Author Topic: Възлови метростанции  (Read 40123 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #300 on: 13.05.2016, 13:05:36 »
Не, не съм от тези. Работя в друга държавна структура. Иначе метрото не го ползвам изобщо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8473
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #301 on: 13.05.2016, 19:41:26 »
И двата ескалатора между галерията с герба на София и коридора след "Сердика I" работеха този следобед.
« Last Edit: 11.06.2016, 19:36:59 by AGENT 006 »
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline gtgirl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #302 on: 26.07.2017, 22:19:57 »
Здравейте, искам да попитам при строежа на Трети метродиаметър има ли възможност да се направи кросплатформена метростанция ( или тази при Орлов мост или тази при НДК ). Много ме интересува, защото мисля че при Орлов мост и при НДК има възлова на първата с линия 1, а на втората с линия 2, затова се интересувам дали е възможно.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6348
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Възлови метростанции
« Reply #303 on: 26.07.2017, 23:08:47 »
По принцип всичко е възможно, друг е въпроса каква ще е цената за извършване и дали е възможно с оглед на терена и съпътстващата го инфраструктура.
Специално за НДК 2 нещата са сложни и пространството е малко. А за СУ 2 е почти невъзможно с оглед на всички подземни комуникации и течните почви.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #304 on: 27.07.2017, 14:42:11 »
Всички пресичания на линиите в София са при ъгъл, близък до 90-те градуса, ако не и точно толкова. Няма къде да се сучат и вият трасетата, и то в центъра, където и геология, и съществуващата инфраструктура усложняват много условията, че да се правят такива станции. А и не виждам реалната необходимост от такива. Можеше да се инвестират още малко средства и преходите между станциите да са по удобни и широки, но чак кросплатформени станции...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #305 on: 27.07.2017, 15:13:28 »
Кросплатформена не, но можеха станциите да се ситуират точно една под друга за да става връзката директно през ескалатори през таванната плоча на долната и подовата на горната станция. За съжаление строим много евтино и за това не се случи.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #306 on: 28.07.2017, 09:56:37 »
Кросплатформена не, но можеха станциите да се ситуират точно една под друга за да става връзката директно през ескалатори през таванната плоча на долната и подовата на горната станция. За съжаление строим много евтино и за това не се случи.

Това дали станциите са една над друга, или не, не е показател нито за евтино, нито за скъпо строителство, а за оптимално ефективно използване на подземното пространство. Давам ти пример със станция Щадтмитте (Stedtmitte) в Берлин по линии U2 и U6. Разстоянието между станциите на двете линии е 280 метра по права линия според google maps. Това са 2 пресечки! И въпреки това има изграден тунел за преход на пътниците, няма травалатори и като искаш да се прекачиш, вървиш си 280-те метра и не се оплакваш.

За мен въпросът не е за това какво е разстоянието между двете станции за прекачване между линиите, а как е организирано преминаването между тях. Ако трябва да се качваш/слизаш по стълби повече от 2 пъти, то това е неприемливо. За кросплатформени станции може да се мисли при съществуващи планове за развитие на града с хоризонт повече от 50 години. Както всички знаем, такива планове няма.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #307 on: 28.07.2017, 10:19:00 »
Намери коя метростанция да дадеш за пример. Самите берлинчани наричат този 280 метра тунел "тунелът на мишките". С детска количка или инвалидна количка изобщо не може да се мине през тунела (има стълби нагоре и надолу подобно на нашия подлез при Сердика горно ниво или НДК към трамвайните спирки) и трябва да се излиза на улицата с асансьор, да се мине през две кръстовища за да се слезе с друг асаньор на другия перон. И това е строено в най-гладните години на хиперинфлация след Първата световна война, ако това ще го взимаме за пример не знам. Такива тунели за прекачване и ние сега ще си имаме на Орлов мост и мога да ти кажа, че един ден през него е ОК, една седмица е досадно, а една година ако ти се налага да минаваш всяка сутрин и всяка вечер през него накрая само ще псуваш проектантите и хората, които им е хрумнала идеята така да се построи. Ако искаш да дадеш пример за модерна трансферна станция, виж станцията Unter den Linden, която се строи пак на линия 6 500 метра нагоре. Нея може да я даваш за пример, не временни решения от 1928 година, които са останали трайни заради войната и строежа на стената после.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12687
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #308 on: 31.07.2017, 11:23:34 »
Прехвърлям темата за кросплатформените метростанции към възловите изобщо. Досега надълго и нашироко сме обсъждали МС Сердика (1<>2). След около година ще са готови и другите две възлови метростанции в София - СУ/Орлов мост (1<>3) и НДК  (2<>3). За съжаление и при двете метролиниите не се кръстосват на кръст, т.е. няма да имаме минимални пешеходни преходи.
Даже Орлов мост-СУ е със сериозна дължина, да се молим траволаторите да възкръснат от дългогодишната си летаргия. Лично за мен е странно, не можеше ли Линия 3 да се насочи някъде под Паметника на Съветската армия, така че преходът да е от вестибюла на СУ, а желаещите да ползват наземния транспорт да ползват траволаторите. Тук идеята е тъкмо наопаки - по-добра комуникация с наземния транспорт на Орлов мост, отколкото с Линия 1.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6348
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Възлови метростанции
« Reply #309 on: 31.07.2017, 12:17:43 »
Под паметника на Съветската има няколко подземни нива до колкото зная. Цялото място там е доста сложно не само от към почви, а и от друга подземна инфраструктура. 

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #310 on: 31.07.2017, 13:13:56 »
Подземни нива с какво?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #311 on: 31.07.2017, 17:45:52 »
Подземни нива с какво?

Според някои политици сигурно с гробници на загинали съветски солдати за свободата на народната ни република.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6348
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Възлови метростанции
« Reply #312 on: 31.07.2017, 18:01:02 »
Подземни нива с какво?
На подобни въпроси не мога да ти отговоря. СО е тази към която трябва да се обърнеш, за подобна информация. Зная само че от там минават големи комуникационни и тръбни мрежи. А дали под паметника има костница, не зная, не съм се интересувал.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #313 on: 31.07.2017, 19:01:24 »
Костницата със сигурност не е под този паметник, има една единствена в София и тя е в паметника на бул. Черни връх. А за какви комуникационни мрежи може да става въпрос ми е странно, те обикновено се прокарват под уличната мрежа, а не под парковете. Прилича на градска легенда това, при строежа на метростанцията на МД1 не се показаха никакви сериозни комуникации. Иначе за почвите е вярно че са сложни, мястото явно е било разлив на близката река в миналото и почвите са неподходящи за строителство, за това и мястото е останало празно и незастроено.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6348
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Възлови метростанции
« Reply #314 on: 31.07.2017, 22:14:36 »
Може да ти се струва несериозно, но под паметника има поне -1 ниво. Ако се разходиш в парка има затворени отвори с кашпи и други тежки предмети. Да не говорим за огромния колектор минаващ от там който тръгва от НДК и продължава на североизток.

При строежа на МД1 на МС СУ строителството не засягаше тези комуникации, защото те минават странично на тогавашния строеж.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12687
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #315 on: 01.08.2017, 11:39:13 »
При строежа на МД1 на МС СУ строителството не засягаше тези комуникации, защото те минават странично на тогавашния строеж.
МД1 върви по диагонал между подлеза на СУ и Стадиона. Как тогава не се пресича с колектор, идващ откъм НДК? МД1 слиза под нивото на Перловец, а МД3 е под него, значи ще е още по-дълбоко под реката и колекторите, откъдето и да мине.
Иначе ето къде излиза колекторът за дъждовна вода: https://www.google.bg/maps/@42.6888208,23.3351473,3a,57.6y,342.88h,79.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1spa4e3n2gCkij4XQsl-BuZA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
« Last Edit: 01.08.2017, 11:43:43 by blagun »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #316 on: 01.08.2017, 12:06:52 »
Като гледам ъгъла и дълбочината това не са въпросните "няколко подземни нива". Колекторът е на максимум -2 метра, метростанцията ще е на минус 24 метра. Колекторът идва като че ли от ул. Любен Каравелов, която е и малко по-широка от стандартните улички в района.