Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 124492 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Че е бил нужен, бил е. Някога, все пак е една от най-старите отсечки в София. Но нещата са се променили през последните 100 години, нали? Нито казармите вече са там, нито Арсенала. Градът се развива, значи и трамвайните му трасета трябва да се променят и развиват с него. Да се иска да се пусне линията, така както се е движела преди 35 години е малко назадничаво, след като може да се използва момента че е спряна и да се измени където е смислено.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4338
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Умното решение беше удължаването на трамвая от Иван Вазов към Лозенец, удвояване на трасето по "Скобелев" и закриване на това в тунела. Но в София всякакви теми, свързани с развиване на мрежата, са табу.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12826
    • View Profile
    • Email
Умното решение беше удължаването на трамвая от Иван Вазов към Лозенец, удвояване на трасето по "Скобелев" и закриване на това в тунела. Но в София всякакви теми, свързани с развиване на мрежата, са табу.
Това са Варианти 4а и 4б - разгледай материала. Поне 2 пъти в темата има линк към него, но никой не му обръща внимание, а си философства, все едно че с него започва и завършва светът.
Накратко, освен спорното включване в калкулацията на сума за необходимите пендели (би трябвало да е само разликата в стойността на пендел и на нормален трамвай), другите моменти са - изсичане на дървета по Бяла черква между Витошка и басейна Спартак и утежняване на транспортната организация в тази отсечка.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Тази смехотворна диковщина не заслужава да се споменава, камо ли да се обсъжда в транспортен форум! 15-минутна панорамна обиколка на НДК би била полезна за фукня на управляващите преди 30-35 години, ама и тогава не са я направили.  В 21-ви век, когато всеки бърза и цепи секундата на две, е меко казано абсурдно да се предлагат такива глупости.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4338
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Разстоянието е абсолютно същото, можеш да погледнеш картата, преди  да раздаваш квалификации.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Тази смехотворна диковщина не заслужава да се споменава, камо ли да се обсъжда в транспортен форум! 15-минутна панорамна обиколка на НДК би била полезна за фукня на управляващите преди 30-35 години, ама и тогава не са я направили.  В 21-ви век, когато всеки бърза и цепи секундата на две, е меко казано абсурдно да се предлагат такива глупости.

Ако се реализира никой не те принуждава да пътуваш по цялата дължина. Трамваите по принцип могат да се вземат и в двете посоки, нали? Може в едната част на обиколката линията да се натовари в едната посока, а в друга в противоположната. Само хора без работа или бездомниците се возят от първата до последната спирка.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1039
    • View Profile
Абе вие се опитвате да изкарате от 1000 кладенеца вода, че Илиан не разбирал, ама човека много точно си казва нещата. Разстоянието може и да е същото, но времето няма да е. Тунелът под НДК за трамвайно движение върши страхотна работа и ако 6 беше на интервал под 10 минути, линията щеше да е пълна. Това важи и за Надежда, въпреки околосветските обиколки. Не мога да разбера каква е тази нечовешка радост от закриването на едно перфектно трасе, доказало се във времето и даващо много полезни връзки. То не бяха тролеи през 8 пресечки, висящи в също толкова задръствания, то не бяха и трамвайни обиколки на зиг-заг из съседните квартали в стил 204 от Емил Марков през Борово до България. От Хемус до Македония през тунела се стига за под 10 мин. Трасето през почти цялата си част е обособено. Няма как да се постигне подобно време от друго място с директен транспорт. Не се налага да се строи ново трасе, всичко е готово и само трябва да се спази обещанието и да се пусне шестицата. Някога, неясно кога. Наистина не подобава на сериозен транспортен форум да се разглеждат нещата така дилетантски.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
Винаги съм си мислел, че идеята на трамвайния транспорт е да свързва диаметрално противоположни части на града по най-бързия начин. От северните до южните квартали и от източните до западните, като трасетата са максимално обособени, така че да се пътува бързо и без излишни обиколки. Трасето през тунела дава много бърза и удобна връзка на Лозенец с центъра. Онзи ден огледах трасето в тунела и ми се стори в неколкократно по-добро състояние от тези по "Мария Луиза" при Пета градска и "Илиянско шосе" например. Не знам какво е състоянието му пред проблемните кооперации, но ако се сменят релсите (все пак са безстеблени и това не е толкова трудно), сложат се хубави уплътнения и всичко останало, което е необходимо, шума може да не е толкова голям и да се възстанови трамвайното движение. Все си мислех, че преди Европредседателството ще пуснат шестицата с базелските трамваи, така че и от двете страни на НДК да се движат трамваи. Делегатите да видят, че града не е наситен само с автомобили, но и с електротранспорт. Все пак трамваите някога бяха гордост и символ на града, но сега изглежда метрото е нашата гордост за пред ЕС.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Принципно е възможно трасе от Витоша по Забърде и след това край тенис клуба към Спартак. Забърде е сравнително слабо натоварена квартална улица, в парка трасето може да бъде обособено и така от Петте Кьошета до Спартак да се стига за 10-12 минути. :rolleyes: По Бяла Черква няма достатъчно място за обособено трасе - пречат блокове 18 и 19. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Винаги съм си мислел, че идеята на трамвайния транспорт е да свързва диаметрално противоположни части на града по най-бързия начин. От северните до южните квартали и от източните до западните, като трасетата са максимално обособени, така че да се пътува бързо и без излишни обиколки.

Идеята е била такава преди 50 години. Сега идеята е тази работа да я върши метрото, а трамвайния транспорт да играе ролята на уплътняващ метромрежата. И има логика в това, както и да се поизменят диаметралните трамвайни линии север-юг и запад-изток, по които се пътува на 70-80 минути в едната посока.