Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 72444 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1243
    • View Profile
Ако ме питаш мен, това М1 и М2 на табелите е абсолютно излишно. Трябва да се пише просто крайната станция на движение. Тъй като нашата схема е специфична, то добре, може да се сменя и надписът, както е в момента. Има и други подобни случаи - ако влак се движи от Летището до Сливница, или пък ако е от БПС за Витоша. И двата варианта съществуват в разписанията.
Абсолютно съм съгласен. Смятам, че е объркващо да ти кажат връзка с линия 1, а да дойде влак М2. Съпоставено с другите метромрежи може да се тълкува като една линия в един цвят и толкоз (жълтата линия в Лондон се пресича сама със себе си, но си е винаги жълта и няма изредени маршрути). Само трябва да се измисли по-говоримо съобщение вместо "Връзка с линия 1 Люлин-Младост" да е примерно "Връзка с направление Люлин-Младост" или "Връзка с влакове за Люлин и Младост".

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4375
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Надземното изпълнение между Жолио Кюри и Г.М.Димитров както и на МД2 в Надежда е добро решение - намаляват се сериозно разходите за изграждане и поддръжка. Островни перони са нужни само на станции на които има връзка на два или повече диаметъра и/или клона - в София такива са Обеля, Сердика, Младост 1 и в близко бъдеще НДК и СУ, за останалите не е оправдано, тъй като преходите от перон към перон са рядкост. :rolleyes:

Смисълът на островните перони далеч не се изчерпва с преходите от перон не перон. Островните перони компенсаторно поемат неравномерните потоци от пътници в различните посоки. А не единият перон да прелива, а другият да пустее. Така се увеличава рискът от инциденти.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Така или иначе - направеното е направено, то практически е завинаги: сума лондонски станции си носят последиците от проектирането на 19-ти век.
За съжаление разделната Младост-1 нямаше как да бъде островна, тъй като точно пред нея надземната отсечка се гмурва под земята. И бездруго последствията върху надземната инфраструктура са негативни (тройната S-ка), какво остава ако двата коловоза бяха раздалечаващи се. Островните си имат също недостатъци (освен цената) - двата потока от чакащи си пречат - пример: МС СУ Св. Климент Охридски.

Но съкращаването на дължината на метростанциите, при това по линия с дълъг участък на изчакване на 2 последователни състава (Стадиона-Жолио Кюри), определено беше недалновидно решение, което завинаги поставя рамки на пътникопотока между Младост-1 и Сливница.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Не е било толкова невъзможно да се измисли техническо решение, така че Младост-1 да е с островен перон, или да е крос-платформена с 4 коловоза и 2 перона, но, както обикновено, сме скъпи на триците и евтини на брашното. Използваха за по-евтино готовите мостови съоръжения над автогара ЮГ и над Въртопо, и минаха с малки отчуждения на имоти, но в дългосрочен план това е по-скоро нефункционално и скъпо решение. Не минава и година без текущ ремонт на моста над автогара Юг, движението на влакове не му се отразява добре и постоянно има пропадания. Удължаването на някои станции също не е невъзможно, но ще струва скъпо.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 579
  • !<9060>!
    • View Profile
Точно в Лондон има много по-къси станции - проблемът е решен много хитро и елементарно - на някои станции при наближаването съобщава и изписва вътре, че станцията е по-къса и последните няколко врати няма да се отворят, съответно пътниците отиват по-напред. Тук може да се осъществи и с примерно първата врата на първият вагон и последната на последния - тъй като са свързани по двойки и може да стане струпване в последния вагон.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Те не тук не знаят на кой влак се качват и на къде пътуват, та ще чуят че не трябва да слизат от последните няколко врати... просто тук това няма как да стане.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1243
    • View Profile
Напротив, може да стане и ще се научат ако трябва. Едва ли в Лондон винаги е било така. В крайна сметка кое е по-добре да се возиш в претъпкан влак или да се научиш, че трябва да слезеш от по-предна врата?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Достатъчно е пред засегнатите врати преди въпросните станции да светва предупреждение: "Къса станция. Слизане от съседната врата".

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Напротив, може да стане и ще се научат ако трябва. Едва ли в Лондон винаги е било така. В крайна сметка кое е по-добре да се возиш в претъпкан влак или да се научиш, че трябва да слезеш от по-предна врата?
Седни за 1 час в метрото и гледай за най-обикновени неща, като:
1. преминаване на ограничителна линия,
2. заставане настрани от вратата при идващ влак,
3. стоене отдясно на ескалатора,
4. преминаване само през единия коридор на Сердика 1 по посока,
5. таксуване на турникетите
6. работа с билетните автомати.

И след това ще можем да си поговорим, защото идеята ти е прекрасна и няма да има претъпкани влакове, но просто една голяма маса от пътниците, не знаят защо, как, накъде пътуват.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1128
    • View Profile
По същия начин се говореше и за отварянето на вратите от пътниците, че нямало как да стане в София. В момента не само, че работи, но хората натискат по навик де що видят бутони. И в метрото ще се научат.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Напротив, може да стане и ще се научат ако трябва. Едва ли в Лондон винаги е било така. В крайна сметка кое е по-добре да се возиш в претъпкан влак или да се научиш, че трябва да слезеш от по-предна врата?
Седни за 1 час в метрото и гледай за най-обикновени неща, като:
1. преминаване на ограничителна линия,
2. заставане настрани от вратата при идващ влак,
3. стоене отдясно на ескалатора,
4. преминаване само през единия коридор на Сердика 1 по посока,
5. таксуване на турникетите
6. работа с билетните автомати.

И след това ще можем да си поговорим, защото идеята ти е прекрасна и няма да има претъпкани влакове, но просто една голяма маса от пътниците, не знаят защо, как, накъде пътуват.

Съгласен съм, но само до някъде. Къде е информационната кампания на ГТ за това как хората се возят в метрото? Защо не може да се направят информационни видеа по 90 секунди за всеки от тези аспекти? Това не е ли работа на община/Метрополитен? Баба ти Вуна като пристигне в Софията откъде да знае къде да застане на ескалатора, къде да се нареди за билетче, как да премине през турникета? Като няма такива надписи, упътвания и маркировка, защо очакваме хората сами да се досетят?

Културата не идва свише - тя се образова в хората.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
На екраните по станциите се върти едно добро образователно клипче, какво трябва и не трябва да се прави в метрото. Въпросът е наистина да има повече знаци, плакати и подобни клипчета. В Лондонското метро беше пълно с такива образователни плакати - как не трябва да стоят пътниците на вратите и да пречат на слизащите/качващите се, от коя страна трябва да се върви и от коя страна да се застава на ексалатора и т.н. И там има хора, които не спазват тия правила, това не означава, че не трябва да се прилагат.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1243
    • View Profile
В интерес на истината клипчетата са 3, но незнайно защо се пуска само едното. Крайно време е хората да не бъдат стадо овце. Ако искат да останат такива, то тогава никой няма да им е виновен, че са си изпуснали спирката, че някой е паднал на релсите и т.н.

Ето ги клипчетата: https://www.youtube.com/channel/UCU04uudPPzryE3vxjVRi_7g

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4375
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А има ли техническа възможност за отваряне само на определени врати?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2636
    • View Profile
Има само ръчно,от кабината всички врати се командват само от един бутон.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 579
  • !<9060>!
    • View Profile
Едва ли е много трудно да се сложи някакъв отделен бутон за командване само на част от вратите, или по-скоро да се направи "умна" система, която знае дали станцията е дълга или къса и от там => кои врати да отвори. Със сигурност може да се направи, трябва да се вземе решението и да се отпуснат финанси.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 154
    • View Profile
    • Email
А има ли техническа възможност за отваряне само на определени врати?
Не. На новите влакове има възможност да се отварят вратите по вагони, но самото изпълнение изисква доста натискане на копчета.
Днес бях свидетел на следното нещо - влакът наближава "К.Величков". Една жена се залости да чака пред врата, която не е от страна на перона. Влакът спира, тя чува, че се тракат врати, а нейната не се отваря. Хората започват да й викат да се обърне и да излезе от другата страна, но тя започва да чука по стъклото и да вика "Отвори, бе!"... Накрая тръгна назад по вагона и по пътя видя отворена врата и излезе през нея. Редовно при смяна на посоката за движение на Сливница остават разни разсеяни пътници. Представям си какво ще е в час пик на Университета, ако ще трябва в последния вагон да не се качват пътници за там, защото вратите му няма да се отворят.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1243
    • View Profile
Мисля, че процента заблудени е твърде малък за да е водещ критерий за подобно решение.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Напротив, процента е достатъчно голям и за това подобни неща много трудно могат да се въведат тук. При модернизацията на номерните могат да се закупят още вагони и да се направят 5 вагонни композиции. Така ще се избегне нуждата от въвеждане на подобна практика с не отваряне на врати.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6799
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Номерните не са 50 състава за да се реши проблема с това. Освен това нека да не се подценяваме, заблудени има навсякъде. Като някой си изтърве станцията занапред ще знае и няма да блее на някъде.