Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 604
1
Но тази 1 кола, останала на Сточна гара, може да се включи ведната при отваряне на паметника и да събере част от тълпата по спирките. В противен случай се рискува да има доста голям интервал до пристигането на следващата кола.
Ако е само за ТБ11, си прав. Но ако имаше коли по ТБ1/2 между Сточна гара и Левски/Хаджито, те биха могли да се включат директно по маршрутите си след края на церемонията.

2
При толкова много тролеи с дизели да им се чудиш, защо са зациклили част от тролеите по ТБ1,2 и 4 между Левски и Хаджи Димитър. Биха могли да ходят от двата квартала до Сточна гара, като на дизел правят ляв завой от В. Левски към Дондуков. Така хората ще ги ползват максимално близо до центъра - до Дондуков/Левски.
Останалите на Сточна гара ТБ11 също имат опции да се измъкнат вместо да висят 6-7 часа на Сточна гара. Или направо да се прибират в депо - и бездруго след 20:30 колите силно се разреждат.

3
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 16.02.2018, 05:18:53 »
Защото преди това трябва да мине конкурсът за нова маршрутна схема.

4
Разни / Re: Недвижими имоти
« on: 10.02.2018, 18:24:31 »
Правят впечатление ниските цени в източните нискоетажни периферии, сравнени с космическите в югозападните периферии (нещо като Ботунец, сравнен с Бояна). Шпандау също го мразят. Как ще обясниш това?

5
Разни / Re: Недвижими имоти
« on: 10.02.2018, 14:03:09 »
Понеже на твоята карта няма Моабит, реших, че Моабит е част от Вединг. А това, че пандизът е в Моабит, знае всяко българско димитровско септемврийче и комсомолче  :laugh:
Значи, без да искам, съм минал и през трите турски квартала на Берлин - Нойкьолн, Вединг (с TXL Express) и Тиргартен (пеша)

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.02.2018, 13:13:39 »
^^ Пълна фантасмагория. Стремежът на САЩ не е да унищожат Германия, а да я използват като троянски кон, за да променят целият европейски модел. Западните съюзници не са идиоти и далеч преди 1945 им е ясно, че след Германия ще се противопоставят на СССР. Те са наясно с това и през 1939, но опитите им да насъскат Хитлер и Сталин към взаимно унищожение, а те да си пасуват, се провалят. До 20 юли 1944 все още е имало шанс Хитлер да бъде свален с генералски пуч и новото правителство да сключи сепаративен мир на запад. За тяхно съжаление и за радост на СССР пучът се проваля (не без помощта на Щирлиц вероятно), следват разкритията на концлагерите и нататък се отива към Ялта.

До началото на 1СВ европейските неща са се решавали от "концерта на Великите сили", в който САЩ не са влизали. Парижките мирни договори от 1919 (Версайски, Трианонски, Ньойски и Севърски) са отново под абсолютната доминация на европейските сили от Антантата. Те не зачитат мнението на президента Уилсън, в резултат на който той напуска конференциите и Конгресът така и не ратифицира договорите. Само че американците си правят изводи от това и в новия конфликт не подаряват нищо на воюващата сама до 1941 Великобритания, а и дават под наем или назаем нужното. Цената - Атлантическата харта, която практически е погребална песен за колониалните империи на Англия и Франция. През 1945 нищо не може да спре САЩ и СССР да наложат нов чисто двуполюсен модел. И докато Сталин си решава териториални проблеми за сметка на немски земи, от запад Германия не губи нищо спрямо границите през 1939. Мрънканията на французите за граница на Рейн не са зачетени и само Саар е откъснат временно до назначаваме на референдум, който, както и този през 30-те, категорично решава обратно присъединяване към (Западна) Германия. Планът Маршал е изключително щедър към Германия, докато до 1960 западноевропейските уж победители във войната Англия и Франция губят колониите си, а с това - и доминацията си в Европа. Практически колониите се пренасят към сферите на влияние на САЩ и СССР, като периодически си сменят ориентацията с някой друг преврат.
Освен това САЩ дърпа лъвския пай от мозъчния потенциал на нацистка Германия начело с Вернер фон Браун. Така че американците ни най-малко не са искали унищожение и прекомерно отслабване на Германия, за разлика от Англия и Франция, които вече са сърбали немска попара.

7
Трябва да се прави проверка дали в последните 45 мин. да речем картата ти е чекирана на друга станция.
Какво правим при хартиени дневни карти? И чекирането оставя ли следа на картата - хайде върху тази с импулси пише, тъй като отнема импулс, но върху картата за ЦГМ?
Изобщо плащането на буферните паркинги на автомат ли е или с чичко? Защото при наличния електронно-хартиен мишмаш от превозни документи не може автомат да реши, дали си ползвал метрото през същия ден.

8
Разни / Re: Недвижими имоти
« on: 09.02.2018, 16:14:02 »
Е какво му има на Tiergarten, че е толкова евтино? Това сигурно се отнася за онези блокове до спирката на U-бана на Hansaplatz. Wedding сигурно го отнася заради пандиза и турчолята там.

9
Що се отнася до кйачеството на водата - рилската е наистина по-дбра. В Симеоново водата е много по-добра от тази в Панчарево, а доколкото знам ниските части на Панчарево са от яз. Искър,а високите са само от рилския водопровод.
Никоя част на Панчарево не е на Рилския водопровод - той минава далеч нагоре над Бистрица и Железница - виж картата.
И в двата водопровода водата е рилска, като тази през язовир Искър минава през повече надземни участъци и съответно трябва да бъде повече пречиствана с хлор. Затова и по-ниското и качество, но и двете са несравними с повечето големи градове в България, че и в Европа. Несвикнал човек направо може да си изповръща червата след пиене на чешмяна вода в Бургас или Варна. А и варовитостта и не е на-добрият приятел за перални и миялни машини.

10
Разни / Re: Водоснабдяване
« on: 08.02.2018, 16:13:16 »
Рилският водопровод е дело на определено най-способния софийски кмет за всички времена инж. Иван Иванов. Ето тук повече подробности за него: http://epicenter.bg/article/Inzh-Ivan-Ivanov-Stroitelyat-na-Rilskiya-vodoprovod/69285/11/61. Като имаме предвид, че той е проектант и на язовир Искър, можем да твърдим, че почти 100% от водата, достигаща София (не знам какъв е приносът на Витошкия водопровод до Павлово), е по съоръжения, проектирани от него. Акведукти и помпени станции от този водопровод може да се видят по околовръстната витошка пътека Железница-Бистрица-Симеоново-Драгалевци-Лозенец.

И тъй като водоснабдяването върви ръка за ръка с канализацията, не може да не отбележим силното изоставане в това отношение на същите квартали от витошката яка.

11
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 08.02.2018, 14:31:48 »
PPF Group не е специализиран телекомуникационен оператор, а инвестиционен фонд. Той купува нещо, за да повиши стойността му и да го продаде по-късно. Също както направи Виваком с БТК.https://en.wikipedia.org/wiki/PPF_(company)

12
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 08.02.2018, 00:00:57 »
Не случайно в Сан Франциско използват тролейбуси.

Сан Франциско сравняваш с Витоша...............
Е, хубаво, ето един по-голям и дълъг баир - проходът Трансфъгъраш в Румъния, преодолян от наш познайник, тестван в София - SOR:https://www.romania-insider.com/the-ultimate-test-electric-bus-crosses-romanias-high-altitude-road-transfagarasan/

13
Съборна (Клементина), Калоян, както и районът между Раковска и Народния театър не са улици с движение, а по-скоро паркинги на сградите наоколо. От само себе си се разбира, че зоната трябва да е с ограничение 30 км/ч. За съжаление подземните гаражи никак не са много и не е ясно, къде трябва да се дянат колите на предимно административните сгради. За Съборна - най-вече тези на хотел Шератън-Балкан, чието място в никакъв случай не е отпред на мегдана до черквата.

14
Бих допълнил, че и Мездра-Враца не е с нуждата ширина на лентите и ТИРовете се изпреварват с напрежение, особено при недобро разчистване. Да не говорим за меганедоносчето обходен път на Враца, което Радоцвет твърдо избягва.

15
Да, ясно, че става въпрос до пл.Света Неделя. Пешеходната зона по Витоша е супер решение. Това е липсващо звено, което съединява Витошка със Св.Неделя, Клементина, Градската градина, Ларгото, градинката на Централна баня и Пиротска. За да не се затлачва Съдебната палата, трябва Позитано да смени посочността си. Разбира се, единственият двупосочен за автомобили участък по трамвайното трасе на Алабин отпада.

В случая пешеходна зона по Алабин не е удачно решение:
- потокът изток-запад трябва да мине по Позитано и не остава улица за другата посока
- затапва се ул. Христо Белчев с обредния дом, т.е. ще имаме редовно нарушаване на пешеходната зона и по-лошо даже - на Витошка.
- Алабин има слаб пешеходен потенциал, а пешеходната зона по Графа се свързва с другите през градинката пред бившия хотел Рила и паркинга по Цар Калоян и оттам по Клементина към Св.Неделя и Градската градина

16
Е де го този бул. Александър НЕВСКИ?

17
Да, и такова чудо имаше, че на врачани им пречела линията да си вървят на воля по града и много им тракали 3-те влака дневно.

18
Петрохан от страната на Гинци е в отвратително състояние , ако имате възможност избягвайте го ! Есента не беше чак толкова зле !
Затова пък се вдига за 9999-ти път пушилка на тема "Тунел Петрохан". Ако всички тези патаклами бяха пътностроителни и асфалтополагащи машини, Петрохан щеше да е най-перфектният проход на Балканите.

Три неща ще оправят инфраструктурата на Северозапада за десетилетия напред:
- модерна жп линия Враца-Монтана-Видин
- СП Мездра-Ботевград
- СП Видин-Ружинци

Вместо това се вдига пушилка по фанфаронщини:
- жп тунел Столник
- жп тунел под Враца
- тунел Петрохан (може би с още един тунел Бучин Проход и виадукт над Гинци?)

19
Рано или късно нормалното трасе трябва да стигне до Трамкар за улесняване на обслужването на нормалнорелсовите трамваи. Затова най-добре е ТМ22 на първо време да стигне до Славия, а теренът срещу Линкълн да се ползва за обръщало на А58 и 59.

20
Ако тръгнат 6 или 7 линии, те ще са на 1 час и провалът на експеримента е в кърта вързан. По-важно от това, колко са линиите, е това да са през 30 минути. Може маршрутите на 3-те линии да се поусучат, за да са достъпни до повече квартали - примерно люлинската линия след Люлин 4 и 3 - до Л2 и Л1 до МС Сливница, тази която поема южните квартали - от Гоце Делчев не направо по България към НДК, а по Г. Делчев и П.Ю. Тодоров и т.н.
Не мисля, че летището има нужда от денонощен транспорт. Между 0:30 и 5:00 има само 1-2 уизеърски полети. По-скоро - по-късен последен и по-ранен първи курс на А84/184 и метрото. Шатълът наистина е смешка, слава Богу, че Райън са вече на Т2. Ако на Летище София му е скъпа поддръжката му в адекватни часови граници, да сключи договор с ЦГМ за ползване на А84/184 между Терминалите, за което ще се раздават безплатни билети на пътниците, покрити от Летище София.

Pages: [1] 2 3 ... 604