Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 24702 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12903
    • View Profile
    • Email
Инициирам ретроспекция на най-големите гафове по подвижния състав на София. Ето моите номинации (без класация):

Нормалнорелсовите български трамваи Т1000. През втората половина на 80-те се планираше бързо и поголовно преминаване към нормално междурелсие. В тази повеля достойно трябваше да се включи и Трамвайният завод. Е, включи се, и още как - с производство на стотици тонове старо желязо!

Автобуси Чавдар 141. През 1993 беше спусната директива ботевградският завод Чавдар да бъде съживен. Но не чрез инвестиране в нови технологии, а чрез изкупуване на боклуците им. Правителствата на Беров и Виденов доброзорно включиха СО в процеса, като ни пробутаха Чавдарите с инв.номера 26**. За съжаление, тази партида все още не е напълно в историята.

Първите автобуси Чавдар 11 Г се произвеждаха с двукрили отварящи се навън врати. Това се оказа убийствено за софийските претоварвания. Слава Богу, заводът си взе бележка и най-напред за София започна производство на автобуси с врати-хармоники.

Българо-румънски тролеи ДАК Плодовете на соц-балканския технически гений все още могат да се видят в Перник.

Тролеи Греф унд Щифт, закупени на старо през 1984 за ТБ7. Тези любопитни ретро-возила не се доказаха от добрата си страна на софийска територия.

Италиански автобуси ИВЕКО, дошли в началото на 90-те по А404. Вероятно с подобно возило Мусолини е карал публика на масовките.


Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6755
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Mисля че недоразумението, наречено тролей 2525 също трябва да се спомене. :rolleyes:

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3933
    • View Profile
Аз гласувам за най-големия боклук - Чавдар 141. Оставете, че шасито му било като такова за камион. Те не са могли да завиват. Още в първия ден от пристигането им са започнали да им режат гредите над предния мост. Припълен ляв/десен завой щангата е опирала в шасито.
Имаше нещо и са редукторите. Наливаш масло от ляво, то се стича от дясно...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Честно казано съм съгласен само с италианските автобуси Ивеко.

останалите, с изключение на  Чавдар 11 Г си ги харесвах и не виждам нищо лошо.

Вярно е, че при Чавдар 141 е имало конструктивен дефект още на проектантско ниво, но все пак тези автобуси 4 год. работиха по най-натоварените линии в София - 94 и 280. А ако не бяха започнали да ги режат, можеха да изкарат още много.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Е, те не са ги рязали, защото им е био на кеф и е нямало, какво да правят въпросния ден.
Но наистина най-ясно изпъкват 2525 и може би искърските български трамваи. Другите са се задържали по-дълго на линия, докато въпросните, колко са били. Трамваите май са изкарали две години някъде.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Някои са изкарали доста мисля, че последните два (безс да броя модернизирания 4027) са изкарали до 1995 г.
Ако не бяха дошли чешките трамваи, щяха да вървят още.
Странно ми е защо така ги спряха. Возил съм се в тях доста и с нищо не бих казал, че бяха по-лоши от аналогичните им теснорелсови.
мур

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1172
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Аз ги помня, когато все още някои от тях върваха до Младежки театър.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Със сигурност съм пътувал в такъв през 1995 г. Вървеше само един или най-много два.
Возил съм се в тях доста и с нищо не бих казал, че бяха по-лоши от аналогичните им теснорелсови.
По какво очакваш да разбереш дали са добри или лоши с возене?
Карал ли си ги?
Ремонтирал ли си ги?
« Last Edit: 04.01.2010, 19:26:43 by bdz43r »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
4025 вървеше до 1995-96, малко след като пуснаха 22 го спряха. След това циклеше маневрен в депото, а може и още да се използва за нещо (склад, пясък...)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Точно около откриването на Ботевградско шосе са ми последните спомени. Тогава живеех в Слатина и може да се каже, че имам някакви спомени, макар и детински. Та общо взето трамваите не ги помня, само ЧКД-тата, но точно като пуснаха 21 и 22 известно време виждах точно от тях на линия. Та имам някакво бяло петно за тези трамваи в началото на деветедесетте и ви казах вече, кога се появяват пак. При положение, че са вкарали ЧКД-тата, то и не е имало нужда да ги пускат. Възможно ли е, да са ги били спрели и да са направили повторен опит да ги пускат, или винаги са работели и аз просто не съм ги виждал или не си ги спомням!?
« Last Edit: 04.01.2010, 21:04:55 by difian »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1211
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Аз също не ги помня. Само Татрите си спомням.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Движили са се докато дойдат всички ЧКД 91-92. Малко преди откриването на участъка по ботевградско се прави опит да се съживят. Боя, салон, талиги и нови плъзгалки. Мога да посоча със сигурност: 4006, 4008, 4012, 4015, 4016, 4018, 4022, 4023, 4024, 4025, 4026, 4027, 4028, които се върнаха в движение по 20 до мл. театър за кратко.
Някои като 4020, 4021, 4030 и 4031 бяха определени като донори щото се бяха разцепили.
Накрая В. Йосифов (кандидат за кмет от БСП и бивш шеф на ПЧБ и ЗАД Бъгария) незнам да ли предизборно или след просене от общината купува Дюваг от Бон и ги подарява на СО.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12903
    • View Profile
    • Email
Накрая В. Йосифов (кандидат за кмет от БСП и бивш шеф на ПЧБ и ЗАД Бъгария) незнам да ли предизборно или след просене от общината купува Дюваг от Бон и ги подарява на СО.
Хайде не приписвай на комунистите незаслужени активи! ПЧБ и ЗАД България никога не са имали нищо общо. Застрахователно дружество България е основано от Димитър Желев, който и сега си е президент. Кръгът около ПЧБ включваше ССИГ (съюзът за стопанска инициатива на гражданите), самопровъзгласили се за "единствени честни частници" в Пресгрупа 168 часа, Българска Бизнес Партия, хората на Моллов. Повечето обекти от този кръг бяха насочени към целево източване и логично изчезнаха след края на този процес (без пресгрупата, закупена от ВАЦ).

Обратно към МГТ: Ако не бяха Дювазите, просто нямаше да има ТМ22, а автобуси А37 и 38 щяха да си вървят до ден днешен. Не знам, как някои могат даже една добра дума да кажат за Т1000. То разбирам носталгия и патриотизъм, но все пак да почива на нещо реално...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Със сигурност съм пътувал в такъв през 1995 г. Вървеше само един или най-много два.
Возил съм се в тях доста и с нищо не бих казал, че бяха по-лоши от аналогичните им теснорелсови.
По какво очакваш да разбереш дали са добри или лоши с возене?
Карал ли си ги?
Ремонтирал ли си ги?

Возенето е напълно достатъчно, за да прецени обикновеният пътник що за стока са.

А Дифиан е прав - точно, когато откриват 22 с Дюваг вървят последните два Т1000. 4025 и 4027. Обаче 4025 нещо се запалва :D и на никой не му се занимава да го оправя. Информацията ми е от ватман, който има доста добра памет, работил е в Искър, в момента е в Красна Поляна.
мур

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Не че нещо, ама моделът на трамваите е T6МД-1000M :) Да не ми излезе криво име после  :D А в самите архиви на форума имаше мнение, мисля на tiristor, че преди около 4-5 години 4025 е бил в движение.
I'll be back®

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
T6МД-1000M може да бъде наречен само 4027, другите са си T6МД-1000 :P

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Не че нещо, ама моделът на трамваите е T6МД-1000M :) Да не ми излезе криво име после  :D А в самите архиви на форума имаше мнение, мисля на tiristor, че преди около 4-5 години 4025 е бил в движение.
Той беше в движение, но в смисъл, че правеше маневри и се използваше за служебен в депото. Но на линия не е излизал от 1995 година.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile

Возенето е напълно достатъчно, за да прецени обикновеният пътник що за стока са.

Обикновения пътник на 15 години, на колкото си бил когато си се возил запоследно. Дори на 3 по 15 години да е обикновения пътник много трудно ще даде оценка на безопасността на това утопично возило наречено Т6М1000.

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Благуне, защо след като си включил Чавдар 141, които още се движат, не си включил София 100 и България 1300. Жалко, че още се налага да ги гледаме. Със сигурност и селяните ни се смеят за тях.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3252
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
ТМ 501 и 502 са за темата.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 916
линия номер: 6