Author Topic: Русе - маршрутна мрежа  (Read 66312 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #240 on: 12.08.2017, 23:33:35 »
С малката подробност, че освен общинско дружество трябва да има и автобуси. Не ми е известно да е открито газово или петролно находище на Текето, а няма кой да отпусне заем за закупуване отведнъж на 50 тролея и 100 автобуса.

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #241 on: 13.08.2017, 00:56:00 »
Прави се ремонт на всичко налично в депото което може да е в движение.Копуват се автобуси на изплащане,от опрр или втора ръка като там има много хубави и евтини с евро 4,5 или 6 климатик,рампа за колички и нисък под и 300 000 км,а може и с по-малко.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #242 on: 13.08.2017, 01:01:30 »
Така е. Затова лобизма от страна на кмета в полза на общината може да ви донесе късмет и да ви направи подарък! Апропо, при нас ненадейно се появиха едни допълнителни 30 млн., с които се закупиха новите ни автобуси и с което практически се сложи край на бъдещото развитие на тролейбусния транспорт, за да има смисъл от неговото съществуване в града. А уж само електротранспорт щяхме да развиваме- поне такива бяха нагласите през мандата на проф. Св. Танчев! Но нали сега се говори, че сме с най- модерният транспорт, изпълняван от "екологичните" ни дизелови автобуси, без значение, че транспортната ни схема е неефективна и без значение, че дружеството ни работи на загуба!

Edit: И за да не изглежда, че съм изцяло голословен, ще подкрепя казанато от мен с факти, какво е било в началото и какъв е резултатът! Прочетете внимателно двата линка:

Линк 1: http://stzagora.net/2011/06/29/общинската-администрация-залага-на-т/

"Нашите консултанти искат да ни убедят, че интегрираният градски транспорт обхваща всички превозни средства и затова държат да има и автобуси. Считаме за правилно да се заложи максимално на екологичния транспорт, каквато е европейската и световната директива. За пример в Плевен 86% са тролейбусни превози (при 25% за Стара Загора) и само 14% автобуси, като и тях искат да заменят с нова контактна мрежа, ново депо, рампи, подходи към спирките и т.н."

Линк 2: http://www.starozagorskinovini.com/news/index.php/vlast1/6648-obshtinskite-druzhestva-umishleno-se-vodyat-kam-sasipiya-smyata-opozitziyata-v-obs-stara-zagora

"Решенията за останалите дружества, които генерират различни по обем загуби, са: на "Тролейбусни и автобусни превози" в размер на 610 113 лв. да остане като непокрита загуба"

"Според опозицията тролейбусите и автобусите дори и в пиковите часове возят полупразни"
« Last Edit: 13.08.2017, 17:43:56 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #243 on: 13.08.2017, 12:16:15 »
Тролейбуси могат да бъдат закупени чрез дългосрочен заем от ЕБВР или ЕИБ като към него могат да се включат и подмяна на мрежата към Чародейка, частична подмяна по трасето на линия 25, Модерни стрелки около гарата и кръговото, построяване на мрежа през пробива Кауфланд и модернизация на депото. Стойността на заема може да е около 35 милиона лева и държавна помощ от 5 милиона лева. Това ще включва 30-35 нови тролейбуса и гореописаните подобрения. Годишната вноска за максимален срок на изплащане - 20 години ще бъде под 2 милиона лева, което е напълно постижимо за всяка община от Габрово (ок. 57 000 д.) нагоре.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bgdimitrov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #244 on: 13.08.2017, 14:24:26 »
Не знам аз не виждам общината да е чак толкова решителна, че да тегли огромни заеми поне към момента. Нека първо видим какво ще се случи с тролейбусния транспорт пък тогава ще мислим за останалото. Все пак смятам, че могат да се намерят в пъти по-добри автобусни превозвачи които да обслужват Русе от Шанс и Геокомерс.

Offline rusencizatransport

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #245 on: 14.08.2017, 02:08:47 »
Здравейте на всички! Радваме се че най-накрая има официален профил на групата в този форум за да може да достигнем до всички Русенци и хора които се интересуват от темата за градския транспорт на града.

Още от самото основание на гражданска инициатива Русенци за Транспорта през 2015 г. едно от нещата от които се интересуваме е транспортната схема на Русе. Тогава само се говореше че нещо се случи в бъдеще, и макар вече то да е реалност предстои да видим дали наистина ще се подобри транспортната схема на града. Ние сме напълно против нова схема от типа орязване на линии, разписания и прочие. Срока за избиране на изпълнител който да направи новата транспортна схема е 7 септември. Тоест до тогава трябва да сме готови със всичко за да запознаем изпълнителя, общината, и гражданите. :) Вече официално може да знаете, че наблюдаваме дискусията тук с интерес. Работим по нашите идеи и предложения които може да намерите на линка https://rusetransport.wordpress.com/transport-scheme/.

Ето новина по темата от вестник Утро.
Quote
Без дублиране на линии от автотранспорта, електротранспорта и междуселищните линии - това ще бъде основен критерий при дългоочакваното актуализиране на транспортната схема на община Русе. Предвидено е да се направи маршрутна схема в няколко варианта с подробни разписания, като ще се определят честотите за всяка линия и период от деня - за делнични и празнични дни, училищен и ваканционен период, събота, неделя, и ще се изработят карти за новата маршрутна схема.

За да се стигне до таза крайна фаза, предварително ще бъдат извършени редица дейности: анализ на текущата мрежа на обществения транспорт и разписанията, който включва обхват на мрежата, ниво на услугата по райони, делнични и празнични дни и време от деня, връзка между основните райони на начални и крайни спирки, както и анализ на търсенето на услугата, в това число механизъм на таксуване, възможности за оптимизация и за прекачване. За целта ще се формират две фокус групи с участие на представители на местни неправителствени и граждански организации, активни граждани и местния бизнес предприятия с персонал над 100 души, за да се анализират нуждите на заинтересованите страни. Ще се проведе и социологическо проучване сред населението в общината, с което ще се идентифицират проблемите, нуждите и очакванията от актуализирането на транспортната схема. Ще се направи и представително проучване на търсенето на транспортни услуги и обществен превоз. Чрез него ще се събере информация и за удовлетвореността на населението от действащата транспортна схема. Ще се проведат и три дълбочинни интервюта с представители на ключови ресорни длъжности от общината, както и с членовете на постоянната комисия по комунални дейности към общинския съвет.

Изработеното въз основа на събраната информация предложение за актуализация на транспортната схема ще бъде подложено на публично обсъждане със заинтересованите страни, включително и транспортните оператори.За тази цел общината обяви обществена поръчка за избор на изпълнител, който да се захване с актуализацията на общинската транспортна схема. Обявлението е на стойност 427 080 лева, като 300 000 лв. са от общинския бюджет, а 127 080 лв. по програма „Хоризонт 2020“. Фирмите могат да подават оферти до 7 септември, а на следващия ден комисия ще ги отвори и разгледа.
« Last Edit: 14.08.2017, 02:27:03 by rusencizatransport »

Offline bgdimitrov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #246 on: 17.08.2017, 21:29:14 »
Някой може ли да ми каже защо има А8 до Басарбовските гробища и отделна междуселищна линия Русе-Басарбово? Маршрута е същия.

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #247 on: 18.08.2017, 04:17:53 »
rusencizatransport Какво става със новата транспортна схема? Скоро не сте обновявали интерактивната карта а до 7 септември не остана много.Все пак трябва да представите идеите си за да направим корекции.
bgdimitrov А8 е създадена с цел да ходи до Басарбовските гробища само уикенда и по големи празници.Тя се различава 50% от маршрута на Русе-Басарбово,а пък и незнам дали басарбовската спира на гробищата всеки път.Поне на мен това мисля,че е идеята,но официално незнам.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #248 on: 18.08.2017, 10:55:39 »
Някой може ли да ми каже защо има А8 до Басарбовските гробища и отделна междуселищна линия Русе-Басарбово? Маршрута е същия.
A8 е типично градска линия, която се обслужва от Геокомерс. В разписания наистина има курсове само събота и неделя, но де факто  маршрута се изпълнява само по задушници и други големи църковни празници. Русе-Басарбово също спира на гробищата, но на А8 това е последна спирка и не продължава към селото. Като цяло няма особен смисъл от линията. Не пречи при споменати празници, при нужда да се пускат автобуси от големите квартали към гробищата, както се прави във Велико Търново.

Offline rusencizatransport

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #249 on: 18.08.2017, 18:40:41 »
rusencizatransport Какво става със новата транспортна схема? Скоро не сте обновявали интерактивната карта а до 7 септември не остана много.Все пак трябва да представите идеите си за да направим корекции.
Работим по въпроса, вероятно до края на седмицата ще сме въвели всички предложения относно тролейбусните линии (работим най-вече през празничните дни). След това следват и автобусните линии където нещата са по комплексни и предстоят повече промени и обсъждания след това. Ще опитаме да оставим между 28 август и 4 септември като период за обсъждания.

Междудругото, вероятно в форума няма тема специално за нощния транспорт в Русе, но искаме да предложим 3 нощни линии за бъдещата транспортна схема. Това е нова идея не само за Русе, а и за страната, така че трябва да положим максимални усилия ако искаме нещо да се приеме. Вероятно ще се работи по въпроса в следващите години. Имаме нужда от информация за маршрути, потребление и много повече затова направихме въпросник който всеки може да попълни за да ни помогне. Отнема не повече от 5 минути. Споделете го с вашите приятели и познати.

https://goo.gl/forms/ckpWDBRb9KjaHl053

Offline rusencizatransport

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #250 on: 20.08.2017, 00:42:56 »
Над 700 души вече са попълнили нашият въпросник за нощния транспорт, по всичко личи, че транспорта е голяма тема за Русенци! :rolleyes:

След като разгледахме доста от възможните маршрути, изглежда че може да покрием големи части от града с 2, а не 3 нощни линии както смятахме по рано. Това разбира се зависи от много фактори. Тук имаме няколко неща които са обект на дискусия:

1. Има ли нужда нощен транспорт да обслужва промишлените зони? (бул. Тутракан, КТМ, Източна промишлена, бул. България и ТЕЦа) Ако искаме да се обслужват тези територии километрите стават много и рискуваме неефективни маршрути. Може би тук е по-добре да оставим фирмите да си организират транспорта като почти всичко в бъдеще ще може да се покрива от градската железница ако има нощни маршрути. (Гара Север, Мартен, Монтюпе и тн)

2. Има ли нужда от нощен транспорт до Средна Кула, Долапите? Отново тук сме пред дилема защото маршрутите стават по-дълги, а дали ще има достатъчно пътникопоток е под въпрос. Ще прегледаме отговорите от въпросника по тази тема.

3. Има ли нужда нощните линии да пътуват до бъдещето кръгово до х-л Рига или е достатъчно само до пантеона?

Сега си представяме линиите нещо като следното (среща на кръговото Оборище и маршрути всеки 1/2 час) ->

Н1: Гара Разпределителна - Мол Русе - Тулча - Плиска (Цветница) - ул. Скопие или ЛВЗ - Доростол - Пантеона (или Рига) - Оборище - Борисова - ЦЖГ и автогара - бул. България - бул. Христо Ботев - Дружба 3 тролейбусно обръщало - бл. 48 Дружба

Н2: Чародейка ЮГ - Чародейка Север - Згориград - Чипровци - Пробив Кауфланд - Спортна зала Булстрад Арена - Рига - обратно до Оборище - бул. Цар Освободител - ЦЖГ и автогара - ул. Николаевска - бул. Трети Март - Сирма Приста (БОР) или до МЕТРО
« Last Edit: 20.08.2017, 00:45:20 by rusencizatransport »

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #251 on: 20.08.2017, 01:08:22 »
1.Има си служебен транспорт до пром.зоните
2.Определено има нужда, примерно посленият курс за Средна Кула да е в 23:30
3.Най ще е добре на Рига да обръща

Н1 определено може да бъде тролейбусна, само че не ми е много ясно колко е мощен автономният ход на Рената, че да преодолее бул.Гоце Делчев.Ще бъде супер Неопланите или Мерцедесите да ги въстановят и ще могат преспокойно да стигнат до бл.48 :devil:Какво им има на мерцовете,че техниците да не могат да ги оправят толкова месеци(знам,че става дума за електрониката,но искам по-конкретна информация ,ако има такава ще съм много благодарен :P)
Н2 на първо време може да е само до Сент Уан.Няма смисъл да вози въздух по бул. Трети Март, при положение,че няма информация за графика на предприятията.За интервал от 30 минути бая коли ще са нужни..
Двойката също може да бъде нощна без никакъв проблем.
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #252 on: 20.08.2017, 01:13:56 »
https://drive.google.com/open?id=1vKt7PlV3FjIVqDX680d5wYxU0kQ&usp=sharing
Това са мои предложения за нова транспортна схема.
За нощните линии до 48 блок няма смисъл.Обръщалото не е много далече.Трябва да има обща спирка на всички нощни линии.Н1 трябва да е с тролей и може да минава през рига все пак имаме тролеи с алтернативни двигатели,а Н2 да е до долапите и средна кула по пътя на А6 от Метро.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline rusencizatransport

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #253 on: 20.08.2017, 01:33:51 »
Благодарим за бързия feedback! За жалост има много малка вероятност общината да се съгласи да пусне тролей през нощта, така че предвиждаме само автобусни линии. Относно разстоянието от обръщалото в Дружба до бл. 48 наистина е малко, но през нощта дори малки разстояния могат да накарат някой да се откаже да ползва транспорта и да си хване такси така че предвиждаме маршрутите да покриват всеки максимално. Допълнителен фактор е че има доста възвишения в Дружба.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #254 on: 20.08.2017, 12:01:36 »
Pesho, моето мнение е, че маршрутите на трите тролейбусни линии, които си предложил- Т1, Т25 и Т20 ще се покриват в голямата си част, отделно Т25 ще дублира А11 и за две дублиращи тролейбусни линии през п.в. Охлюва ми се струва, че няма да бъде достатъчно рентабилно.
Поради това предлагам същите или да се редуцират в една обща линия- Т25 от Дружба 3 през ЦЖпГ, Борисова и Тулча до Гара разпр. или да бъдат две синхронизирани- Т20: ЦЖпГ- Борисова- Тулча- Гара разпр. и Т25: Дружба 3- Охлюва- ЦЖпГ- Борисова- Рига. Лично аз предалагам на първо време да се изпробва комбинацията от Т20 и Т25. Сегашните тролейбусни линии също предлагам да бъдат запазени както са, но да им се оптимизират разписанията.
Some people will never like me.

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #255 on: 20.08.2017, 15:08:57 »
Т1 трябва да има. Хората от Чародейка юг трябва да имат транспорт до цжп и рига. Т25 трябва да има защото тя е връзката на дружба 3 със цжп и помага на закритата А18. Т20 поема пътя на закритата А18 като като по този начин хората няма да пътуват като (сардини) в А11. Ще се наблегне на Т25-08:00т25,08:10 а11. Като по този начин участъка цжп до захарен завод и кръстовището пру улица тулча ще се обслужва през 8-10 мин делник и 10-25 празник и уикенд.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #256 on: 20.08.2017, 15:43:12 »
Според мен философията на новата транспортна схема не трябва непременно да бъде свързаността между всяка точка, а да има по- малко линии, но на къси интервали, за да се избегне нелоялната конкуренция между дублиращи линии, съответно големи интервали и неспазване на разписянията, от което транспорта става нередовен. Това трябва да важи и за останалите по- големи градове. С използване на почасовото таксуване, не мисля, че ще е проблем за пътника ако му се наложи да се прекачва на второ превозно средство с един билет, но да е убеден, че това няма да го принуждава да чака допълнително по спирките.
Some people will never like me.

Offline rusencizatransport

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #257 on: 20.08.2017, 16:23:37 »
Здравейте отново,

Някой може ли да сподели стар маршрут за 28 линия и дали навремето наистина е била тролейбусна?

Смятаме че връзката на Чародейките и Дружбите с ЦЖГ е голям проблем, но има две причини защо Т25 не може да бъде ефективна.
1. Прекалено дублиращия се маршрут с А11.
2. Поради дългото обикаляне по бул. България почти никой от Дружба или Печатни платки няма да се качи за да се придвижи до центъра или възраждане, а вместо това ще използва А28 или Т27, Т29 които така или иначе са на по-кратки интервали.

Допълнително, направихме някои промени към нашите предложения, маршрута на А30 се изменя като вместо по ул. Шипка и ул. Чипровци се предвижда линията да минава по ул. Згориград/Петрохан - ул. Тича - ул. Чипровци преди да премине към пробива Кауфланд. Така ще обслужва кв. Родина оптимално и се постига добро обслужване на всички части от Чародейките и голяма част от Родина.
« Last Edit: 20.08.2017, 16:28:18 by rusencizatransport »

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 371
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #258 on: 20.08.2017, 16:23:51 »
Проблема при нас е,че тук са 3 фирми и никоя няма да е съгласна с това прекачване.Когато започна работа новата система за таксуване в началото щом линиите се препокриват може да ги ползваш без значение в коя фирма се качиш.Пример от пантеона до обръщалото в дружба 3 на тролея можеше да се ползва и т27 и а28,но превозвачите се отказаха и всеки стана монополист.Т25 трябва да я има защото а11 винаги е гъч и много хора слизат в района на захарен завод.
« Last Edit: 20.08.2017, 16:25:35 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #259 on: 20.08.2017, 17:11:55 »
Смятаме че връзката на Чародейките и Дружбите с ЦЖГ е голям проблем, но има две причини защо Т25 не може да бъде ефективна.
1. Прекалено дублиращия се маршрут с А11.
2. Поради дългото обикаляне по бул. България почти никой от Дружба или Печатни платки няма да се качи за да се придвижи до центъра или възраждане, а вместо това ще използва А28 или Т27, Т29 които така или иначе са на по-кратки интервали.

Тогава за какво ще се използва изградената контактна тролейбусна мрежа по бул. България?
1. Поради тази причина предложих линията да стига само до хотел Рига като номер 1- продължение на линията от ЦЖпГ до Дружба 3 или като номер 25 - скъсяване на линията до хотел Рига. Не забравяйте, че се подмени и ККМ до хотел Рига.
2. Поне по- големият кв. Дружба 3 ще има редовна връзка с ЦЖпГ, а хората от/за Чародейка ще се прехвърлят на Печ. платки. К-с Левента, района южно от бул. България и п.в. Охлюва ще останат без удобна тролейбусна връзка с центъра. То по тази логика няма да има и нужда от Т20 за връзка на кв. Здравец изток и района около бул. Липник с центъра и ЦЖпГ, защото тролейбусът ще обикаля през Възраждане!
Some people will never like me.