Author Topic: Градският транспорт в Австрия  (Read 14033 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #60 on: 25.08.2016, 18:36:42 »
Един интересен член на семейството на Дюваг и интересна трамвайна система.
https://www.youtube.com/watch?v=_n3kooL2Fgw

Да не съм чук ватманите да се оплакват от единични коловози :D (в кръга на шегата, разбира се)
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #61 on: 02.01.2017, 23:20:50 »
Малко коледна атмосфера от Виена:






« Last Edit: 02.01.2017, 23:23:54 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11390
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #62 on: 03.01.2017, 09:40:28 »
Хубава е гарата ама малко са прекалили с новогодишния кич. То не са лампички, елхички, гирлянди...

У нас хем има украса на много места, хем не се набива чак така на очи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2749
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #63 on: 03.01.2017, 11:43:59 »
Идеята на украсата е да се набива на очи.  :help:
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #64 on: 03.01.2017, 14:03:24 »
Много хубави снимки от Виена. На тях се вижда, как трамвайното трасе е от двата края на булеварда и по единия коловоз трамваите се движат в посока, обратна на посоката на движение на автомобилите. Преди повече от година предложих подобно решение по Патриарха за 1 и 7, когато мъдрихме от къде да мине трамвая. Преобладаваха мнения, че това е невъзможно, опасно и т.н. Ето че в цивилизования свят е възможно и безопасно. Просто там приоритет е обществения транспорт, а не автомобилите! Иначе, благородно завиждам на Фрешмейкър, че си изкарал там празниците. Виена е чудесен град, сходен по население със София, който трябва да ни е пример за благоустройство и градска среда за хората, а не за автомобилите.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #65 on: 03.01.2017, 20:00:25 »
Виена е доста по-голям град от София. Повечето му неща са "по", но не всичко. Иначе, случайно или не, "The Freshmaker" е снимал само от старите трамваи. Те си имат своя чар, разбира се.

Въпросното трасе обикаля целия исторически център. Това е подобно на Сточна гара-СУ-НДК-Опълченска-Сливница, но автомобилното движение е изцяло еднопосочно по посока на часовниковата стрелка.

Иначе има доста интересни решения за местата, където трамваите са в конфликт с колите, а на места дори автобусите се движат като трамваи. Но черешката на тортата е по линия 26, по която на едно място релсите се самопресичат, за да може да има спирка от островен тип на един мост. Най-общо казано, хората влагат доста мисъл, за да се получат добри резултати.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #66 on: 03.01.2017, 20:03:27 »
Иво, не мога да отрека, че светът е шарен и това е едно от най-хубавите му неща, всеки си има право на мнение,но... По-неукрасен, по-сив и по-неугледен град от София през декември аз не видях, а през същия този месец съм бил в около 15 града в 4 държави, вкл. Асеновград... Извинявай. Иначе коледна Виена е въпрос на вкус - приятно е, но не е моето любимо място, въпрос на лични усещания. Но безспорно - чудесно организиран транспорт. Вкл. навръх Бъдни вечер сме сменяли по 5-6 возила и не сме чакали повече от 5 мин. Също като в София всъщност - и тук не се чака повече от 5-6... часа. Между другото, както е споменал mlk, маршрутът на линии 1 и 2 в центъра е удивително приятен, именно подобно на основния ринг около центъра на София. Т.нар. Ringtram върви по целия околовръстен маршрут на центъра, но срещу доста солена цена, трамваят реално е еднакъв с по-старите мотриси, ползвани за някои от линиите, а трасето му се покрива напълно с едно прекачване от линия 1 на линия 2.
А за организацията на движението като цяло нямам думи, буквално - минал съм две трети от града в час пик два дни преди Коледа с кола за 20 минути... Няма червена вълна, прословутото БГ изобретение, почти няма тапи, въпреки осезаемо по-големия трафик спрямо София... Има вложена мисъл, не усвоени средства просто.
« Last Edit: 03.01.2017, 20:07:50 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11390
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #67 on: 03.01.2017, 20:13:33 »
Само че колко е бюджета на град Виена и колко на град София? И ние да разполагахме с такива колосални пари щяхме да имаме транспорт през 5-6 мин. денонощно, и града ни да е опасан от трамвайни и автобусни линии навсякъде.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #68 on: 03.01.2017, 20:29:18 »
И ние да разполагахме с такива колосални пари щяхме да имаме транспорт през 5-6 мин. денонощно, и града ни да е опасан от трамвайни и автобусни линии навсякъде.

Така ли?
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #69 on: 04.01.2017, 09:31:36 »
Иначе коледна Виена е въпрос на вкус - приятно е, но не е моето любимо място, въпрос на лични усещания. Но безспорно - чудесно организиран транспорт. Вкл. навръх Бъдни вечер сме сменяли по 5-6 возила и не сме чакали повече от 5 мин.
Точно за бъдни вечер има специални разписания - всички линии са на 15 минути след 17 часа. Идеята е, че всички хора са си вкъщи за бъдни вечер и дори бензиностанциите не работят. Съответно и ГТ е символичен.

А за организацията на движението като цяло нямам думи, буквално - минал съм две трети от града в час пик два дни преди Коледа с кола за 20 минути... Няма червена вълна, прословутото БГ изобретение, почти няма тапи, въпреки осезаемо по-големия трафик спрямо София... Има вложена мисъл, не усвоени средства просто.
Тук не мога да се съглася. Има много места с червени вълни. Дразнещо е и че на много места циклите на светофарите са твърде дълги и си чакаш минута-две на червено (вкл. като пешеходец), докато по другите направления няма нито една кола. Е, има два режима - такъв за работни дни и такъв за неделя, но генерално, това е нещо което може доста да се подобри. Смея да твърдя, че има аналогични кръстовища в София, които са по-добре организирани откъм фази за преминаване.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2539
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #70 on: 04.01.2017, 23:49:50 »
И ние да разполагахме с такива колосални пари щяхме да имаме транспорт през 5-6 мин. денонощно, и града ни да е опасан от трамвайни и автобусни линии навсякъде.
Никакъв шанс. Доколкото знам, бюджетът не е намаляван, но транспортната задача в София се свива от година на година. При нас интервали около 15 минути са ежедневие в делничен ден, какво остава за празнични дни със специално разписание.

Снимките и разказите определено са интригуващи и ще имам предвид Виена при планиране на пътуване из Европа. :)
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #71 on: 03.03.2017, 13:40:55 »
Вчера имаше класическа ситуация - сутринта валеше дъжд и много хора бяха избрали ГТ за пътуване. Съответно, следобяд при нормални интервали (нямаше закъснения), не можеше да се влезе във влакчетата по няколко от линиите на метрото. Оценявам го на 30% по-натоварено от обикновено.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #72 on: 08.03.2017, 14:51:00 »
Ето какво се е появило в град Грац:

Автор: Никита Лапин

Електробуса е същият модел като нашия 1701. Но както се забелязва има доста външни разлики спрямо нашия китаец. За сравнение:

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #73 on: 02.09.2017, 20:49:31 »
От днес във Виена разместиха над 20 линии, като всичко беше много внимателно планирано, рекламирано и реализирано.

Основната промяна е, че удължиха метролиния 1 с още 5 станции в най-големия район на Виена - 10-ти (г...о) и покрай промяната, около 10 линии са с различни маршрути.

В друга част пък две двойки трамвайни линии ги промениха и кръстосаха по една от всяка двойка, за да се предлагат по-разнообразни директни връзки (43 и 44 са близки, както и 2 и 46 и в двата края. Сега в центъра са заедно 43 с 2, както и 44 и 46)

Третата промяна е, че от 3 трамвайни линии с условни маршути А-Г-Е, Б-Г и Г-Д направиха 2 линии с маршрути А-Г-Д и Б-Г-Е. По този повод пуснаха 3 ретро трамвая в последния ден на закритата линия 58. Ето и няколко снимки:






Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #74 on: 02.09.2017, 22:24:17 »
Tози E1 на първата снимка в оригиналния си вид ли е, с контролер, вместо джойстик?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #75 on: 02.09.2017, 22:45:20 »
Мисля, че е с контролер. Ще пиша, след като го посетя в музея следващият път. Аз се возих само на двата по-стари. Те са. Във фейса съм пуснал и клипчета със звука, който е на 90% на този от софиите и българиите.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #76 on: 07.11.2017, 11:43:54 »
Малко статистика за Виена:
2012 - 906 милиона пътници, 2017 - 954м.
2012 - 373 хиляди год. карти, 2017 - 760х.
2012 - 4362 спирки, 2017 - 5392.
2012 - 1013км. обща дължина на линиите, 2017 - 1133.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #77 on: 08.11.2017, 10:01:34 »
Много ми се ще тази статистика за Виена да я видят нашите общинари в София. Да се чукнат в главите и да разберат, че ако наистина се работи резултатите не закъсняват. Те едва сега започнаха да предприемат някакви плахи действия, като видяха, че положението вече е нетърпимо.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4007
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #78 on: 08.11.2017, 11:06:08 »
Проблемът е, че няма пари - бюджетът на София е приблизително колкото на Краков при около 50% по-голямо население, с Виена сравнението е нереално. :rolleyes: