Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 130124 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Че е бил нужен, бил е. Някога, все пак е една от най-старите отсечки в София. Но нещата са се променили през последните 100 години, нали? Нито казармите вече са там, нито Арсенала. Градът се развива, значи и трамвайните му трасета трябва да се променят и развиват с него. Да се иска да се пусне линията, така както се е движела преди 35 години е малко назадничаво, след като може да се използва момента че е спряна и да се измени където е смислено.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Умното решение беше удължаването на трамвая от Иван Вазов към Лозенец, удвояване на трасето по "Скобелев" и закриване на това в тунела. Но в София всякакви теми, свързани с развиване на мрежата, са табу.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Умното решение беше удължаването на трамвая от Иван Вазов към Лозенец, удвояване на трасето по "Скобелев" и закриване на това в тунела. Но в София всякакви теми, свързани с развиване на мрежата, са табу.
Това са Варианти 4а и 4б - разгледай материала. Поне 2 пъти в темата има линк към него, но никой не му обръща внимание, а си философства, все едно че с него започва и завършва светът.
Накратко, освен спорното включване в калкулацията на сума за необходимите пендели (би трябвало да е само разликата в стойността на пендел и на нормален трамвай), другите моменти са - изсичане на дървета по Бяла черква между Витошка и басейна Спартак и утежняване на транспортната организация в тази отсечка.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 577
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Тази смехотворна диковщина не заслужава да се споменава, камо ли да се обсъжда в транспортен форум! 15-минутна панорамна обиколка на НДК би била полезна за фукня на управляващите преди 30-35 години, ама и тогава не са я направили.  В 21-ви век, когато всеки бърза и цепи секундата на две, е меко казано абсурдно да се предлагат такива глупости.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Разстоянието е абсолютно същото, можеш да погледнеш картата, преди  да раздаваш квалификации.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Тази смехотворна диковщина не заслужава да се споменава, камо ли да се обсъжда в транспортен форум! 15-минутна панорамна обиколка на НДК би била полезна за фукня на управляващите преди 30-35 години, ама и тогава не са я направили.  В 21-ви век, когато всеки бърза и цепи секундата на две, е меко казано абсурдно да се предлагат такива глупости.

Ако се реализира никой не те принуждава да пътуваш по цялата дължина. Трамваите по принцип могат да се вземат и в двете посоки, нали? Може в едната част на обиколката линията да се натовари в едната посока, а в друга в противоположната. Само хора без работа или бездомниците се возят от първата до последната спирка.

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Абе вие се опитвате да изкарате от 1000 кладенеца вода, че Илиан не разбирал, ама човека много точно си казва нещата. Разстоянието може и да е същото, но времето няма да е. Тунелът под НДК за трамвайно движение върши страхотна работа и ако 6 беше на интервал под 10 минути, линията щеше да е пълна. Това важи и за Надежда, въпреки околосветските обиколки. Не мога да разбера каква е тази нечовешка радост от закриването на едно перфектно трасе, доказало се във времето и даващо много полезни връзки. То не бяха тролеи през 8 пресечки, висящи в също толкова задръствания, то не бяха и трамвайни обиколки на зиг-заг из съседните квартали в стил 204 от Емил Марков през Борово до България. От Хемус до Македония през тунела се стига за под 10 мин. Трасето през почти цялата си част е обособено. Няма как да се постигне подобно време от друго място с директен транспорт. Не се налага да се строи ново трасе, всичко е готово и само трябва да се спази обещанието и да се пусне шестицата. Някога, неясно кога. Наистина не подобава на сериозен транспортен форум да се разглеждат нещата така дилетантски.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
    • View Profile
Винаги съм си мислел, че идеята на трамвайния транспорт е да свързва диаметрално противоположни части на града по най-бързия начин. От северните до южните квартали и от източните до западните, като трасетата са максимално обособени, така че да се пътува бързо и без излишни обиколки. Трасето през тунела дава много бърза и удобна връзка на Лозенец с центъра. Онзи ден огледах трасето в тунела и ми се стори в неколкократно по-добро състояние от тези по "Мария Луиза" при Пета градска и "Илиянско шосе" например. Не знам какво е състоянието му пред проблемните кооперации, но ако се сменят релсите (все пак са безстеблени и това не е толкова трудно), сложат се хубави уплътнения и всичко останало, което е необходимо, шума може да не е толкова голям и да се възстанови трамвайното движение. Все си мислех, че преди Европредседателството ще пуснат шестицата с базелските трамваи, така че и от двете страни на НДК да се движат трамваи. Делегатите да видят, че града не е наситен само с автомобили, но и с електротранспорт. Все пак трамваите някога бяха гордост и символ на града, но сега изглежда метрото е нашата гордост за пред ЕС.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Принципно е възможно трасе от Витоша по Забърде и след това край тенис клуба към Спартак. Забърде е сравнително слабо натоварена квартална улица, в парка трасето може да бъде обособено и така от Петте Кьошета до Спартак да се стига за 10-12 минути. :rolleyes: По Бяла Черква няма достатъчно място за обособено трасе - пречат блокове 18 и 19. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Винаги съм си мислел, че идеята на трамвайния транспорт е да свързва диаметрално противоположни части на града по най-бързия начин. От северните до южните квартали и от източните до западните, като трасетата са максимално обособени, така че да се пътува бързо и без излишни обиколки.

Идеята е била такава преди 50 години. Сега идеята е тази работа да я върши метрото, а трамвайния транспорт да играе ролята на уплътняващ метромрежата. И има логика в това, както и да се поизменят диаметралните трамвайни линии север-юг и запад-изток, по които се пътува на 70-80 минути в едната посока.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На 03-ти ноември 2017 г. ще се състои нов експертен съвет за разглеждане на варианти за реконструкция на бул. Скобелев и транспортния подлез.
Заседанието на ОЕСУТ ще се проведе на 03.11.2017 г. /петък/ от 15,00 часа в НАГ, ул. „Сердика” № 5, залата на III етаж.
ЗАПОВЕД
Дневен ред:

Комплексно транспортно проучване за решаване проблемите на транспорта в югозападната част на големия център на гр. София

Материали, разгледани на 26.07.2017 г.:
Комплексно транспортно проучване
Приложение 1
Приложение 2


Нови материали:
Комплексно транспортно проучване
Презентация
« Last Edit: 28.10.2017, 16:46:40 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1130
    • View Profile
Уж има някаква надежда, а критериите са така заложени, че винаги най-куция Вариант 1 събира най-много точки.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Него няма да го направят. Ганчев е заявил, че никога няма да им разпише. Затова е внесъл свой вариант, който се разглежда също. Аз очаквах да оползотворят четирите метра полянка между тротоара и оградата на съда, а той е предложил да усвои частично една лента.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Много лошо, смислените варианти 3 и 4 от старото проучване са ги махнали, а аматьорите от спаси софия са успели да си набутат безмисления свой вариант което ще отнеме времето за дискусия. Вариантът на Ганчев има добри страни, най-накрая комбинирано тролейбусно и трамвайно движение.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
    • View Profile
    • Email
... а аматьорите от спаси софия са успели да си набутат безмисления свой вариант което ще отнеме времето за дискусия.

Този вариант е обсъждан и предлаган много пъти тук и си мисля, че едва ли само спасителите са негови привърженици. На мен вариант 3 ми се вижда най-удачен, но и вариантът на спасителите също не е лош. Моето лично мнение е, че всички останали вариант малко или много ще затормозят вече затормозеното трамвайно движение в този участък.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Мда, и много други варианти са предлагани тук, които така или иначе не са стигнали до финалното обсъждане. Сигурно даже по-добри. Това не променя факта че техния вариант по редица причини е неизпълним и авторите на проучването съвсем деликатно са им го обяснили. И други се опитваха да им го обяснят в платформите в които така наречените "спасители" се подвизават, но от другата страна се усети само дълбоко неразбиране. Все едно на стена да говориш, и то стена дето бъкел не разбира от градоустройство. Например само опита да пробутат двупосочно трасе до тротоара по Патриарха по толкова продължителен участък и да засегнат толкова имоти и преки там е пример за най-лош проектантски усет. Ако изобщо можем да говорим за проект при техните скици, явно е че не изпълняват елементарни условия за издържан проект. Ще е хубаво да разберем защо изобщо са ги поканили и ще губят времето на комисията.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 577
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Пародията "Вариант 4" е отпаднала.  :fan:
Вероятно някой мозък случайно е минал по Бяла черква и е осъзнал, че е невъзможен, освен че е и тъп.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2892
    • View Profile
Да, има неточности като това, че А304 не бива да спира на всички спирки. Сега проектът вече става.
Вариант 3 е желан, но ако средствата отидат за ремонт на друг трамваен участък, пак ще е инвестиция в транспорта. Не казвам, че новопостъпилите план-схеми не са добри, напротив.
                         

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
че е невъзможен,

Със сигурност е по-възможен от двупосочно трасе по южния тротоар на П.Евтимий. На юг от Бяла Черква нито има пететажни кооперации, нито преки.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
    • View Profile
Варианта на Електрото не е лош, стига да има адекватна сигнализация, която и да работи поне през повечето време. За мен най-добър си остава варианта с пробива на тунела, но е и най-скъп. Ако се изгради триъгълник вътре в тунела е възможно ТМ1 да е Обеля - Иван Вазов, ТМ6 Лозенец - Борово, ТМ7 - без промяна. Ще се разтовари Ботев, а от Лозенец с едно прекачване на НДК на 1 или 7, ще може отново да се стигне до пл. Македония, Женския пазар, Гарата. По бул. България ще има бленуваната от много хора допълнителна линия, която да разтовари седмицата.
« Last Edit: 29.10.2017, 20:02:08 by UMSofia »