Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 123672 times)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3949
    • View Profile
За да се използва една линия, трябва да се създадат транспортни навици у хората да я използват. И през най-натоварените квартали да пуснеш автобус веднъж на част, естествено че няма да се ползва. И обратното, дори в рядко заселени квартали да пуснеш автобус на 5 минути, то ще се научат хората да го ползват. Аз продължавам да се питам от какъв зор трябва да се закрива трасето, като то вече е изградено?

Все пак трябва умереност - ако пуснеш автобус на 5 минути до малко село като Желява или Житен той ще е почти празен - няма откъде да дойде сериозен пътникопоток. Интервал 5 минути е оправдан за линии свързващи квартали с голямо население и висока плътност на застрояване с центъра и евентуално други такива по диаметър и то не всички, за някои е оптимален 8-10 минути. За по-умерено натоварени градски и крайградски линии е нормален интервал 15-20 минути, за автобуси обслужващи малки села и квартали - 30-40 до 45 минути. :rolleyes:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
И все пак продължавам да питам какво да се прави в такъв случай с трасето? Ако се преправи в тролейбусно трасе, тоест като автономна буслента, съм съгласен.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
    • View Profile
    • Email
Има много варианти какво да се прави. Нали затова тече в момента подробно транспортно проучване, няколко алтернативи вече бяха изброени. Още няма решение на комисията така че не знаем какво наистина ще се прави. Дали ще е тролейбусно трасе, дали ще е комбинирано с трамвайно - бъдещето ще покаже.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
За съжаление най-добрият вариант - тролейбусно трасе по Бяла черква-Арсеналска-Черни връх-Нансен/тунела е погребан от СО - поне за мен: неоснователно. Това би било с отличен потенциал, било за Гоце Делчев и Стрелбище, било за връзки на Иван Вазов и Долни Лозенец.

@fafan - проучването е направено и докладвано, друго няма да има. Дадох линк към него, ето го пак:https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali%20kam%20dneven%20red%2F26.07.2017%2F%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BD%D0%BE%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5.pdf. Вариантите са които си ги знаем, на обсъждането имаше и по-екстравагантни. За твое и мое съжаление тролеи там няма. :(

Колкото до обещанието на кметицата да не закрива ТМ6 - то и сега си е формално спазено. ТМ6 си съществува на 99% припокриваща се с ТМ1. И ако СО се ориентира към Вариант 1 - то ще се увековечи. Както вече посочих, това не само е възможно, а СО си търси повод да го прокара. И какъв по-добър повод да се пусне трасето от септември, 6 месеца да се носят празни трамваи и това да предреши окончателното решение: "Временни автобуси ви пуснахме - не ги ползвахте. Възстановихме ви старата шестица - не я ползвахте. Ми тогава шестицата ще тръгва от Вазов и всички ще са щастливи!". Както знаете - те са царе в неефективните линии, ще оставят шестицата нарядко и от всичко ще го отнесат Надеждите и Обелите.
« Last Edit: 10.08.2017, 19:46:35 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6430
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
За съжаление най-добрият вариант - тролейбусно трасе по Бяла черква-Арсеналска-Черни връх-Нансен/тунела е погребан от СО - поне за мен: неоснователно. Това би било с отличен потенциал, било за Гоце Делчев и Стрелбище, било за връзки на Иван Вазов и Долни Лозенец.
...
Благо, много си прав. Дори и в Горни Лозенец ще е удобен подобен тролейбус, защото с метрото връзката ще е отлична. До колкото видях от инвестиционната програма на Ел. транспорта, трасето все още го водят в графа приоритети и бъдещо строителство. Така че се надявам да не затварят вратата пред това тролейбусно трасе.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 766
    • View Profile
    • Email
Ама 6-цата няма да пътува празна до Спартак, тя е адски необходима до там.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Ама 6-цата няма да пътува празна до Спартак, тя е адски необходима до там.
И един мармот завива шоколад  :laugh: :laugh: :laugh:

Хайде да не си говорим смешки! Трасе по Черни връх и Арсеналска не е от първа необходимост, но след като няма друга електроперспектива нататък, е по-добро от нищо. А и фафан ще посочи, че някога в светлото бъдеще може да е отправна точка за трамвай по Евлоги
« Last Edit: 10.08.2017, 21:30:50 by blagun »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Пак пуснахте 10-годишната плоча...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
    • View Profile
    • Email
и фафан ще посочи, че някога в светлото бъдеще може да е отправна точка за трамвай по Евлоги

Примерно за трамвай по Евлоги, това е една от многото алтернативи. Винаги е по-добре трасетата да се развиват, отколкото да се избере нулевата алтернатива и да се пусне старата линия по стария маршрут без да се променя нищо.

Offline tramvaje_22

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Това трасе ако се закрие, в близките 20 години ново едва ли ще има, нито пък тролейбусно. Трасетата може да ги развимаме и като вдигнем скоростта на движение до 15-20км/ч  :crazy: с ремонти на Стамболийски, Тунела Люлин, Илиянско шосе, Връбница-Обеля, Рожен, ЦСКА, Борис III, Каменоделска, Опълченска-Козлудуй и други.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз съм съгласен да се закрие трасето през тунела само ако веднага започне строителство на трасе по Евл. Георгиев.
мур

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
    • View Profile
    • Email
Веднага е абсурд. Процедурите по планиране на финансите, проектиране, възлагане и строителство в идеалния случай са минимум 5 години. За това време ще са живи все още 9-те пенделни трамвая, така че ако се изпълни вариант 4б от транспортното проучване може за този срок да се пусне движение между Ев. Георгиев и Спартак и по-натам по маршрута на тм1. 9 трамвая би трябвало да са достатъчни за една линия Надлез Надежда - Южен парк - Спартак - х-л Хилтън.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Това трасе ако се закрие, в близките 20 години ново едва ли ще има, нито пък тролейбусно...
Точно затова не бива да се допуска закриване на старото трасе, колкото и да е безсмислено според малцина. Защото просто ще последва съдбата на дървенишкото.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3232
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
От вчера има изрична заповед за преминаване през едноколовозното трасе със скорост от 5 км/ч. Поради това тм 1,6,7 натрупват закъснения, чакат интервали на послена спирка. От другата седмица евентуално ще има нови разписания с увеличено време в участъка. Живущите в блоковете са заплашили с жива верига, ако не се спазва ограничението. И са прави.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 916
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11325
    • View Profile
    • Email
Прави са разбира се, и браво че не си траят като ги излъгаха няколко пъти така ще е. Нека си отстояват пък да видим дали няма да измислят най-накрая някакъв нормален вариант за преминаване.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6430
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Те че са прави, прави са. Но какво са виновни всички хора които живеят след НДК посока Витоша, и какво са виновни ватманите, за да бързат и да нямат адекватна почивка на последната спирка?
Дано по-скоро се вземе адекватно решение за това трасе, защото шоуто е пълно и е от години вече.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1155
    • View Profile
Малко да съживя темата с този репортаж от тази сутрин. Явно живущите не ги устройва вече "временното" положение. Докато гледах репортажа си мислех, че наистина е много трудно да признаеш, че си сгрешил, но понякога това е най-почтеното действие. Фандъкова и преди това Борисов очевидно сгрешиха с решението да пренебрегнат един от първите градоустройствени планове на София - плана "Мусман" (не че се спазват и плановете от нашето съвремие), който определя бул. "Витоша" като основен транспортен коридор. Да се превърне булеварда в пешеходна зона е добро решение, но това не изключваше наличието на трамваи по него, още повече като знаеш, че алтернативно трасе почти няма от къде да мине. Вероятно сега от СО ще ни забаламосват с транспортно-комуникационните решения, които се кометираха, за едноколовозно трасе едно над друго, едно под друго и т.н. С европредседателство и невъзможността да се правят грандиозни ремонти около НДК. Все повече си мисля, че най-доброто решение е трамваят да се върне по бул. "Витоша". Да се каже, че изборът на материали за рекострукцията е бил неправилен, изпълнението некачествено и пространството се нуждае от нов облик. Няма да е евтина нова реконструкция, но едва ли ще е евтино и прекрояването на бул. "Скобелев". За да не се дублират трамваите с маршрута на метрото, може от  НДК по "Витоша", да завиват наляво по "Алабин". Така дублажа ще е една станция.
« Last Edit: 04.09.2017, 11:06:00 by UMSofia »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3949
    • View Profile
Ако две редовни трамвайни линии от НДК минават по Витоша и завиват по Алабин, то се получава претоварване на Ботев. :rolleyes: ТМ12 дублира метрото от МС Сердика до МС Мария Луиза и има спирка на около 400 метра от МС Хан Кубрат, ТМ4 и ТМ18 дублират МД2 между МС Сердика и МС Централна Гара - спирката на Козлодуй е на около 300 метра. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2182
    • View Profile
    • Email
Само аз ли си мисля, че не са прави? По същата логика обитателите на къщите в Кумарица могат да блокират влака за Мездра и да кажат, че им шуми, същото важи за всички обитателите, които се намират в близост до трамвайно или жп трасе, само че има нещо, което в нормалните държави се нарича обществен интерес ( ха да сметнем колко живеят там и колко пътуват с ТМ7 и ТМ6, кои са повече?). В крайна сметка това е точка в центъра на града, на който не му харесва звука на преминаващи, да се премести, имотите там вървят на добри цени, ще могат да си купят къща с двор в някое село и там няма да има трамваи. Освен това там са пуснати най-новите трамваи, които не се чуват особено и българските карданни, които не шумят много повече от Песите.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Някъде в първите страници на тази тема фигурираше наредба, регламентираща отстояния от трамвайната линия. В случая тези отстояния не са спазени.
Сагата със "Скобелевите баби" започна в лятото на 2010. Мина през най-различни опити за компенсации, докато е в експлоатация "временното решение". В началото бяха къси трамваи, даже за малко - съчленени дупе/дупе двойки. Сега май пак се отива към ограничение от 5 км/ч, т.е. още някоя минута отгоре за пътуващите от Борово и Иван Вазов.
Просто СО предпочита нищонеправене, а това не може да продължава безкрайно все пак.
« Last Edit: 04.09.2017, 23:29:26 by blagun »