Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 597
1
Мой приятел е кръстил тази снимка: "Sic transit Gloria veloaleii"  :D

2
Какво и къде ще се строи в София догодина?

Quote
Πpoeĸтът зa бюджeт нa Cтoличнaтa oбщинa зa 2017 г. e 1,257 млpд. лeвa. Πлaниpaнитe coбcтвeни пpиxoди ca 612,5 млн.лв. Kaпитaлoвaтa пpoгpaмa e нa cтoйнocт 397,34 млн.лв., oт тяx 275 млн.лв. ca cpeдcтвa пo oпepaтивни пpoгpaми нa EC. Toвa cъoбщи днec ĸмeтът нa Coфия Йopдaнĸa Фaндъĸoвa, ĸoятo пpeдcтaви yпpaвлeнcĸaтa пpoгpaмa и бюджeтът нa Cтoличнaтa oбщинa зa дoгoдинa нa ceминap в Πpaвeц, пpeдaдe БTA.

Kмeтът пoдчepтa, чe нe ce пpeдвиждa yвeличaвaнe нa мecтнитe дaнъци и тaĸcи. Cтoличнaтa oбщинa пpoдължaвa пoлитиĸaтa cи нa инвecтиции и мepĸи зa пoдoбpявaнe нa тpaнcпopтнaтa и oбpaзoвaтeлнaтa инфpacтpyĸтypa, мoдepнизaция нa гpaдcĸия тpaнcпopт, paзвитиe нa мeтpoмpeжaтa.

Πpeз 2017 г. ycилиятa нa oбщинaтa щe ce нacoчaт ĸъм peмoнт нa вътpшeнитe ĸвapтaлни yлици, peĸoнcтpyĸция нa мeждyблoĸoвитe пpocтpaнcтвa и paзвитиe нa вeлoмpeжaтa в гpaдa. Ocнoвeн пpиopитeт пpoдължaвa дa бъдe paзвитиeтo нa Coфия ĸaтo "зeлeн" гpaд чpeз пoдoбpявaнeтo нa ĸaчecтвoтo нa въздyxa. Инoвaциитe и изпoлзвaнeтo нa нoвитe тexнoлoгии зa peшaвaнeтo нa ĸлючoви пpoблeми нa гpaдa, щe бъдaт фoĸyc в пoлитиĸaтa нa oбщинaтa зa дoгoдинa, пocoчи cтoличният ĸмeт.

Дoгoдинa пpoдължaвa cтpoитeлcтвoтo нa тpeтия лъч нa мeтpoтo и мoдepнизaциятa нa гpaдcĸия тpaнcпopт. Πo OΠ "Peгиoнaлнo paзвитиe" e зaлoжeнo зaĸyпyвaнeтo нa 11 нoви тpaмвaя. Πpoцeдypaтa щe бъдe oбявeнa дo ĸpaя нa тoзи гoдинa, пocoчи ĸмeтът. Ha финaлa e пpoцeдypaтa зa зaĸyпyвaнeтo нa 30 нoви aвтoбyca. Изцялo щe бъдe peмoнтиpaнa yл."Гpaф Игнaтиeв" cъc cpeдcтвa пo OΠ "Peгиoни в pacтeж" и coбcтвeнo финaнcиpaнe нa Cтoличнaтa oбщинa.

Πpeдвиждa ce цялocтнa пoдмянa нa BиK инфpacтpyĸтypaтa, зaщoтo тя нe e пoдмeнянa oт дeceтилeтия, ĸaзa ĸмeтът Фaндъĸoвa. Щe бъдaт пocтaвeни изцялo нoви тpaмвaйни peлcи и нoви тpoтoapни нacтилĸи. Зa дoгoдинa e плaниpaн и peмoнт нa бyл. "Дoндyĸoв", ĸъдeтo cъщo щe бъдe пoдмeнeн тpaмвaйният път.

Πoдгoтвят ce и пpoeĸти зa цялocтнa peĸoнcтpyĸция нa тpaмвaйнитe тpaceтa пo бyл. "Цap Бopиc Tpeти", бyл. "Maĸeдoния", yл. "Kaмeнoдeлcĸa" и дoвъpшвaнe нa тpaмвaйнaтa линия пo бyл. "Бългapия" пpи бyл "Ив.Eв. Гeшoв". Cтoличнaтa oбщинa зaлaгa дoвъpшвaнe нa втopия eтaп нa бyл. "Moнтeвидeo" cлeд пpиĸлючвaнeтo нa тeжĸи oтчyждитeлни пpoцeдypи.

Щe бъдe paзшиpeн бyл."Toдop Kaблeшĸoв" oт бyл."Цap Бopиc Tpeти" дo ж.ĸ."Бъĸcтoн". Πpeдcтoи дa зaпoчнe изгpaждaнeтo нa Изтoчнaтa тaнгeнтa oт "Бoтeвгpaдcĸo шoce" дo ceвepнaтa cĸopocтнa тaнгeнтa. Зaлaгaт ce cpeдcтвa зa изгpaждaнe нa ĸpъгoвo ĸpъcтoвищe нa бyл."Cв.Kлимeнт Oxpидcĸи" и бyл."Aндpeй Ляпчeв". Πpeдвидeн e peмoнт нa yчacтъци oт бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд" и бyл. "Aceн Йopдaнoв" пpи зaлa "Apeнa Apмeeц", cъoбщи ĸмeтът Фaндъĸoвa.

Cтoличнaтa oбщинa плaниpa дoвъpшвaнeтo нa чeтиpи нoви дeтcĸи гpaдини - в ĸв. "Бoянa", "Дpaгaлeвци", "Mлaдocт 4" и "Kpacнa пoлянa". Дoгoдинa зaпoчвa цялocтнa peĸoнcтpyĸция и въвeждaнe нa мepĸи зa eнepгийнa eфeĸтивoнcт в 26 yчилищa и дeтcĸи гpaдини cъc cpeдcтвa пo Oп "Peгиoни в pacтeж", инфopмиpa ĸмeтът нa Coфия.



Ако се направят поне 3 от обещаните неща - ще е добре . Дано Държавата да ги натисне , относно Председателството ни на ЕС.
Нека да направим едно обобщаване и след време ще видим какво е изпълнено и какво не.  :)
2017:

Нови превозни средства:
  • 11 нови трамвая
  • 30 нови автобуса

Инфраструктура:
1. Улица Граф Игнатиев
  • Нова ВиК инфраструктура
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови тротоарни настилки
2. Булевард Дондуков
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови настилки (според анкетата която общината проведе за типа настилка на булеварда)
3. Булевард Цар Борис III
  • Ново трамвайно трасе
4. Булевард Македония
  • Ново трамвайно трасе
5. Улица Каменоделска
  • Ново трамвайно трасе
6. Булевард България и Гешов
  • Подмяна на трамвайно трасе в участъка на кръстовището
7. Булевард Монтевидео
  • Довършване на втори етап на реконструкция на булеварда
8. Булевард Тодор Каблешков
  • Разширяване на булеварда от Цар Борис до Бъкстон
9. Източна тангента
  • Изграждане на тангентата от Ботевградско шосе до Северната Скоростна тангента
10. Булевард Климент Охридски и Булевард Андрей Ляпчев
  • Изграждане на кръгово кръстовище на двата булеварда
11. Булевард Шипченски проход и Булевард Асен Йорданов
  • Ремонт при Арена Армеец

Липсващи проекти:
  • Трамвайна линия до Дървеница
  • Трамвайна линия до МС Младос 3

Нека прегледаме предвиденото в бюджет 2017 и изпълненото:
- Граф Игнатиев - неизпълнено
- Дондуков - изпълнено
- Цар Борис III и Македония - неизпълнено
- Каменоделска - неизпълнено
- България/Гешов - неизпълнено
- Монтевидео - на финалната права
- Каблешков - изпълнено от Бъкстон до Кауфланд, неизпълнено от Кауфланд до ЦБ3 поради съдебни процедури
- Източна тангента - неизпълнено. За момент го сбърках с източната дъга на СОП при Казичене
- кръгово Ляпчев/Климент охридски - неизпълнено
- Шипчевски проход/Асен Йорданов и пред Армеец - изпълнено
- закупуване на 11 нови трамваи - избран производител - Шкода
- закупуване на 30 дизелови автобуса - отменено и чака замяна с ОП за 22 газови

Тук се вижда отговорът на въпроса на Агента, защо в Бюджет 2018 няма нищо ново - това са просто неизпълнени през 2017 проекти, даже има един пропуснат - кръговото на Ляпчев/Кл.Охридски

3
Може да се разшири малко кръстовището на ул. 197 за да могат автобусите да обръщат удобно и безопасно, около станцията на лифта са оградени частни терени и няма да е лесно да се направи ново обръщало. :rolleyes:
Коя е улица 197 ?

4
Изтрити теми / Re: Нощен транспорт
« on: 09.12.2017, 17:58:46 »
,

5
Нека отбележим, че снощи таблата за изписвали времената на пристигане на нощните 94 и 280.

6
Quote from: dir.bg
Бюджетът на Столичната община за 2018 г. е 1, 433 млрд. лева, каза кметът Йорданка Фандъкова при представяне на проектобюджета.

Това е със 104, 868 милиона лева повече от 2017 г. Заложени са близо 654 милиона лева собствени приходи, което е с 30.4 млн. лева повече от 2017 г. Тенденцията е на постоянен ръст на собствените приходи, коментира Фандъкова.

Планираните приходи от местни данъци са 306, 6 милиона лева, а неданъчните - 347,3 милиона лева.

Собствените приходи от основния данък - за недвижимите имоти, са 103 милиона лева, а от такса смет, с която се финансира изцяло почистването и третирането на отпадъците - 200 млн. лева.

Средствата, които са заложени в инвестиционната програма, са почти половин милиард - 494,988 млн. лв. Източниците са различни, но най-голямата част - 383, 613 млн. лева, е от защитени проекти за европейско финансиране.

Най-големият обект за следващата година е строителството на третия лъч на метрото. 327,383 млн. лева ще бъдат инвестирани през 2018 г. в изграждането на първите 12 станции от третия лъч.

Големите пътни ремонти през 2018 г.

103, 675 млн. лева ще бъдат инвестирани в реконструкции на улици и булеварди, изграждане и ремонт на улиците в кварталите, цялостни ремонти на трамвайни трасета и мостови съоръжения.

За строителство и основен ремонт на базовата инфраструктура са предвидени 15,056 милиона лева.

Предвижда се довършване на разширението на бул. "Тодор.Каблешков" от бул. "Бъкстон" до бул. "Цар Борис Трети".

Планира се да започне изграждането на южното платно на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Костенски водопад", където имотите са отчуждени
.

Ще започне и първият етап от изграждането на Източната тангента от бул."Ботевградско шосе" до ССТ.

Планира се да започне ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" и пл."Славейков", като са заложени 13,381 милиона лева за това. Предвижда се подмяна на настилките, засаждане на дървета, пускане на фонтана, модерни места за продажба на книги, обясни Фандъкова. За изцяло ново трамвайно трасе по ул. "Граф Игнатиев" , което ще бъде изпълнено и по нова технология, са предвидени 6,357 милиона лева.

Продължава ремонтът на мостови съоръжения. За това са предвидени 4 милиона лева.

За 2018 г. е предвидена цялостна реконструкция на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис Трети". Ще бъде реконструирано и трасето по ул. "Каменоделска" и ще бъде довършен участъкът от бул. "България".

Общата сума за реконструкция на трамваен път през следващата година е 37,516 милиона лева. Малко над 35 милиона лева са предвидени за закупуване на нови трамваи.

За поддръжка, изграждане и ремонт на кварталните улици са заложени малко над 37 милиона лева, а за улично осветление - 6 милиона лева.

Нови автобуси

 Планира се да има 142 нови автобуса на природен газ и 20 електробуса. Поръчката за 120 от автобусите вече тече, а поръчката за електробусите също е на финала. Предстои обявяване на поръчката за още 22 автобуса на природен газ, уточни Фандъкова. Тя обясни, че инвестициите в метрото, електротранспорта, в нови автобуси са насочени към подобряване на качеството на въздуха в София.

Парите за училища, градини и паркове

 Малко над 32 милиона лева се планират за строителство, основни ремонти и енергийна ефективност на детски градини и училища. През 2018 г. ще започне строителството на първата детска градина в кв. "Манастирски ливади - изток" и първата за кв."Кръстова вада". Започва строителството на детска градина в Курило.

Над 11 милиона лева са предвидени за възстановяване на паркове и градини, като в плановете е реконструкция на Западен парк.

Столичната община ще продължи да инвестира и в зоопарка - около милион и половина са предвидени са реконструкция и разширение на клетките на приматите.
Да документираме заявените намерения сега, за да ги сравним с извършеното след година.
- отново фигурира "Каменоделска"
- довършването на ТМ трасе в България се явява на пореден поправителен изпит.
- говори се само за започване на Графа. Обещано е трамвайно трасе по нова технология, дано това не значи участъци и прибрани коловози.
- не се говори за Каблешков от Луи Айер до Черни връх. Надали ще има голяма полза от удвояването на Каблешков от България до Костенски водопад, след като булевардът се свършва в нищото източно от Луи Айер.
- дълбоко в бъдещето е изпаднал и Копенхаген.

7
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 08.12.2017, 15:30:26 »
Тук е информацията за обществената поръчка: https://sofiabus.nit.bg/proczeduri-po-zop/dostavka-chrez-lizing-na-20-broya-el-edinichni-avtobusi/
За последно е удължен срокът до 04.12.2017 поради наличие на единствена представена оферта.

8
организация на движението - в част си безопастност, тоест точно нуждата от груби гърбици;
Какви груби гърбици и безопасност??? Има си наредба, регламентираща височината и ширината им. В Бургас пък бяха монтирали стоманени гърбици, подходящи за места, където трябва да се спре - митница, тол-кабинка, а не да се мине с 30-40 км/ч. Дали под натиск от Соларис или не, бургаските общинари излязоха разбрани и махнаха неадекватните си покупки. Докато в СО предният зам-кмет директно отказа да спазва закона, а преди година мина акция по частично вкарване в норма на гърбиците и после всичко отшумя.

9
Общо взето, при липса на информация на таблата, ползващите нощен транспорт са само случайни пътници, забелязали автобуса. Ако по подобен начин искат да докажат неефективността на нощния транспорт, то успяват.  :angry:

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 07.12.2017, 10:25:09 »
През първата половина на 80-те смяната на локомотива ставаше на Радомир, после - на Дупница.

11
 Няма логика и двете да са по Липник. Трябва да се кръстосват на кръговото и там да се изчакват, за да могат хората да направят връзка.

12
Нищо им нямаше на софийските улици до поставянето на полугнали полицаи, несъответстващи на наредбата.

13
Все пак в прованса има ли закупени газови автобуси? И Соларис изобщо има ли метанови модели? И какво толкова се превъзнася полският Соларис - или просто чуждата кокошка винаги изглежда като патка? Турските заводи не са занаятчийски работилници като Трамкар. Там си има сериозни системи за управление и контрол, а и Мерцедес, ВМС, Ман и Мицубиши не си дават ей така марката за производство по лиценз. До не говорим, че и в Щутгарт, и в Истанбул най-често срещаното име на работник в заводите е Мехмед.
А и турските автобуси в експлоатация в София не могат да бъдат окачествени като боклуци за своето време и ценова ниша: 302-ките се търкалят четвърт век, 345-ците - към 20 години, ВМС - 12 години. И от трите модификации повечето возила - добри или лоши, са в експлоатация.

14
Даже Стара Загора и Плевен си купиха по-свестни автобуси и тролеи.
В София се купиха най-свестните възможни тролеи. А какви свестни ГАЗОВИ автобуси са се купили в Стара Загора и Плевен?

Колкото до далаверите - да не си мислите, че Мерцедес и Ман нямат представа как да участват в търгове? Просто критериите и точкуването в техническото задание - не толкова от корумпираност, колкото от чиста профанщина, не им позволява да са конкурентни. Примерно според точкуването в търга за 110 дизелови автобуса даже от финансова гледна точка поставените точки дават най-евтината оферта, но само до 107000 км пробег. Така че Ютонгите дори не ни излизат най-евтино.

15
Е какво остава - да се молим на Аллаха... Какви за отзивите на БМЦ на МТК?

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.12.2017, 10:52:01 »
Можем да сме благодарни на таваришч Джугашвили, че бързо се скара с Тито и така Пиринско остана в България.
А пограничните райони не се развиваха не само в България, а и в другите балкански страни. Заради противопоставянето НАТО-Варшавски договор нямаше и метър електрифицирана линия северно и източно от Солун, западно от Истанбул, югоизточно от Пловдив, западно от София, южно от Дупница, източно от Ниш. Че даже и в пограничните райони на Румъния с другите "братски" държави - България, СССР.
И сега в европейската част на Турция не се развива туризъм, ако и да се мие от три морета, да има магистрали, жп линии и летища. Северна Гърция до края на 80-те е твърдо на опашката в Гърция. Мизерия е и в Пиротско, Княжевацко и Вранско в Сърбия. През 80-те бай Тошо започна сближаване с Гърция (Папандреу) в противовес на обтягането на отношенията с Турция. Та тогава се разкрасиха Благоевград, Смолян и Кърджали.

17
Няма обяснение, защо в Бургас пропускат серия ВС. Ако е заради двусмислие с някогашните софийски номера АВС ХХХХ, то би трябвало да прескочат и серия АВ

18
Често тополи, изглеждащи безупречно на външен вид, са кухи и прогнили отвътре. Когато офисът ми беше на Стара планина, в градинката пред ИСУЛ имаше такива и при всеки вятър или сняг някой клон се стоварваше върху колите и хората. Накрая ги отсякоха и тогава се видя прогнилата им вътрешност. Разбира се, антитополният натиск се увеличава и хиперболизира след всеки силен вятър и мокър снеговалеж. Така става и сега. Тук трябва да добавим и хората с алергия, за които месец май е кошмар и непрекъснато са със зачервени очи. Отделно се разказва играта на външните пити на климатиците.

19
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 02.12.2017, 10:12:46 »
Привечер като усили дъждът, градът стана просто голям паркинг. Драган Цанков: от разклона за Кирил Видински до Стадиона, Бяла черква - от Спартак до П.Ю. Тодоров, Гоце Делчев - от Костенски водопад до България...

20
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 29.11.2017, 14:00:34 »
Губят единствено пътниците от автобусите, а много малко са тези, които мъкнат ски с автобуса. Който е с кола, няма да има проблем да паркира както досега на паркинга на лифта, срещу заплащане.
Е паркингът не е ли затворен изобщо? Как може автобуса да не пускат, а коли да пускат? Да си режат собствените клиенти на кабинката си е чист автогол?!

Pages: [1] 2 3 ... 597