Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - V.Peichev

Pages: [1] 2 3 ... 206
1
Допълнителни коли по 63 и 66 следва да се пускат само при благоприятна прогноза за времето - при дъжд, мъгла, буря и т.н. желаещите да се качват нагоре са минимален брой. :rolleyes:

2
2002 по ТБ7 днес сутринта на Сточна Гара. :)

3
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.10.2017, 17:11:47 »
В България планове и опити за реформи имаше едва в последните години на социализма и то половинчати - за сравнение в Полша и Унгария имаше дребен частен бизнес, в Чехословакия  съществуваха кооперации и занаятчии, които бяха някаква форма на дребен частен бизнес. Кооперации и занаятчии е имало дори при Сталин и са играели значителна роля в леката промишленост и сферата на услугите, също Сталин е разрешавал свободна продажба на продукцията от личните стопанства, както и на колхозната такава извън държавните доставки. В България през социализма нямаше занаятчии и кооперации дори на нивото на тези при Сталин, ТКЗС особено след устава от 1967г. на практика почти нямаха право да се разпореждат с продукцията. :rolleyes: Социалистическата икономика беше далеч от енергоефективност - тиристорните импулсни системи в градския електротранспорт имаха ограничено приложение да не говорим за управляеми тиристорни изправители в БДЖ, заводите не пестяха енергия  и горива, автотранспортът също не беше икономичен по отношение на горивата и смазочните материали. В БДЖ се съсипаха прекрасните икономични и сравнително динамични дизелови локомотиви серия 04 с хидропредавка и вместо тях пътническите влакове се извозваха от далеч по-тежките, тромави и неикономични серии 06 и 07.  :rolleyes:

4
Не е лошо да се нарекат улици и на двамата най-големи политици на миналия век - Кимон Георгиев и Дамян Велчев, активни участници в три преврата. :)

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 19.10.2017, 10:09:28 »
1, 5, 42 и 54 могат съвсем нормално да се обслужват с единични автобуси при адекватни интервали около 15 минути в пик и празник при хубаво време, извън пик и празник при лошо време до 20 минути, нощем около 30 минути. Аналогично 3 при интервали около 30-40 минути през деня и 60 нощем и 404 при интервали около 10 минути в пик, 15 извън пик и празник и 25 нощем. Има немалко линии, за които е по-добре да се обслужват с единични автобуси при намаляване на интервалите - съчленени автобуси с намалени интервали ще са полупразни и дори в пик трудно ще се запълват седящите места. :rolleyes: Също примерно 79 и 108 са явно за единични автобуси, за 78 не е лошо да мине на единични с две допълнителни коли, 86 се нуждае от 1-2 допълнителни коли за адекватно обслужване с единични. :rolleyes: Преди години 42 и 54 бяха с единични автобуси на около 15 минути и се обслужваха съвсем адекватно. :rolleyes:

6
Щом Yutong  доставиха автобуси на подобна цена, би трябвало и да се намери друг китайски производител. :rolleyes:

7
Трябва да има улица Георги Димитров - единствения политик осмелил се да влезе в кабинета на Сталин в Кремъл пиян-залян залитайки, впечатлил Гестапо с алкохолната си подготовка, отказал да ползва преводач на Лайпцигския Процес и впечатлил германците с уникално владеене на немски език.  :fan: Също трябва да има и улици Светослав Лучников и Александър Сталийски заради големите им успехи в алкохолната подготовка - търкаляха се пияни-заляни по жълтите павета и в сградата на МС. :fan: :)

8
Въздушните кабели е добре да се прекарват в максимална близост до тролейбусната и трамвайната контактна мрежа, както правеха в миналото прославени Интернет доставчици от ранга на БГМрежа и Хоумлан. :fan: Уместно е да се прилагат най-прогресивни технологии като свързване на кабели с изолирбанд, превързване и т.н.  :fan: Въздушните кабели имат доста предимства от гледна точка на цена, разходи за поддръжка, конфликти с други подземни комуникации и т.н. и затова в много случаи са уместни.  :)

9
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4169)
« on: 18.10.2017, 11:13:58 »
Ширината на T6A5 и T6B5 е една и съща 2.5 m, различни са разстоянието между центровете на талигите (база) и дължината на вагона - съответно 6.7 m и 14.7 m за първите и 7.5 m и 15.3 m за вторите, затова последната цифра в наименованието съвпада, а втората буква се различава.  :) В Чехия няма T6B5 - имат проблеми с вписването в кривите с малък радиус и тесните улици в централните части на градовете и затова е създаден T6A5. Наистина KT8D5 в Прага със същото окачване като нашите T6B5 возят различно - пътувах веднъж с такъв по време на екскурзия, вероятно значение има и изправността на хидравличните гасители на колебанията. :rolleyes:

10
Принципно е възможно трасе от Витоша по Забърде и след това край тенис клуба към Спартак. Забърде е сравнително слабо натоварена квартална улица, в парка трасето може да бъде обособено и така от Петте Кьошета до Спартак да се стига за 10-12 минути. :rolleyes: По Бяла Черква няма достатъчно място за обособено трасе - пречат блокове 18 и 19. :rolleyes:

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4169)
« on: 17.10.2017, 14:06:54 »
Също имаха проблеми и с ходовата част и трансмисиите. От 2016г. започна програма за модернизация с отстраняване на конструктивните недостатъци и до момента 18 бройки са в движение. :rolleyes:

12
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 17.10.2017, 12:13:43 »
Вероятно се е заформил истински Wall of Death.  :fan:

13
При удължаване на трасето до Младост 2 и по-нататък до МС Балан ще са нужни само две допълнителни стрелки и една кръстовка на сегашното обръщателно колело в Младост 1, евентуално и две допълнителни стрелки, ако се прави двойна контактна мрежа на новото обръщателно колело. :rolleyes: Стрелките и кръстовките на обръщателни колела и в непосредствена близост до спирки не забавят сериозно тролеите, тъй като и без това няма как да се развие висока скорост. :rolleyes:

14
Финансовите възможности са ограничени и трябва възможно най-бързо да се подменят куп опасни БГ дараци - не можем да си позволим много луксове и екстри, да не говорим за ексцентричен дизайн. Едновременната покупка на 65 нови нископодови трамвая е напълно непосилна. :rolleyes:

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.10.2017, 15:58:29 »
Имаше и още един политик, който умело съчетаваше теория и практика - проф. Ал. Томов. Той създаде две важни фундаментални икономически теории - теория за глупавия потребител който продължава да си пише едни и същи глупости и социалдемократически икономически модел и ти приложи успешно в Кремиковци и ЦСКА. Негови ученици и последователи и досега прилагат теориите му в различни области. :fan:

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.10.2017, 11:03:27 »
В правителството на Филип Димитров имаше двама достойни министри - Димитър Луджев и Светослав Лучников, по-късно първият беше заменен от Александър Сталийски всичките изтъкнати професионалисти майстори на чашката с отлична алкохолна подготовка, неведнъж търкаляли се на жълтите павета или в сградата на МС.  :fan: С постиженията си се доближаваха до великия Георги Димитров отличен с престижните прякори Гошо Мастиката и Гошо Тарабата за успехите си в алкохолната подготовка. :fan: Луджев води преговори с Русия и беше отличен от руснаците с престижното звание "Горький пропойца". :fan:

17
Quote
На 14.10.2017 г. (Петковден) се разкрива временна автобусна линия с маршрут: от автостанция Банкя по маршрута на автобусна линия 49 до разклона за клисурския манастир “Света Петка”, надясно по пътя за манастира до временно обръщало на около 2800.00 метра след разклона
Линията ще се обслужва от една кола и ще извърши курсове:
- в 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 и 16:00 часа от автостанция Банкя;
- в 09:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30 и 16:30 часа от обръщалото
Автобусът ще спира на всички съществуващи спирки на автобусна линия № 49 в общия участък на маршрутите

ПП: В цитата има грешка :)

Не е ли по-смислено да се пусне допълнителна кола по 49? От Клисура до манастира е  около километър по черен път, от временното обръщало около 800 метра. :rolleyes:

18
Повече от един маратон на година в тази част на София стига. Другите могат да ги правят в Люлин и Западен парк; Околовръстен път при НИМ, например.

Най-добре да правят маратони между Сеславци и Бухово - има прилични черни пътища както и поразбити асфалтирани такива а и състезателите ще могат да зареждат енергия от бившите уранови рудници - има места с около 2000 микрорентгена на час, идеални за отлично зареждане. :)

19
Открита беше през юни 2004г. Гриша Ганчев е образован човек завършил успешно борба и финанси. :) :fan:

20
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 12.10.2017, 12:05:23 »
На 14.10 ще има ден на отворените врати в строящото се бюро жалби на ул."Л. Кошут" и би трябвало да се изясни кога ще бъде завършено и осветено и Негово Високопреподобие архимандрит Исахак Похосян ще започне да приема жалби там.  :) Всички заинтересувани са поканени. :) :fan:

Pages: [1] 2 3 ... 206