Author Topic: Частна метростанция?  (Read 1795 times)

Online ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1873
    • View Profile
Частна метростанция?
« on: 11.05.2017, 09:44:39 »
Новината я намерих тук и изглежда доста официална като за първо появяване по медиите.
https://goo.gl/b2S4Wq

Quote
ИЗНЕНАДА! Американец иска да направи ... първа частна спирка на софийското метро

Американски инвеститор е готов да финансира изграждането на метростанция между съществуващите Обеля и Сливница. Там е мястото, където инвестиционната програма на Общината предвижда да има и гара на железопътния транспорт. Така гарата и новата метростанция ще осигурят директна връзка на влаковете за и от Белград с метрото, съобщи БНТ.

Новата метростанция ще се намира на бул. "Панчо Владигеров". Юристите на Общината вече търсят правна форма, по която в изграждането на спирката да участва и частен инвеститор.

Йорданка Фандъкова, кмет на София коментира идията така:  "С изграждането на метрото се променят положително цели райони, квартали. Това повишава цените на имотите. Инвеститорите го оценяват и затова са готови да се включат и финансово по съответния ред, както законът го изисква, така че да подпомогнат по-бързото развитие на метрото. Аз мисля, че това е изключително добре, положително. Разбира се частна спирка не може да има, спирката ще си е като всички - обществена."

Разстоянието между двете сегашни метростанции "Обеля" и "Сливница" е достатъчно голямо, за да може да има и междинна станция, коментира шефът на метрополитена Стоян Братоев. Освен за обслужването на близките блокове от "Обеля 1", тази станция е предвидена и за връзка с влаковете посока Белгард.

Новата спирка на подземаната железница ще бъде тук, където се засича жп линията София-Белград с трасето на метрото. А зад мен виждате имота на частния инвеститор, който се намира в непосредствена близост до парк "Бакърени гробища". Затова той е решил да инвестира средства за изграждането на новата метростанция.

Всичко това трябва да е факт през 2020 година. А само след два месеца се очаква да започне изграждането на метрото до "Овча купел" и Горна баня. Ако всичко върви по план до средата на 2019-а година ще има нови 12 километра метро с 12 метростанции.

Моля за коментар.

« Last Edit: 11.05.2017, 10:05:57 by ooleg »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1734
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #1 on: 11.05.2017, 09:51:53 »
Доколкото ми е известно, тази станция и в момента е предвидена, има съществуващо уширение в тунела за нея. Целта ѝ е била именно връзка с гара Обеля. В този ред на мисли, не виждам проблем частен инвеститор да вложи пари за изграждането ѝ.
A на ПИК не бих разчитал за достоверни новини..
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Online ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1873
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #2 on: 11.05.2017, 10:08:48 »
A на ПИК не бих разчитал за достоверни новини..
И аз не обичам ПИК и не им вярвам. Просто става за четене на глупости докато пътуваш в метрото. Поради тази цел малко шлифовах темата, че я бях пуснал от телефона. Освен това с цел да не им гледаме рекламите и въртим трафик сложих текста от статията за да не се посещава излишно сайта и да предпазя позъците на хората от зловредни влияния  :)
Иначе се цитира навсякъде Фандъкова , така че го смятам за доста достоверно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #3 on: 09.10.2017, 11:12:27 »
Строят първа метростанция с частни пари, правят жп гара до нея

Quote
София е на път да построи първата метростанция с публично-частно партньорство. В четвъртък Столичният общински съвет трябва да одобри подписването на договор между общината и американския фонд „Арселанд Ес-перия“ ЕАД за строителството на новата станция, която ще е на бул. „П. Владигеров“. Както „24 часа“ съобщи още през май, новата станция в квартал „Обеля“ ще е между станциите „Обеля“ и „Сливница“. Очакванията са тя да обслужва между 7000 и 10 000 пътници дневно.

Американците притежавали терен наблизо, върху който ще строят жилищен комплекс. Затова били готови да дадат част от парите. Станцията отдавна е в плановете на общината, но не е реализирана поради липса на средства. Всъщност част от конструкцията й е изградена през 2003 г. и строителството няма да наложи спиране на влаковете в участъка „Обеля“ – „Сливница“.Новата станция е част от мащабен проект за изграждане на транспортен възел между влаковете и метрото в западната част на София. Освен станцията той включва връзка на втората линия с метродепото в „Обеля“ и строителство на жп гара. Работи се и за нова автогара в района, но тя не е част от проекта, обясни общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, който е вносител на доклада.Според договора американците ще осигурят 51% от нужните 24 млн. лв. за станцията и връзката с депото. Останалите ще даде общината. През първите 2 г. фондът трябва да плати подготовката на работен проект, грубия строеж и подходите към станцията. Те трябва да се изпълнят до 2019 г. После общината ще продължи с инженерната инфраструктура и тунела към депото, които трябва да приключат през 2020 г. Всичко, което ще се построи, ще бъде публична общинска собственост, обясни Зарков.Изграждането на директна връзка на втория лъч с депото ще позволиинтервалите по нея да се намалят на 4 – 4,5 минутиБъдещата жп гара ще свърже метрото с влаковете в направлението Драгоман, Сливница, Божурище, Банкя, Волуяк и Костинброд и дори международните за Белград. Идеята е тя да стане последна спирка за тях вместо Централна жп гара. Очаква се Министерството на транспорта да започне строителството паралелно с това на новата станция, каза Зарков.Така това ще е третата метростанция, която прави връзка с жп транспорта – първата е на „Искърско шосе“ с влака София -Пловдив, втората ще е на последната станция на третата линия в „Горна баня“ с жп линията Со-фия-Перник, която вече се строи.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #4 on: 09.10.2017, 16:35:56 »
Предложението звучи разумно, а станцията е необходима най-вече заради връзката с депото на втори диаметър.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #5 on: 09.10.2017, 16:41:13 »
Би било добре станцията да е крос-платформена - с 4 коловоза и 2 перона, така че да могат да се разделят МД1 и МД2 и да могат пътниците да се прекачват между влаковете в двете посоки.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #6 on: 09.10.2017, 17:36:41 »
Би било добре станцията да е крос-платформена - с 4 коловоза и 2 перона, така че да могат да се разделят МД1 и МД2 и да могат пътниците да се прекачват между влаковете в двете посоки.
Това би било най-разумното решение, но дори предложението на Спаси София/Спаси Метрото не включва подобна реализация, а стандартната двуколовозна с островен перон. Тяхното предложение пак позволява разкъсването на двете линии, но според мен не е достатъчно. Предвид, че така или иначе предлагат преправяне на съществуващата заготовка (ако мога така да го нарека), по-добре да се направят повече коловози. Ако се замислим - в бъдеще е възможно влаковете да тръгнат през минималните 90 секунди и тогава отново ще има проблем, защото ще трябва да се изчакват.

И леко странично от темата, понеже виждам в тяхната статия М4 :help: мисля, че ако не сега, то най-късно след реализирането на тази станция трябва да се премахнат тези щуротии М1, М2, М15 и да си станат просто 1 и 2 като се сменя дестинацията от двете страни на влака.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #7 on: 09.10.2017, 20:17:02 »
М1,2 и т.н. както са на тяхната схема са най-лесният начин да се представят линиите. Така се решава най-лесно проблемът с многото направления и дестинации. Много по-лесно е да кажеш "хвани си 4-та линия, после 1-ва", отколкото "хвани си 1-ва линия в посока Летището, после смени с 1-ва линия в посока Бизнес Парк". Така е и на много места в света - най-добър пример е Мюнхен може би. Твърдо съм "за" всяка дестинация да е с отделен номер.

Между другото - те хубаво говорят за оправяне на интервалите по М2, само че не виждам влакове откъде ще вземат, освен ако не купят още.
« Last Edit: 09.10.2017, 20:24:16 by wiNt »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #8 on: 09.10.2017, 21:01:39 »
Ок, съгласих се за това всяка линия да е с номер, но ако се направи като хората и да се възприеме или понятието маршрут, или линия. Не и двете както е сега, защото кашата е пълна от табелите, през схемите, часовниците и гласовите съобщения.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #9 on: 09.10.2017, 21:52:11 »
Доколкото знам от едно интервю на братоев тази въпросна метростанция е готова само дето пероните били зазидани

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6803
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #10 on: 09.10.2017, 22:11:54 »
Пероните как се зазидват?

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #11 on: 09.10.2017, 23:52:17 »
И аз незнам

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2637
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #12 on: 10.10.2017, 13:15:05 »
Нищо не е "зазидано",станцията е изградена в груб строеж и консервирана.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8950
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #13 on: 12.10.2017, 10:11:27 »
Дългата отсечка от тунела, където между коловозите има само колони ли, това ли е?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #14 on: 12.10.2017, 10:23:31 »
Дългата отсечка от тунела, където между коловозите има само колони ли, това ли е?
Да, а отстрани има перони, които са зазидани с тухли откъм коловозите. Важно е да се допълни, че са изградени само пероните, от тях до повърхността няма нищо изградено!

Ето тук Гергин доста подробно е обяснил какво има и какво се планира да се строи и да има. Включително, има снимки на реалния проект! ;)
« Last Edit: 12.10.2017, 10:25:33 by difian »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #15 on: 12.10.2017, 11:34:38 »
Както и по-горе коментирахме - считам, че 2 коловоза не са достатъчни, дори и с островен перон. Ако Сливница например, беше с поне 3 коловоза отдавна можеше М1 и М2 да бъдат разделени. Тук е важно и нещо друго (видях го в темата за удължаване на М1 в Люлин като коментар) - ако целта е постигане на равни интервали по двата диаметъра, то няма нужда от допълнителна инфраструктура, само от допълнителни влакове.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8950
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #16 on: 12.10.2017, 16:27:42 »
За да се случи това трябва пълно разделяне на маршрутите, а за целта е нужна съответната инфраструктура и може би станция под жп. линиите до „Обеля“ е идеалният шанс с използване на структура като от прикачения файл например.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6803
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #17 on: 12.10.2017, 16:40:32 »
Според мен двата диаметъра трябва да се разделят частично - тоест едновременно да има влакове по МД1 от Летището/БП до Модерно предградие, по МД2 от Витоша до Модерно предградие и ведно с това такива които обхождат и двата диаметър (Летище/БП - Витоша). Ако приемем че интервалът по МД1 е 4 минути, то всеки трети влак от МД1 да продължава към Витоша, а другите да се връщат към центъра по МД1. От друга страна между всеки два влака продължаващи от МД1 по МД2 от Модерно предградие да тръгва влак към Витоша. По този начин се запазва връзката между диаметрите и връзката на Люлин с Надежда и гарата. Също така интервалът по МД2 ще стане 6 минути, а ако този по мд1 е 3.5 мин - ще стане 5 мин. За да се реализира това е необходимо на възловата станция да има коловози за съставите по МД1, МД2 и за продължаващите по двата диаметъра.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #18 on: 12.10.2017, 17:14:22 »
Точно така. Това, което казвам по-горе (коментара от другата тема) е, че ако искаме и МД1, и МД2 да са на по 3 минути, то няма нужда от станция, защото просто всички влакове ще продължават през Надежда до Витоша. Факт е обаче, че натоварването по МД1 е по-голямо.
Плюсовете на това да има влакове във вида на сегашният М2 ще е, че пероните ще са по-облекчени. Т.е. повече от пътуващите през Люлин за Надежда ще са разпръснати по станциите и ще си чакат директният влак, а по-малко ще са тези, които ще слязат и ще чакат прекачване.
Иначе наличието на 4 коловоза е добър вариант и за изчакване на състави като резерв или подмяна на такива при нужда. Нещо, което сега не е възможно.
« Last Edit: 12.10.2017, 17:16:48 by dan »

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #19 on: 12.10.2017, 17:59:48 »
Какъв е смисълът да чакат там резерви, при положение, че станцията е до депото?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София