Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 18145 times)

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
    • View Profile
    • Email
Ако въобще тези линии се пращат някъде, по-добре да бъде пратена да върти на Гарата, което е доста по-близо от Зоопарка, а и е доста по-ключова транспортна точка, която е близо и до центъра на града.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1247
    • View Profile
Напълно възможно е едната линия да се удължи до някъде, но да не е за сметка на съществуващият маршрут. Т.е. от Орлов мост да продължава на някъде. Друг е въпросът има ли смисъл от подобно нещо.
Грешно е да се тълкуват като една линия. Дори и 213/214 се тълкуваха така, но не случайно са два различни номера, а не като А 1 само направлението да се сменя. За мен лично всяка линия, дори и с 1 % разлика от маршрут на друга да е, трябва да си има отделен номер. А не да има А 1 с 3 маршрута, А 21/22, която често така или иначе пишат само като А 22 или пък А 44 с 10-на маршрута из Банкя.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
  • !<9060>!
    • View Profile
Линия от летището до зоопарка не виждам никакъв смисъл... А пък СО никога няма да пусне автобус от летището до гарата, защото отново ще трябва да признае падението си, че метрото след Младост е направено по много непрактичен начин и е по-бавно от наземния транспорт. Логично ми се вижда да се направи директна линия на метрото само със спирка на летището и на гарата - такива има из Европа тук там, ама надали.

Online fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
    • View Profile
    • Email
84 явно няма да е тази линия която спира само на летището и гарата. Ако искаха да я направят експресна имаха много възможности през последните десетилетия да я изкарат от Дружба и локалното на Цариградско за да я забързат малко, но явно идеята за 84 е да е максимално близка до историческия си маршрут. Може да излезе, че 84 е линията с най-дълга история по първоначалния си маршрут в София, не съм правил справка, но са малко линиите които от 1968 не са си променяли номера, маршрута и спирките.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6801
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Може да излезе, че 84 е линията с най-дълга история по първоначалния си маршрут в София, не съм правил справка, но са малко линиите които от 1968 не са си променяли номера, маршрута и спирките.

58, 59 и 66 също са със автентичните си маршрути.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Маршрутът на А84 се е модифицирал с годините:
- първоначално върти на пл. Народно събрание, след това въведоха кръга около Княжеската градина
- до естакадата по Брюскел вървеше по Искърско шосе, след това - под естакадата, а бързият А284 - върху естакадата
- после и вмениха обслужване и на североизточния ъгъл на Младост-1
- удължена до Т2

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Ако ще се прави нова линия от Летището, за мен тя трябва да бъде по Източната тангента, Ботевградско Шосе, Подуяне, Данаил Николаев, Сточна гара, Лъвов мост, ЦГС. Съвсем не претендирам за крайна спирка на гарата, но северните квартали в момента имат изключително лош достъп до летището и мисля, че трябва да имат връзка. В сравнение с 84 такава една линия не се дублира с друг транспорт по своето значение.

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
И аз така мисля, но няма кой да направи реконструкция на Източна тангента и по-добре да не се тъпче точно на Централна гара ( там вече си е претъпкано и винаги си е било ) по-добре да я пуснат пред Автогарата, защото сега няма транспорт до нея.

Offline Busfan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Не е ли по-добре 184 да спира на Гурко ректората Орлов мост, Плиска, окръжна болница, държавна печатница и оттам да се качва на Брюксел директно за терминалите? Глупаво е да дублира 84.
« Last Edit: 06.09.2017, 12:59:12 by Busfan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-добре 184 да спира на Гурко ректората Орлов мост, Плиска, окръжна болница, държавна печатница и оттам да се качва на Брюксел директно за терминалите? Глупаво е да дублира 84.
А84 и А184 не са две линии, а една, разцепена на две, които изреждат терминалите в различна последователност. Не е възможно да имат различни маршрути извън връзката между двата терминала, тъй като се губи синхронът и се влошава двойно  обслужването на Дружба-1

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
  • !<9060>!
    • View Profile
Не може само едната, обясниха защо. Аз се чудя само защо не ги откачат и двете линии от безсмислените спирки по Цариградско, да спират само на Орлов, Плиска и Окръжна. Няма смисъл да спира на другите, където спират една маса тролеи сред които и ТБ5, който е редовен.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1247
    • View Profile
Една линия разцепена на две линии, които от тук нататък могат да имат независим живот една от друга. Все пак имат отделни номера и са отделни линии, а не маршрути на една линия.
И не, че не може, просто не е оправдано. Ако се търси експресна линия, то тя трябва да е изцяло различна и да има подобна въртяща на обратно терминалите или да минава например Т2 > Т1 > Т2 и тогава към центъра.
ПП: Всъщност проблемът, не е че спират на повече спирки, а сравнително големият им интервал. През Т1 минават на 3-4 минути една от друга и после 20 няма нищо.
« Last Edit: 06.09.2017, 15:39:51 by dan »

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Истината за мен е следната:
184 се закрива и 84 си е по старому.

Разкрива се нова експресна линия 484
Летище София Т1 -> Летище София Т2  (5)-> Разклона за летището  (7) -> бл.3 ж.к. Дружба 1  (10) -> УМБАЛ "Св. Анна" (14) -> Хотел Плиска  (17)-> Орлов мост  (20)-> Софийски университет (25) -> Паметника Левски(28) -> Площад Сточна Гара (31)-> Лъвов Мост (33)-> Централна гара(36)

Интервал: 30 минути (6:30 - 21:00)
« Last Edit: 06.09.2017, 15:40:09 by wolf_rusi »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1247
    • View Profile
Така ще се влоши връзката Т1 > Т2, която е много важна според мен, вместо да се хронтутят наглите бакшиши. Тази експресна линия може да съществува и без закриването на 184.

Online fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
    • View Profile
    • Email
С пускането на новата естакада към Т2 ще са възможни и по-различни варианти за линиите до там, така че е по-смислено да се изчака преди да се променя отново нещо. Пътниците таман свикнаха с новата линия.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
По-добре да спира на Хермес парк, отколкото на окръжна. На Хермес парк спирката стана много по-оживена и важна, с по-възлови обекти наоколо.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6801
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Вярно е това. Онзи ден чаках на Хермес парк автобус за центъра и останах очуден защо 304 замина без да спре.
Иначе относно летището - мисля че съм го писал няколко пъти, но пак ще го напиша: Достатъчно е 384 да минава през Т1 и след това през Т2, а 84 да се възстанови както си беше. Експрес за летището би имало смисъл ако минава директно по естакадата и спира на спирките, посочени от Руси (без Разклона и бл.3 в Дружба, че и на Сточна гара няма за какво да спира при все че ще спре на Лъвов мост). Също така да има твърда цена (например 2 лв, без да важат карти) и безплатно да се превозва багаж. Интервалът може да и по-голям, но задължително кръгло число и да се движи докато има полети.

Online fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
    • View Profile
    • Email
Ако има отделно таксуване автоматично отпада възможността да спира на описаните спирки, защото ще бъде щурмуван на всяка от спирките от редови пътници за гарата, които после мъчително ще трябва да бъдат сваляни от кондуктора със скандали. Значи или нормални билети към схемата на МГТ, или специални билети и съвсем отделни спирки нямащи нищо общо със спирките на МГТ.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1702
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
По немски тертип може да се създаде нещо подобно на TXL, което обаче няма да се хареса на Фандъка, защото нали метрото е гордостта на София... Иначе определено може да се създаде нещо като SA (табела със специфичните букви от емблемата Летище София), от терминалите, х-л Плиска, Орлов мост, за жалост по канала към НДК стават големи задръствания, иначе идейно би било да продължава към НДК, Прага, Ботев, Центална автогара (сградата), Централна гара (сградата). Обаче, предвид задръствания, нелогично ползване на леки автомобили и абсурден трафик, подобен експрес в наши дни би бил по-практичен покрай ректората, Сточна гара и т.н.
НО! Хората искащи да пътуват с ГТ и редовно ползващиго между Летище и авто/жп гара ще предпочитат автобуса. Времето за пътуване сигурно ще е еднакво с метрото, но си спестяваш агонията със стълби, ескалатори напред-назад, лабиринти... Абе общо взето изродщината на МС Сердика 1-2. Честно казано аз като се наложи да прекачвам, предпочитам да изляза от подлеза и да продължа превоза с наземен транспорт. Лабиринтите са ужасни за преминаване!
Иначе за подобряване на обслужването на летищния к-с, би следвало да се въведе свободна зона, безплатна за автобусите на ГТ от сп. Ресторант Александрия до сп. Ресторант Александрия, а общинарите да не алчнеят и да направят някакъв по-голям  и свободен паркинг при свободните карета срещу Нова ТВ и р-нт Александрия.
« Last Edit: 29.09.2017, 13:30:38 by dj_the_bus »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Такъв обиколен автобус е безмислен - за бърза връзка между Т1, Т2, Централна Гара и Централна Автогара най-удачен е вариант по Източна Тангента след бъдещата и реконструкция, дотогава адекватните варианти са през Слатина или по Цариградско и Ситняково. :rolleyes: Връзката между МД1 и МД2 на Сердика не е толкова лоша - няма как да се направят две метростанции една върху друга. :rolleyes: