПС със специален режим на движение да карат в коридор заграден от двете страни с ограничители или паркирани коли. При спирането или авария на автомобил, това би блокирало десетки автомобили а ако вътре в задръстването се окаже правителствен кортеж или линейка. Това може да се случи навсякъде но тук все пак риска е много по голям. Вярно че това е сайт за градски транспорт, но градския транспорт не е над всичко както им се иска на някои. Не случайно КАТ не дава разрешение тук да се сложат трамвайни ограничители. Както казах ако идеята беше никой да не кара по трамвайни релси, тогава да върнат старото положение на закона да е забранено движението по трамвайни релси?

Offline Spas237

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #230 on: 22.11.2017, 09:14:48 »
Линейките и кортежите нека карат по релсите, те няма да направят задръстване :D

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #231 on: 22.11.2017, 10:47:45 »
Ограничителите не е нужно да са такива, че да не могат да бъдат преодоляни. Просто трябва да не могат да се минат със скорост над 10 км/ч, да се направят адекватни глоби и камера на всеки светофар.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #232 on: 22.11.2017, 12:07:35 »
Тогава какъв е смисълът от тези ограничители изобщо, щом могат да бъдат преодоляни с над 10 км/ч? Трамваите пак ще забърсват редовно навлязли в габаритите му разсеяни шофьори, ще се блокира движението и т.н. Далеч по-безопасно и практично е, ако вместо колите и трамваите да се сортират в отделни ленти, да се сортират в отделни фази. Така със сигурност ще има по-малко ПТП-та.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6807
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #233 on: 22.11.2017, 14:11:00 »
Според мен по-реалистично е всеки един трамвай да бъде оборудван с камера, снимаща пътната обстановка напред. Наскоро един приятел таксиджия го викнаха в КАТ за движение в бус лента - сниман с телефон от случаен гражданин.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #234 on: 22.11.2017, 14:45:55 »
Викнат или глобен? Защото в съда този случаен запис няма да има никаква тежест.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #235 on: 22.11.2017, 17:10:01 »
Тогава какъв е смисълът от тези ограничители изобщо, щом могат да бъдат преодоляни с над 10 км/ч? Трамваите пак ще забърсват редовно навлязли в габаритите му разсеяни шофьори, ще се блокира движението и т.н. Далеч по-безопасно и практично е, ако вместо колите и трамваите да се сортират в отделни ленти, да се сортират в отделни фази. Така със сигурност ще има по-малко ПТП-та.
Смисълт е да има физическо ограничение, което ясно да показва къде не трябва да ходиш. По лентите можеш да си караш спокойно и да ги преминаваш, дори неусетно, а някой каращ бързо трамвай да те отнесе, докато през такъв ограничител ще се минава само в случай на инцидент. За преминаването им ще следят камерите на кръстовищата и автосцепките на трамваите. Пълното заграждане при еднолентови пътища крие своите рискове. Ако тези камери се следят и има една глоба 300 лв. например за каране по отделени трамвайни трасета + отнемане на книжката за половин година ако предизвикаш ПТП с това, никой вече няма и да си помисля да го прави.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #236 on: 22.11.2017, 18:18:25 »
С риск да се повторя, но това е решение което просто няма да работи. В София доста се експериментира с такива работи - и светлоотразители по бул. Черни връх, и пиломати за хиляди левове на Графа. Както виждаме отделянето на трасета, които физически са си неделима част от булеварда не работи при нас. Искаш ограничители от типа на тези по Алабин или Ломско шосе - те се чупят и се налага непрекъснато да се подменят. Това е неспирно разходно перо, а тези пластмаси всъщност не са евтини при спорна полза от тях. Искаш непрекъснато видеонаблюдение и непрекъснато да се глобява - и за това се изисква непрекъснато поддържане на административни капацитети, някой трябва да преглежда видеозаписи, да пише актове, да защитава обжалванията, да гони неплащащите - тези нарушения по Дондуков сигурно са десетки, ако не стотици - всеки ден. Със сигурност има по-сериозни неща за глобяване от нарушителите, които пресичат трамвайни релси.
Като измервам разстоянието от Веслец до Раковска - трамвая може да го измине за 50 секунди. Ако както предлагаше по-рано трамвая го пусне светофар от спирката на Веслец, който е спрял колите по Дондуков, за 50 секунди фаза до Раковска няма да има нито една кола, която му пречи (завиващите от малките преки са пренебрежимо малко на брой). На Раковска го хваща зелената вълна и на спирката пътниците го чакат на острова. За какво са тогава тези ограничители? Виждат ми се абсолютно излишни.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #237 on: 23.11.2017, 08:59:53 »
Значи аз говоря за ограничители подобни на тези на велоалеята на Раковска, а не като на Алалбин. Те не седва да се чупят постоянно.
Ако си представим една такава ситуация - ограничители се слагат на Мадрид, Янко Сакъзов, Дондуков и Константин Величков. По всяко време от 5 до 23 ч. има човек, който следи 10 камери по трасето и пише глоби. Независимо от това на какъв процент от колите ще се напише глоба, заради натоварването на служителя, важното е да има такива, за да престанат нарушенията. Тук дори не говоря за системи, които автоматично разчитат номера на колата и издават акта, каквито има по белите страни. До 1 месец след това, нарушенията почти ще спрат и вероятно ще могат да се глобяват всички коли. Като цяло от това начинание и вдигането на скоростите, ще може да се спести толкова време, че по 22 да се движи 1 кола по-малко в час пик, ако не и през целия ден. Сега може някой запознат да каже приблизително какви са разходите по това 1 трмвай по 22 да се движи 8 часа на ден, но със сигурност са доста? Дори изключвайки приходите от глоби за водачите и повече билети, заради бързия транспорт, спестените пари от намаляването на курса с 10 мин. и отпадането на 1 кола ще са много повече от разходите за поддръжка.
Но независимо от това, по какъв начин се реализира, въпросът е че трябва повечко хора от СО, че и от КАТ, да се напрегнат да свършат нещо, а там има много народ, на който хич не му се работи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #238 on: 23.11.2017, 19:35:52 »
Ограничителите можеше да са нещо от този тип:


Достатъчно малки са, за да може в случай на нужда да се мине през тях, но същевременно минаването през тях с повече от 20 км/ч да причинява неприятен дискомфорт на возещите се в автомобилите. Не че и с тях нямаше да има пак тарикати по релсите, но поне щяха да са по-малко.

Иначе онзи ден минах по Дондуков, пеша, от Раковска до Бачо Киро и само ще кажа, че не ми харесва изобщо изпълнението, без да коментирам повече. Столична община позволи един добър проект, който поне малко можеше да подобри визията на булеварда, да се превърне в най-обикновено ремонтче със съмнително качество...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #239 on: 24.11.2017, 11:15:20 »
Такива ограничители, че даже и по-стабилни имаше по бул. Черни връх по стръмното когато все още имаше трасе там. Полза от тях нямаше никаква, само пречеха на снегорините зимно време да изчистят нормално релсовия път.