Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - V.Peichev

Pages: [1] 2 3 ... 221
1
И как ще се замести ТМ10 с линия с къси автобуси - празник изглежда възможно при намаление на интервала, но делник особено пик с висенето в блокади е нереално. :help: 94 е претоварен и няма как да поеме допълнителен пътникопоток, също така и той има сериозни проблеми с блокадите. :help:

2
При автомат вътре не би имало сериозно забавяне - за валидиране на предварително закупени билети и карти може да има устройства до всяка врата и един автомат при първата. Повечето пътници са с предварително закупени документи. Валидирането при слизане води до сериозно забавяне - автобусът е спрял на спирката и трябва да изчака докато се валидират документите на слизащите, качващите се могат да го направят и малко след потеглянето. Също билетът няма да важи в друго превозно средство, съответно не се стимулира прекачването - по-изгодно е да се виси в задръствания в същото превозно средство вместо нов билет в метро или скоростен трамвай. Предаването на билет при таксуване по време е ограничено и не води до сериозни загуби на приходи - в много случаи пътникът ще ползва билета в две или може би три превозни средства и няма да има много останали минути. :rolleyes: За борба със задръстванията са нужни бус ленти и обособени скоростни трамваи, при задръстване и таксуване по време човек винаги може да слезе, да се прехвърли и евентуално да повърви малко и така да използва оставащите минути на билета.  Предложеното таксуване на разстояние стимулира висенето в задръствания - вариантът с прекачване и евентуално малко ходене за избягване на задръстването става неизгоден.  :rolleyes:

3
Придвижването по Йосиф Петров и Митрополит Кирил със завоите е доста трудно за съчленени автобуси.  :rolleyes: Единични такива надали биха могли да заместят пълноценно трамвайното движение още повече, че ще висят в блокади. :rolleyes: Най-адекватното решение беше да се пусне временна изолирана трамвайна линия Журналист - Хладилника с три коли през деня и две нощни, като се разположат още три резерви край оградата на Семинарията. Три резерви би трябвало да са достатъчни за времето на ремонта, при повреда на вагон той може да отиде на мястото на някой от резервните край оградата. :rolleyes:

4
Шумни са единствено в задния край около двигателя, но това е неизбежно - работата на двигателя е свързана с шум. :rolleyes:

5
Предложеният 10ТМ има прекалено голям дублаж с 94 и се забива в блокади. Трамвай между Хладилника и Журналист с обособено трасе в по-голямата част от маршрута би бил далеч по-полезен. Също ТМ10 е със странен и прекалено дълъг маршрут - курсът от Западен Парк до Илиянци ще е около 53-55 минути. :rolleyes:

6
Автоматите е по-добре да са в превозните средства за да не страдат от вандализъм и опити за грабежи. Маркиране на билета при слизане би довело до сериозни задръжки на превозните средства и не е удачно решение - далеч по-добре е да се маркира само при първо качване и да важи примерно 15, 30, 60 или 90 минути с неограничени прекачвания. Също предложеният модел не стимулира прекачванията и съответно пречи за изграждане на ефективна транспортна система с гръбнак метро и скоростни трамваи. :rolleyes:

7
Трябва обективно проучване - всеки би искал транспорт на 5-10 минути, но има много крайни квартали и села, за които подобни интервали са абсолютно неоправдани, нормални са 30-40 минути примерно Подгумер, Войнеговци, Локорско, Кубратово, Желява, Житен и т.н. не могат да създадат пътникопоток за по-редовен транспорт.  :help:

8
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 19.04.2018, 16:46:19 »
Освен, че се удължава пробега автобусите ще се наложи да минават през задръстеното кръгово на проф. Танев и Околовръстното и ще губят време - едноименната улица край БПС е прекалено тясна за редовен градски транспорт. :rolleyes:

9
Възрастта и пробегът са важни - превозното средство неизбежно се амортизира. При тези с ДВГ има термични и вибрационни натоварвания, корозионно действащи течности и газове и т.н. и затова антика над 20 години с пробег няколко милиона километра няма как да е безопасна независимо от поддръжката. Дизел на 20 години неизбежно е амортизиран от натоварванията и замърсява в пъти повече, да не говорим за новите технологии за намаляване на замърсяването създадени през това време. :rolleyes: Старите превозни средства може и да са ремонтопригодни, но нямат възможности за намаляване на замърсяването а и всичко се износва неизбежно. :rolleyes: При електрическо задвижване термичните и вибрационните натоварвания са минимални и няма корозионно действащи течности и газове и затова е възможна дълга безаварийна експлоатация. :rolleyes:

10
Със заместващи автобуси по Алабин и Гурко.  :rolleyes: Спирките няма да са отдалечени на повече от 200 метра от съществуващите трамвайни. :rolleyes: Наблизо няма други улици освен тези две, които да са подходящи за заместваща линия - останалите са прекалено тесни и еднопосочни. :rolleyes: Може да се приложи следната схема за трамвайно движение по време на ремонта на Граф Игнатиев - ТМ10 от Западен Парк до Съдебна Палата, ТМ12 от Илиянци до Възраждане със запазване на колите съответно намален интервал, ТМ4 по маршрута си с две допълнителни коли делник може би и трета празник, ТМ18 се закрива, ТМ10-А между Хладилника и Журналист с три коли през деня и две нощни. :rolleyes:

11
Това също е важно - осигурената допълнителна работа на търговците на авточасти и гуми и монтьорите води до допълнителен ръст на БВП. :)

12
Не са толкова лоши - има участъци с интересен релеф от неравности и кръпки на много нива.   :) В Румъния и Гърция няма такъв интересен релеф. :)

13
За да се пуснат BMC Procity по нощните линии ще трябва общината да се договори с МТК за евентуална концесия или анекс към съществуващата и превозвачът почти сигурно ще поиска значително по-високо заплащане, ако въобще се съгласи.  :rolleyes: Не изглежда оправдано. :rolleyes:

14
Петте Кьошета имат достатъчно добра връзка с МД3 - около 400 метра ходене до някоя от бъдещите метростанции Медицинска Академия и Христо Ботев, за първата метростанция трудноподвижни хора могат да ползват за една спирка ТБ2 или ТБ9, които са доста редовни особено вторият. :rolleyes:  Два трамвайни коловоза с отстояние заемат около 6 m, в момента свободното за разходки пространство на Витоша е широко около 7.50 m. :rolleyes:

15
Трябваше да има метростанции на прославените майстори на чашката Георги Димитров, Светослав Лучников и Александър Сталийски. :)

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 16.04.2018, 10:03:17 »
Малашевци има нужда от BMC за 23, 26, 100 и резерви. :rolleyes: MAN SL232 не са достатъчни да покрият тези линии, 101 и да осигурят резерв. :rolleyes:

17
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:

18
По 404 не е особено удачно да се пускат нови автобуси докато не се оправят разбитият прелез край Транспортен Университет и разбитият булевард Цветан Лазаров. :rolleyes:

19
Нощем няма задръствания и синхронизацията на линиите дори при затегнати разписания не би трябвало да е сериозен проблем. От друга страна примерно дължината на линията между Люлин 1 и Младост 4 е около 20 km в посока и 60 минути двупосочен курс с почивка на водача е трудно изпълним при сериозен брой междинни спирки. :rolleyes: Другите линии също са с близка дължина над  16 km в посока и за тях също ще е трудно да се вместят в 60 минути двупосочен курс с почивка на водача и междинни спирки. :rolleyes:

20
ТМ7 е на 5 минути в пик и по-нататъшното му сгъстяване неизбежно би довело до пакетно придвижване в пик в необособените участъци от маршрута и изчакване на едноколовозния такъв на Скобелев.  :rolleyes: Отнемане на коли не е удачно решение, тъй като е сериозно натоварен. Ако няма да се възстановява ТМ6 до Лозенец е най-добре колите от ТМ1 да подсилят 6, но лошото състояние на трасето по Рожен е сериозен проблем за новите нископодови трамваи. :rolleyes:

Pages: [1] 2 3 ... 221