Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 216276 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
До Варна си има винаги натоварване, все пак е нещо като вторичен център у нас след София. Поне по статистика, единствения град освен София който си увеличава населението след 89-та година, демек може да се хванат някакви тенденции къде какво да се прави, дори Бургас има намаление на населението с над 20 000. Нямам идея защо толкова ресурси се насочиха към Бургас и магистрала, и скоростна ж.п.линия, след като очевидно Варна е с нарастващо население, пътникопотока е по-голям, дори града е почти 2 пъти по-голям. Малко над 200 000 за Бургас, къмто почти 400 000 за Варна.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12957
    • View Profile
    • Email
Но това не трябва да изключва АМ Черно море, понеже в момента всички проходи, които свързват южна България с Варна са целогодишно силно натоварени и пътните им настилки бързо се деформират от тежкотоварни автомобили и се налага периодично да се изкърпват след основен ремонт.
Не да я изключва, но има приоритети преди нея: АМ Струма, АМ Хемус, Калотина, Русе-Търново, Ботевград-Видин. Именно за да се решава нетърпимото положение по Черноморието, ако и да е за 2-3 месеца, трябва спешно да се ускори работата по СП до Слънчев бряг.

Бургас като град може да е по-малък от Варна (макар и не в пропорциите, посочени от Иво, а 233:374 хиляди - http://www.grao.bg/tna/t41ob-15-12-2016_1-3.txt), но като области са почти наравно: 459:510 хиляди. До Бургас освен другото има много сериозен трафик на камиони-цистерни от Лукойл-Нефтохим. И най-вече - всички пътища към Бургас се сливат при Сливен, Петолъчката и Карнобат, откъдето до Бургас беше обикновено шосе, минаващо през десетки села, докато източната част на АМ Хемус беше стигнала до Каспичан още по соца. Затова и натоварването на юг беше неимоверно по-сериозно от това на север, оттам - и приоритета на АМ Тракия. Другият приоритет си е географски обусловен - още от римско време половината част от АМ Тракия е част от главния диагонален коридор на Балканите: Виена-Константинопол. Като такъв е логично по-лесно да получи еврофинансиране, което и стана. За съжаление доста години се загубиха в зациклилия опит за концесия. По-добре Хемус да се бяха опитали да я концесионират, но вероятно тя не е толкова атрактивна, тъй като не е международен коридор. Не се чу нищо по този въпрос и за напречния коридор Русе-Свиленград и явно концесиите няма да намерят почва у нас.
« Last Edit: 08.08.2017, 14:21:05 by blagun »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Отделно Варна е единственият град практически без обходи, в който потоците се насочват през центъра му. Затова северният и южният му обход не трябва да са само на хартия.
Кърджали има същия проблем и сходен пътникопоток в някои месеци от годината.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Ако ще следваме приоритетно нещата, то следва да се споменат само онези обекти, които ще се изграждат с европейско финансиране, за да не рискуваме да изпуснем крайните срокове и да връщаме пари. За цялата останала недовършена част от Хемус (около 300 км) няма да стигнат предвидените евросредства за България по оперативните програми и съответно вече е по- добре да се прецени внимателно кое да се довърши по- напред и как да се процедира от тук нататък (чрез концесия или финансиране от страна на държавния бюджет), за да се задоволи по- бързо крайната необходимост, без значение дали въпросната магистрала попада във важен транспортен коридор или не. Изключвам за връзката между ГКПП Калотина и ГКПП К. Андреево и съответно АМ Калотина - София. Тя си е важна.
Some people will never like me.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Държавата може да строи магистрали и без евро средства. Нима за всичко ни трябва европейско финансиране? И да направят толкова участъци, за колкото има пари. Останалото ще се прави с държавния бюджет.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
И със заеми да строят. Баба им все с евросредства строила. И да не ги делят първо това после онова, да почват всичко!
Икономията е майка на мизерията!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Ако първо бъде изградена АМ Черно море, поради по- късата си дължина, разпределението на трафика си го представям хипотетично така: До/от Варна вече ще се пътува по магистрала и половината пътуващи по направлението София - Варна и обратно ще изберат нея, пред досегашната връзка: София - В.Търново - Варна и обратно. Трафикът през В. Търново вече ще намалее на половина. Имаме магистрала от София до Ябланица и след това едната част от трафика ще продължава за Плевен и Русе, а другата (по- натоварената) за В. Търново и Варна, но трафикът там ще е спаднал на половина и ще се уеднакви с този за Русе. Същото ще бъде и от Варна: до Шумен по магистрала след това единия поток ще продължава за Разгад и Русе, а другия (по- натоватения) ще е за В. Търново и София, но този за Търново ще е намалял на половина и ще се изравни с този за Русе. Ето така ще се облекчи временно движението и в северна България, докато се довършва и останалата не малката част от АМ Хемус.
Some people will never like me.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4063
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Проблем е и факта, че у нас все още борави разбирането, че магистралата може да се строи само от двата и края, но не и отсечки посредата. Много по-добре би било да се започне например с участъка около Буховци - Търговище. Там винаги става проблем, защото се вливат пътя от Омуртаг с този от Разград и продължават заедно до Белокопитово и АМ Хемус. Байпасът на Търговище да се изгради ще е много по-полезен, отколкото дори двойно по-голямо разстояние от страна на Ябланица.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Изключително си прав. Хубаво е и сега да се направят участъците които са по-скъпи за градеж, като тунели и виадукти, за да се използват именно европейските средства. След което както казваш на парче може да се правят останалите отделни участъци и да няма никакви проблеми с изграждането на останалата част от автомагистралата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Ако първо бъде изградена АМ Черно море, поради по- късата си дължина, разпределението на трафика си го представям хипотетично така: До/от Варна вече ще се пътува по магистрала и половината пътуващи по направлението София - Варна и обратно ще изберат нея, пред досегашната връзка: София - В.Търново - Варна и обратно. Трафикът през В. Търново вече ще намалее на половина. Имаме магистрала от София до Ябланица и след това едната част от трафика ще продължава за Плевен и Русе, а другата (по- натоварената) за В. Търново и Варна, но трафикът там ще е спаднал на половина и ще се уеднакви с този за Русе. Същото ще бъде и от Варна: до Шумен по магистрала след това единия поток ще продължава за Разгад и Русе, а другия (по- натоватения) ще е за В. Търново и София, но този за Търново ще е намалял на половина и ще се изравни с този за Русе. Ето така ще се облекчи временно движението и в северна България, докато се довършва и останалата не малката част от АМ Хемус.

Те затова заговориха за трета лента София-Пловдив, щот всичко се бута да пътува за Варна през Пловдив. И пак има трафик по I-4, наскоро пътувах извън пиковите моменти и пътят си беше стабилно натоварен с доста камиони.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
В момента транзитно преминаващите камиони плащат смешно малко. Да пускат тая ТОЛ система да работи, още преди това да вземат заеми и да почват всички проекти! Тунели, СП, магистрали... Всичко останало е неприемливо.
Кредитите ще си се изплащат със събраните приходи от таксите. Дори и да не стигат ще се събират в пъти повече средства.
Като се изгради цялата мрежа, да премахнат винетките и за леки коли. Искаш караш бързо - плащаш! Толкоз.
« Last Edit: 08.08.2017, 20:32:57 by Danchoti »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами обжалвания, съдилища и сума простотии бавят тол системата... Което е пълно безумие, защото от където и да погледнем, такава система е крещящо необходима за ограничаване на тежкотоварния трафик, който и основно руши настилките на магистралите.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Те затова заговориха за трета лента София-Пловдив, щот всичко се бута да пътува за Варна през Пловдив.

Стига сте ревали! Даден обект се прави за да е полезен и за да се използва, но докато тече неговото изграждане, винаги ще има неудобства. Навсякъде е така. Става дума за целия магистрален пръстен. Предложих първо да се направи Черно море и след това Хемус, защото по- бързо ще стигнем до Варна и съответно цял град и не само ще си отдъхнат по- рано от това! Знам, че това ще натовари допълнително Тракия, но ще бъде временно, каквито са и неудобствата от строителството на метрото! Но накрая всички ще са доволни! Дори навремето Плевнелиев е предложил тя да бъде Лот от Тракия, за да се продължи с европари, но същата не попада в европейски транспортен коридор и получи отказ. А това, което се направи е по- добре да го има, отколкото да го няма (АМ Черно море). Аман от мрънкала навсякъде!

P.S. За да се говори за трета лента до Пловдив по Тракия, не само направлението за Варна ще е причина, а и заради АМ Марица, която води към Азия!
« Last Edit: 09.08.2017, 12:57:18 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Аман от неудобства, които трябва да търпим, докато не се прави нищо! А това че виждаш "мрънкала" в данъкоплатците си е твой проблем.
Икономията е майка на мизерията!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Аз не съм "държавата", също съм данъкоплатец и проблеми нямам, защото от мен нищо не зависи и просто изразявам мнение като всички останали. Също като теб искам всичко да се прави много бързо и ускорено, но също така знам, къде се намирам и знам, че с магическа пръчка няма да стане. Също като теб имам свое мнение по доста от темите, което е в разрез със случващото се, но етиката ми ме въздържа да не се държа арогантно.
« Last Edit: 09.08.2017, 18:33:16 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • View Profile
Има си много хубава и права магистрала позволяваща висока скорост от Варна до Бургас и се нарича Черно море - ама не магистрала "Черно море" ами истинското море. Само дето по него няма нищо, което да превозва пътници! Хайде да си представим, че има скоростен воден транспорт, който да цепи вълните с голяма скорост? Нито ще иска милиони, нито ще чака нещо да се строи. Ама няма кой?! Срамно е! Да им се и невиди и на евросредствата, че с тях не направиха даже нещо елементарно! Да имаш море и да го ползваш за гьол!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Скоростния воден транспорт е твърде скъп и не особено бърз - скорости над 60-70km/h са практически недостижими, цените на билетите неизбежно са значително над тези на автобусите. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Хайде бре, бил недостижим. А как по света е достижим, само у нас не е. Просто няма кой да развие този тип транспорт, който иначе е страшно удобен и практически много по-безопасен и сигурен.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Инвестицията в закупуването на пътнически фериботи е доста по-голяма и изисква голям пътникопоток целогодишно. Отделно че е нужен и по-високоплатен персонал. А като времетраене пътуването Варна-Бургас би отнемало около 2,5 часа директно и към 3 ако спира на Несебър и Обзор примерно, което е съизмеримо с това с автобус (освен когато са най-големите задръствания). Просто няма как да му излезе сметакта на който и да е инвеститор. Дори директен бърз влак при сегашното състояние на трасето би го взимал за около 3:20 ч.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Ама нали се сещате, че ако вместо магистралите се развива обществения транспорт, бързи автобуси, скоростни ж.п.линии, фериботи и кораби тип Комета по Дунава и по морето държавата трябва да дава пари защото ще вложи и социална функция, и ще загуби пари от винетки, от лечение на хора претърпели катастрофи, от акциз на горивата. Докато ако инвестира в по-неудобното, бавно и замърсяващо, магистралите само ще прибира пари после.

В някои държави картите за всички линии за ГТ, карти за влакове и тн. важат дори и за фериботи и кораби, там пък как им излиза сметката? От всичко ли трябва да се печели, то утре някой може да каже, абе образованието е на загуба, може да закрием училищата защото даваме пари само а после младите бягат по чужбина и не печелим нищо. Нали за това плащаме данъци, за това работим за да може да наливаме пари в държавата да можем да ползваме колкото може повече обществени благини на ниски цени, както във всички развити държави. Съмнява ме и чак 3 часа да е с кораб комета от Бургас до Варна, при скорост от около 70-80 км/час ми се връзва около час и половина.

По-добре ако щете вместо АМ Черно море да построят директна ж.п.линия Бургас-Варна за 160 км/час. Да се движат ПВ Дезиро, които да спират на всички спирки по всички курорти, а нощните и бързите влакове от София да возят директни вагони до Слънчев Бряг, Поморие, Несебър, Обзор и др. и се решава проблема много по-лесно. Да ловим ли бас че и магистрала да построят пак ще се трепат.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР