Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 202895 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11515
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1880 on: 09.01.2018, 23:51:34 »
Съмнявам се да не може да се оправи...все пак това не е някаква космическа технология, а технология на доста години. По-скоро няма хора които да разбират, защото много разбиращи хора избягаха. Ако се намери някой дето разбира пък може да иска боснословни суми за една платка например, и понеже няма кой друг да го направи трябва да се дадат тези пари. То хората които разбират совалки правят, пък вие мислите че не могат един трамвай да оправят. Въпроса е на каква цена ще го оправят обаче.

Нали се сещате, че примерно ако един от вас разбира може да поиска много пари, като знае че няма кой друг да го направи.

Например Т6Б5 как ги правят, изглеждат като нови след ремонт, и парното им работи, и плавно возят и не аварират постоянно. Те да не би да са по-сложни като технология.
« Last Edit: 09.01.2018, 23:53:50 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1397
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1881 on: 10.01.2018, 01:40:41 »
Аз искам да попитам - възможно ли е според вас някъде да се направи качествен ремонт на тези трамваи, така че да обслужват безаварийно която и да била ТМ линия в София още поне 10-ина години? Също така съм си мислел, възможно ли е ремаркетата да се реконструират, така че в средата да са с нисък под? Из Европа има нископодови Т4, така че едно ремарке би следвало да е още по-лесно да се направи с нисък под в средата.

Донякъде се досещам какво ще ми се отговори - това ще е скъп ремонт и няма да си заслужава инвестицията. Да, но ако на цената на 1 изцяло нов трамвай, ние ремонтираме качествено 3 или дори 4 Т4-В4, аз мисля че инвестицията си заслужава!

Да, има няколко предприятия в Източна Германия специализирали се точно в преоборудване и модернизиране на Татра, най-голямото е Mittenwalder Gerätebau GmbH. Почти всички Татри останали в експлоатация в Германия след обединението са минали програми за модернизация там, затова са и с доста изменен вид от първоначалния, но са експлоатирани след това успешно 20 и повече години. Проблемите са обаче няколко - няма абсолютно никакъв смисъл да се модернизират високоподови трамваи през 21 век, за тази модернизация и ремонти сме закъснели едно 15 години, тогава други градове в Източна Европа купуваха масово трамваи втора ръка от Германия и ги обновиха, с които си решиха проблемите за един дълъг период, докато ние наливахме шестцифрени суми в пребоядисване на Българии-1300, за да ги нарежем няколко години след това. Друг проблем е транспорта, който е по-скъп от остатъчната стойност на тези трамваи - ако бяха модернизирани на място  и доставени после щеше да е друга работата, но явно никой не е мислил, важното е колкото по-бързо да се доставят, пък ако ще за паметници в депото. Остава вариантът да ги приведем в нормален вид тук. Тъй като често се споменава какви талантливи инженери и страхотно трамвайно прозводство сме имали мисля, че тези трамваи са чудесен повод да си докажем способностите. Да се залавят талантливите ни инженери, да попрочетат техническата документация и да извадят не просто синьо-жълт пребоядисан трамвай, а нещо което наистина се движи повече от една смяна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4068
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1882 on: 10.01.2018, 10:13:11 »
Не би трябвало да е голям проблем да се командироват специалисти от Германия за да помогнат за решаването на проблемите с трамваите. Това трябваше да се направи още при доставката. :rolleyes:

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2915
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1883 on: 10.01.2018, 10:18:48 »
Да си поръчаме части от чужбина за модела трамваи.