Author Topic: Реставрация на исторически трамваи!  (Read 22711 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Има ли някакви планове за реновиране на класическите трамваи като Комсомолец, Република и Breda? Страшно ми е интересно да видя някоя от тези машини работещи. Ако такова нещо бъде направено и мотрисите бъдат пуснати в експлоатация ще бъдат голяма атракция. Всички Софии 70 са бракувани, но има ли останали ненарязани бройки?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Има ли някакви планове за реновиране на класическите трамваи като Комсомолец, Република и Breda? Страшно ми е интересно да видя някоя от тези машини работещи. Ако такова нещо бъде направено и мотрисите бъдат пуснати в експлоатация ще бъдат голяма атракция. Всички Софии 70 са бракувани, но има ли останали ненарязани бройки?
За тази цел в Красна поляна има захвърлени и ръждясващи в ужасно състояние скелетите на няколко мотриси(има Комсомолец и Република, но за по-старите ще те излъжа, защото доста и приличат).В Трамкар има една мотриса, една 551(прилича на възстановения 92) и едно товарно ремарке не знам дали още киснат също.София 70, запазена именно за експонат е 174, който ръждясва отпред, но на него задницата е от София 65.
« Last Edit: 21.01.2007, 22:23:25 by difian »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Ами те сега работят по една Бреда в Трамкар, която и преди си беше в доста запазено състояние.
Иначе за реставриране бяха определени един куп вагони навремето - Републиките 238, 239 и техните вагони 538 и 544, Комсомолец 719+1019, Космонавт 963 (който един ден изчезна безследно от депото Красна поляна), София 666 (която също изчезна от Банишора, но стана кафене някъде около Ботевград), София 70 174 и още някои екзотики като ремонтна кола 601 (известна още като Графинята), вагон Шарл Лероа и май това са.
За съжаление никой не се грижи за тия вагони и реставрацията им клони към 0. Определено може да се каже, че селянинът от Драгоман е по-вероятно да реставрира своята придобивка 746, отколкото от Красна поляна да хвърлят пачки по 174.
« Last Edit: 21.01.2007, 22:34:23 by tiristor »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Quote from: tiristor
Ами те сега работят по една Бреда в Трамкар, която и преди си беше в доста запазено състояние.
Иначе за реставриране бяха определени един куп вагони навремето - Републиките 238, 239 и техните вагони 538 и 544, Комсомолец 719+1019, Космонавт 963 (който един ден изчезна безследно от депото Красна поляна), София 666 (която също изчезна от Банишора, но стана кафене някъде около Ботевград), София 70 174 и още някои екзотики като ремонтна кола 601 (известна още като Графинята), вагон Шарл Лероа и май това са.
За съжаление никой не се грижи за тия вагони и реставрацията им клони към 0. Определено може да се каже, че селянинът от Драгоман е по-вероятно да реставрира своята придобивка 746, отколкото от Красна поляна да хвърлят пачки по 174.
От Мартин , този , който кара МАН- а знам , че в Трамкар има две мотриси , по които се работи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Добре,де а не може ли след като на този етап тези вагони не са в движение,поне да организират един музей,лично на мен ще ми е много интересно да разгледам тези вагони,никога не съм ги виждал,освен от ТМ11,ама оттам почти нищо не се вижда.Сигурен съм,че ще има и други хора на които ще им е интересно да се качат в тези вагони да ги разгледат.А пък дано някой ден да се намерят средства да се пуснат отново в движение.Някой от вас случайно да разполага със снимки на тези вагони?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
http://105years.photos.us.com/p34174628.html - Това е Република #240 в Красна поляна
http://105years.photos.us.com/p34302795.html - Това е Комсоломец #719

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Като гледам състоянието на вагоните от снимките май въпросните вагони не са много-много за показване пред широката аудитория.
Случайно да забелязвате и още нещо необичайно-начина по-който се е пукнало предното стъкло,което ме навежда на мисълта,че това не е специално триплексно или секуритно стъкло а най-обикновено стъкло,което си е убийствено,ако недай си боже се счупи по една или друга причина.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ivo
Случайно да забелязвате и още нещо необичайно-начина по-който се е пукнало предното стъкло,което ме навежда на мисълта,че това не е специално триплексно или секуритно стъкло а най-обикновено стъкло,което си е убийствено,ако недай си боже се счупи по една или друга причина.
Но трябва да се отчете и това, че Републиките са едни от първите български мотриси и вагони, а и са правени през 50-те години.Освен това вижте формата на стълото и двете триъгълни рамки и ъглите им на разположение.Според мен стъклото е горе-долу защитено от счупване.Това, че Дюваг вече са експериментирали със 100% нископодови мотриси е друга работа...
« Last Edit: 22.01.2007, 21:59:43 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11652
    • View Profile
Quote from: tiristor
http://105years.photos.us.com/p34174628.html - Това е Република #240 в Красна поляна
http://105years.photos.us.com/p34302795.html - Това е Комсоломец #719
Като гледам от тая купчина старо желязо трудно ще излезе работещ трамвай
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Като гледам състоянието на вагоните от снимките май въпросните вагони не са много-много за показване пред широката аудитория.
Случайно да забелязвате и още нещо необичайно-начина по-който се е пукнало предното стъкло,което ме навежда на мисълта,че това не е специално триплексно или секуритно стъкло а най-обикновено стъкло,което си е убийствено,ако недай си боже се счупи по една или друга причина.
Така е но както каза Дифиан, това са пионерите в българското трамвайостроене и безспорно трябва да отдадем почит на техническите похвати и решения от тогавашния ЗТ "6 септември"  Лошото е, че в горе-долу същия вид е и 174, който е оставен да гние под влияние на метерологичните условия и годините.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Язък, както се казва. Можеха да запазят 7-8 трамвая. Не много, но за сметка на това добре поддържани. Така могат да изкарат някой друг лев. Имаше една идея за трамваен музей.
174 вече не го виждам отпред на Красна поляна. Някой знае ли къде е отишъл?
4025 също виждам, че е в сравнително добър вид в сравнение с останалите от същата серия, така че предполагам че могат да го позакърпят.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11652
    • View Profile
Quote from: Dimitar Dragnev
4025 също виждам, че е в сравнително добър вид в сравнение с останалите от същата серия, така че предполагам че могат да го позакърпят.
Амиии.... Външният вид в доста случаи лъже    Така може би има място само в някой бъдещ музей, като доказателство за провалилото се производство на широкорелсови БГ трамваи
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dimitar Dragnev
4025 също виждам, че е в сравнително добър вид в сравнение с останалите от същата серия, така че предполагам че могат да го позакърпят.
От Т6М-1000 може да запазят само болтовете.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
В трамкар са закарани 3-4 трамвая от складираните в Кр. поляна с цел възстановяване. По един от тях, който е собственост на Трамкар работите са много напреднали но се чака по-нататъшно реставриране.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Quote from: CKD
В трамкар са закарани 3-4 трамвая от складираните в Кр. поляна с цел възстановяване. По един от тях, който е собственост на Трамкар работите са много напреднали но се чака по-нататъшно реставриране.

ЧКД кои бройки?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Днес 85 се качваше към трамкар, като в "торбата" носеше две колооси
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
ЧКД кои бройки?
Всичките произведени 99год.--->2041-2057.С предимство е 2055, защото не му работи ел.табелка.....

Виж си първия пост и името на темата.За какви ЧКД говориш?Тъкмо любимите ти ретро трамвай са подхванали  

 Иначе браво за новината! ! !

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
NiGhtPiSH се обпъща към ЧКД, а не пита за трамваите ЧКД   иначе и 2055 вече си има ел табло
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: maniak
NiGhtPiSH се обпъща към ЧКД, а не пита за трамваите ЧКД   иначе и 2055 вече си има ел табло
     
Така, така...Не съм си доспал, извинете ме!За това табло колко време разправяте.Сигурно там където ги произвеждат имат една бройка и ако Електротранспорт я вземе и 2055 ще си има табелка.Но това факт ли е?

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Може да съберем пари и да купим някой стар трамвай?!