Author Topic: Градският транспорт в Англия  (Read 35767 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1381
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #140 on: 19.01.2016, 12:17:32 »
Честа практика е на автобусите да се дават имена на известни личности, не само в Англия. Например новите автобуси и тролейбуси в Усти над Лабе, Чехия освен инвентарни номера, носят и имената и подписите на известни личности от града, които са техни патрони.
« Last Edit: 19.01.2016, 12:19:15 by bagercho »

Offline benz

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #141 on: 19.04.2016, 01:24:56 »
Малко впечатления и от мен, живея в част на Лондон, където няма метро, и пътуването е предимно с автобуси.
Машините са сравнително нови (масовите са 2009/2011 година, но има и доста такива от 2003/2006), най-старите които съм виждал са били от 2001-ва година, и това е било по-скоро инцидентно. Най-много ми хареса, че повечето спирки са request stop - махаш на автобуса ако искаш да спре, ако слозаш натискаш бутона отвътре. Ако някое от тези двете не е на лице, то автобуса просто подминава спирката. Наскоро ми се случи да чакам 6-7 минути в автобуса, за да се сменят шофьорите. Това става на определена спирка, обикновено в близост до гара или гараж. Този, който трябваше да сдава беше подранил с 1-2 минути, а втората смяна не беше дошъл още, но никой от пътниците не каза нищо, всички си чакахме кротко. Кабините на автобусите са изключително тесни, с оглед на това, че качването е само от първата врата и тя трябва да е широка.
Разписанията се спазват. Няма влачене с 20 км/ч - ако подранява, шофьора спира на първата удобна спирка и изчаква няколко минути. Шофьорите наистина дават яко газ, особено когато закъсняват от разписанието.
Когато има някаква повреда или причина автобуса да не продължи, шофьора издава билетчета на всички, така че да могат да продължат пътуването си с следващия автобус без да плащат отново. В случай, че може да се придвижи още извествно време до някъде около гаража се вика заместващ автобус. Механик докарва заместващия и чака на спирката, а като пристигне повредения шофьора и пътниците се местят и продължават, а механика взима повредения. И още един интересен факт, когато автобуса е пълен и няма слизащи, той просто подминава спирката и не качва никой, няма го момента с тъпченето - "АЙДЕ МОЖЕ ОЩЕ МАЛКО". :devil:
Изобщо не е лесно и на шофьорите тук, работата не е само каране на double decker по тесни улички с паркирали коли отляво и отдясно. Трябва да гледат за превозни документи, при качване на пътници, да гледат дали някой им маха по спиркитеда спрат, да следят малкия монитор с изображения от 6-7 камери, да гледат дали ще има желаещи да слизат. Много работа за малко пари, мало инфо от кухнята - шофьор с 4-5 години стаж във фирмата с "нормално" количество извънреден труд взима около 1500-1600 паунда чисто на месец, което за Лондон е нищо.


Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #142 on: 19.04.2016, 20:56:16 »
Малко впечатления и от мен, живея в част на Лондон, където няма метро, и пътуването е предимно с автобуси.
Машините са сравнително нови (масовите са 2009/2011 година, но има и доста такива от 2003/2006), най-старите които съм виждал са били от 2001-ва година, и това е било по-скоро инцидентно. Най-много ми хареса, че повечето спирки са request stop - махаш на автобуса ако искаш да спре, ако слозаш натискаш бутона отвътре. Ако някое от тези двете не е на лице, то автобуса просто подминава спирката. Наскоро ми се случи да чакам 6-7 минути в автобуса, за да се сменят шофьорите. Това става на определена спирка, обикновено в близост до гара или гараж. Този, който трябваше да сдава беше подранил с 1-2 минути, а втората смяна не беше дошъл още, но никой от пътниците не каза нищо, всички си чакахме кротко. Кабините на автобусите са изключително тесни, с оглед на това, че качването е само от първата врата и тя трябва да е широка.
Разписанията се спазват. Няма влачене с 20 км/ч - ако подранява, шофьора спира на първата удобна спирка и изчаква няколко минути. Шофьорите наистина дават яко газ, особено когато закъсняват от разписанието.
Когато има някаква повреда или причина автобуса да не продължи, шофьора издава билетчета на всички, така че да могат да продължат пътуването си с следващия автобус без да плащат отново. В случай, че може да се придвижи още извествно време до някъде около гаража се вика заместващ автобус. Механик докарва заместващия и чака на спирката, а като пристигне повредения шофьора и пътниците се местят и продължават, а механика взима повредения. И още един интересен факт, когато автобуса е пълен и няма слизащи, той просто подминава спирката и не качва никой, няма го момента с тъпченето - "АЙДЕ МОЖЕ ОЩЕ МАЛКО". :devil:
Изобщо не е лесно и на шофьорите тук, работата не е само каране на double decker по тесни улички с паркирали коли отляво и отдясно. Трябва да гледат за превозни документи, при качване на пътници, да гледат дали някой им маха по спиркитеда спрат, да следят малкия монитор с изображения от 6-7 камери, да гледат дали ще има желаещи да слизат. Много работа за малко пари, мало инфо от кухнята - шофьор с 4-5 години стаж във фирмата с "нормално" количество извънреден труд взима около 1500-1600 паунда чисто на месец, което за Лондон е нищо.
В съчлeнените, напр. CITARO, качването си става от всяка врата, а проверките са на случаен принцип. Аз имах късмета да заваря последните ROUTEMASTER-и, с отворената платформа отзад. Там си има кондуктор, а шофьорът изобщо няма контакт с пътническия салон, което е много добре, но кабината е ужасно тясна. Много от тях не бяха в никак добро състояние, а през 2005 ги спряха. Сигнализацията за спирка не беше с бутон, а с шнур, минаващ по дължината на салона и с камбанка, готино.
Нация от лошо гледащи директори

Offline benz

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #143 on: 19.04.2016, 21:37:41 »
Съчленени вече няма, май са ги разкарали тотално след пускането на новия Routemaster. Казват, че е гратисчийството е стигнало до невиждани нива, когато са се движели Citaro. Проверки има и сега, но са предимно по трамваите и линиите в центъра. В новите Routemaster-и по линии в централен Лондон има "кондуктори" (по скоро инспектори, които гледат дали някой ще се шмугне без да се маркира) в час пик - и там се отварят и трите врати и можеш да се чекираш на всяка една. В останалото време качването е по класическия начин - от първа врата. Камбанката я има и днес в много автобуси - при натискане на стоп бутона, звука от високоговорителите в салона е точно като звън от камбанка. :D





Ето това е масовите модели, произвеждани през 2006/2007. Въпреки, че са на по 10 годиини изглеждат буквално като нови, ускоряват достаа бързо, единствения минус е леко похлопващите и скърцащи интериорни панели по неравности, но като се замисля това го има на всеки автобус. Както се казва - за 1.50 няма какво повече да се иска. :D



Това е другия масов автобус тук, от 2011/2012 - модела е Alexander Dennis Enviro 400, общо взето са същите, само отвътре изглеждат леко по-съвременно от по-старите си събратя.
« Last Edit: 21.04.2016, 19:55:14 by difian »

Offline benz

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #144 on: 21.04.2016, 19:35:01 »
Ето и една снимка, която показва, че не само в софийските гаражи играе нитачката, както и планките. :D

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #145 on: 22.04.2016, 20:46:13 »
Някой ми беше споменавал преди няколко години, че искали да махат съчленените, но не знаех, че гратисчиите са причината. :D Иначе през 2003-2004 масово се движеха, такива които много приличаха на тези от снимките. Забелязах тогава, че имат логото на VOLVO. Друг масов модел (поне що става дума за двуетажните) беше DENNIS PLAXTON, с доста по-ръбест дизайн и тесни, четвъртити фарове. Други масови бяха, мисля пак DENNIS, но с кръгли фарове, предполагам, че предишната генерация. Някои от тях носеха логото на DAF. Аз лично, тези с кръглите фарове много ги харесвах, но тогава имах други проблеми и не съм задълбавал много в материята :D. И както вече споменах, движеха се масово и старите ROUTEMASTER-и, като по мои наблюдения най-добрите бяха по линия 19. Очевидно бяха със сменени двигатели, защото работеха доста тихо и ускоряваха добре, в сравнение с повечето. В един такъв, някъде на Fullham road (май беше в 11) една бабичка кондукторка изхвърли няколко еднократни билетчета през прозореца. Един приятел и направи забележка, а тя ни попита от къде сме. Отговорих, че сме от Чечня, а тя веднага направи връзка със случая, когато чеченски терористи избиха децата в Беслан, С. Осетия. Казах, че сме точно от тези, че страната ни е много хубава и да я посети, а тя започна да мърмори, че идвали хора от Афганистан и разни такива страни и им давали акъл. Някакви младежи с работни дрехи и вид на пояляци (през  2004 полският език се чуваше почти колкото английския) започнаха да се хилят. Новите ROUTEMATER-и ме кефят на вид, поне на клиповете, за последно бях там през 2008, а тогава още ги нямаше. Обаче нямат чара на старите. Чух, че ги спрели заради това, че доста хора се качват и слизат в движение и ставали инциденти. Аз не съм ставал свидетел на инцидент, предполагам , че се е случвало най-често в петък и събота вечер, когато е масовото освинване  :crazy:.
 За камбанката знам, но този звук е "синтетичен", не е същото   ;). А най-любимо е разбира се, е да седнеш горе и най-отпред, особено нощем, когато ги настъпват яко. А на спирките ти се струва, че ще се удари в предния  :D.
« Last Edit: 22.04.2016, 20:50:30 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline benz

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #146 on: 30.06.2016, 18:15:25 »
Ето тук можете да видите как протича процеса по промяна на маршрутите на автобуси в югоизточен Лондон:
https://consultations.tfl.gov.uk/buses/orpington-buses
Накратко - всяка една промяна е обоснована, можете да попълните онлайн анкета с коментари, има и срещи с представители на TfL.



Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 844
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #147 on: 16.07.2016, 19:52:57 »
В началото на месеца бях за 10-на дни в Лондон. Качвам 3 снимки, които съм успял да направя на транспорта + една от входа на станция Strand (Aldwych), за която може да видите едно интересно филмче тук.
Ето и няколко неща, които ми направиха впечатление (извинявам се ако вече са обсъждани):
- ако автобуса е пълен, предните врати не се отварят за да не се качват повече пътници и да става претъпкано;
- поради липсата на обръщала за автобусите на много места има маркирани части от платната по улиците като Bus Standing, което от една страна е хубаво, че си имат запазено място, но от друга това води до допълнително стесняване на улиците;
- нещо ново, което научих е, че пътуването без билет е криминално престъпление и шофьорите имат нещо като паник бутон, когато някой не си маркира картата. До 5 минути пристига полиция;
- ако поради някаква причина автобуса не може да изпълни курса си, шофьора издава карта с причината на пътниците, които пожелаят (които плащат еднократни билети) и с тази карта могат да се качат безплатно на следващия автобус;
- недостатък ми се видя, че сравнително често дестинацията на автобуса се сменя и не винаги се обявява, а просто на някоя спирка се съобщава, че автобуса е до там;
- въпреки, че само определени спирки са Request Stop, то на всички спирки ако няма пътници или никой не си вдигне ръката и Stop бутона в автобуса не е натиснат шофьора не спира;
- заради засиления трафик, в някои случаи на спирката може да спрат 3-4 автобуса, съответно последните са извън границите на спирката. Ако пътниците не забележат, че най-задния е техния той после не спира заради тях на самата спирка, колкото и да му махат;
- такситата също използват бус лентите;
- този път по-често пътувах с трамвай и ми направи добро впечатление високата скорост, с която се движат и бързото ускорение/спиране. За последното дори има предупредителни съобщения за пътниците, да се държат;
- забелязах, че на Уимбълдън поради ниската контактна мрежа пантографите на трамваите стоят почти спуснати. Досега си мислех, че целта е да са максимално вдигнати, но явно няма значение колко са високо;
- светофарите за трамваите са по-различни от нашите, но много приличат на тях. Също така стоят на забранителен за трамвая сигнал, докато не приближи такъв. Чакането на светофар е не повече от 5 секунди, освен при единичните коловози, когато насреща има друг трамвай;
- разходих се до Брайтън и там забелязах, че късите автобуси са само с 1 врата отпред, а съчленените имат 2, което се вижда на снимки в по-горен пост;
- двупосочните билети за влак се гълтат от бариерите. Преди съм пътувал само с еднопосочен и винаги ми е бил връщан. Предполагам това е за да не се използват многократно предвид, че не са с фиксиран час, а важат за целия ден;

Ето това е любимият ми модел автобус там.

ПП: Снимката, относно чистия въздух я качвам само за информация.
« Last Edit: 17.07.2016, 10:31:10 by dan »

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2713
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #148 on: 31.03.2017, 15:00:52 »
Нещо от Бирмингам  :devil:


« Last Edit: 31.03.2017, 15:06:11 by Emperor »
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2713
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #149 on: 02.04.2017, 00:22:23 »
И от Лондон :)






ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4285
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Англия
« Reply #150 on: 02.04.2017, 09:06:08 »
Както се казва, "Росинье, ей така са работьи градьивно".
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"