Author Topic: Доставка на 20 + 10 бр. Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 29794 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
Предвижда ли се закупуването на още T6A5 от Прага (например за бъдещото продължение на линия 23)? Има информация, че чехите ще спрат още 28 бройки до края на годината, които сигурно скоро след това ще се обявят за продажба.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
    • View Profile
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17300
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Много уместен коментар. Радвам се, че в този форум все пак има хора, макар и много малко, които мислят за тези в неравностойно положение.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4006
    • View Profile
Първо трябва да имаме нормален парк - да се разкарат антиките Дюваг и теснорелсовите БГ дараци и тогава да се мисли за нископодови мотриси с нормално междурелсие. :rolleyes: Доставката на още T6A5 ще реши първия проблем, новите 13 нископодови теснорелсови мотриси и доставените от Базел - втория и вече наистина може да се помисли за нископодови с нормално междурелсие. :rolleyes:
« Last Edit: 09.10.2017, 11:17:57 by V.Peichev »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1729
    • View Profile
Първо трябва да имаме нормален парк - да се разкарат антиките Дюваг и теснорелсовите БГ дараци и тогава да се мисли за нископодови мотриси с нормално междурелсие. :rolleyes: Доставката на още T6A5 ще реши първия проблем, новите 13 нископодови теснорелсови мотриси и доставените от Базел - втория и вече наистина може да се помисли за нископодови с нормално междурелсие. :rolleyes:
Не съм съгласен. Трябва да се мисли именно сега, когато се купува „нормалния“ парк. Защото като се реши проблемът, никой няма да тръгне да купува трамваи.
Проблемът има и друга страна: имаме нископодови теснорелсови мотриси, но по много от линиите те не стъпват. Редно е по всички линии да се движат такива превозни средства по някои от колите. Същото важи и за другите видове транспорт.
Ясно е, че политика в тази насока няма. Дори и на таблата по спирките не се показва дали превозните средства са адаптирани за колички или не...
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12912
    • View Profile
    • Email
Очевидно наивното популистко "за всички линии - поравно" няма как да се случи, поне докато качеството на трасетата не е "за всички линии - поравно". Има си по-натоварени и по-малко натоварени линии, което също предполага адекватен избор на возила. А да се закупят наведнъж 300-400 еднакви нови състава, всяко по 4 милиона, може да е по силите само на община Дубай евентуално. А и производител трудно ще се намери на такива бройки.
Общо взето и краставиците, и Татрите не са решение за следващите 20 години (нормалната продължителност на трамвайния живот), а за следващите 5. Те заменят возила с отдавна изразходен ресурс на приемлива цена. Е, нямат си климатици и ниски подове - но в момента няма пари за повече.

През последните години влязоха повече или по-малко съвременни трамваи, но трябва сериозно да се инвестира в подобряване на трамвайната инфраструктура, която засега се подновява с далеч по-скромен (да си го кажем - мижав) темп.
« Last Edit: 09.10.2017, 15:04:01 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11655
    • View Profile
Краставиците имат средна нископодова секция и са доста пъргави и удобни, съвсем спокойно могат да изкарат 10+ години, стига да случат на адекватна поддръжка. Съгласен съм, че трябва да се инвестира в качествен ремонт на трамвайните трасета, тъй като каквито и трамваи да вземем, ще се разбият за отрицателно време.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17300
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И тройката трамвая като има перфектно трасе, да не би да има нископодови трамваи по нея? Ами 22, който след ремонта ще има трасе в чудесно състояние?
мур

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11655
    • View Profile
На тройката трасето е далеч от перфектно, особено при гробищата. Мисля, че затова не пускат краставици натам.
За 20 и 22 съм съгласен, че е необходимо да има и нископодови трамваи, за съжаление СЕ явно не са на това мнение.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Едното не изключва другото, решението за нископодова секция може да е нещо подобно на това:



теглено от T6A5 например. След бракуването на Т6А5 същите могат да се приспособят за увеличаване на капацитета на новозакупени изцяло нископодови мотриси.
« Last Edit: 09.10.2017, 15:57:21 by fafan »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1561
    • View Profile
Мантрата, че сега не може повече нови трамваи да се купуват, защото нямаме трасета вече издиша. Песите, понеже само на идеални и чисто нови релси се карат, сигурно затова вече дрънчат като БГ кошници? Даже след доставката на новите предлагам маршрутните табели от трамваите да се махнат, защото по всяка линия ще се движи различен модел, даже и различни по цветове и ще се познават от далеч...

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
    • Email
Абе не си ли се пипне, да му се направи ремонт, по каквито и релси да върви, ще дрънчи. В крайна сметка елементите се амортизират, независимо от трасето, то влияе само по отношение на периода на амортизация- по продължителен или не.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4