Author Topic: Aвтомобили  (Read 166751 times)

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1900 on: 11.06.2017, 02:29:20 »
Я някой да каже кола до 550 кг. подходяща за категория B1.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1901 on: 11.06.2017, 10:05:39 »
Който и от трите модела да вземеш няма да сбъркаш. Фиата е малко по-екзотичен, но не и по-лош. Бих ти препоръчал фейслифта от 2008. Поддръжката нито на Фиат, нито на Опел е скъпа, а двигателят 1.9 JTD/Multijet отдавна се е доказал като здрав и надежден, поне според мен. Аз съм се насочил към Мазда 6, живот и здраве другата седмица ще мога да се похваля с нея.
Благодаря за мнението. И аз така чувам за 1,9 jtd, особено за 8V версията. Ако имаш предвид предишното поколение Мазда 6, много внимателно оглеждай за ръжда по веждите. Мен това ме отказа от Мазда 5, защото съм си патил от гниеща ламарина. Предполагам, че след фейслифта (ухилената физиономия) проблема е решен. Тогава пускат май и дизеловия мотор 2,2 за който не съм сигурен дали е японски или пак е от PSA. Иначе по-старите модели на Мазда бяха много жилави машини.

За ръждата съм наясно, тук яко са се изложили за модел от 2002 година... Иначе Маздата ще е 2005 година - от първото поколение, преди фейслифта и идва от Италия, уж проблеми с гнило не би трябвало да има. И без това мисля да я покарам година, година и половина и да я продам.
« Last Edit: 11.06.2017, 10:12:39 by bagercho »

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4300
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1902 on: 11.06.2017, 10:37:10 »
Я някой да каже кола до 550 кг. подходяща за категория B1.

Трудно. Сещам се за Смарт, макар че той е, мисля, 600+ килограма. Отиваме на вариант с някой малък едноместен хибрид или изцяло електрически.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1903 on: 11.06.2017, 17:02:41 »
Я някой да каже кола до 550 кг. подходяща за категория B1.
Рено Twizy е 450кг., но е много далеч от представата за пълноценен автомобил.

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1904 on: 11.06.2017, 18:10:36 »

От година търкалям Сааб със 150 коньовия мотор - супер пъргав и икономичен е. 2006г. евро 4 - данъкът е ~230лв. Преди да дойде в България е бил добре поддържан и доста експлоатиран. Нямам предишен опит с дизели, но доколкото съм попивал информация и болежки, най-важното е да намериш читав поддържан екземпляр, задължително да ходиш на оглед с човек, който разбира, или колата да бъде закарана в сервиз за оглед преди покупка.

Малките екотеци 1.6/1.8 ги имаме в служебните коли, слабички са за комби, особено с товар и климатик. Но за надежност (в предвид че познавам добре кой как ги кара  :D) мога да кажа че са ОК, обслужват се навреме и уж както си му е реда. Е, вият като миксер и работят на 100°, но просто така са проектирани.
Ами обмислял съм и 9-3 TID, което пак си е Вектра с фиатов мотор, ама как стои въпроса там с резервните части. Знам, че след фалита една фирма пое ангажимента да снабдява пазара с части поне 12 години. Преди години един приятел караше Роувър 200 кабрио. Каза, че с частите за двигател, ходова част, трансмисия и т.н. няма проблем, защото всичко е на Хонда, ама има проблем с намирането на калници, капаци, врати, брони...
Нация от лошо гледащи директори

Offline m_g

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1905 on: 12.06.2017, 09:06:07 »
Категория В1 е за микроавтомобили.
Аixam, Ligier и подобни. В категорията влизат микроавтомобили от 50-те години като БМВ Изета, Гогомобил...
Всички тези автомобилчета са с максимална скорост под 100 км/ч, не предлагат никаква пасивна безопасност, но пък за сметка на това са супер маневрени и лесни за паркиране в градски условия.
На мен ми се струва неразумно да се кара курс за В1. Парите са същите, а с категория В без 1 можеш да караш пълноценен автомобил. Не са сравними.
Микроколите с В1 са масови във Франция, където могат да се карат без шофьорска книжка (по спомени). В категорията влизат и доста електромобилчета - дават безплатна синя зона доколкото си спомням. Тоест, можеш да си вземеш една такава муха за каране из центъра, ако не си едър на ръст и има къде да я зареждаш с ток. Това е реално покрит мотоциклет.
Като човек, преживял няколко прилично тежки удара, като че ли не бих рискувал за ежедневно каране да ползвам нещо без достатъчно ламарина, електроника, колани, възглавници и т.н. Карам нормален дизел 2017г. Иначе имам няколко стари коли без колани, но там трябва да се кара с много на ум.

По темата за старите соц бусове. В събота с жена ми ходихме до Стобските пирамиди. На връщане в Драгичево изпреварих жива служебна Авия на БНР. Отзад със шкодовите стопове, класика. Изглеждаше в много добра форма. Може би е подвижно студио, или пък обикновен фургон.
В Радиото е имало и подвижно студио на шаси Шкода 1203 - имаше снимки някъде. Май и Чавдара 11М4 специалния вече го бракуваха, и той беше такъв кафеникав като Авията.


 
 

Offline mitakis

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2911
  • 2660
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1906 on: 12.06.2017, 09:40:49 »
Да. Чавдарът е приключил. По документи живи имат още една такава Авия и УАЗ 452.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1907 on: 14.06.2017, 23:28:48 »
Аз съм се насочил към Мазда 6, живот и здраве другата седмица ще мога да се похваля с нея.

Вече два дни я разцъквам, направо отидох и я купих - без оглед, без тест драйв. Майстора каза, че била читава  :D

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2070
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1908 on: 15.06.2017, 00:00:55 »
Не знам до колко е вярно, но е интересно - Най-опасните и най-безопасните места в превозните средства - статия със снимки - https://mototechnica.bg/blog/novini-i-fakti/nay-opasnite-i-nay-bezopasnite-mesta-v-prevoznite-sredstva.html

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1909 on: 15.06.2017, 09:11:13 »
Вече два дни я разцъквам, направо отидох и я купих - без оглед, без тест драйв. Майстора каза, че била читава  :D

Честито. Много безаварийни километри. Аз миналата година също си купих 6ца, само че GH. Доста доволен съм от нея.

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1910 on: 15.06.2017, 11:51:20 »
Аз съм се насочил към Мазда 6, живот и здраве другата седмица ще мога да се похваля с нея.

Вече два дни я разцъквам, направо отидох и я купих - без оглед, без тест драйв. Майстора каза, че била читава  :D

Честито и със здраве да си я караш! С какъв мотор е иначе? Аз може би прекалено много ги мисля нещата. Сигурно защото знам, че ще я търкалям поне 5 годинки, ама в крайна сметка пък това не е покупката на живота ми и май не бива и аз да задълбавам толкова в материята  :D
« Last Edit: 15.06.2017, 11:55:57 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1911 on: 15.06.2017, 15:53:38 »
Мерси за пожеланията. Мотора е 2.0 дизел, 136 коня. Честно казано не мисля да я карам дълго, но времето ще покаже...

Offline m_g

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1912 on: 16.06.2017, 14:56:45 »
Честито и от мен!
След като от ония дни видях Авия на Радиото, вчера успях да засека онази Латвия, за която бях споменал преди.
Предишната Латвия на същия собственик беше премазана, когато кран падна и разруши бензиностанция Петрол на бул. Н. Вапцаров. 
Та ето я значи новата му Латвия на вече възстановената бензиностанция..
Латвия 2203-01.


Тоест, от "новите" Латвии с двигател ЗМЗ-402 от Волга 24-10. Производство - края на 80-те най-вероятно. Тези Латвии, както и Волга 24-10 имат доста специфичен звук заради изпускателната система с двуцевка (старите ЗМЗ-24 са с една тръба). Вървят доста прилично - това е най-бързия соц микробус. Ако моята Ниса над 80-90 км/ч е опасна, то с такава Латвия, но линейка, мой приятел редовно е вдигал над 150 на буркан по магистралата.
И като возия Латвията бие с много както соц, така и много от съвременните микробуси. Разликата е ясна - Латвиите са замислени като пасажерски автомобил и наследяват мекото окачване на Волга. Всичи други бусове са правени с оглед лекотоварна модификация и возията е съвсем друга.
Именно РАФ 2203 са първите софийски маршрутни таксита, така че имат важна роля в историята на столичния градски транспорт. Да не говорим, че до 2001-2г, че и след това имаше много Латвии в "Бърза помощ".
Основен минус - нужна е категория D за управление на пътническия вариант. И каросерията гние доста.  В резултат до наши дни са оцелели много малко Латвии.
Между впрочем, в момента мои познати латвийци (и естонци, и руснаци) по линия на старите коли с 4 латвии пътуват от Балтийско море до Тихия океан през целия бивш СССР. Експедицията е по случай 40 години на модела 2203. на ден карат по 5-600+ километра. Минали са половината път и колите още се държат добре.

И като си говорим за коли, снощи се занимавах с разглобяване на донора - черна ГАЗ М21С от края на 60-те. С много мъки и бой успяхме да свалим задните калници и бронята, които ще отидат на другата ми Волга - тя е по-ранната М21-М.




До 1977 черната е била служебна в Окръжния народен съвет - Ловеч, после е продадена на търг и до 2011г. се е движила в Плевен. Пробег - неясно колко, ама много. Външно все още приличаше на кола, но отдолу е чудовищно изгнила. Тя и за това е бракувана, просто си е отслужила своето.
В този ред на мисли за пореден пътсе убеждавам в предимствата на гаражните автомобили. Синята, ако и да е на много километри и с външни забележки, си е живяла на сухо. Отдолу е здрава, а тази буквално се сипе по земята. До някъде ми е жал да троша комплектна М21, ама няма начин.
« Last Edit: 16.06.2017, 15:08:24 by m_g »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8473
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1913 on: 17.06.2017, 16:12:03 »
Горкото Голф-че. Не е имало късмет да попадне на шофьор.  :D
Такава е съдбата на много голфове, особено в западна България  :D
Натъжи ми Голф-а.  :D
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline m_g

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1914 on: 19.06.2017, 10:56:07 »
Вчера направихме експедиция с Нисата и Волгата. Това ми е първото по-голямо пътешествие с Ниса, откакто я купих и докарах на ход зимата януари месец по маршрута Оряхово - Бяла Слатина - София.
Беше доста забавно, всички ни се радваха на таратайките.
Нисата без проблеми с около 500кг (двама човека и камара части) се движи с 80-90 км/ч, което е супер. По книга максималната скорост е 95км/ч. Реално може да направи и 120 празна, но едва ли е разумно. При 90 звукът вътре е брутален, но както и да е, това е част от приключението.
Даде ми разход от 11,5л/100км бензин, което е супер за модела. По книга разходът при 50-60км/ч е около 13л/100км. Очаквах поне 15-17л, а тя взе, че гори като лека кола (от ония коли, не от сегашните). Аз и Варшавата я карам със същата конфигурация (еднокамерен карбуратор Иков 40СОП), тя пада дори под 10/100, при норма от завода 12/100.
Та ето ни значи как си пътешествахме в дъжда. Нисовите автобусни чистачки много ме кефят и колкото и да е странно, чистят добре (сложих нови оригинални от едно време комплект с лостовата система)
 
По обратния път забелязах една друга интересна ретро машина. Чехословашки кран ЧКД на шаси Татра 148.

Тези Татри винаги са ми били слабост, някога като още ги имаше масово, съм се катерил и вътре. Даже ме ужили оса в една такава зарязана бетонобъркачка в едни "Заводски строежи" преди 25 години.
Този конккретния кран активно работи и го засичам на много от големите строежи в София - примерно като правеха надлеза на Семинарията.
V8, въздушно охлаждане, независимо окачване на 6-те колела. Рама с централноносеща тръба.
Искам да покажа и една друга играчка, която миналия петък един приятел официално придоби.
Намерих я преди около месец в един гараж в централен столичен квартал. ВАЗ 21011 - "Лада 1300" от първите изобщо внесени от модела през 1976г. Стара регистрация СЮ****, последните номера със С. После почват А до появата на жълтите 1986г.
Ладата е на 47000 реални километра, винаги е била гаражна.
На мене обаче още една перфектна Лада не ми трябва. Та викнах един приятел да я види и той я купи от първата собственичка. Колата беше бракувана. Мина без проблем Технотест и КАТ и сега отново е на пътя. Вътре мирише на нова Лада. Отдавна не бях карал такава. Уникално тиха и комфотна машина се оказа. Реално по нея не е пипано нищо от завода, дори спирачките са в пълна изправност! Ауспухът е заводския. Няма да тропне. Моят приятел се влюби в колата и не иска да слезе от нея направо. На светофар двигателят не се чува как работи от купето. Голям кеф и чудесно попълнение в неговата колекция от вече 4 лади и 4 москвича...


 
« Last Edit: 19.06.2017, 10:58:31 by m_g »

Offline mitakis

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2911
  • 2660
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1915 on: 06.07.2017, 09:25:06 »
Ето един рекламен Жук и понаправена Т3-ка

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4107
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1916 on: 10.08.2017, 15:28:35 »
Водороден автомобил,- Тойота Мирай, на конвейра.

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=69308I0
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pcTce_gKPo0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pcTce_gKPo0</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA</a>
« Last Edit: 10.08.2017, 15:31:44 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1335
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1917 on: 11.08.2017, 15:26:58 »
Кратка дописка за откриването на завода  за монтаж на "Булгаррено" в Пловдив, публикувана във в. "Труд", бр. 297, 19.12.1967г., вторник.
Той не спира ни денем, ни нощем

Ако не рискуваш с нищо, рискуваш с всичко.