Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 143960 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15540
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Браво, браво. А някой май си вярваше, че и без концесия може бързо да се обнови подвижния състав.
А изборът на концесионер колко бързо се случва?! А ако и на търга за концесия се яви един или нито един кандидат... Наивността и нахалството на пишещите положително за концесиите започва да навява мисли, че Ви се плаща за тези публикации, с идеята да заблудите наивници с брутални глупостим повторени по сто пъти... ;)  :help:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Браво, браво. А някой май си вярваше, че и без концесия може бързо да се обнови подвижния състав.
А изборът на концесионер колко бързо се случва?! А ако и на търга за концесия се яви един или нито един кандидат... Наивността и нахалството на пишещите положително за концесиите започва да навява мисли, че Ви се плаща за тези публикации, с идеята да заблудите наивници с брутални глупостим повторени по сто пъти... ;)  :help:
А детинщината, че добричкото и кристално чисто СА изведнъж ще цъфне със стотици лъскави автобуси, какво е?
Първо: Дружеството СА е далеч от оптимизирано от икономическа гледна точка.
Второ: Парите за концесията вместо в МТК щяха да отидат в СА, т.е. от гледна точка на данъкоплатеца е все тая. А как ще се усвоят в пясъците на СА, чии джобове в Борда на директорите и управляващите ще напълнят - друга работа.
Трето: Това, че парите за цялата концесия щели да се хвърлят накуп, е само истерична бутафория на Спаси София. В реалния живот нито концесионните вноски, нито финансирането на СА се разплащат навреме от ЦГМ. При това положение всеки мислещ икономически субект си формира по-голям процент печалба, за да компенсира риска и заб(р)авените плащания. Така че при този начин на действие на ЦГМ да очакваме да се включат оператори, задоволяващи се с 5% печалба, си е фантазия.
Четвърто, безумните критерии на големия търг, спечелен от Ютонгите, директно показва, че управленската недостатъчност в СА и СО е на плашещо ниво. Просто трябва да си "брутален идиот" на квадрат, за да си напазаруваш возила, които след 107000 километра започват да ти излизат по-скъпо (начална цена+експлоатационни разходи).

Много се орева тази концесия (недомислено - като пакет линии обявена и три пъти по-недомислено юридически прекратена), а всъщност най-голямата издънка е покупката на 110 Ютонга.

Дано в тръжната документация за газовите автобуси няма подобни криви сметки. Ама надали...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15540
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Браво, браво. А някой май си вярваше, че и без концесия може бързо да се обнови подвижния състав.
А изборът на концесионер колко бързо се случва?! А ако и на търга за концесия се яви един или нито един кандидат... Наивността и нахалството на пишещите положително за концесиите започва да навява мисли, че Ви се плаща за тези публикации, с идеята да заблудите наивници с брутални глупостим повторени по сто пъти... ;)  :help:
А детинщината, че добричкото и кристално чисто СА изведнъж ще цъфне със стотици лъскави автобуси, какво е?
Първо: Дружеството СА е далеч от оптимизирано от икономическа гледна точка.
Второ: Парите за концесията вместо в МТК щяха да отидат в СА, т.е. от гледна точка на данъкоплатеца е все тая. А как ще се усвоят в пясъците на СА, чии джобове в Борда на директорите и управляващите ще напълнят - друга работа.
Трето: Това, че парите за цялата концесия щели да се хвърлят накуп, е само истерична бутафория на Спаси София. В реалния живот нито концесионните вноски, нито финансирането на СА се разплащат навреме от ЦГМ. При това положение всеки мислещ икономически субект си формира по-голям процент печалба, за да компенсира риска и заб(р)авените плащания. Така че при този начин на действие на ЦГМ да очакваме да се включат оператори, задоволяващи се с 5% печалба, си е фантазия.
Четвърто, безумните критерии на големия търг, спечелен от Ютонгите, директно показва, че управленската недостатъчност в СА и СО е на плашещо ниво. Просто трябва да си "брутален идиот" на квадрат, за да си напазаруваш возила, които след 107000 километра започват да ти излизат по-скъпо (начална цена+експлоатационни разходи).

Много се орева тази концесия (недомислено - като пакет линии обявена и три пъти по-недомислено юридически прекратена), а всъщност най-голямата издънка е покупката на 110 Ютонга.

Дано в тръжната документация за газовите автобуси няма подобни криви сметки. Ама надали...
Радвам се, че има поне един, които да разглежда процесите в повече от един аспект. Досега, всички, най-вече от ръководството на Общината, представят всичко изключително плоско - единствено, че идват нови автобуси и как жителите на северна София, като че ли са се пренесли да живеят в рая. Това са малоумщини, подхвърлени към умовете на блеещи овце... Във форума също се подхвърлят някакви подобни коментари, които определено му свалят съществено нивото... И след изказването на Емил, за мен просто преля чашата. Уж е завършил нещо с икономика и финанси и има поне малка идея от мислене. Къде връзката между концесия и търг за доставка на автобуси, че да възвеличаваме едното и да отричаме другото...

В изредените от теб неща не виждам нищо, което да опровергава мнението, което и аз защитавам - при ситуацията у нас - при свръх корумпирано, некомпетентно и алчно управление/администрация, всички решения са неефективни за обществото като цяло и са насочени към източване на средства в размер, какъвто успеем да усвоим. Дори и да приемем, че без източване на средства към партийни и лични каси не може, липсата на компетентност води до това, че не можем да се надяваме дори за неща, които не биха стрували допълнително пари, но ще доведат до по-голяма ефективност и удобство...

Няма да ти отговарям конкретно по всяка една от точките, но за мен всички решения при тази ситуация са губещи, и не можем открито да заявяваме, че едното решение е абсолютно правилно и чисто, а другото напълно грешно! Това ми е заяждането към твърдението на Емил, а и в твоите доводи никъде няма аргумент в негова защита. Защото на данъкоплатецът трябва да му пука и да иска средствата му да се харчат ефективно. Освен ако нямаш някакъв личен материален интерес по въпроса, не виждам защо при равни други условия, ще предпочетеш една от двете злини повече - потънали пари в частник и партийни каси пред потънали пари в административни лица и партийни каси... ;)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Къде връзката между концесия и търг за доставка на автобуси, че да възвеличаваме едното и да отричаме другото...
Да ти кажа - има връзка. И връзката е, че условията и на двете могат тотално да се оплескат - дали от некадърност, корумпираност и суперпозиция на двете - не го коментирам, резултатите са налице (без да искам, сбърках правописно думата "резИлтати", но тя звучи по-вярно).  Като пишеш документация за концесия, избираш тематично линиите, а не на тото принцип. Ако в Омегасофт се получи заявка за 20 компютърни конфигурации, ще бъдат доставени точно толкова и точно според указаните спецификации и нито мегабайт повече. Ако нещо не ти върви добре - можеш само на себе си, а не на Омегасофт да се сърдиш. Като пишеш документация за возила, пишеш, все едно че са за теб. Едва ли ако си в автокъща в Дупница и имаш Ютонг, Ивеко, ВМС и т.н., ще избереш Ютонга, освен ако не искаш да го ползваш 5-6 месеца и да го шитнеш после. Критериите бяха добри и изчерпателни, само точкуването беше съчинено от зъл гений, който вероятно продължава и ще продължава да съчинява нови тръжни документации.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
ikarusegyedi.hu Не знам какви пари струват, но със сигурност ще да са по-читави от произведенията на световноизвестните жълти величия в автобусостроенето Тън Мън Пън, които сигурно всичи освен взелия тлъстата комисионна за тях станаха пишман, че ни ги доставиха. Пък нека следващия път пак така по същия начин напишат критериите за доставка и да мислят, че за 280 хил. лева може да се купи рейс. Предлагат и електроавтобуси....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline madbatt

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Споко, братята македонци са закупили същите, ама нали са пО, взели двуетажни  :D

Offline mitakis

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
  • 2660
    • View Profile
Ъпдейт на срока за подаване на оферти - докрая на август, защото досега има подадена оферта от само един участник.
Отново същото... до 02.10.2017г.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
10 дни след края на поредно удължения краен срок, някакво ново инфо?

Offline mitakis

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
  • 2660
    • View Profile
Вчера търсих, но нищо.

Освен че и за 20-те електро е имало само един кандидат и е удължен срока.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
Дано тръгнат още поръчки за нови превозни средства и да редактират нормите за разход, за да няма недостиг на шофьори.
Това кой гараж как си поддържал старите автобуси е причинено от загубата на ремонтния персонал след идването на MAN Lions City.
                         

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11343
    • View Profile
    • Email
Ами да увеличат малко цената или да намалят бройките малко и ще се явят кандидати. За тия пари никой няма да ни направи автобуси, хората си ценят труда вече и продуктите които създават, не може хем хубаво хем без пари да искаш да вземеш. Знаете колко високотехнологичен е един съвременен автобус и колко много време отнема разработката му, производството му, тестването на всеки един детаил така че да е напълно безопасен да вози хора, няма как това да стане за без пари.

Като искат за без пари има разни производители като ТАТА, които ще ни направят, ама без климатик, ел.табла, без нисък под и на шаси от камион  :D
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3962
    • View Profile
Щом Yutong  доставиха автобуси на подобна цена, би трябвало и да се намери друг китайски производител. :rolleyes:
« Last Edit: 19.10.2017, 10:17:20 by V.Peichev »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2624
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Щом Yutong  доставиха автобуси на подобна цена, би трябвало и да се намери друг китайски производител. :rolleyes:

Ооо, без съмнение има около 56 други китайски производителя, които могат да предложат други ментета на автобуси на подобна цена. Единствено трябва да ги внася който трябва, и даже може и да спечелят. Само не разбирам каква е ползата за транспорта в София от закупуването на имитации на истински неща???
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.