Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 592
2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.10.2017, 20:38:25 »
да дава пари за да сменя превозни средства да не закъснее работа.
Хайде поне в транспортен форум да не бълваме тъпизми! При наличие на годишни, месечни и дневни карти за ЦГМ, който ползва транспорт до работа, изобщо не може да бъде от тези, които "дупчат билетче"!

А случайно да си виждал А294 след връщането и по стария маршрут и сгъстяването на интервала? Съвсем друга работа и реално помага на А280.

3
Влагалище по картата от 1924 е зад Депо Клокотница до сегашната митница. На френски се превежда: depot de marchandises Според Гугъл Преводача това би трябвало да е стокова борса, ако някой е на ти с френския, да коригира

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.10.2017, 20:23:05 »
Бях излизал в болничен (кратък от 3 дни) сега през септември и онази изгуби някъде оригинала и добре, че счетоводителката във фирмата имаше копие, че иначе можеше да изляза и аз виновен, че не съм го дал.
Глупости! От 01.01.2016 оригиналът се изпраща електронно от доктора към НОИ. До работодателя е копие, за да подаде той Приложение 9, 10 или 11 също електронно.
Като имаш съмнение, просто го копираш или снимаш с телефона и както ти казах, убеди се, че е входиран във фирмата ти.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.10.2017, 13:51:57 »
Лекарите не могат да издават току така болнични: за повече дни трябва да се мине през ЛКК. На болничния се въвежда диагноза и няма как при липса на изследвания като доказателсво да ти изсипе наведнъж максимално допустимите 14 календарни дни. В НОИ има лекарска експертиза, която може да откаже изплащане и да санкционира лекаря-издател на болничния лист за неоправдан брой дни. С продължение могат да се дадат повече дни, но трябва продължението да не пропуска дата, била тя събота или неделя.
За отчитането на болничните си има срокове и немалки глоби при просрочването им. НОИ получава електронно болничния от медицинските институции и просрочката е лесно доказуема. Единствено трябва в момента на представяне на копие от болничния на работодателя да се убедиш, че той е входиран при него. От друга страна, ако поискаш от GP-то болничен, но не го представиш на работодателя, подлежиш на санкции, тъй като за НОИ ти се водиш болен, който не спазва лекарско предписание да не ходи на работа. В такъв случай може да ти бъде отказано изплащане на последващ болничен.

Намаленото обезщетение ще намали привлекателността на болничните, особено краткосрочните. По този начин НОИ ще си спести документооборот и ще фокусира контрола си върхе по-дългосрочните.

6
Не е лошо да се нарекат улици и на двамата най-големи политици на миналия век - Кимон Георгиев и Дамян Велчев, активни участници в три преврата. :)
Улица Кимон Георгиев си имаше на пъпа на София - сега си възстанови старото име - Женева.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.10.2017, 09:51:18 »
Идеята за бюджета на националнато обществено осигуряване от догодина първите 3 дни болнични да се плащат от работодателя на 50% е толкова грозна, че ще предизвика увеличение на разходите на НОИ за болнични.
Не, НОИ няма да се прецака. Обезщетенията от четвъртия ден нататък не са увеличени. Техният интерес е удовлетворен с трите дни. Общо взето огромната маса болнични за леки вирусни заболявания са по за три дни и НОИ не се бърка и със стотинка за тях. За да плати НОИ нещо, трябва да ти напишат болничен от понеделник или вторник до петък. Ако ти напишат от сряда до петък и на следващия понеделник го продължат, и двата се покриват от работодателя, тъй като има хронологично прекъсване в събота и неделя.
По-честно би било вместо за 3 дена по 70% да се плащат 2 дена по 100%, но НОИ няма да се прецака, след като трите дни уж бяха временна мярка за година, после ги продължиха за още една и после станаха постоянна мярка вече 7 години.

Реално трите дни може да се обърнат и срещу работника. Доста от работодателите следят разходите за работниците си и при прекалено много къси болнични ги набелязват като приоритетни при съкращение или на опашката за увеличение или допълнително материално стимулиране.

8
Аз ти отговорих и на мейла: Засега трасето все още е на книга. Като тръгне реалното изпълнение, поемам ангажимента да обособя нова тема, като събера де що видя за този проект по темите.
Наистина трябва да е към "Инфраструктура". Тъй като откакто е създаден този форум, а и от по-рано тролейна инфра в София не се е изграждала, разделът е "Трамвайна инфра" и трябва да стане "Трамвайна и тролейна инфра". То и сега в тема ККМ се обсъжда и тролейната ККМ, ако и разделът да е Трамвайна инфра.

9
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 17.10.2017, 15:26:56 »
Какво е това ново лого че нещо не го виждам?
Малко го увеличих, но качеството е ниско и не става добре.

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.10.2017, 09:31:31 »
Дори и през СОЦ-а е имало един такъв период с много инвестиции, и дефицит на хора, които да работят, вечен недостиг, заводите още са били нови и ефективни.
Това никога не е било! Даже последните изградени нови заводи - КТМ-Радомир (Червена могила) и КТМ-Русе са далеч от ефективност.
Всички заводи в Източния блок, вкл. в индустриалните ГДР, Чехословакия, Унгария и Полша, бяха разчетени за безгранични ресурси - ток, горива и т.н. Колкото и да са безгранични ресурсите на СССР/Русия, енергийната ефективност и високотехнологичната модернизация не са празни приказки. По-важно е не колко струга/електрокара/автобуса ще произведеш, а колко съвършени и технологични ще са те. Точно неспособността да бъде отговорено на новите реалности доведе до срива през 1989 на цяла Източна Европа. От източните държави само Китай усети, накъде духа вятърът и ударно заусвоява високотехнологични производства. И сега пак се усетиха, че въгледобивът ги погребва и се ориентираха ударно към възобновяемите източници.

Колкото до Иван Костов - той не е добър политик, той е добър държавник!

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.10.2017, 07:06:51 »
Лека му пръст на Ал Бож, но десетте процента бяха по-скоро слоган на Шоуто на Слави, отколкото реалност. Ал Бож беше от немногото свестни Костови министри в сферата на икономиката и делото срещу него не стигна доникъде въпреки мераците на главния прокурор Филчев. Изобщо мащабите на съмнителните сделки при царското правителство и при "Батко-братко" скочиха драстично, като в сравнение с Милен Велчев и сие министрите на СДС изглеждат като пионерска команда.

Колкото за безработицата - не мога да приема, че има безработица, докато часовата професорска надница е по-ниска от часовата надница на нискоквалифициран изкопчия. Голяма част от регистрираните като безработни или заработват на черно, или нямат желание да работят (издържат се от кражби, бране на гъби и т.н.)

12
Дано все пак тръгне това трасе. Интересно, как СЕ ще го изпълнява или ще пусне нов търг за подизпълнител? Хубавото е, че това е първото ново трасе от цяла вечност (най-напред написах "от началото на века", но трасето до Левски е от 2001). Лошо е, че устройва  само ъгъла на Младост-2 и проектът би бил по-завършен, ако стигаше до МС Балан и Хит.

13
Ако направят последна спирка при Малинов, може да прави бърза връзка между двете разклонения на МД1 - между Малинов и Младост 3.
Като сложим Гранд каньона, небостъргача на ъгъла, само един трамвай липсва там.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.10.2017, 15:42:28 »
В началото на 90-те реално нямаше държава. Принципната грешка на Филип Димитров и тези около него е, че заложиха много пара в разни пушилки и малко - в икономиката (за разлика от Андрей Луканов примерно). Предприятията въобще не работеха, а се точеха на входа и изхода чрез приятелски кръгове и кухи банкови кредити. Реално в нашия случай единственото лечение е "шоковата терапия" на Балцерович, но просто ФД не беше Балцерович, уви. Естествено, че Костов не е безгрешен, но през първите 2 години от мандата си той има куража радикално да промени собствеността в България, да се създадат съвременни данъчни и осигурителни закони и съответните институции - НОИ, ГУДА, после НАП, които да ги контролират. Там, където Костов се огъна - БТК, Кремиковци, Булгартабак, нищо добро не се случи с въпросните юридически лица до тяхната приватизация.

Тогава бяха умилителните години на дребния бизнес, на гаражите, клек-шоповете и тенекиените капанчета, на стопроцентовото осигуряване на частния сектор върху МРЗ. Но просто Европа върви по друга писта. Който иска да си ги припомни - може да се разходи до Албания. Всеизвестно е, че обществените поръчки са мощен генератор на корупция, но така или иначе този механизъм е единствено допустим в модерните държави.

В селското стопанство нещата бяха зле предопределени, тъй като за разлика даже от бивши соцдържави като Унгария, Полша, Югославия, собствениците бяха отчуждени от земята си за половин век. А и позициите на БКП/БСП по поземлени комисии и кметства в малки градове и села бяха решаващи.

Голям упрек носят СДС заради любимата им рожба - реституцията. При нея бяха заложени принципи, които поставиха в неравностойно положение хора със сходни имоти. Някои си получиха имотите и компенсаторните бонове в момент, когато те носеха стойност, други - след тяхното обезценяване. Не може да не отбележим липсата на ОУП при старта на реституцията.

А просто безвремието на Беров, дирижираният провал Луканов и неминуемо случилият се поради тотална управленска недостатъчност Виденов са извън всякакъв коментар.

15
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
...

Не само че няма островен перон, но има и колони между коловозите.
Демек прекачване без катерене/спускане по стъпала е невъзможно. Това съвсем скапва нещата с разделените диаметри. В името на облекчение за някого, който не му се напъва да прави графици, се влошава една популярна връзка.

@fafan: Смяната на посоката на МС Ломско шосе би могла да е по средата на 6-минутните прозорци между 2 последователни състава Летище-Обеля-Витоша.

16
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
Все ми се струва, че по-добро решение от разцепването на метромаршрута е да се използва S-ката на Ломско шосе и да се пусне сгъстяване между МС Бели Дунав и Витоша. Връзката на МС Сердика е достатъчно натоварена, та зорлем да се насочат там нови пътници.
Иначе връзката на метродепото с Линия 2 е наложителна. Сега не я ли правят през МС Сливница?

17
Айде стига с безмозъчни разсъждения! София е град като всички останали. Писна ми от "умотворения", че била някакъв супероригинален град, дето втори такъв нямало в галактиката.
Ако си мислите, че в Берлин нямаше проблеми, дълбоко се лъжете, при това не само в деня на маратона, а от 0:00 часа на предходния ден, а и даже от петък следобед  имаше затворени участъци. При това берлинският маратон вкслючва не отсечка от един основен булевард плюс 2-3 второстепенни, а трасе, засукано в доста берлински квартали. В събота вечерта информационната система на BVG (берлинското ЦГМ) се беше скапала тотално - и таблата на спирките, и сайтът. Но поне аз не видях някакви истерични припадъци на хората, чакащи в дъжда да дойде нещо, което никой не знае какво е и докъде стига. Отделно в неделята имаше не само маратон, а и парламентарни избори.
Ама Ганьо трябва да мучи за всяко едно нещо. Имаше си своевременни съобщения, който чел - чел. Аз също трябваше да мина по Арсеналска, но си промених маршрута. Без да оревавам вселената и фейса, че Ибсен беше задръстен.

Витошкият маратон - 100 км за 24 часа е със съвсем различен профил и за друг вид състезатели.

18
И от тази страна ли искат да ги експонират в дупка като пред ЦУМ?
То не е дупка. Направо е чернобилски саркофаг!

19
Достатъчно е пред засегнатите врати преди въпросните станции да светва предупреждение: "Къса станция. Слизане от съседната врата".

20
В такъв случай няма проблем да се направи обръщателно колело.
Археологии някакви...

Pages: [1] 2 3 ... 592