Author Topic: Метро в Западна Европа  (Read 40824 times)

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #320 on: 06.04.2015, 17:18:42 »
Добре дошъл г-н Иванов в най-стария български форум за градски транспорт. Радвам се, че има и българи в чужбина, които се интересуват както за софийското метро, така и за останалите забележителности на нашата хубава Родина.
Ще се радваме да намираш време да ни осведомяваш за развитието на английските метрополитени, чиято история тръгва именно от там. Между другото, искам да ти кажа за един земляк, който също работи в лондонското метро, казва се Божидар. Ще ми е интересно, дали го познаваш. Доколкото знам, той също е по компютърните системи, по сигурността ли...не знам.
      Всичко най-добро !!!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1160
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #321 on: 06.04.2015, 17:47:09 »
На мен също ще ми е интересно да науча нещо повече за лондонската подземна железница. Жалко, че толкова много млади и кадърни българи работят извън пределите на нашата страна. Хубавото е, че някой ден може да се приберете у дома и да приложите наученото във Великобритания.

Offline Ivanov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #322 on: 06.04.2015, 22:09:42 »
Здравейте,

Това че в Софийското Метро аудио съобщенията се пускат на Английски ми звучи доста странно, дори налудничаво. Все пак мнозинството пътуващи са Българи,а не чужденци.

В Лондонското Метро съобщенията се предават единствено на Английски(Англия е все пак).
Машините за продажби на билети които се оперират от голям тъчскрийн екран предлагат опции на чужди езици като Френски, Немски, Китайски, Полски, Арабски, Испански и Турски за чужденците или най-вече туристите.

Аудио съобщенията зависят от самите линии и сигналните системи с които се контролират. Някои линии са почти изцяло автоматизирани, а други все още си работят с конвенционална техника която е въпрос на време да бъде сменена а автоматизирана. Тъй като няма огромна разлика ще се опитам да ги опиша според аудио съобщението и операцията.

1. Тръгване от станция:
- най-често срещаното предупреждение е алармиращ аудио сигнал които звучи като сигнала на колите с парктроник
- друг вариант е шофьора на влака да направи съобщение (прави се по принцип само в най-заетото време , peak time) като каже по радиото Closing Doors или Mind The Doors.
- при някои по нови влакове компютърната система прави автоматично съобщение от сорта на Mind the Doors

2. Осведомяване за следваща станция:
- всеки вагон си има по по няколко дигитални табла които изписват името на следващата станция и дали предлага прехвърляне на други линии, ако да кои ще са те. съобщението изписва следващата станция както и крайната дестинация още докато влака е спрял , по време на пътуване и преди достигането на следващата станция.

- допълнително аудио съобщение изпълнява същата функция като дигиталното, осведомява се коя е следващата станция (your next station is...), името на линията и крайната дестинация (this train as all station Metropolitan line to Aldgate) , както и допълнителнителни съобщения като примерно подсещане на пътуващите да не забравят личните си вещи (please keep your belongings with you at all times).

- закъснения или други подобни се обявяват от шофьора. някои шофьори предоставят много повече информация от други, зависи от самата личност.

3. Пристигане на станция:

- абсолютно същите съобщения като по-горе описаните преди потегляне. Преди да се отворят вратите се изписва на информационното табло коя е следващата станция, прави се радио съобщение за следващата станция и допълнително се прави предупреждение да се внимава с дупката между платформата и влака (Mind the Gap).

Почти всички врати се отварят от шофьора след като влака спре и се затварят пак от него преди потегляне въпреки че на вратите има бутони за опериране от пътниците. Някои линии като Метрополитен примерно предлагат последно поколение влакове, предлагащи топла връзка между вагоните(като тролейбусите в София) и са оборудвани с климатични системи. При тях особеното е че когато влака се застои повече от нормалното и вратите са отворени от шофьора, след определено време автоматично се затварят. Това позволява климатичната инсталация да поддържа температурата във вагоните. Бутоните на вратите тогава светят ярко жълто с което информират пътниците че трябва да бъдат натиснати за да се отворят.

« Last Edit: 06.04.2015, 22:11:43 by Ivanov »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #323 on: 06.04.2015, 23:39:48 »
Васко, ако четеше внимателно щеше да видиш и чуеш съобщенията. Пускал съм линове в темата за озвучаване. Виж си личните.

Здравейте г-н Иванов, и добре дошли! Аз също живея в Лондон и имам въпрос относно Metropolitan Line - кое е наложило промяна на разписанието през 2012, в резултат на което вече няма fast trains to Amersham / Chesham. Такива се движат за по няколко часа сутрин и вечер, което е крайно неприятно за живущите след отклонението за Watford. Има ли възможност да се върне старото разписание?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivanov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #324 on: 07.04.2015, 09:29:45 »
Здравейте Т-4,

До колкото сам запознат с Metropolitan Line бързите влакове (fast and semi-fast services) оперират най-вече в заетите часове (peak times). Причините са няколко които мога да изброя, а ако има планувани промени на разписанието , то те ще настъпят чак след модернизирането на самата линия (очаква се накъде към 2020). Допълнителното удължение между Croxley- Watford Junction (планувано за 2017-18) ще доведе до допълнителни промени в разписанието.

Причините са следните:

1. Бързите влакове пропускат по заети станции в централната част райони, тоест всички станции на Юг от Northwood. Затова най-удобно е използването им през peak time за да предлагат по-бързо извозване на пътниците от север и намаляне на трафика от хора в централната част на линията.

2. Станциите на север от Northwood в off-peak време са със значителна по- малка използваемост в сравнение с тези на юг (някои станции са почти празни). Това е абсолютно разбираемо тъй като по-голямата част от пътниците използват линията само сутрин и вечер, тоест да стигнат до работа и да се приберат. Статистика направена от London Underground показва че по-големите губещи са  пътниците в централната част отколкото тези в северната.

3. Чилтерн трайнс изпълняват функцията на fast-service тъй като спират на почти всички станции на север от Rickmansworth. Също така има допълнителни влакове които предлагат връзка Chesham-централен Лондон без нужда за смяна на Chalfont. 

4.  Другата причина която смятам че е довела до това така неудобно решение за пътниците от Chesham/Аmersham е цената за поддръжка на по-модерните влакове или както ги наричат S-Stock. Много вероятно е слабата използваемост на северните станции по обяд и късно вечер да не може да обезпечи използването и поддръжката на допълнителни композиции, всяка струваща 10 милиона паунда (8 вагона x 1.2 милиона всеки).

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #325 on: 07.04.2015, 10:59:00 »
Страхотен отговор, благодаря! Да, доста съм запознат с Мет, тъй като редовно я ползвам. Те Чилтърн наистина играят роля на бързи, но защо минават две минути преди/след влака за Чешъм? Винаги съм се чудел дали не е възможно да е 2 мин след, като по този начин инервалите към Амершъм ще са нещо от сорта на '00 мет; '20 Чилтърн; '30 мет; '50 Чилтърн, което не мисля, че е чак толкова лошо.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivanov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #326 on: 07.04.2015, 15:22:38 »
Аз също често ползвам Метрополитен, живея в Croxley и ползвам влаковете до Watford.
Чилтерн влаковете нямат нищо общо с метрото. Те са отделна фирма са които оперират на Network Rail (Английския вариант на БДЖ) и използват линията (инфраструктурата) на метрото между отсечката Amersham-Harrow on the Hill. Тяхното разписание е много вероятно да е направено според политиката на компанията и в зависимост от това какво позволява разписанието на влаковете на Метрополитен. Тоест тяхното разписание е зависимо от разписанието на метро влаковете за Watford, Аmersham и Chesham.
Тъй като Метрополитен предлага 4 релсови секции между Moor Park и Wembley Park, това позволява на бързите влакове включително и Чилтерн да се предвижват и пропускат станции необезпокоявани което не би било възможно при 2 железопътни пътя. От разклонението за Watford чак до Аmersham обаче секциите са само 2, една за южния и една за северния трафик. Влака за Chesham споделя отсечката с Чилтерн само между Rickmansworth до Chalfont, където сe отделя за Chesham бранша. Докато Amersham влаковете споделят отсечка от Амersham до Moor Park. Понеже Чилтерн са винаги бързи влакове, ако пътуват само 2 минути зад които и да е метро влак (Амершам, Чешам), има голяма вероятност да бъдат задръстени/задържани от предните влакове, което не е идеалният вариант и е дразнещо за пътниците.
« Last Edit: 07.04.2015, 21:36:00 by Ivanov »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #327 on: 06.05.2015, 01:47:38 »
Да, но в момента пътниците от Амършам реално имат бързи влакове (Чилтърн), а тези от Чешъм нямат. Нали Чилтърн спират на Rickmansworth, Chorleywood и Chalfont and Latimer в извън пик? Логично е времето им за преминаване през този участък да е равно на това за Метрополитън лайн, така че би могло да минават след Метрополитън и след това от Moor Park да си се движат по бързите релси.
Сега в събота и неделя вероятно ще се кара по разписание при което влакът от Чешъм до Хароу ще е на 3-5 мин пред Чилтърн - миналият път, когато имаше подобна промяна беше така и беше много удобно.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #328 on: 04.05.2016, 08:19:12 »
Не знам дали сме коментирали преди, но в Лондон има подземна железница на пощите. Необходимостта от такава се появява с оглед разрастването на града и натоварването на наземния трафик, което затруднява бързото доставяне на пратки. През 1927 г. е открита и е в експлоатация до 2003 г. Повече всеки може да прочете в Уикипедия или специализираните страници за подземни железници.
Един познат, който се занимава с възстановяване на теснолинейката Ffestiniog & Welsh Highland Railways, е направил два интересни кадъра от подземната железница наскоро, затова ги качвам тук. Автор: Alasdair Stewart.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #329 on: 31.07.2016, 00:13:30 »
http://www.bbc.co.uk/news/business-36918279

Как се сглобява Бомбардие за 30 секунди, готино изглеждат влакчетата, най-долу има още лимкове за новото Лондонско съоръжение :)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1160
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #330 on: 01.06.2017, 21:22:05 »
Попадна ми интересна информация за един от най-големите инженерни проекти в Европа в момента - разширението на лондонското метро. Новата линия е именувана в чест на кралица Елизабет. Линията минава непосредствено под културния център "Барбикан" - културно средище с множество зали, театрални и кино салони. Най-голямата концертна зала №1 е разположена на две нива под земята и тунела на новата линия минава едва на 17 метра от нея. Това ще предизвиква вибрации и шум и ще нарушава нормалното протичане на концертите. Изисква се креативно решение и такова е намерено - това са "плаващите релси". "Плаващите релси" представляват уникални бетонни плочи от релси и траверси, които лягат на специални пружини. Когато влака преминава по тези пружини, те трябва да абсорбират енергията и шума, преди да са достигнали до концертната зала. Използван е бетон с 40% по-голяма якост от стандартния.
Видео за "плаващите релси" - Тук
Видео за целия проект - "Железница за 15 милиарда паунда" - Тук Тук също присъства информацията за плаващите релси и започва след 32-та минута.
« Last Edit: 01.06.2017, 21:40:06 by UMSofia »

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #331 on: 21.08.2017, 20:09:09 »
...разширението на лондонското метро. Новата линия е именувана в чест на кралица Елизабет...
Искам да поясня, че Кросрейл (1.) не е част от мрежата на London Underground, а е самостоятелна градска железница, като Overground или DLR и (2.) наричат я Линията Елизабет само "управници", които искат да спечелят благоразположението на кралицата.
Кросрейл, въпреки че се строи и оперира от TfL, не е линия на метрото, а самостоятелна градска (и в някои части извънградска) железница. Влаковете са двойно по-дълги от нормалните за Лондонското метро и са с доста по-голям интервал.
Обяснението на един лондончанин защо Кросрейл не е метролиния: https://www.youtube.com/watch?v=XaBBg6Cyv9Q