Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dragon

Pages: [1] 2 3 ... 193
1
Тези блокове са строени само с цел да се продават на чужденци, на които не им трябва особено градски транспорт и са там само за няколко седмици. Продават им ги с обещанията за инфраструткура и че ще ги дават под наем през останалото време, което в крайна сметка не се случва и после продължават едни хора да печелят на техен гръб.

2
От една страна е пълно с безмозъчни мутри, на които не им идва в главата колко е безумно да се вложат адски много пари в хотел или ресторант и да не дадеш незначителна като процент от инвестицията сума, за да си оправиш пейзажа или достъпността, а от друга е общината (и най-вече общинарите и свързаните с тях хора и фирми), която само гълта пари за разрешителни и такси (което е и причината да искат толкова и те втори лифт - за да започне ново строителство) и не прави абсолютно нищо за инфраструктурата. С толкова много хотели и приходите от тях, Банско следваше да е един много красив и направен град!

3
Нека Щирлиц каже, кои от автобусите е добре да се пуснат по Витоша. При всички случаи е абсурдно това да са единствено най-старите автобуси в автопарка и след 1992 четвърт век да не е произвеждан автобус, способен да преодолее неособено стръмен планински път. Митът с непригодността на автоматичните скоростни кутии е несъстоятелен, тъй като винаги може да се премине в ръчно превключване - било на качване, било на слизане.
Преди години бях в Швейцария и там по чувствително по-стръмен участък си се движеше без проблем автоматик, като при това се усещаше и доста повече мощ отколкото при повечето ни автобуси на равното. На спускане също се държаха много добре, а не като нашите О302, където всеки път засмърдява на феродо. Въпрос на изисквания е, но е редно да имаме 10-тина такива автобуса. Ако някой в общината се напъне (с риск да се изпусне), ще осъзнаят и изгодата по излетните линии да се движат автобуси, които харчат по-малко, повреждат се по-малко и най-важното - способни са да се изкачат и спуснат за много по-малко време. Вярно, че трябва да се дадат едни пари, но нека и билетите са отделни - 3 лв в едната, 5 в двете посоки и ще се избият вложенията. Пускат се автобуси през 20 мин, слага се такса 10-15 лв. вход за кола, локалното пред изсторическия музей става буферен паркинг и планината става достъпна. Проблемът е, че на никой не му се занимава да взима по-драстични мерки.

4
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 18.01.2018, 14:43:29 »
Ето че можело да произведем и хубав и модерен трамвай за времето си.

Не точно. Беше хубав и модерен в сравнение с останалото родно производство, но далеч не и за времето си.

5
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 15.01.2018, 12:09:10 »
Вчера наистина имаше стршен лед и не помня до сега да съм виждал подобен, така че е разбираемо да се случи това и с лифта. На колата ми имаше 2мм лед плътно залепнал за стъклото, който не можеше да се изчисти с нищо и само парното успя да го разтопи. Малките улици и тротоарите бяха истински пързалки и много трудно проходими.

6
Разни / Re: Топло
« on: 12.01.2018, 11:19:23 »
Влагоабсорбатора върши много добра работа в тези случаи, но тези които са големи и електрически (като това http://www.technopolis.bg/bg/Air-humidifiers/%D0%9E%D0%91%D0%95%D0%97%D0%92%D0%9B%D0%90%D0%96%D0%9D%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%9B-CARRIER-CDT-105E3/p/650900). От малките на Ceresit няма никаква полза. Вкъщи има същия проблем където слагаме дрехите през зимата да се сушат и там включваме и влагоабсорбатора. Резултата е събрани близо 2л. вода за денонощие. Външната изолация също мога да се намали влагата по стените, която се получава от конденза. Леглото до външна стена ли е където се е появила влагата? Случвало ни се е да се появи мухъл в гардероба до външната стена.

7
Това е транспорт за летището, а не за бизнес сградите. За мен е логично да се пусне 84 по старото разписание Гурко -> Т2 -> Т1 -> Гурко и 184 - НДК -> естакадата -> Т1 -> Т2 -> Т1 -> НДК. Автобус до гарата предвид наличието на метро и множество задръствания е излишен.

8
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 11.01.2018, 09:30:45 »
Имам чувството, че има датчик на отварящото се стъпало за тежест. Има ли нещо такова, или вратата винаги се затваря X секунди след натискането на копчето?

9
Не мисля, че има място в София, където паветата са били пренаредени заради неравности и да не се е получила още по-голяма неравност.

10
Факт е, че там където населението е най-бедно и необразовано, замърсяването е най-голямо. Честно казано, обаче, не мога да се сетя за начин това да се промени.

11
Наблюдението ми от тази сутрин на измерените твърди прахови частици около мястото където жиевя показа следното:
8:30 - 240
9:30 - 420
10:20 - 320

Въпреки че има и доста къщи в района, ясно си личи, че в момента, когато има най-много задръствания, показанията са най-високи или трафика е произвел около 200 единици от замърсяването и го е направил близо двойно по-голямо.

12
Има множество такива. Ако се влезе във форума на която и да е марка автомобили и се потърси съвет за филтъра за твърди частици или ЕГР-а, съветите са - махни го, за да си нямаш проблеми (пример: http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=53987). Цената на махане на ФАП за кола като моята е около 300-400 лв., докато нов е към 1500, рецикииран - наполовина, а течността за почистването му - 130 лв/л. Сумата наистина е голяма, но когато си избрал да караш такава кола, трябва да имаш предвид този консуматив (а то е точно консуматив, а не част, която се поврежда случайно), точно както имаш предвид и горивото, а и това не се сменя често. Ако приемем лошия вариант, че трябва на всеки 150 000 км. (аз правя по около 20 000 км/год., т.е. всеки 7,5 години) трябва да дадеш 2000лв. за ремонт на консумативи, това прави по около 22 лв/месец разход, което се равнява на около 10 л. гориво или 150 изминати километра, което си е нищо. А това е сметка с нов и на минимума на изминати километри - възможно е да изкарат 250 000км и да си купиш рециклирани на половин цена. Сходна е и сумата, която се дава и за смяна на масло/филтри/ремъци, но и там е същото положение, като се има предвид колко често се среща човек да чуе кола с виещ ремък например. Просто нагласата у нас е че трябва да се спести от всичко и на всяка цена, пък какво ще стане после - ще го мислим като стане.

13
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.

14
И 5 коли да се спрат, пак е стъпка в правилната посока. Това е един голям проблем, съставен от множество малки, но манталитета на маста от хора не ни позволява да го решим наведнъж. Безумно е да се твърди, че нещо, което е за добро, не трябва да се прилага, защото има корупция и някои хора ще го нарушават. Просто масово мисленето ни е, когато има далавера, как да намажем и ние нещо от нея, вместо как да я спрем. Редно е да се настоява все по-активно за строг контрол при ГТП и при горенето на боклуци, вместо всеки да казва, че проблемът, към който той е отговорен, е по-маловажният и първо трявба да се реши другия.

15
До emo, AGENT 006 и Iskar - спрете да се заяждате един с друг, както и да коментирате табелките на другия. Най-добре въобще не коменирайте мненията на другата страна. Мисля, че минахте всякакви граници на търпение и на никой не му се четат вашите спорове. Следващият път, когато някой от вас не спази това, ще получи накзание и почивка.

16
Не е безмислена, защото от тия 100 коли след 2004 (както са написани в статията), 40 са без катализатор и филтър за твърди прахови частици и замърсяват колкото кола от 2000г. Стъпка в правилната посока е, но е по-важно този контрол да стане факт при ГТП, защото на колите нов внос обикновено не са правени такива мизерии преди да минат КАТ.

17
Ами редно е да се подготви такава забрана и то както правят по-големите градове - с голямо предизвестие. Мисля, че в рамките на няколко месеца СО могат да поготвят документ със зони, определени за движение на коли следващи определени норми и да го приемат, като за начало на организацията да се посочи 2020г. например, така че хората да могат да се подготвят и да не е ударно. Отделно че е крайно време данъкът да се обвърже с екологичната оценка на колата, за да се стимулират по-екологичните коли. В момента основен фактор е колко ти е нова колата и какъв е двигателя като обем и докато съм съгласен, че по-големия обем следва да води до по-висок данък, по-новата кола в никакъв случай не трябва да означва по-голяма такса, а вместо това да се отчита еко-нормата.

18
Не се притеснявайте да се записвате, дори до сега да не сте идвали. Не сме страшни на живо :)
До сега на годишни срещи сме изяли само 2-ма, ама те си го заслужаваха :)

19
Вашето мнение / Re: До участниците
« on: 05.01.2018, 11:09:39 »
Какво се случва със София 70? Не е писал от доста време във форума. Уж пише, че днес е бил активен, явно само чете?
Щом чете, значи може да получава лични съобщения, каквото следваше да е това!

20
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 04.01.2018, 16:50:00 »
Всъщност, аз не искам да съсипя целия "Електротранспорт" заради някой конкретен човек, който налага решения. Началника на сервиза има политика за това как нещата да се случат, но просто се пречи. Дори и това, което споменах за утечката на 4413 срещна отпор и само началника на сервиза стана причина да се потърси от къде идва. Но и той е с вързани ръце. Т.е. има интерес, който и аз не зная на каква основа се гради. Все пак тези трамваи трябва да изкарват безаварийни километри на депото, а те са най-онеправданите.
Значи следва да информираш неговия началник за злоупотребите или респективно общината.

Pages: [1] 2 3 ... 193