Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 118819 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Все пак по-добре изглежда вариантът с обръщателно колело около църквата - по-удобни връзки с пешеходния център и МС Сердика и се избягва претоварване на участъка между Възраждане и Македония с ТМ5 и евентуално предложения ТМ17 освен наличните редовни ТМ7, 8 и 10.  :rolleyes: Стесняване на паркинга на хотела с 1-2 метра за дъга на обръщателно колело не би трябвало да е сериозен проблем. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12951
    • View Profile
    • Email
Стесняване на паркинга на хотела с 1-2 метра за дъга на обръщателно колело не би трябвало да е сериозен проблем. :rolleyes:
Паркинг на хотела там няма да има, независимо от това, дали има или не трамвайно колело.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
В такъв случай няма проблем да се направи обръщателно колело. Сериозен недостатък на еднопосочното трасе по Стамболийски е неизбежното претоварване на участъка от Ботев между Възраждане и Македония - към редовните ТМ7, 8 и 10 ще се добави редовния ТМ5 и евентуален бъдещ ТМ17 и има риск от трамвайни задръствания. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12951
    • View Profile
    • Email
В такъв случай няма проблем да се направи обръщателно колело.
Археологии някакви...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • Email
И от тази страна ли искат да ги експонират в дупка като пред ЦУМ? Не става ли малко прекалено с тези археологии вече?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12951
    • View Profile
    • Email
И от тази страна ли искат да ги експонират в дупка като пред ЦУМ?
То не е дупка. Направо е чернобилски саркофаг!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
А какво ще кажете за ТМ5 от Македония по Алабин, наляво по Витошка, покрай храм Св. Неделя надясно по Съборна, след това по Княз Александър I пред Театъра и Галерията и след това надясно отново по Алабин, като се вписва в сегашната линия на кръстовището на Алабин с Графа.

Предимствата са:
- не се натоварва допълнително Христо Ботев и Възраждане
- Премахва се колелото на Съдебната палата
- Създава се достъп до театъра и градската галерия
- Премахват се паркинги от идеалния център на града

Недостатъци
- Няколко тесни завоя
- Строителство на ново трасе в идеалния център

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • Email
А какво ще кажете за ТМ5 от Македония по Алабин, наляво по Витошка, покрай храм Св. Неделя надясно по Съборна, след това по Княз Александър I пред Театъра и Галерията и след това надясно отново по Алабин, като се вписва в сегашната линия на кръстовището на Алабин с Графа.

Към такива обиколки се прибягва само в краен случай когато възможностите за нормално колело са изчерпани. При наличието на толкова много място на пл. Св. Неделя защо искаш толкова голям и излишен пробег?

Offline vaz2106

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 198
    • View Profile
    • Email
Не се хабете напразно ,общинарите вече са го измислили, даже вече са го решили, тъй като от няколко години се говори за премахване на кръга на Съдебна, а именно-5-през халите до надлез Надежда, 8 - до Лозенец . :)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4816
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Подобни празни приказки не са за този форум. Такова решение няма и е само в сферата на фантазиите.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
Силно ме съмнява някой в общината въобще да му мине през главата колело около Св. Неделя ! Няма и да позволят по никакъв начин да се случи !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17344
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
На настоящия етап имам предложение за оптимизация на трамвайните линии. Мисля си, че наличието на по-малко линии на по-малък интервал ще е по-полезно.

Закриване на линии: 1, 4, 8 и 18.

Трамвай 5 с маршрут: Княжево - Орландовци и разстановка 27-20-26-6 при курс от 100/102 мин.

Трамвай 10 с маршрут: Хладилника - Западен парк - Люлин двупосочно с разстановка 26-20-26-6 и курс 144 мин.
С оглед факта, че линията остава единствена по Стамболисйки след К. Величков предлагам да се съкрати разписанието с 1 мин между К. Величков и 10 ДКЦ, а също така да се съкрати и още една минута от разстоянието през тунела. Така стигането до Люлин ще отнема 5 мин повече отколкото е сега

Трамвай 12 със същия маршрут и с разстановка: 14-12-14-4 при курс 96 мин.

Трамвай 6 със същия маршрут, но обиколка през Автогарата с разстановка 13-9-13-5 и курс 122 мин.

Сумарно броят на колите се запазва. единствената връзка, която се губи е на Орландовци с Граф Игнатиев. Но смятам, че при наличието на редовни линии 5 и 12 прекачаването ще е с максимум 6/7 мин чакане, а ако се оптимизара разписанието на тм 12, то интервалът може да падне още.

Линиите да се обслужват от двете депа с подходящ избор на мотриси.

мур

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1243
    • View Profile
Трамвай 10 с маршрут: Хладилника - Западен парк - Люлин двупосочно с разстановка 26-20-26-6 и курс 144 мин.
Ремонта на стрелките до Лидъл показа, че такава линия предизвиква масово объркване на пътуващите. Нито от табелите, нито от таблата става ясно кой трамвай за къде пътува.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12951
    • View Profile
    • Email
Трамвай 10 с маршрут: Хладилника - Западен парк - Люлин двупосочно с разстановка 26-20-26-6 и курс 144 мин.
С оглед факта, че линията остава единствена по Стамболисйки след К. Величков предлагам да се съкрати разписанието с 1 мин между К. Величков и 10 ДКЦ, а също така да се съкрати и още една минута от разстоянието през тунела. Така стигането до Люлин ще отнема 5 мин повече отколкото е сега
Ти винаги си твърдял, че ТМ8 се използва от люлинци за превоз до центъра, а не само за довозване до метрото. Защо тогава искаш да ги накажеш с ненужна разходка до Западен парк и обратно?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • Email
И не на последно място - курс 144 минути ще е твърде дълъг и изморителен за водачите.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На настоящия етап имам предложение за оптимизация на трамвайните линии. Мисля си, че наличието на по-малко линии на по-малък интервал ще е по-полезно.
...

За мен това не е добра идея поради няколко причини:

1. Свръхдългата 10 неминуемо ще има големи отклонения от разписанието.
2. Както се доказа в Люлин има нужда от дълги трамваи, за разлика от Лозенец.
3. Обиколката през Западен пак ще създава повече неудобства отколкото позитиви.
4. Съкращаването на разписанието с 1 мин между К. Величков и 10 ДКЦ, а също така да се съкрати и още една минута от разстоянието през тунела не е функция на предлаганата промяна, тоест може да стане и без нея.
5. Стамболийски губи една линия - намалява транспортното обслужване.
6. За разлика от Борис III, в Орландовци линия на 4 мин в пик с 30 м трамваи е прекалено голяма екстра.
7. В Княжево също няма нужда от трамвай на 4 минути.
8. Подсилването на 12 е в разрез с политиката на СО да закара крайградските автобуси до жълтите павета за сметка на трамваите.
9. Тм 1 и сега може да се закрие и пробегът да отиде към 6.

За тм 5, поне за мен е по-удачно да е с 10 коли (5 ПЕСА + 5 Инекона) на 8 минути, тм 4 с 13 коли (8 Инекона + 5 Краставици) на 8 минути и да са синхронизирани в общият им участък на 4 минути.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
При 4 и 18 от Съдебна Палата до Орландовци с интервал под 10 минути всеки неизбежно ще има полупразни трамваи, както и при линия в участъка с дълги трамваи и интервал около 5 минути. :rolleyes: Ако се закрие 18, то е необходимо подсилване на 12 или пускане на състави или дълги вагони по 10 за да се обслужва адекватно участъка по Граф Игнатиев и Христо Смирненски до Журналист - ТМ10 със сегашните T6A2(SF) ще се претовари делник особено в пик. :rolleyes:
« Last Edit: 10.11.2017, 15:17:07 by V.Peichev »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17344
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Ти винаги си твърдял, че ТМ8 се използва от люлинци за превоз до центъра, а не само за довозване до метрото. Защо тогава искаш да ги накажеш с ненужна разходка до Западен парк и обратно?

Тази разходка ще увеличи пътуването с 3 мин.

Иначе това са мои предложения. Съгласен съм с всички изложени аргументи.

За тм 5 - на настоящия етап ватманите нямат място за почивка. В Княжево има само химическа тоалетна и там почивките са по 2 мин на все курс, с изключение на няколко, когато са от порядъка на 5-10 мин., но това е съпроводено от преместване на трамвая през 3/4 мин.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
ТМ10 взема участъка от Вардар до последната спирка в Западен парк за 3 минути в едната посока, трябва и време за обръщане. Дори да се затегне разписанието обиколка до Западен Парк трудно би отнела по-малко от 5-6 минути в посока. :rolleyes:

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Ето и от мен малко непрофесионални предложения, като съм напълно съгласен с Емо, че по-добре да има по-малко и по-редовни линии, отколкото такива на 20 минути.

Линия 1 - закрива се.
Линия 3 - остава както е в момента, може да мине на единични чешки и да се сгъсти.
Линия 4 - подсилва се до 13 коли със същия маршрут Орландовци-Бъкстон. След като дойдат новите Шкоди за 5, може да мине изцяло на Инекони.
Линия 5 - Княжево-Журналист с новите Шкоди. С удължаване до Журналист се подобрява обслужването на почти целия Център, прави връзка с МД2 на Попа и по-добра с МД1 на Стадион Васил Левски. Единствения въпрос е дали обръщалото на Журналист може да поеме два редовни и дълги трамвая. Ако не, трябва да се мисли за друго обръщало някъде около Стадиона.
Линия 6 - Лозенец-Обеля. Тук май ще останат БГ трамваите докато се доставят още нови или "нови-стари".
Линия 7 - остава Борово-Хан Кубрат. Би било полезно в пикови часове разписанието да се сгъсти.
Линия 8 - Иван Вазов-Люлин с "краставиците". Така линията ще прави връзка с МД2, а Иван Вазов ще има довозване до Центъра.
Линия 10 - Хладилника-Западен парк с двойносъчленени чешки
Линия 11 - остава както сега, има нужда от нови трамваи.
Линия 12 - Илиянци-Журналист с "краставиците"
Линия 18 - закрива се