Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
33 (84.6%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
6 (15.4%)

Total Members Voted: 39

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 88391 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12942
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #900 on: 01.08.2017, 15:57:51 »
Имайки предвид, че от втори терминал тръгват сутрин и вечер свършват с 15 минути по-късно, предполагам че ще е само СОР-а. То и за толкова късо разстояние ще е грехота да имат 2 автобуса и шофьора.

Не е важно колко е разстоянието, а кога има полети. Какво правят пътниците, които кацнат след 18:30 на Т1 и искат да вземат полета за Варна в 0:20? Пак ли ще хранят бакшишите? Те за по-малко от 5 лева не искат да се поместят от единия до другия терминал. Работата намирисва на корупционна схема, май някой иска този шатъл да е с такова смешно работно време.
Ползват А184. Не съм сигурен, дали летището е длъжно да осигури безплатен транспорт между терминалите си. При всички случаи този транспорт е удобен за хора, които от метрото искат да отидат на Т1 и обратно, а също за персонала на летището.
« Last Edit: 01.08.2017, 16:06:28 by blagun »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #901 on: 01.08.2017, 16:37:09 »
Не знам дали законово са задължени да има връзка между двата терминала, но при липсата на топла връзка в живия живот това е абсолютно задължително. И е наистина оригинално как т.нар. безплатен шатъл е с работно време подобно на банков клон, което няма нищо общо с разписанието на полетите.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Електроавтобуси
« Reply #902 on: 04.08.2017, 21:57:20 »
Да ни е честито новото електробусче:






Снимките са на г-н. Ангел Александров‎ от фб. групата: Глас НАРОДЕН

Дано електробуса да е за постоянно, но имам леки опасения че е само тестово тук, с оглед на ДК номера му.

Подробни таблички с информация за електробусите в София: цък.
« Last Edit: 04.08.2017, 22:05:11 by Petko21 »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1317
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #903 on: 07.08.2017, 11:40:19 »
Това с чешките ДК номера ми е интересно, защо се движат с чуждестранни номера и този, и малкия СОР? Под наем ли са, или някаква друга причина?

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #904 on: 07.08.2017, 11:45:08 »
Тестови

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Електроавтобуси
« Reply #905 on: 07.08.2017, 17:34:25 »
И една статия по въпроса:
ЛЕТИЩЕ СОФИЯ С ЕЛЕКТРОБУС МЕЖДУ ТЕРМИНАЛИТЕ


Quote

От днес, 07.08.2017 г., вече електрически автобус ще превозва пътниците между двата терминала на столичното летище. Той замени дизеловия транспорт и остава безплатен за пътуващите. Освен, че e екологичен (не отделя въглероден диоксид), използването му ще доведе до значително намаляване на разходите за поддръжка.
Електрическият автобус е за 65 пътници, от които 26 седящи. Има 3 сгъваеми седалки и обособено място за закрепване на инвалидни колички. Разполага със спускаща се рампа, подходяща за възрастните и трудно подвижните пътници.
Летище София е първото българско летище, което използва електробус за превоз на пътниците си. То е и единственото в България, сертифицирано по програмата за намаляване на въглеродните емисии Airport Carbon Accreditation на международната организация на летищата ACI EUROPE.


От април 2016 г. столичното летище е със сертификат за ниво „Mapping“ („Картографиране“), което показва количеството на въглеродните емисии от дейността му. В ход е и процедурата по достигане на следващото ниво „Reduction“ („Намаляване“), което е доказателство за трайната ангажираност на летище София в опазването на околната среда, водещо и до намаляване на финансовите разходи.
« Last Edit: 08.08.2017, 17:57:46 by Petko21 »

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4046
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #906 on: 07.08.2017, 17:48:47 »
И, разбира се, след 19 00, който каца на Т1, да се оправя както може, ако иска да ползва метрото........

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #907 on: 11.08.2017, 19:08:08 »
 Информация за търга за електробуси 

https://money.bg/economics/sofiya-shte-ima-oshte-30-elektrobusa.html

Ще ги стопанисва "Столичен електротранспорт" ЕАД така че темата може би трябва да е някъде там. :) :)
« Last Edit: 11.08.2017, 19:10:30 by georgi64 »

Offline comet

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 997
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #908 on: 12.08.2017, 15:29:21 »
Quote from: burgasnews

Електробусът в Бургас е като част от източноевропейско турне, започнало от Румъния, преминало у нас през Варна. Предстои представянето му в Стара Загора и София.
:fan:  :fan:
Дали и тук ще се тества само за една седмица, както в Бургас?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1317
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #909 on: 12.08.2017, 15:37:12 »
Информация за търга за електробуси 

https://money.bg/economics/sofiya-shte-ima-oshte-30-elektrobusa.html

Ще ги стопанисва "Столичен електротранспорт" ЕАД така че темата може би трябва да е някъде там. :) :)

17,80 милиона евро...Това са някъде между 35 и 40 км. нови тролейбусни трасета  :help:

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #910 on: 12.08.2017, 16:18:30 »
Е за тези  трасета нали трябват и тролейбуси .

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6791
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #911 on: 12.08.2017, 17:40:02 »
А какво гние от три години в Левски? Ако здравите тролеи там минат ОР може да се движат още 10 години поне.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #912 on: 12.08.2017, 18:43:12 »
Точно това е че май с тези 30 електробуса ще се заместят последните 30 тина икаруси . Какъвто слух съм чувал.
« Last Edit: 12.08.2017, 19:15:18 by georgi64 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11412
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #913 on: 12.08.2017, 19:39:58 »
А какво гние от три години в Левски? Ако здравите тролеи там минат ОР може да се движат още 10 години поне.

А то защото ще е много комфортно и пътниците ще са много доволни да се возят на "това дето гние в Левски" вместо на това от снимката горе.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #914 on: 12.08.2017, 22:19:34 »
На Икарус никой не би се возил, стига да има и най-малка възможност да не го прави. Така градския транспорт ще е само за пенсионери и социално слаби.

И преди да чуя стандартното обяснение за чакането и интервалите - пътувам по линия 9 от Дойран до Раковски и почти всяка сутрин ми се случва да чакам 10-15 минути повече просто за да дойде нормален тролей (Шкода), а не Икарус. Докато имаше само Икаруси не съм си и помислял да ползвам ГТ. Все пак искам да пристигна на работа в приличен вид, а не омазан, изпотен/измръзнал и разтресен.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #915 on: 12.08.2017, 22:37:27 »
На Икарус никой не би се возил, стига да има и най-малка възможност да не го прави. Така градския транспорт ще е само за пенсионери и социално слаби.

И преди да чуя стандартното обяснение за чакането и интервалите - пътувам по линия 9 от Дойран до Раковски и почти всяка сутрин ми се случва да чакам 10-15 минути повече просто за да дойде нормален тролей (Шкода), а не Икарус. Докато имаше само Икаруси не съм си и помислял да ползвам ГТ. Все пак искам да пристигна на работа в приличен вид, а не омазан, изпотен/измръзнал и разтресен.
Предпочитам да има тролей през 5-8 минути, вместо да чакам 15 минути Шкода. С 30 единични замениха 50 съчленени Икаруса. По 4 се движеха само големи тролеи. Да, лятото не е приятно, но истината е, че в България жегата е 3-4 месеца. Останалите 8 няма нужда от климатик. Това, което се прави последните 10 години в транспорта в София е замазване на очите и няма как да ме убедите в противното. За жалост има и по - зле от София, я Пловдив например проектът "Проект за развитие на устойчив градски транспорт" се провали напълно и нито една компонента от него не работи.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3709
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #916 on: 12.08.2017, 23:21:47 »
И преди да чуя стандартното обяснение за чакането и интервалите - пътувам по линия 9 от Дойран до Раковски и почти всяка сутрин ми се случва да чакам 10-15 минути повече просто за да дойде нормален тролей (Шкода), а не Икарус. Докато имаше само Икаруси не съм си и помислял да ползвам ГТ. Все пак искам да пристигна на работа в приличен вид, а не омазан, изпотен/измръзнал и разтресен.
Явно за теб собственото ти време не е ценно. За повечето хора обаче да чакат 10-15 минути повече всеки ден е неприемливо и точно това ги отказва от ползването на градския транспорт, а не, че тролеят бил Икарус вместо Шкода.

Що се отнася до комфорта, ако парите за нови стъклопластови панели бяха вложени в реални подобрения като климатици, тази дискусия нямаше изобщо да я водим.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8935
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #917 on: 13.08.2017, 09:52:16 »
Шкодите може да не предизвикват измръзване, изпотяване, омазване и разтрисане, но това е само защото са нови. С нашето качество на поддръжка и управление на градския транспорт и пътната инфраструктура, от която до голяма степен зависи запазването на добрата форма на возилата, няма да е далеч моментът, в който ще се плюе и срещу шкодите, че те са мърляви, раздрънкани и т.н. Всички нечистонови возила от градския транспорт в София са под нивото, на което трябва да бъдат, за да може да предоставят максималното възможно качество на услугата.

И междувременно откакто климатизираните возила пробиха в градския транспорт в София вместо положителни отзиви в тяхна полза слушам непрекъснато „хейт“ срещу старите возила. Много лесно някои хора, включително и някои потребители тук, са забравили недалечните времена, когато климатикът във возило от градския транспорт беше нещо невиждано и нечувано. Факт е че от малко над 1000 возила в градския транспорт в София към момента 376 имат климатици, което не е малко постижение. Всеки има право на избор да пропусне икарусите или да се качи в първото дошло, каквото и да е то, но не е нужно да го прогласява публично и да аргументира избора си да изчака повече за Шкода с това, че икарусите, разбираш ли, са най-противните и най-скапаните возила на всички времена. Все едно преди 30-40 години не се е  случвало тимпиратури до 40 градуса, а климатици имало ли е, не. Тогава за какво въобще говорим? А за мърльотията не е нужно да пътуваш непременно в старо возило, което някак по подразбиране се оказва мръсно и неподдържано, за да трябва да си миеш ръцете със сапун и четка на всяка цена след като стигнеш местоназначението си.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #918 on: 13.08.2017, 13:41:22 »
Хей хей темата е за електробусите все пак  :D :D А не за и против икарусите. Е между впрочем както и по горе споменах май точно те ще заменят последните икаруси :D :D
« Last Edit: 13.08.2017, 13:44:39 by georgi64 »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1317
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #919 on: 13.08.2017, 14:07:10 »
Точно това е че май с тези 30 електробуса ще се заместят последните 30 тина икаруси . Какъвто слух съм чувал.

Плановете на СО са доста смели. С 30 прототипа да заменят 30 съчленени Икаруса - вместимостта на един такъв единичен електробус е едва 40% от тази на Икаруса. 17 милиона сега за нови тролейбусни трасета, за да може след 10 години да се купят електробуси на половин цена от реномиран производител, а не китайски опитен модел ми се вижда по-разумно, но явно "експертите" не са на това мнение.