Author Topic: Нова интерпретация на историята на транспортната мрежа (1901-1957)  (Read 3980 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Може би е с подмяната на подвижния състав, през годините. Пък и мисля че местоположенията на табелите са се определяли от производителя, който е доставил мотрисите, защото говорим за нови трамваи.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Грешен отговор. Трамваи от един и същ модел са били първоначално с един вид табели, а в по-късен етап с други. По-горе се даде пример с трамваите от първата доставка (които, доколкото намирам някаква информация, са внасяни втора ръка тук за откриването на трасетата от белгийците), инвентарен номер 19 в различни етапи от живота му с различни табели





Има и подобни примери за един и същ трамвай с кръгли табели и с кубчета. Промяната става от страна на транспортния оператор, но кога е друг въпрос.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
ВВС-тата са ясна бира, те са и втора ръка внесени. А аз говоря за нови мотриси, които са и от по-късен етап, да кажем след 1925 година. Не съм се интересувал от въпроса, но последния трамвай с кръгли табели, са били Сименсите от 1924 и Шарлероа. След това мотрисите имат кутии на покривите с номерация, а по-късно явно заради счупване на кръглите, се заменят с такива като другите.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз пък си мисля, че Сименсите от 1924 г. са внесени вече с кубчета. При ровенето в архива миналото лято имаше скици и на тях трамваят бе с кубчета. Снимките на четириосните Цепелини са все с такива кръгли цифри. Така че за мен кръглата цифра с номер 5 е грешка при възстановяването на 35.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6433
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Прав си, за Сименсите се подведох точно от реставрирания 35. Всеки случай това са последните години на кръглите табели с номерата на линиите. Даже имаше снимки на Сименси от същата серия, които са си с кубове отгоре.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Metan,
На кои други снимки (и евентуално от коя година) се виждат трамваи с кръглите номера?

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Първите две ги дават от началото на 20-те, третата от края на 20-те, а четвъртата от 30-те.







Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Още една снимка в потвърждение на горните. Пише, че е от 20-те години. Тук интересното е, че линията е 5 и завива от Алабин наляво към Света Неделя. Не би ли трябвало по това време тази маневра да се извършва в обратна посока, а в посока от Княжево към Света неделя да се върви по Фердинанд (днешен Ботев) и Клементина (днешен Стамболийски)?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
На горните не се вижда кой номер е съответния трамвай (с изкл. на 1, ама тази линия е ясна).
За щастие, обаче, на последната си се вижда, че е 5, което е чудесно. Е, това може да е по всяко време на двадесетте, но ако е преди 1924, би било доста интересно.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
А трамваят е Сименс (или поне страшно много прилича на него). Значи все пак първоначално са били оборудвани с кръгъл номер, а кубчетата са били добавени по-късно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Забелязвам на стари снимки, че има линия по Гурко (от Леге в посока към Раковска), която е съществувала доста за кратко (може би до преди 1910 г.). Също така има някаква линия по сегашната ул. "Дякон Игнатий" от "Цар Освободител" до "Гурко" вероятно. Тази линия също съществува доста за кратко (когато построяват Народния театър през 1907 вече я няма). Не виждам в описанието на маршрутите нещо да е минавало оттам, а има снимка на минаващи трамваи.



Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Виж хубаво. Описал съм го. Линиите ги демонтират през 1906-та, за да удължат с тях до военно у-ще

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
В описанието си изпуснал Гурко и си писал Левски, а не Дякон Игнатий. Оттам е объркването със сегашния бул. Васил Левски.
Ето и схема на линиите, които въртят на Света неделя от 30-те. Петицата прави маневрата точно както е на снимката от Алабин
« Last Edit: 02.09.2017, 23:57:15 by Metan »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Грешка при мен няма - улицата се е казвала Левски тогава, а сега е Дякон Игнатий. Справка: виж картите от този период.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Не казвам, че е грешка в улицата, но се получава двусмислие. А и Гурко не присъстваше в твоето описание. Това по никакъв начин не омаловажава труда ти.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Малка корекция трябва да претърпи маршрута на линията до Военното училище в периода 1925-1930 г. Поне в едната посока (ако не и в двете, защото не знам дали по това време линията там е била еднопътна или двойна) трамваят е минавал от "Цар Освободител" не по "Христо Ботев" (както се е казвал бул. "Васил Левски" в този период), ами по ул. "19 Февруари" (покрай източната стена на Народното събрание) и оттам по "Шипка". На снимка, която е правена в периода 1925-1929 г., се вижда преминаващия трамвай оттам. Това е второто преустройство на Народното събрание, което започва към 1925 г. Строежът на Университета започва през 1924 г. Сградата на БАН се строи в периода 1925-1929 г. Съдейки по трите строежа, снимката е някъде около лятото на 1928 г. Интересно докога трамвая е минавал оттам.


А ето и една снимка от по-ранен период. Вижда се откъде минава линията (даже откъм източната стена на Народното събрание линиите стават две)
« Last Edit: 04.09.2017, 20:56:03 by Metan »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Всичко изглежда както е в документите:

Цитирам: "През 1924 е построена тм. линия по ул.Шипка  - от Нар. събрание до ул. Сан Стефано, а снета линията от последната улица и тази по Ц.Освободител - от Орловия мост до НС."

На картата от 1927 маршрутът е отбелязан грешно.

Иначе, това е в сила до 4.7.1927г., когато "частта от Нар. събрание до Шипка е преместена от пам.Левски до Шипка."

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Откъде цитираш тази информация?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
От текстови материали от 24, 27, 35, 39, 61, 69 и още няколко години.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Можеш ли да бъдеш по-конкретен (или материалите са тайна)? Интересуват ме долните два цитата.
Цитирам: "През 1924 е построена тм. линия по ул.Шипка  - от Нар. събрание до ул. Сан Стефано, а снета линията от последната улица и тази по Ц.Освободител - от Орловия мост до НС."
.....
Иначе, това е в сила до 4.7.1927г., когато "частта от Нар. събрание до Шипка е преместена от пам.Левски до Шипка."
« Last Edit: 06.09.2017, 14:16:14 by Metan »