Author Topic: Частна метростанция?  (Read 1209 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #20 on: 12.10.2017, 23:41:14 »
Какъв е смисълът да чакат там резерви, при положение, че станцията е до депото?
Нямам предвид да са целодневно там. Просто като излязат от депото може да изчакват там без да пречат на движението. А и принципно в статията по-горе се твърди, че маневрите са доста трудни в момента и се налагало движение в "насрещното". По-важното е, че ще има възможност да се сменят влаковете без да се налага изчакване. И ще може да има по-гъвкаво разписание като няма да се скъсат напълно двата диаметъра.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #21 on: 13.10.2017, 12:13:48 »
Според публикуваните планове от Спаси София, вариант със сегашния маршрут няма да бъде възможен. Според мен това е правилно. Пътникопотока между Люлин и Надежда е пътникопоток за автобус или трамвай, но не и за метро. Фактът че ще има спирка, на която хората да се прекачват е достатъчно добра връзка, според мен.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #22 on: 13.10.2017, 13:33:29 »
Пътникопотока между Люлин и Надежда е пътникопоток за автобус или трамвай, но не и за метро.
Някак не мога да се съглася с това твърдение. Още повече, че има голям пътникопоток до Обеля, която ще остане откъсната от първи диаметър.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #23 on: 13.10.2017, 14:35:11 »
Пътникопотока между Люлин и Надежда е пътникопоток за автобус или трамвай, но не и за метро.
Някак не мога да се съглася с това твърдение. Още повече, че има голям пътникопоток до Обеля, която ще остане откъсната от първи диаметър.

Значи цялото планиране на метрото ни е сгрешено! Първи диаметър е трябвало да бъде между Обеля и Люлин.

Пътникопотоци от една спалня към друга не могат да бъдат по-големи отколкото от спалня към офис център. Единствения възможен вариант това да не е така е всички жени в Люлин да имат любовници от Надежда. Предвид свирепостта на люлинските батки, спирането на метрото между двата комплекса е наложително от здравословна гледна точка

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #24 on: 13.10.2017, 14:44:34 »
Факт е, че Надежда-Младост е по-бързо през Люлин, както и Люлин-Лозенец - през Надежда. Като сложим и немалкото пътуващи по оста Люлин-Обеля-Надежда, смятам, че сегашната "грешка" с панделката всъщност е доста удобна на немалко хора.

За мен е най-добре да остане междинния вариант:
пик:
7:00, 09, 18 и т.н. минути от Люлин към Надежда. Същите влакове тръгват от Обеля в 7:06, 15, 24 и т.н.
7:03, 06, 12, 15 и т.н. до Сливница.
От Обеля тръгват към Лозенец допълнително влакове в 7:11, 20, 29 и т.н., с което интервалът по МД2 в пик става 4-5 минути.
непик - почти същото
10:00, 10:13, 10:27 и.тн минути от Люлин към Надежда. Същите влакове тръгват от Обеля в 10:06, 19, 33 и т.н.
10:05, 09, 18, 22 и т.н. до Сливница.
От Обеля тръгват към Лозенец допълнително влакове в 10:13, 26, 40 и т.н., с което интервалът по МД2 в непик става 6-7 минути.

Аналогично за останалите часови пояси.
Недостатъци на това решение са 1. съставянето на такова разписание е кошмарно и 2. при закъснение става манджа с грозде.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11606
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #25 on: 13.10.2017, 15:09:11 »
Не виждам проблем човек да се прекачи, особено като е на един и същ перон. Затова най-удачният вариант за мен е крос-платформена станция с 2 перона и 4 коловоза. Пък и разписанието ще е по-лесно за съставяне и трасетата ще се обслужват по-лесно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3989
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #26 on: 13.10.2017, 16:49:53 »
Изначало прекалено дългите линии са лоша идея - много трудни са за управление и най-вече съставяне на разписанието. Просто при дълга линия има доста повече конфликтни места, където може да възникне закъснение, забавяне, инцидент и тн, като по този начин го отнасят клоновете, които са далеч от инцидента.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #27 on: 13.10.2017, 16:59:53 »
Панделката изобщо не е толкова дълга - има линии в други метросистеми, доста по-дълги от 32 станции.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #28 on: 13.10.2017, 17:11:09 »
Не говорим за връзката Люлин - Обеля, а за Обеля и другите метростанции по трасето на МД1. Обеля генерира пътникопоток и по двете линии. Разбира се, че няма проблем да става прекачване, особено ако са 4 коловоза и два перона. Но не пречи ако е възможно от време на време да има влак, който продължава от Люлин към Надежда.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12825
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #29 on: 16.10.2017, 09:58:53 »
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
Все ми се струва, че по-добро решение от разцепването на метромаршрута е да се използва S-ката на Ломско шосе и да се пусне сгъстяване между МС Бели Дунав и Витоша. Връзката на МС Сердика е достатъчно натоварена, та зорлем да се насочат там нови пътници.
Иначе връзката на метродепото с Линия 2 е наложителна. Сега не я ли правят през МС Сливница?
« Last Edit: 16.10.2017, 10:02:43 by blagun »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #30 on: 16.10.2017, 10:02:09 »
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
Все ми се струва, че по-добро решение от разцепването на метромаршрута е да се използва S-ката на Ломско шосе и да се пусне сгъстяване между МС Бели Дунав и Витоша.
Иначе връзката на метродепото с Линия 2 е наложителна. Сега не я ли правят през МС Сливница?
Да, на Сливница се прави и от там тръгват към Обеля. И обратно.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4763
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #31 on: 16.10.2017, 11:15:10 »
Факт е, че Надежда-Младост е по-бързо през Люлин, както и Люлин-Лозенец - през Надежда. Като сложим и немалкото пътуващи по оста Люлин-Обеля-Надежда, смятам, че сегашната "грешка" с панделката всъщност е доста удобна на немалко хора.

За мен е най-добре да остане междинния вариант:
пик:
7:00, 09, 18 и т.н. минути от Люлин към Надежда. Същите влакове тръгват от Обеля в 7:06, 15, 24 и т.н.
7:03, 06, 12, 15 и т.н. до Сливница.
От Обеля тръгват към Лозенец допълнително влакове в 7:11, 20, 29 и т.н., с което интервалът по МД2 в пик става 4-5 минути.
непик - почти същото
10:00, 10:13, 10:27 и.тн минути от Люлин към Надежда. Същите влакове тръгват от Обеля в 10:06, 19, 33 и т.н.
10:05, 09, 18, 22 и т.н. до Сливница.
От Обеля тръгват към Лозенец допълнително влакове в 10:13, 26, 40 и т.н., с което интервалът по МД2 в непик става 6-7 минути.

Аналогично за останалите часови пояси.
Недостатъци на това решение са 1. съставянето на такова разписание е кошмарно и 2. при закъснение става манджа с грозде.
Не е удачно според мен и поради това, че ще стане още по-объркващо за пъниците. Те и сега с 2-те линии се объркват, пък какво ли ще стане с 3. Ако например влаковете по различните линии бяха с цвета на линията, щеше да е по-разбираемо. Макар да няма никакъв смисъл в това, има много хора които и в момента се качват на единия влак и на станцията където се разделят, слизат и чакат техния.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #32 on: 16.10.2017, 11:35:24 »
Не е чак толкова объркващо, защото като цяло е грешно да смяташ, че щом единият влак е за еди къде си, то следващият непременно е за другото място. За това са електронните часовници (които ако всички станат на телевизори, ще могат да изписват по много маршрути, а не само два) и табелите по влаковете. Недостатък е, че няма странични табели.
Въпросът обаче е, че дори и да се изготви толкова разчупено разписание, то няма подходяща инфраструктура за реализацията. Само 2 коловоза не са достатъчни. Затова говорим, че ще е хубаво да има 4 на новата стара станция. Не е като да не е възможно да се преправи (станцията трябва да се разшири и сегашните перони ще останат островни). Хората по света правят много по-големи модификации, включително "местене" на станции. Само, че тук се гледа бързото и евтиното, а не удобното.
Между другото ако се замислим дори в момента двата диаметъра могат да се разкъсат на Сливница и ефектът ще е почти същия като при този, който се мисли за Модерно предградие. Само не съм сигурен дали откъм Люлин има стрелки за преминаване между коловозите :neznam:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #33 on: 16.10.2017, 12:08:20 »
е да се използва S-ката на Ломско шосе и да се пусне сгъстяване между МС Бели Дунав и Витоша.

Не е съвсем съпоставимо защото при S-ката няма допълнителен коловоз и движението ще се блокира твърде дълго докато се обръща посоката, този проблем го няма на МС Сливница.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6695
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #34 on: 16.10.2017, 13:06:11 »
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
...

Не само че няма островен перон, но има и колони между коловозите.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12825
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #35 on: 16.10.2017, 14:05:42 »
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
...

Не само че няма островен перон, но има и колони между коловозите.
Демек прекачване без катерене/спускане по стъпала е невъзможно. Това съвсем скапва нещата с разделените диаметри. В името на облекчение за някого, който не му се напъва да прави графици, се влошава една популярна връзка.

@fafan: Смяната на посоката на МС Ломско шосе би могла да е по средата на 6-минутните прозорци между 2 последователни състава Летище-Обеля-Витоша.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Re: Частна метростанция?
« Reply #36 on: 16.10.2017, 16:48:53 »
Смяната не може да стане за 2 секунди, около 3 минути е реалистично да се обходи състава за забравени вещи или заспали пътници, да се заключи задната кабина и да се качи машиниста в предната, да превключи табелите и да потегли. Значи при 6 минути прозорец остават по минута и половина напред и назад. Крайно недостатъчно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #37 on: 16.10.2017, 17:20:30 »
Демек прекачване без катерене/спускане по стъпала е невъзможно.
Може само с преправяне на станцията.

Offline New_Passenger

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Частна метростанция?
« Reply #38 on: Today at 11:33:49 »
Има ли гаранция че след разделянето на линиите ще стане по-свободно? Да не забравяме и потенциалното разклонение към Царица Йоанна/СОП. Колко маршрута ще станат?