Author Topic: Малко история ;)  (Read 37513 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #40 on: 14.03.2010, 16:50:41 »
Ами да - не е ли бил той на пробите в София ?
 Ако не е бил той се извинявам - значи е бил бургаският 141.
За да разберем, трябва да изчетем 60 стр. тема за Чавдар ;) , но хармониката е същата като на снимката.
« Last Edit: 14.03.2010, 16:53:02 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #41 on: 14.03.2010, 17:00:13 »
Скания-та, както и очаквах много ме затрудни, но приличаше на това, въпреки че на снимката е соло:
http://www.busspojken.com/stad/umea/sj-6934.jpg
несъм сигурен, но ми се върти в главата, че и тестовата беше с еднична предна врата, а следващите бяха двойни. Пода беше равен по дължината със сигурност.
« Last Edit: 14.03.2010, 17:03:15 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #42 on: 14.03.2010, 17:07:42 »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #43 on: 14.03.2010, 18:19:22 »
Който търси намира, на стр.57-58 от темата за Чавдар пише, че екземпляра в Ботевград е 140 и е с двигател ЛИАЗ, т.е. от Мадара. Тестовият Чавдар от 1993-4 по А413 беше с двигател МАН, даже бяха наблегнали на това, като тук там по каросерията имаше лепенки "POWERED BY MAN". Започнах да преглеждам мненията отзад напред, сигурен съм, че имаше повече подробности и за конкурсния и за австрийския, защото вече несъм сигурен този от снимката кой е, май имаше два броя от т.н. "нулева серия" и един сглобяван в завода на Щайер.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #44 on: 14.03.2010, 19:28:42 »
Значи нещата са ясни - този в Ботевград е австрийският прототип - изпратен в България от Щаер. А в Бургас е следващият прототип сглобен в Чавдар с двигател Ман - като предсериен модел. Австрийският прототип е Чавдар 140, а чавдарският прототип е Чавдар 141. Значи в София е идвал прототипа сглобяван в Ботевград. В момента се намира в Бургас.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #45 on: 15.03.2010, 00:15:49 »
Само че той не може да вдигне 80 км/ч - на 60-65 му е ограничителят. Или твърдението за катеренето на баирите с такава висока скорост е грешно, или ограничителят му е бил сложен впоследствие, или е идвала 140-ката, или са били и двата  :D
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #46 on: 15.03.2010, 17:58:21 »
Само че той не може да вдигне 80 км/ч - на 60-65 му е ограничителят. Или твърдението за катеренето на баирите с такава висока скорост е грешно, или ограничителят му е бил сложен впоследствие, или е идвала 140-ката, или са били и двата  :D
Понеже машината тогава беше с ръчни скорости предполагам, че е "бъзикана" доста. Включването/изключването и/или промяната на ограничителя не е проблем дори за по-печените шофьори от времената, когато нямаше компютри, които да е..ват двигателите. :)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #47 on: 19.07.2010, 23:27:05 »
Един въпрос ме тормози от известно време. Имам ясни спомени, че към края на 80-те в София течеше подмяна на тролейбусния парк от Шкода 9тр към Шкода 14тр. След това се появиха Икарус 280Т и старите Шкоди изчезнаха, в което има резон, но с първите ЗИУ-та изчезнаха и 14тр.
Първият ми въпрос е, дали беше точно такава хронологията (бил съм на 8-10 год.)? Второ, нещо невиждам логика почти нови чешки машини да се подменят с допотопни съветски кочини. Знам, че всички Шкоди са пратени по новоизградените линии в провинцията, но да не би някой експерт да е решил, че ЗИУ-то е по-добро?!?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #48 on: 20.07.2010, 10:30:04 »
Остава загадка и до ден днешен точната причина за това малоумие.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #49 on: 20.07.2010, 17:29:23 »
Е как - братска дружба със СССР - нали все пак някой трябва да им купува боклуците.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #50 on: 20.07.2010, 18:46:08 »
E те ЗиУ-тата така или иначе са щели да бъда купени - дали за София или за Пловдив, все едно.
Вероятно не са знаели какъв боклук се купува. А и София все се е уреждала с нови возила.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #51 on: 20.07.2010, 18:54:36 »
Около 16 ли бяха Шкодите. После купуват 70 Зиу и огромен брой Икаруси, вариант е и да са търсили типизиране на парка до две марки и два модела.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #52 on: 20.07.2010, 20:25:56 »
Май е била СИВа причината, ама не съм сигурен.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #53 on: 20.07.2010, 20:36:56 »
Май е била СИВа причината, ама не съм сигурен.
Такава май е причината да нямаме повече Шкоди, а да се запасим със Зиу, но не и да си пръснем единствените бройки по останалите градове.  ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #54 on: 20.07.2010, 20:58:56 »
Знаем, че търговският ни дефицит с Чехословакия към края на 80-те е ужасяващ. Те са най-технологичната държава в СИВ, като голяма част от модерното машиностроенето на съвета се развива там. Унгария и Полша са били догонващи, а ГДР е подтискано по политически причини. Поради факта, че сме на "червено" в търговията с тези страни, се е налагало все по-често да внасяме алтернативни продукти от СССР, като този внос се компенсирал с домати, дини, пъпеши, краставици, грозде и т.н., от които руснаците немогат да се самозадоволяват, т.е. баланса се е поддържал. Било е предрешено, че ще се купува ЗИУ-то, вместо Шкода 14тр. Въпросът е защо са командировани наличните софийски Шкоди към провинцията? Дотук вероятните отговори са два:
- Някой умник решава, че ЗИУ-то, като новопроизведено е по-качествено.
или
- Понеже са необходими още къси каросерии, а няма възможност да са Шкоди и с цел типизация се решава, че е по-удачно парка да е съставен само от ЗИУ.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #55 on: 20.07.2010, 21:10:17 »
Мисля, че по-логично изглежда типизацията на подвижния състав.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #56 on: 21.07.2010, 02:57:54 »
Знаем, че търговският ни дефицит с Чехословакия към края на 80-те е ужасяващ. Те са най-технологичната държава в СИВ, като голяма част от модерното машиностроенето на съвета се развива там.

Най-технологичната е прекалено обощено. Ние пък сме били най-високотехнологичната например - дали поради шанс, дали заради правешка хитрост не е ясно. Малко в страни от темата но като стана въпрос за машиностроене - мегазаводът в Радомир е имал за цел да направи България водеща в СИВ страна в машиностроенето по леко заобиколен път - това е "завод за заводи" - производство на машини за супрепрецизна обработка на металите, основа на машиностроенето.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #57 on: 21.07.2010, 14:40:03 »
Освен това нали знаете, че България е била основен доставчик на среден клас компютри за целия СИВ. Друг е въпроса, че ИМКО (името "Правец" идва по-късно, когато вече продукта е готов да излезе на пазара) се дешифрира по следния начин: Иван Марангозов Краде От САЩ. Външнотърговския баланс да е бил чак ужасяващ....Добре, че са доставени Икарусите - с доста зор от страна на някои хора - защото сега тролеите в София щяха да са бетер тези в Пловдив или в Скъпарна. По-скоро става въпрос за политическо сваляне на гащи - първите ЗИУ в България не са произведени специално за нас, а са върнати по рекламация от Гърция през 1985-та - движат се в Плевен. При нас идват също и боклуци, отказани от Уругвай - в Габрово. Мисля си, че е нещо от сорта на историята със за нищо не ставащите локомотиви серия 46, които са доставени по договорка между бай Тошо и Чаушеску с цел изплащане на румънския дълг към България. Тогава главният приемчик на БДЖ казва: "Докато аз съм на тая работа, тия ......... няма да стъпят в България". Е, румънците инсценират при изпитанията "случайна" катастрофа, при която той и още няколко човека, загиват.
Има и нещо друго - в СССР тогава има много големи градове, като Киев, Лвов, Баку, Тбилиси, Ереван, Ташкент а също почти цяла Украйна,  Армения и Грузия, разчитащи преди всичко на Шкоди. Най-дългата линия в света също е изцяло с такива. Но "витрините" - Москва и Ленинград са 100% на ЗИУ - нямат нито една Шкода. Обяснението е, че вместимостта на Шкодите е по-ниска.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #58 on: 21.07.2010, 14:46:07 »
Най-технологичната е прекалено обощено.
Такива са ми спомените от атлас по икономика издание през 80-те, който имахме в къщи. Сега трудно се намира статистика.
Малко в страни от темата но като стана въпрос за машиностроене - мегазаводът в Радомир е имал за цел да направи България водеща в СИВ страна в машиностроенето по леко заобиколен път - това е "завод за заводи" - производство на машини за супрепрецизна обработка на металите, основа на машиностроенето.
Нямаме повод да се гордеем от факта, че са похарчени 1,7 милИАрда лева, за нещо което никога не е работило с пълния си капацитет и фалирало още по времето на СИВ и БКП. За съжаление сме страна, в която целите, исторически погледнато, обикновенно остават без покритие.
Външнотърговския баланс да е бил чак ужасяващ....
Конкретно с Чехословакия.
« Last Edit: 21.07.2010, 14:54:40 by difian »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #59 on: 21.07.2010, 14:55:06 »
По тая логика интересно как точно в края на 80-те години -1989та- идват първите трамваи ЧКД у нас, след като на някои хора им увират тиквите, че трамказанските "произведения" и дъска за кочина не става от тях. Теснорелсовите, дошли вече след промените, вероятно са платени в зелено.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.