Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
2162:

2168:

2253:

2262:

3285:

3286:

3287:
2
Други градове / Re: Плевен
« Last post by mi4omi on Today at 19:09:26 »
Част от стара,вероятно сгрешена и бракувана табела от Плевен.По мои спомени номерът на маршрута от страна на 8-цата е 68(а трябва да е 70),а от другата-88 (трябва да е 90).Надписите са "Дружба-Рем.завод"и"Сторгозия-Рем.завод".
3
Много си ни е хубава системата. 4 цифри и 2 букви е най-популярният вариант, а серии има за много години напред. Нека не забравяме, че допустими областни означения са всеки 2 букви, вкл. А, Е, О и У плюс еднобуквените - 156. По-скоро може да се постави въпросът, дали областното означение не е лична информация и дали не е повод за дискриминация: примерно паяците в София да отнасят преференциално провинциални коли. Напоследък Италия, Франция, Испания и Албания се отказаха от регионалните означения, другаде те не са присъствали.
Подкрепям :). Така възможните кодове ще са дори още повече и ще може да се избере най-удачната (по някакви критерии, не бих могъл да ги определя оптимално) комбинация между брой букви и брой цифри в номерата (и тяхната подредба - дали да са първо две букви или първо една цифра...), без на дадена област/община да се присвоява нещо определено.


едит: И само да довърша. Ако много настояват от МВР - сектор КАТ да има код, обозначаващ общината...
Та, тоест, за всяка община/район в България ще има от ААА 001 до УУУ 999 с използване на 11 букви А, В, С, Е, Н, К, М, Р, Т, Х, У (даречем, че О ще доведе до задни мисли от типа "двете нули, трите нули... :D" или до проблем при снимане и сканиране на номера от снимката за нарушения, което би следвало и сега да е решено заради "О"-то в Ловеч и София-област). За ремаркета да се резервират от ЕАА 001 до ЕУУ 999. Тоест, Е ще може да присъства на втора и трета позиция. Ако случааайно в някоя община/район (най-вече от София-град) се изчерпат, то елементарно и без "угризения" се преминава в нея община към тип ЦЦ ББББ ЦЦ или ЦЦ БББ БЦЦ (както виждам, че направиха румънците - от тип Б ЦЦ БББ преминаха в Букурещ към Б ЦЦЦ БББ).

Едно бързо сравнение. Сегашната схема е ЦЦЦЦ ББ. Даречем, че се ползваха също 11 букви без О, както аз предлагам. Даречем, че нямаше резервиране на Е-то за ремаркета, както е в действителност в момента (тоест, нека да дадем малко "допинг" на сегашната схема :)) Двете букви носят 11 по 11 = 121 комбинации. Умножени по 9999 възможни от цифрите прави 1209879 комбинации общо. "Новата" схема задава формат БББ ЦЦЦ (и аз си помислих в този момент за Бойко и Ц. Цветанов :D). Втората и третата буква също носят 121. Умножени по 10 за първата буква (заради резервираното Е) прави 1210 комбинации от буквите. Те пък умножени по 999 от цифрите прави 1208790 възможни комбинации за НЕремаркета. Да припомня за допинга по-горе, който дадох на сегашната схема. :) Излиза, че въпросната нова схема предлага 1089 комбинации по-малко от сегашната, но от сегашната трябва да се извадят всички комбинации, резервирани за ремаркета, за да може сравнението да е по-"равностойно". Ако се използва и буквата "О", нещата ще изглеждат дори още по-добре. Да не говорим, че по новата схема това са наличните комбинации само в рамките на една община/район. Тоест, всяка община разполага с толкова :) По сегашната схема 1209879 е общият брой за цялата област, преди да се наложи нов код, както е в София-град със СА и СВ.
Виждам в уикипедиа (доколкото е актуално), че имаме 265 общини у нас. Тоест, първите две позиции, формиращи кода на общината, ще трябва да могат да бъдат хем букви, хем цифри, в което няма нищо лошо. Цифрите от 1 до 9 плюс 11-те букви по-горе правят 20 по 20 общо 400. Тоест, има и резервни! Ако дадена община има код 16, а, например, код М7 е свободен, то тя елементарно може да вземе код М7 и да продължи с него по същата схема. Така получава нов диапазон от 1208790 номера. Разбира се, същото важи ако дадена област има повече от 20 общини, а и областите са 28, не 20. С две думи, има и резервни 135 кода точно за тези случаи. :) Малко тъпо (щото не са много районите в София - 24 гледам, че са) и може би налудничаво, но би могло и да са разбъркани кодовете, а не в някакъв ред, за да може кодовете на софийските райони да не се помнят лесно кои са, за да бъде затруднена дискриминацията на паяците там. :D Макар че едно списъче в джоба решава въпроса, но както и да е...
Сега забелязвам, че така е по-малко очевидно от коя област и община е даден автомобил. Тоест, човек трябва да отвори таблицата с кодовете (особено ако не са по азбучен ред, ами по друга схема), че да търси, например, код 1Е на коя община отговаря... Не че е решен проблемът с дискриминация по регионален принцип или проблемът, че постоянния адрес е част от личните данни, но поне е малко "затруднен".

Та по азбучен ред би могло да са нещо такова:
Благоевград, община Банско: 11 ААА 001 до 11 УУУ 999
Благоевград, община Белица: 12 ААА 001 до 12 УУУ 999
Благоевград, община Благоевград: 13 ААА 001 до 13 УУУ 999 и т.н.
Благоевград, община Якоруда: 1Н ААА 001 до 1Н УУУ 999

Бургас, община Айтос: от 1К ААА 001 до 1К УУУ 999
Бургас, община Бургас: от 1М ААА 001 до 1М УУУ 999...
Бургас, община Царево: от 27 ААА 001 до 27 УУУ 999

и т.н.

(чиста случайност, че област Ямбол почва от 1)
Ямбол, община Болярово: от Н1 ААА 001 до Н1 УУУ 999
...
Ямбол, община Тунджа: от Н4 ААА 001 до Н4 УУУ 999
Ямбол, община Ямбол: от Н5 ААА 001 до Н5 УУУ 999

Така остават свободни кодовете H6, H7, ..., УТ, УХ, УУ.
4
Много си ни е хубава системата. 4 цифри и 2 букви е най-популярният вариант, а серии има за много години напред. Нека не забравяме, че допустими областни означения са всеки 2 букви, вкл. А, Е, О и У плюс еднобуквените - 156. По-скоро може да се постави въпросът, дали областното означение не е лична информация и дали не е повод за дискриминация: примерно паяците в София да отнасят преференциално провинциални коли. Напоследък Италия, Франция, Испания и Албания се отказаха от регионалните означения, другаде те не са присъствали.
5
То пък защото другата част разчита само на А84 и А184 за довозване...... Спират на всяка керемидка по цялото Цариградско шосе, в Дружба има къде-къде по-бързите и редовни А604 и А204, а Цариградско - основните линии по него. В локалното платно има Тб 5, който е на 7 минути в час пик. Помоему другата част на маршрута изобщо не разчита на тях.

В Берлин Х9 и 109 са синхронизирани на летище Тегел и на Зоологическата градина - най-важните им две спирки по маршрутите. Вярно, че след Тегел минават по различни маршрути, докато стигнат до Зоо, обаче тяхната най-важна роля е да свържат Тегел с квартал Шарлотенбург и едва ли има някой, който да ги ползва за вътрешноквартален превоз, за разлика от недоразумението ТХЛ  :laugh:
6
Целта е 84 и 184 да са синхронизирани в общата им част, която е от РВД до Гурко. Нали се сещате, че ако ги синхронизирят на Т1, ще се десинхронизират по почти всички останали спирки? Както Радко отбеляза, в играта трябва да влязат други играчи - шатъла и 384
7
На мен ми се струва по-логично да продължат от В 5000 НМ (с уговорката, че не съм сигурен докъде точно стигнаха, но беше някъде между 4000 и 5000). Досега са използвани групите А*, B*, C* (СА предстои, с което да завърши цялата група), K*, P*. От H* остават свободни HМ половината, НН, НР, НТ. Защо да ги пропускат? :neznam: Това са около 35000 регистрирани МПС-та преди В **** ТА... Не е малко! Като време е около година и половина при настоящото темпо.
едит: Да не говорим, че има още една цяла, свободна група преди Т*, а именно M*.
едит2: Иначе след T* има и Х*. Трите групи заедно, без остатъка от Н*, правят 269973 (понеже не може да има номера В 0000 **). При темпо около 100 номера за работен ден (каквото е сега), това прави 2700 раб. дни. 52 седмици по 5 са 260 минус официалните празници прави около 255 работни дни... Ммм, има време - около 10 години и половина. :D Но след това вече ще стане интересно, понеже ВА е заето от Българската Армия, ВН е заето от Видин..., ВР е заето от Враца... :D Дано сменят схемата дотогава, че иначе ще трябва да са идиотски, както са сега в София - ще се наложи да има табели от вида ВВ **** **, например. :rolleyes:
Като споменах София - кое следва да е следващото, може би СК **** **...? :rolleyes:

А нямаше да имаме всички тези проблеми, ако в КАТ си бяха размърдали кухите лейки, пардон, мозъци... и бяха се досетили, че повече букви (Б) значат повече възможни комбинации, отколкото повече цифри (Ц), а дават и повече възможности за кодиране. Дори щеше да е по-добре от Румъния, ако бяха от вида Б ЦЦЦ БББ или дори ББ ЦЦЦ БББ, където от двете леви букви - първата идва от името на областта, а втората идва от името на общината, където е постоянният адрес на собственика на МПС-то.
А най-добре щеше да е да са с цифрени кодове, разбира се. Май в Турция има нещо подобно, предполагам и в Русия, поне от табелите, които съм виждал.
Та, нашите биха могли да са от типа ЦЦ БББ ЦЦЦ. Двете цифри вляво да отразяват комбинацията между област и община/район/или каквото разделение има... Това коя е общината/районът... да идва от постоянния адрес на собственика, за да не се налага да се разкриват N на брой поделения на КАТ в дадена област. При смяна на собственост и пререгистрация само по документи да не се променя. Тоест, първият собственик да задава този код до евентуална следваща смяна на табелите. Да са по азбучен ред кодиранията, за да е най-справедливо, а не да се делят, например на "София и провинцията" и София по тази линия да идва с код 1. :D
8
Истината е че преди единия терминал се обслужваше добре, а другия лошо. Сега и двата се обслужват еднакво лошо. На всеки един от двата минават в рамките на 3 мин и двата автобуса и после има дупка от 17 мин. Далеч по-добре щеше да е ако 384 се движи Т1 -> Т2, а 84 Т2->Т1. Интервалите на 384 са сходни с тези на 184. Още по- добре щеше да е да се възстанови 284, но само до Т1. В момента 384 не ми струва ефективен.
9
Варна / Re: Solaris Urbino 12 IV (4-та генерация)
« Last post by skin on Today at 15:40:18 »
Последните дошли бройки са с номера В 96хх ВТ.
10
Майка ми се запозна с една,дето името ѝ е Керачка  :laugh:
Pages: [1] 2 3 ... 10