Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 136120 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Много ми е интересно как водачите ще продават дневни карти - ходещи банкомати трябва да станат може би? И как ще ги "подпечатват" за конкретната дата е интересен въпрос.
Точно както на запад, пример от Холандия:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
А автоматите в момента могат ли да приемат железни двулевки?
Не. Не ги разпознават.

Това също е въпрос на елементарно препрограмиране на автомата, вкарват се размери и грамаж на новата монета и готово.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да. ЦГМ трябва да плати на оторизирана фирма от Микроелектроника или на самата Микроелектроника да свърши това.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3883
  • 9060
    • View Profile
    • Email
А автоматите в момента могат ли да приемат железни двулевки?
Не. Не ги разпознават.

Това също е въпрос на елементарно препрограмиране на автомата, вкарват се размери и грамаж на новата монета и готово.
Нали и ресто не връщаха? :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
А не може ли да се направи така, че като се купи картата да има автомат в ПС в което да я валидираш и да се отпечатва дата и час и да важи например 24 часа след часа на валидиране?

Това шофьора да се занимава да валидира картите и да им печата час и дата у нас не го виждам. Да, на някои места където ГТ е уреден със самостоятелни бус-ленти, нямаш постоянно в бус-лентата останал трафик, постоянно някой спрял в джобове на спирки, некултурни пътници и тн. всякакви неща които те бавят и дразнят тогава няма проблем да се занимаваш и с това. Ама в нашите условия само това остава да ги накарат. По-лесно ще е да се валидират едва ли са чак толкова скъпи такива автомати, които да отпечатват дата и час.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1734
    • View Profile
А не може ли да се направи така, че като се купи картата да има автомат в ПС в което да я валидираш и да се отпечатва дата и час и да важи например 24 часа след часа на валидиране?

Това шофьора да се занимава да валидира картите и да им печата час и дата у нас не го виждам. Да, на някои места където ГТ е уреден със самостоятелни бус-ленти, нямаш постоянно в бус-лентата останал трафик, постоянно някой спрял в джобове на спирки, некултурни пътници и тн. всякакви неща които те бавят и дразнят тогава няма проблем да се занимаваш и с това. Ама в нашите условия само това остава да ги накарат. По-лесно ще е да се валидират едва ли са чак толкова скъпи такива автомати, които да отпечатват дата и час.
Навсякъде където съм бил по белите страни като си купиш билет от шофьора, той е бил вече валиден. Само България е в каменната ера и все още си дупчим превозните документи, дори и след като сме ги закупили от шофьора. Впрочем немалко чужденци се объркват именно заради това и пътуват „нередовни“, защото са си купили билет от шофьора и не са знаели, че трябва да го дупчат после...
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
А не може ли да се направи така, че като се купи картата да има автомат в ПС в което да я валидираш и да се отпечатва дата и час и да важи например 24 часа след часа на валидиране?

Това шофьора да се занимава да валидира картите и да им печата час и дата у нас не го виждам. Да, на някои места където ГТ е уреден със самостоятелни бус-ленти, нямаш постоянно в бус-лентата останал трафик, постоянно някой спрял в джобове на спирки, некултурни пътници и тн. всякакви неща които те бавят и дразнят тогава няма проблем да се занимаваш и с това. Ама в нашите условия само това остава да ги накарат. По-лесно ще е да се валидират едва ли са чак толкова скъпи такива автомати, които да отпечатват дата и час.
На повечето места картите важат 24, 48 или 72 часа. Има и документи, които важат до края на деня или на седмицата. Не може да се твърди, че навсякъде по света картите са 24-часови.

Продаването на дневни карти от водачите не се различава по нищо от продаването на единични билети освен по стойността на начислението, което влиза към заплатата им. При това, без да търсят стотинки за ресто (то се знае, че като им дадат 5 лв, "няма да имат" левче за ресто). Могат да ги оборудват с печатче или преустроен перфоратор, щампиращ датата.
По принцип дневните карти са невалидни без дата, така че може да се приеме и пътниците да си нанасят датата или да преоформят картите с кутийки за ден и месец и хората да ги закъсват леко. По този начин хората могат да купуват дневни карти за следващ ден или за няколко дни.
« Last Edit: 04.09.2017, 12:24:10 by blagun »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Нали подобно беше с билета за метро и автобус. Ще си купят карта и ще я маркират чак като видят контрола, а това може да се случи след няколко дни
« Last Edit: 14.09.2017, 17:46:52 by dan »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Загреб: качваш се от първата врата, зоната около която е оградена с еднопосочни бариерки. Купуваш си билет от водача, той ти връща ресто. Взимаш си билета и си го валидираш на апарата до него (същите като нашите в Електротранспорта, но доста по-функционални) - отпечатва ти се дата, час и някакви други данни (предполагам, спирка и посока в числен израз). Минаваш бариерката и се возиш 30 или 90 минути според билета, който си си купил.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2892
    • View Profile
Валидаторите на превозните средства са с грешни часове. Явно няма поддръжка, за да бъде сверен часът - сигурно и статистиката вече не е от значение. Често с изключена система возят пътници в пик, което не е причина да се сменят. В този случай може да се окаже, че би излязло неподходящо като вместимост и техническа изправност превозно средство. Нали настъпи масов брак.
Трамваи, които не са регистрирани в системата с инвентарните си номера на валидаторите: 1152, 3011. Включвайте се по темата.
« Last Edit: 12.10.2017, 03:21:34 by tm0 »
                         

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Бих казал, че е често срещано явление да не работят валидаторите в чешките трамваи на Красна поляна, както по 10, така и по 11. Не знам защо се случва - дали поради техническа причина или са забравени. Наскоро в един динозавър имаше логото на ЦГМ и пишеше нещо от сорта на "изчакване за данни". Иначе вчера дори и мобилното приложение sofiatraffic беше с грешен час (около минус 5 минути).

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Най-важно е устройствата да са интелигентни - автоматите да преценяват сами кога да издават билет и кога не, валидаторите също да сработват по собствена преценка - дали да не сработят изобщо, дали да отпечатат по-ранен час или верния такъв. Такава интелигентност би позволила интересни дискусии между пътници и контрольори. :fan: :)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Като цяло ЦГМ са изоставили поддържката на валидаторите, доста често се случва да не работят. Голяма част от пътниците, вкл. и аз, не си валидирам картата. Повечето пътници купуват билети от ватманите, а не от автоматите. Явно се чака въвеждането на новата система.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • View Profile
    • Email
5 години пътувах ежедневно с трамвай 20 и картата си я маркирах само за да видя до кога ми е в края на месеца и никога контрольори не са ми правили проблем за това. От там масово само възрастни хора си ги валидират, защото си мислят, че иначе картите им са невалидни.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Само бабите и дядовците си ги валидират, то попринцип и няма смисъл като си със валидна карта, единствено заради застраховката. Ако не дай боже стане инцидент, паднеш и си счупиш ръка или крак например да ти платят обезщетение. Иначе няма как да докажеш че си бил в катастрофирало ПС и си паднал например.

Иначе в чешките трамваи по 20-ката винаги си работи.

Пейчев, ако не работят може да пуснем оплакване до арменския поп.

Сега се сещам пролетта някъде в един чешки трамвай по 10-ката една жена каза на ватманката че системата не работи. Момичето, кето караше трамвая на следващата спирка го оправи, но май трябва и с нейната служебна карта и да въведе разни кодове за да се оправи, но отнема 1-2 мин. време, което често не достига.

Още по-отдавна пък в един трамвай не работеше автомата за билети, дори беше залепено нещо да не глътне на някой монетите. Един пътник сигнализира на ватманката , пак младо девойче, и тя го оправи за 2-3 мин. Автомата тръгна, момичето отлепи тиксото даже нещо измърмори " тц тц тц, абе кой ги прави тия мизерии бее" Явно си ги разбират и са обучени как да ги оправят.
« Last Edit: 12.10.2017, 21:49:32 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Валидаторите се включват и изключват със служебни карти. Като при първата операция се избира типа превозно средство и се въвежда линията. Често при смяна на ватманите или превозното средство това се пропуска (веднъж по тм10 валидаторите показваха тм1 явно заради невъведена нула и отчитаха несъществуващи спирки).  Явно и контрол няма за това дали се пускат. Аз винаги си чекирам картата поради простата причина, че така е редно и трябва да се свиква. Като дойде новата система и почнат глабите за нечекирани карти, няма да са виновни контрольорите.
Иначе за автоматите - понакога заклещват монети, защото не ги пускат една по една. Тогава се намесва тиксото, защото ватманите нямат ключ и право да отварят автомата (имах такъв случай и ватмана ми каза това). Виждал съм и едно цивилно момче, което прави някакъв отчет и с монета от 50 ст. го тества дали ги приема.
« Last Edit: 12.10.2017, 23:55:05 by dan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Има и сега глоба ако не си валидирал картата но е само 1 лев. Но все пак ти като си си я заредил за деня, месеца или годината тя вече си е валидна. Това валидиране е заради застраховките според мен.

А тя системата ако не работи май не работи и автомата? Демек са свързани едно с друго. Защото тогава си спомням, че май го оправи от валидаторите и тръгна и автомата.

Друго което съм забелязал, че при работеща система в някои трамваи ми изписва че картата е невалидна, в други че важи до еди коя си дата. И на други хора с валидни карти им изписва че са невалидни, странно.

Тези автомати могат ли да се настроят така, че освен билетче да пускат и дневна карта като пуснеш 4 лева? Звучи ми логично да може като само напечатаното ще е различно. Би било много удобно.

Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тези автомати могат ли да се настроят така, че освен билетче да пускат и дневна карта като пуснеш 4 лева? Звучи ми логично да може като само напечатаното ще е различно. Би било много удобно.
Могат да се настроят всичко да издават. Само, че ЦГМ ще трябва да се бръкнат и да платят за препрограмиране на Микроелектроника. А те не искат да дават пари и вадят от 100 кладенеца вода как, видиш ли, щяло да е проблем, че само в електротранспорта ще я има тая опция, да се почакали малко като тръгнела новата електронна система за таксуване - всичко щяло да е наред...
Заради мързела на ЦГМ автоматите, на ЦГМ все още не приемат монети от 2 лева.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
Тези автомати нали не връщаха ресто .... или викаш билетче от 2 лева !  :P

Неведнъж ми се е случвало да почерпя водача с едно кафе , защото няма стотинки да ми върне !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Те не връщат ресто, но по наредба ти трябва да пътуваш с редовен превозен документ и затова - трябва да имаш право на избор - 2 лева на автомата или 40 лева на контрольора. Това е абсурдно, но е избор, който в момента е изкуствено ограничен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/