Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitakis

Pages: [1] 2 3 ... 168
1
Само от любопитство да попитам . Вкъщи на кинескопен телевизор ли гледаш ?
Имам CRT, LCD, LED, но избягвам да гледам тв.


Старите халогенни лампи или лампи с нажежаема жичка имат цветово рендериране между 40 и 60 %.
Тук си в грешка.  Жицата и халогена са източници на ествествена светлина и са еталон за цветопредаване с CRI близко до 100.
За другото си прав, трябва да се избира качество.

2
Други градове / Re: Други градове
« on: 14.02.2018, 02:00:39 »
^ Въпросните автобуси (и като брой) досущ приличат на тази обява. Проверих ги по номера, както и други спрени през 2016/17г. - няма регистрирани в България.
Някой колега ако ги е мяркал, нека сподели :)

3
Малко излизаме в офтопик, но LED също излъчват в UV област (особено студените цветове) и светлината им бива пречупена през луминофор. UV лъчението е вредно и дразнещо за човешкото око. Освен това светодиодните лампи трептят, къде с по-ниска, къде с по-висока честота, а тези пулсации засягат директно работата на нервната ни система и мозък. Затуй помещенията вкъщи, в които прекарвам най-много време, са с добрите стари халогенни крушки, ледовете съм ги смъкнал в мазето и по двора.

Колкото до уличното осветление - по-светло е защото са обновени по-голям брой стълбове и осв.тела, а може би са монтирани и нови. Иначе в мъгла и дъжд старите натриеви лампи осигуряват по-добра видимост именно защото излъчват в топлия спектър. Физиката казва, че жълта/оранжева/червена светлина имат по-голяма дължина на вълната от синята и "бялата" светлина.

4
Именно, трябва да дърпат новите с нещо :D

5
Няколко поста по-нагоре е разискван същия въпрос :)

6
Автото ще купуват два нови аварийни камиона - 8x4, с пневматичен механизъм "вилица" за повдигане на тегленото превозно средство.

7
Върнах темата. И моля Олег да се изразява по-добре, че повечето му постове са разтеглени, неразбирами и/ли офтопик.

9
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 08.02.2018, 02:53:59 »
Кратка статистика за внесените тролейбуси от модела за нуждите на ГТ в София, изготвена въз основа на  балансите и отчетите на предприятието за 1964-1981г.
 - В периода 01.07.1964г. - 1968г. са доставени общо 93 бр. тб Шкода 9Тр с контакторно управление.
- През 1968г. са внесени 18 бр. на цена 793 000 лв.
- За 1969г. са закупени 10 бр. на цена 440 000 лв.
- В 1971г. са внесени 10 бр. 
- През 1980г. са внесени 43(някъде се споменава и за 32 бр) Шкода 9Тр с тиристорно управление.
- За 1981г. пък са внесени 70 бр. тб отново с тиристорна система на управление.
Общото количество на доставените в София  тб от различните модификации на Шкода 9Тр варира между 244 и 233 бр. общо.
:fan: :fan:
Има ли случайно и номера - инвентарни или рами, за тиристорните - модел 9TrHt(28) 80-81г.?
В нета съм изнамерил номер 7790 от 1980г. - бил предназначен за Острава, но е продаден в София - инв. 181. Пловдивският 5027/227 е с рама 7921.
Инв.номера на нововнесени тролейбуси за Пловдив, според постове във форума и трансфото са от 206 до 263 - 58бр., първите 12 са от края на 1980г. останалите от 1981г.
Някъде видях, че общо за Чехия и България, през 1980-1г. са произведени 451 деветки, ако успеем да намерим инфо колко са били чешките, ще знаем и за нас колко са били.

10
Дъблин
Автобуси:
- 4 поколения Волво в градския траснпорт:




- автобусите за летището на DublinBus са в друга ливрея и големи номера. Има и VDL-и на друг оператор, които не съм снимал.

Трамваи:
- от ~1870г. до средата на 20ти век са имали една от най-големите трамвайни мрежи, но поради развитие на автобусопроизводството, увеличаваща се автобусна мрежа и удобството й, травайното движение е закрито през 1959г. Имало е и двуетажни трамваи. Останали коловози от тогава:


- през 2004г. са направени (и в последствие разширени) нови нормалнорелсови трамвайни трасета. ККМ е на височина над автобусните габарити. Трамвайният оператор се казва LUAS, в превод - 'скорост'.


4-съчленен Alstom на крайна спирка, обръща коловозите с "S-ка"

Имат и 6-съчленени. Тези дни трябва да пуснат в експлоатация 7бр. 8-съчленени 55 метрови мотириси Alstom Citadis - най-дългите съчленени трамваи в света (не са композиция от няколко единици).

11
Предложението на СС е твърде оптимистично/неизпълнимо към днешна дата.

Защо?
Защото общината 'няма топки' за извъшване на големи промени и реализиране на такива идеи. Знаеш че финансирането на ГТ не им е приоритет.

12
Четейки толкова негативни коментари, ми се иска Витоша да изригне и да занули софийското поле...

Нощният транспорт трябва да бъде редовен и рекламиран, за да бъде използван. Никой не би чакал при положение, че имаме евтини таксита. Не видях никъде да пише точно колко линии ще са. Ако се повтори схемата от 2009г., просто няма смисъл.

Предложението на СС е твърде оптимистично/неизпълнимо към днешна дата. Иначе изглежда добре разработено.

Летището се нуждае от автобусна линия, предназначена само за него и съобразена с времето на полетите, редовни и закъсняващи. В чужбина хората са свикнали да използат обществен транспорт, с куфари, без куфари.  Редовен шътъл, не сегашната смешка, по-ранно метро (това е коментар за друга тема).

13
И докато сме на темата - паркингът на централна гара също ли е предаден на ЦГМ или само вече разработеният паркинг на Баучер? И какъв е статусът на Цариградско шосе и на Бели Дунав?
ЦШ също ще бъде към ЦГМ, защо им сменят управлението - не зная.

14
Приятелчета, ако имате някакви препирни, не ги пренасяйте тук, моля.
Задължително ли е анкетата да се редактира точно на 30/31-и срещу 1-ви дадения месец, може би всеки от вас е изпитвал липса на време да свърши нещо.

15
Има табели, разбира се ще се ориентираш :).
Двупосочни са тунелите. По-източният, който води към промишлената зона, може би още е на чакъл, както и околните пътища. Да не изпадам в подробности, не се минава от там за връзка със ССТ.

Като идваш от Враждебна, ще слезеш от ССТ като видиш табели Илиянци/Требич. Слизаш от тангентата, успоредно на нея има път, който стига до бул. Рожен и там завиваш на ляво за Илиянци.
На връщане е лесно, като завиеш на дясно от Рожен, ще видиш рампата за качване на ССТ, има един знак СТОП, оглеждай се за идващи от ляво и зад теб.

16
С нови разписания от днес (или почивните дни) са част от линиите на градския транспорт - трамвай 18, тролеи 1 и 5.
Автобусни: 73, 45, 107, 108, 309, 54, 23; 72, 305, 29, 81, 117, 118, 119.
Ако не е тайна - в какво се изразяват промените? Брой коли или само минутите са различни?
1-цата е с намалено влачене от Левски към центъра - три минути по-малко делник и една в празник.

17
Да, още тогава асфалтираха черните пътища.

18
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 25.01.2018, 16:01:03 »
Евентуално в някой от магазините на пазар Илиянци, olx или битака ;).

19
Регистрирай се в някое облачно пространство, gmail (google drive), microsoft one drive или друго, и качи там картите ако е удобно.

Благодарности към Метан за архива, добавил съм връзката в първия пост на темата, ако имате нещо против ще я махна.

20
И друго, тук не допускам, че проблемът може да се дължи на фабричен дефект. Вината е в СА. От този модел МАН са произведени хиледи бройки и се движат по цяла Европа над 10 години. Ако имаше такъв проблем още при производството, то щеше чудо да стане...
Сигурно ремонтирате автобуси и камиони, та допускате такива крайно хейтърски коментари.

Възможно ли е при сервизиране на проблемните автобуси, EBS системата да не е калибирана, а да е имало такава необходимост?
Или към захранващата верига на EBS да е включен някакъв друг ел.консуматор, например гпс или новите юсб зарядни.
Иначе доколкото съм чел, спирачният педал има двойни пневматични и ел.вериги, дори да има отказ на една, другите ще сработят.

Pages: [1] 2 3 ... 168