Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 68883 times)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1860
    • View Profile
Да обаче, има значение кое откъде е и закъде е. Пример макар и не съвсем като този, за който питам мога да дам:
- Имаше един период от време, когато в продължение на няколко седмици жената трябваше да хваща метро от МС "Сливница" , но крайната точка беше да се прибере в Симеоново. Освен това беше по време на големия сняг и минусовите температури през януари. Правилната логика, която идва е да се качиш на Сливница и да слезеш на ГМ Димитров и от там с 67. Ама който се е возил на 67, знае че има хипер противно разписание или даже по-скоро чат-пат не се и спазва официалното дадено в сайта на ЦГМ. И аз и дадох съвет по обратната логика да хваща към Обеля и от там да слиза на МС Витоша и с 98. Въпросното удължаване на маршрута се компенсира от липсата на мръзнене по 15-20 минути на студа.
Та когато е точо ясно, кое кога и как се движи с подробности човек може да си планира с голяма точност как да постъпи изхождайки от факта, че метростанцията може да не е крайна спирка, а междинна и съответно да има повече от една метростанция, от която се хваща нещо си за другаде.
Т.е. може да се обобщи, че ако хващаш метрото от метростанция близо до Обеля това завъртане може да ти е от полза, защото няма да си се возиш до безкрайност.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1860
    • View Profile
На скоро ходих два пъти на МС Бизнес парк и забелязах, че влаковете пристигат и тръгват само от един коловоз т.е. се използва от пътниците само единия страничен перон, а другия не се експлоатира. Това винаги ли е било така? Защо на МС Витоша се използват и двата перона? А на МС Младост 1, е много тъпо,че не е с централен перон и при прехвърляне от Бизнес парк към летище София и обратно трябва да се прехвърлят пътниците през дългия път между пероните. Толкова ли им пречеше да я направят с централен перон?

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това защо не е с централен перон, можеш да питаш проектантите. Но като цяло след строителството на Сердика се избягват островните перони, с малките изключения на ЕС, НДК и Летището. Защо, аз не мога да ти отговоря.

Колкото до разликата с Витоша... ами просто е. При Витоша имаш станцията, след нея имаш тупик и бретел (т.е. стрелките са след станцията). Докато на Бизнес парка, има двойка стрелки преди станцията. Преди ако си ползвал метрото ще се сетиш, че същото положение беше и на ИЕЦ, преди разширението за Летището.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8720
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
На скоро ходих два пъти на МС Бизнес парк и забелязах, че влаковете пристигат и тръгват само от един коловоз т.е. се използва от пътниците само единия страничен перон, а другия не се експлоатира....
Ако си посещавал летището ще видиш, че и там е същото. Както каза Петко причината е че бретелът е преди станцията, а самата тя е тупикът. Същото беше преди близо 10 години и на „Сердика“, когато беше последна станция.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1860
    • View Profile
За първи път се качих на метро октомври 2016-та. Един месец по-късно взех да го използвам ежедневно, Но най-вече ползвам МД2 в участъка Витоша-Сердика2 и чат пат ГМДимитров-Сердика или най-много до Опълченска. Налагало ми се 4-5 пъти и да ползвам от Сердика до ИЕЦ. До Летището не съм ходил. Не  бях имал работа и до Бизнес парк-а но просто на няколко пъти ме оставят с кола до метрото в Младост и затова чак сега видях МС Бизнес парк.
Покрай това, че закъснявах вчера и нямаше как да се предвижа до една среща с кола до Опълченска се разбрахме да се чакаме на Цариградско шосе при ИЕЦ и поради това изпробвах трансфера между Бизнес парк и Летище София. Да със сигурност успях да ги изпревяаря с метрото и да почакам, но все пак ми се видя идиотско да няма централен перон и просто да изчакам оъсрещния влак а заедно с 10-тина души да се вътъим като луди от перон на перон.
« Last Edit: 07.07.2017, 09:16:29 by ooleg »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
    • View Profile
Островните перони са по-скъпи за изпълнение, тъй като от станцията излизат два тунела, които трябва да се съединят, а не един общ. А все пак ние се гордеем, че метрото ни е най-евтиното в Европа.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1860
    • View Profile
Ами да. Така вече става. На моменти си викам - добре, че е под земята, щото можеха да го направят инверсно на сегашното - колкото сега линии са под земята като процент, да ги бяха направили надземни и обратно. Но ако нямаше европари не бих се учудил да се бяха изкушили. И все пак ние сме единствената страна дето много пести европари и накрая се изхарчват милиони за глупости. Някъде бях видял, че написа СОФИЯ (SOFIA) до НДК струвал 90 000 лв. Та като пестим по ТОЗИ начин ще ходим като луди от перон на перон пък ще даваме за едни букви колкото половин жилище.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6695
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това защо не е с централен перон, можеш да питаш проектантите. Но като цяло след строителството на Сердика се избягват островните перони, с малките изключения на ЕС, НДК и Летището. Защо, аз не мога да ти отговоря.

Само една корекция: ЕС и НДК са построени преди Сердика и затова са с островен перон, а не заради нечие великодушие.
На Бизнес парка вероятно са спестили 150 м изтеглителен коловоз защото в недалечно бъдеще би трябвало да се удължи метрото в южна посока.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1860
    • View Profile
Е какво е станало като са построили Сердика, че са изтрещяли тотално и са почнали да строят само със странични перони?! В смисъл Станция ЕС няма никаква нужда от централен перон, а тази на НДК частично е била готова въпреки, че е не е имала перон, но да приемем, че поради конструкцията на сградата е било нужно това изпълнение.
Мисля, че подобна история ще се получи с Витоша, когато сложат онова отклонение, което го  има по картите с пунктири. Но там вече бях виждал призив , който да е отправян за централен перон, дето си е останал отправен на вятъра...
Какви са слуховете все пак за слагането на странични перони на трансферни станции и имитиране на БДЖ при прехвърляния на Централна Гара в София?

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 312
    • View Profile
    • Email
Е какво е станало като са построили Сердика, че са изтрещяли тотално и са почнали да строят само със странични перони?! В смисъл Станция ЕС няма никаква нужда от централен перон, а тази на НДК частично е била готова въпреки, че е не е имала перон, но да приемем, че поради конструкцията на сградата е било нужно това изпълнение.
Мисля, че подобна история ще се получи с Витоша, когато сложат онова отклонение, което го  има по картите с пунктири. Но там вече бях виждал призив , който да е отправян за централен перон, дето си е останал отправен на вятъра...
Какви са слуховете все пак за слагането на странични перони на трансферни станции и имитиране на БДЖ при прехвърляния на Централна Гара в София?
Станциите от Сливница до Опълченска са започнати да се строят 80-те години, смятай кога са проектирани. Сердика е открита 2000-та година, проектирана е 90-те, та ако не и по-рано. От Сердика към Младост са правени вече по европроект и за да се построи повече с тия пари от ЕС се е проектирало възможно най-евтиното решение. Пероните са намалени от 120 на 102 метра, има доста голям процент над земята, използван е строеният през 80-те тунел за скоростен трамвай под ТВ кулата, с дължина 2км, само са положили релсите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Надземното изпълнение между Жолио Кюри и Г.М.Димитров както и на МД2 в Надежда е добро решение - намаляват се сериозно разходите за изграждане и поддръжка. Островни перони са нужни само на станции на които има връзка на два или повече диаметъра и/или клона - в София такива са Обеля, Сердика, Младост 1 и в близко бъдеще НДК и СУ, за останалите не е оправдано, тъй като преходите от перон към перон са рядкост. :rolleyes:
« Last Edit: 07.07.2017, 15:58:06 by V.Peichev »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
От доста време се чудя нещо и реших да попитам. Тук са нарисувани коловозите как преминават при разделянето на първи диаметър след Младост 1. Интересува ме коловозът към Младост 3 под двата от/до за Бизнес парка ли минава?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8720
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Коловозите към „Младост III“ и летището минават под завиващите надясно към Бизнес парк.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не. Обеля не е крайна станция за нито един влак. Това е приумица на Метрополитен, уж за разделяне на диаметрите, сакън някой да не се излъже да пътува от Лозенец/Сердика за Люлин през Обеля.
Откъм табели на влаковете е много зле положението. Имат една еднствена табела отпред, която ако не успееш да видиш няма как да разбереш накъде е влака. На всичкото отгоре не дава пълна информация. Странични табели няма, а задната дори е грешна, защото сочи откъде идва влака, което никой не го интересува, но е достатъчно да заблуди хората.
Всъщоност има влакове от Лозенец до Обеля (по-точно до Сливница), но това са само тези, които се прибират в депото, примерно късно вечерта.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6695
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е да де. Аз какво съм написал: Обеля не е крайна, дори за влаковете от Лозевнец за депо. Единственото което може да се съди по грешната задна табела е какво пипе отпред, но и в тези случаи има изключения.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Е, това за депото го няма написано, ама все тая, това са генерално подробности.
По-важното е метрото да си остане като панделка, защото така прави чудесна връзка между Люлин и Надежда.

Разбира се, има и вариант, при който всяко четвърто влакче минава, а другите въртят на Сливница и в другата посока на мястото на всяка "дупка" се добавят по 2 влака, за да станат по-редовни към Лозенец.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Относно табелите - една вечер от МС Европейски съюз посока център хванах влак, който беше М1 до Сливница :crazy:

За съжаление метрото не е замислено първоначално с връзка между двете линии. Не, че не е възможно прекрояване на Сливница, която да стане крайна за двете линии и едновременно с това да осигурява добра връзка за прекачване, но не вярвам това да се случи.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Email
Относно табелите - една вечер от МС Европейски съюз посока център хванах влак, който беше М1 до Сливница :crazy:
Ако е било след 23:10 е напълно възможно. Всички влакчета след това са до Сливница и влизат в депо.
Колкото до тези табели, заповедта за идиотските надписи излезе, след като разни журналисти се оплакваха,
че на гарата, за да стигнеш по-бързо до Летище София трябвало да хванеш не влакчето с надпис Летище София,
а това за Джеймс Баучер (тогава Витоша още я нямаше).
Братоев разреши проблема със заповед за смяна на надписите от страна на машинистите на станции Вардар и Хан Кубрат.
Тръгва се от летището с надпис Обеля, на Вардар сменяш надписа на Витоша.
Машинистите се изхитриха при пристигане на крайна станция да си подготвят надписа, сменяйки табелата, която остава отзад на Обеля,
но на един друг шеф това му се видя като нарушение на заповедта и нареди на задната табела да стои надпис откъде идва влака, иначе щял да приема,
че табелата не е сменяна през целия маршрут. Капацитет ли бе, да го опишеш...
Съкращаване на интервалите по линия 2 си е напълно възможна, стига някой да се сети, че на три влакчета едно може да върти през Сливница, а две да заминават за Обеля.
Второто ще се наложи да изчака две минути на Обеля, за да има равни интервали на движение.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Относно табелите - една вечер от МС Европейски съюз посока център хванах влак, който беше М1 до Сливница :crazy:
Ако е било след 23:10 е напълно възможно. Всички влакчета след това са до Сливница и влизат в депо.
Да, така беше. Въпросът е, че теоретично М1 не се движи по втора линия. Дори и да идва от БПС на Сливница може да превключи на М2 Витоша, а на обратно до Обеля да се движи като М2 Обеля и после да става М1 БПС. От друга гледна точка обаче може да е леко объркващо за пътниците вътре, но мисля, че е по-малкото зло.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Email
Ако ме питаш мен, това М1 и М2 на табелите е абсолютно излишно. Трябва да се пише просто крайната станция на движение. Тъй като нашата схема е специфична, то добре, може да се сменя и надписът, както е в момента. Има и други подобни случаи - ако влак се движи от Летището до Сливница, или пък ако е от БПС за Витоша. И двата варианта съществуват в разписанията.