Author Topic: Идеи за оптимизация на транспортната схема  (Read 7802 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15565
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
София е единствения български град (без Скопие :P), в който има реален смисъл да се построи метрополитен...
В случая грешката е вярна... :D За трамвай не си ли чувал, че директно на метро скачаш? Скопие също не е за метро... А относно историческите пластове, строи се на 50+ метра дълбочина и нямате грижи! :)

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 365
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Хайде дано транспортът в Стара Загора да е по-безпроблемен и по-безавариен! :)



Quote
Пътното съоръжение до магазин "Билла" в Стара Загора облекчава трафика

29.07.2016




Дългooчaĸвaнoтo пътнo cъopъжeниe дo мaгaзин "Бeллa" в зaпaднaтa чacт нa Cтapa Зaгopa e гoтoвo в cpoĸ и движeниeтo e пycнaтo. Taĸa cтapитe cвeтoфapи, ĸoитo нe ycпявaxa дa peгyлиpaxa движeниeтo, ocтaнaxa в иcтopиятa и тpaфиĸът вeчe e oблeĸчeн.

B paмĸитe нa пpoeĸтa бeшe peĸoнcтpyиpaнo дepeтo и ca пocтaвeни cтpoитeлни eлeмeнти зa oтвeждaнe нa вoдитe. Πocтpoeни ca пoдпopни cтeни и зaщитeн мacлeн ĸaбeл, ĸoйтo ocигypявa eлeĸтpичecтвo нa няĸoлĸo ĸвapтaлa. Haпpaвeнa e и вeлoaлeя.

Πpeдcтoи дa бъдe нaпpaвeнa пoливнa cиcтeмa и пътнoтo cъopъжeниe, ĸoeтo e c фopмa нa eлипca, щe бъдe ecтeтичecĸи oфopмeнo и oзeлeнeнo.

Изпълнитeл нa пpoeĸтa e "Щpaбaг" EAД, ĸoятo cпeчeли oбщecтвeнaтa пopъчĸa ĸaтo пpeдлoжи нaй-ниcĸaтa oфepтa в paзмep нa 2,81 млн. лeвa c ДДC.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=1g_r9IAXPUg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=1g_r9IAXPUg</a>

http://www.infoz.bg/region/stara-zagora/2112-patnoto-saorazhenie-do-magazin-billa-v-stara-zagora-oblekchava-trafika

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 365
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
За трамвай не си ли чувал, че директно на метро скачаш?

 Общината се е отказала от трамвай засега, т.е. за този програмен период, но е платила над 400 хиляди лева за идеен проект, изготвен от британска фирма. Става въпрос за 6-километрова линия нископодов трамвай.

Повече информация тук (източникът, на който попаднах на първи "Google search hit" е вестник Дума, ха-ха):

Quote
ОБЩИНАТА НЕ ИСКА ТРАМВАИ В СТАРА ЗАГОРА

Христо Христов

29 Юни 2011


6-километрова трамвайна линия са предложили британски консултанти на община Стара Загора в идеен проект за интегрирания градски транспорт, финансиран от ЕК с 13,5 млн евро. Само пет града в страната, сред които и Стара Загора, са включени в тази целева помощ, консултантът се избира не от общините, а от Министерството на транспорта.

В заданието си към чужденците администрацията поставила две основни изисквания - разширяване на съществуващите тролейбусни линии с още две и обновяване на тролейбусния парк. С изненада обаче открили, че консултантът ги отхвърля с мотива, че са твърде скъпи, а на тяхно място предлага изграждане на 6 км трамвайна линия с три коли за 45 млн. евро и закупуване на нови автобуси.

След последвало категорично несъгласие била направена корекция. Според нея старозагорци ще живеят по-леко, ако си купят 8 нови тролея за 2,8 млн. евро, построят 10 км велоалеи за 3 млн. евро и набучат по тротоарите колчета против паркиране за 40 000 евро. За капак трябвало да си инсталират електронна информационна система с табла по спирките за 8 млн. евро.

Идеята не решава на практика нищо, твърди ресорният зам.-кмет Белчо Белчев. Според него сумата за услугата е огромна и неоправдана, още повече, че консултантът нямал никакъв опит в областта на тролейбусните превози. Въпреки че нито една от идеите на англичаните не среща одобрение, те все пак ще приберат хонорар от 405 хил. лева за консултацията.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Транспортната схема може да се оптимизира, като се направят някои частични промени по нея. Тролейбусните линии - 1, 2, 25, 26, 36 да се запазят и увеличат с една. Новата тролейбусна линия 25 ще свързва ЖП гарата с цялата ЦГЧ и ще бъде довеждаща и трансферна с всички останали линии на МГОТ (след въвеждане на електронното таксуване с възможност за смяна на ПС). В пиковите часове 2 и 26 да минават през ДАИ. Градските автобусни линии - 3, 8, 12, 13, 14, 20, 51 да се запазят. На 3 и 8 да отпадне обслужването на двaта микрорайона в кв. Железник (за да не се конкурира маршрута на 13), но отново да тръгват от обръщалото в кварталът и от бул. Славянски директно да се прави ляв завой към бул. Руски (без да се обикаля и минава през ЖП гарата). 204 да бъде закрита с неефективен маршрут. В пиковите часове 12 и 51 да минават през Петрол, а 3 и 8 през Средна гора. Крайградските автобусни линии - 9 (през с. Ново село и с. Сулица), 15, 17 (и до с. Люляк), 21, 22, 23, 24, 32 (до кв. Дъбрава), 33, 62, 64, 65, 92 (през с. Пряпорец и с. Борилово), 94, 96 (през с. Остра могила) да бъдат по направлението: Автогара "Ст. Загора" – бул. Руски – бул. Хр. Ботев запад (9, 21, 22, 24, 32, 92, 94, 96) / бул. Хр. Ботев изток (15, 17, 23, 33, 62, 64, 65) – крайна дестинация. Трафика ще бъде равномерно разпределен между ул. Ген Гурко и бул. Хр. Ботев, ГТ няма да се дублира и по протежението на бул. Хр. Ботев ще се обособят нови централни спирки. 9-ките да преустановят минаването си през Малкия Железник. След бул. Хр. Ботев 32 да завива по ул. Св. От. Паисий, а 22 по ул. Димчо Стаев и да продължава по бул. Анаст. Тошева и Калояновско шосе. В пиковите часове 62, 64 и 65 да минават през ДК. Да бъдат въведени две нови маршрутни линии по направлението: Автогара – ТД на НАП. №1 Автогара – бул. Славянски – бул. Св. Патр. Евтимий – ул. Хр. Ботев – РЗИ – ул. Ангел Кънчев – бул. Цар Симеон Велики – бул. Св. Патр. Евтимий – ул. Хан Аспарух – ул. Кенали – ТД на НАП. №2 Автогара – бул. Славянски – бул. Руски – ЖП гара – ул. Гер. Папазчев – ул. Х. Дим. Асенов – бул. Славянски – ул. Димчо Стаев – ул. Д-р Тодор Стоянович – ОРБ – бул. Ген. Столетов – ул. Св. От. Паисий – ул. Авг. Траяна – ул. Хан Аспарух – ул. Кенали – ТД на НАП.  :)
« Last Edit: 26.04.2017, 17:34:50 by klutsohor »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Ето го и пълния списък на градския транспорт:

ТРОЛЕЙБУСНИ ЛИНИИ:
Линия № 1
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– СБА
Интервал на движение: 15 минути.
Линия № 2
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 10 – 15 минути. По два курса в сутришния и вечерен пик през ДАИ.
Линия № 25
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– МК “Берое”
Интервал на движение: 15 минути.
Линия № 26
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 20 – 30 минути. По два курса в сутришния и вечерен пик през ДАИ.
Линия № 36
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 15 минути.

АВТОБУСНИ ЛИНИИ:
Линия № 3
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Кап.Петко войвода”– кв.“Казански”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 20 минути. В определени моменти линията се удължава до Дома на инвалида. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.
Линия № 8
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Кап.Петко войвода”– кв.“Казански”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Хан Тервел”– кв.“Самара 3”
Интервал на движение: 20 минути. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.
Линия № 12
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– бул.“Анастасия Тошева”– Фуражен завод– ул.“Промишлена”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интеравал на движение: С линията се извършват по четири курса в сутришния и вечерен пик. Заедно с линия № 51 осигурява обслужването на пътниците в района на “Петрол”.
Линия № 13
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Генерал Иван Пашинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на движение: 10 – 15 минути.
Линия № 14
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на двжение: 15 минути.
Линия № 20
Маршрут: кв.“Самара 3”– ул.“Хан Тервел”– ул.“Христина Морфова”– бул.“Крайречен”– ул.“Генерал Столетов”– ОРБ– ул.“Д-р Тодор Стоянович”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Чирпанско шосе”– Тракийски университет
Интервал на движение: 15 минути.
Линия № 51
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Индустриална”– Търговска база “Интертед”– ДАИ
Интервал на движение: 15 минути. В пиковите часове осигурява обслужването на пътниците и в района на “Петрол”.
Забележка: Някои курсове по линии № 3, 8 и 13 се изпълняват от Тракийски университет, по линия № 20 до кв.“Железник” и по линия № 51 до сп.“Алана”.

МАРШРУТНИ ЛИНИИ:
Линия № 1
Маршрут: Автогара– бул.“Славянски”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Христо Ботев”– РЗИ– ул.“Ангел Кънчев”– бул.“Цар Симеон Велики”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ул.“Кенали”– ТД на НАП
Интервал на движение: 30 – 15 минути.
Линия № 2
Маршрут: Автогара– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– бул.“Славянски”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Д-р Тодор Стоянович”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Августа Траяна”– ул.“Хан Аспарух”– ул.“Кенали”– ТД на НАП
Интервал на движение: 30 – 15 минути.

КРАЙГР. АВТОБУСНИ ЛИНИИ:
Линия № 9
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани
/през с.Ново село и с.Сулица/
Линия № 15
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Ниго– с.Могила– с.Малко Кадиево– Пуйкоферма
Линия № 17
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Гробищен парк– с.Хрищени– с.Колена– с.Люляк
Линия № 21
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Студентски общежития– с.Малка Верея– с.Лясково
Линия № 22
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Лукойл– с.Еленино– с.Християново– с.Калояновец
Линия № 23
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Летище– с.Маджерито– с.Загоре– с.Коларово– с.Боздуганово
Линия № 24
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– с.Богомилово– с.Кирилово– с.Елхово
Линия № 32
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– кв.Дъбрава
Линия № 33
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Баритна мина– Телевизионна кула
Линия № 62
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Калитиново– с.Преславен
Линия № 64
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Дълбоки– с.Оряховица– с.Братя Кунчеви– с.Руманя
Линия № 65
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Горно Ботево– с.Плоска могила
Линия № 92
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– с.Пряпорец– с.Борилово– с.Ново село
Линия № 94
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани– с. Сулица– с.Лозен– с.Сладък кладенец– с.Пъстрово
Линия № 96
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани– с.Остра могила– с.Казанка
« Last Edit: 30.05.2017, 23:20:47 by klutsohor »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Ето го и моя грандиозен проект свързан с тролейбусния транспорт и не само в моя роден град и пътя на общината, по който трябваше да се върви, но никога няма да види бял свят:

Развитие на тролейбусния транспорт в гр. Стара Загора

След като Община Плевен залага изцяло на екологичния си транспорт и успява да постигне своето мащабно разширение на тролейбусната си мрежа още през първия програмен период, а и да го продължи в бъдеще, напълно възможно е Община Стара Загора да догони пропуснатото и да го направи през новия програмен план, следвайки примера и. За целта е необходимо да бъдат съгласувани някои допълнителни дейности, нужни за изпълнението на подобен проект, също с участие на европейско финансиране. А именно: изграждане на второто обслужващо платно на бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до новото кръстовище с кръгово движение при бул. "Цар Симеон Велики" и новата част на булеварда върху дерето оттам до бул. "Славянски", разширение на бул. "Славянски" от бул. "Анастасия Тошева" до ул. "Хаджи Дим. Асенов", трансформиране на Чирпанско шосе в булевард от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, както и доизграждане на ул. "Загорка" в кв. "Железник" с предвиждане на обръщало. За разширението на тролейбусната мрежа и останалата част, Общината може да кандидатства по новата ОП "Региони в растеж", където за града са предвидени нови 63 млн. лв. за надграждане на транспортния проект или чрез ИПГВР, а за закупуване на още нови тролейбуси по ОП "Околна среда". В перспективен и далечен план тролейбусната мрежа има потенциал да достигне селата Богомилово и Хрищени. Ако нещата стигнат само до тук и контактната тролейбусна мрежа не придобие завършен вид, в транспортната схема ще продължат да се застъпват автобуси и тролейбуси по едно и също направление, като в същото време ще липсват важни за града връзки, 5-те токоизправителни станции няма да бъдат достатъчно натоварени при постоянни разходи за поддръжка и това съответно ще се отрази негативно върху ефективността от дейността на тролейбусното дружество, съществувайки потенциална опасност от неговото ликвидиране до 10 години по примера на други български градове!

Поради това се предвиждат шест основни тролейбусни маршрута, както следва: № 1 (кв. "Железник" - кв. "Зора") на 10 мин., № 6 (кв. "Три чучура север" - кв. "Зора") на 12 мин., № 2 (кв. "Железник" - Мототехника) на 10 мин., № 3 (кв. "Железник" - пив. завод "Загорка") на 12 мин., № 5 (кв. "Три чучура север" - стадион "Берое") на 15 мин. и № 4 (Тракийски университет - кв. "Самара 3") на 20 минути. Единствено автобусна линия № 17 остава в очертанията на града, но с частично променен маршрут от кв. "Лозенец" до Източна пром. зона на 20 минути. И с това се задоволяват потребностите на целият град!
Допълнителни са тролейбусни линии с маршрут: кв. "Железник" - ОРБ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ОРБ - Мототехника, Тракийски университет - ЖП гара - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - Мототехника, кв. "Три чучура север" - ДАИ - стадион "Берое" и евентуално други, автобусни линии с маршрут: завод "Средна гора" - Фуражен завод - РЗИ - кв. "Самара 3" - пив. завод "Загорка" и Петрол - Фуражен завод - хотел "Мериан Палас" - EVN - кв. "Лозенец", както и две маршрутни линии с кръгов маршрут: ТД на НАП - кв. "Самара 3" - МК "Берое" - СОУ "Хр. Смирненски" - ТД на НАП, където пътниците ще могат да се прехвърлят на предходното превозно средство, за да се осъществи непрекъснат кръгов маршрут и друг с обратен на този маршрут.
Всички останали автобусни линии: № 21, № 22, № 23, № 24, № 25, № 31, № 32, № 33, № 34, № 60, № 62, № 64, № 65, № 90, № 92, № 94, № 96 са от общинските села до Автогарата и автобусите ще спират на всички съществуващи спирки по маршрута си, като ще минават по бул. "Христо Ботев", вместо по ул. "Ген. Гурко".

Резултатът - довършени бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до бул. "Славянски" и бул. "България" от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, облекчен трафик, евтин и екологично чист транспорт, ефективна транспортна схема без дублиране на превозните средства, но с пълно покритие на всички райони в града и с максимално натоварване и рентабилност на тролейбусният транспорт!

Разработката е съставена съгласно Доклад - Анализ на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България, от юни 2012 г.
« Last Edit: 06.09.2017, 13:57:59 by klutsohor »