Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 77285 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #420 on: 09.02.2017, 00:57:37 »
През изминалия уикенд посетих, в рамките на организирано събитие за първо впечатления от модел на новите композиции от серия 483/484 за берлинския Ес-бан, депото в кв. Шьоневайде.

За жалост извън халето с изложения модел нямахме разрешение за снимане в самото депо.





И вече детайлно за самият модел: Прототип, изработен от филмовото студио Бабелсберг до Потсдам. По модела ще има корекции, така че това представлява новият вагон на 70-80%.



Групата ни беше от около 20 души, местата доста бързо свършиха, аз си бях запазил час за датата около месец и половина предварително.



Първо ни запознаха с идеята за доставка на нови вагони, стратегията на Ес-бан-а за тяхното изготвяне, тестове и постепенно вкарване в експлоатация, както и скици на самите композиции.



Накратко за най-важните стъпки по реализацията - през Декември 2015 Ес-банът получава уверението на берлинския сенат, че ще им бъдат отпуснати необходимите финанси - 900млн. Евро - за поръчката на новите влакове. Между октомври 2016 и Април 2017 се събират мнения от представители на обществени сдружения в Берлин относно мнението на различните видове клиенти. Между Април 2019 и Август 2020 е тестването на първите влакове из Берлин - без пътници. Януари 2021 ще бъдат пуснати по S47 - най-слабонатоварената линия, за няколко месеца. От Юли 2022 ще отидат на S46 - вече в постоянна експлоатация. Октомври 2022 са планирани да заместят изцяло старите ГеДеРейски вагони, както и тези от ФРГ преди обединението. Най-трудното обаче предстои между Април и октомври 2023г, когато трябва да бъдат пуснати по ринговите линии S41/S42.



За сумата от 900млн. Евро ще бъдат поръчани общо 382 влака. От тях 42 ще бъдат в късата версия - с по две тракции. Останалите 340 ще бъдат дългата версия - 4 тракции.



Дългите композиции, скачени по две, са предвидени най-вече за Ринга. Логично, имайки предвид огромното натоварване там. Рингът е единствената линия в Берлин, която регулярно се движи целодневно в работните дни на 5 минути, извънпик е на 10 минути, а през нощта на 15. Останалите линии са 10/20/30 минути.



Толкова по логистиката и организационната част. Утре ще кача снимки и от самия модел, както и ще продължа разказа си за посещението.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11390
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #421 on: 09.02.2017, 10:22:04 »
Това ми мяза на модел от 70-те или 80-те някаква модернизация, не знам дали е чисто ново. Стига бе несериозно е това, старите Швейцарски трамваи и ЧКД-та имат по-модерна визия.

Стъклата сложени в гумен уплътнител са култови  :D Вече май даже и в бившите соц.републики навсякъде слагат лепени сткълка.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #422 on: 09.02.2017, 11:04:57 »
Ти изобщо прочете ли какво съм написал? Че това е прототип, изработен от ФИЛМОВО СТУДИО! Това е декор......... :/

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 186
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #423 on: 09.02.2017, 15:39:57 »
Така де, декор е. Ама след като това е прототипа, предполагам, че и в серийно производство ще представляват нещо подобно. А честно казано и на мен не ми се струва, че подобен дизайн  би бил особено актуален след 2020.
 Ама с какъв замах и в какви мащаби се работи там само...
« Last Edit: 15.04.2017, 07:38:42 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #424 on: 09.02.2017, 17:31:42 »
Дойде време и за втората част от снимките.

Седалките са с традиционната синя тапицерия, която се е наложила в Германия. С това, за жалост, изчезва част от традиционния зелен цвят за тапицерията на берлинския Ес-бан. Затова пък се пестят около 3 млн. Евро годишно, понеже до сега тапицериите се поръчваха индивидуално, а сега вече могат да се взимат от цяла Германия.

Наличието на няколко климатика по цялата дължина на вагона също е голям плюс. Осветлението е изцяло LED, все още се настройват тоновете, целта е пътниците да могат да се отпускат, понеже пътуванията с Ес-бана траят средно повече от 20 минути.

Новост са автоматично затварящите се врати, при повече от три секунди неактивност около фотоклетката. Подобна технология на 3 и 4 врата на софийските МАН-ове. В Хамбург на най-новите мотриси DT5 я има и бях много доволен от нея.

Под седалките е предвиденото място за багаж, което също е новост и е доста удобна, особено когато пуснат влаковете по S45, обслужваща Шьонефелд. Пътеката между седалките е 80см широка, достатъчно за разминаване на двама души.



Сега вече е време за снимките на самият модел.



Новост е камерата за гледане назад при спиране на влака. Всички влакове до момента имаха странично огледало за обратно виждане. Възникна обаче интересна дискусия как ще се пази камерата от вандализъм - най-вече от графитаджии. По всяка вероятност в окончателната версия камерата ще бъде защитена по някакъв начин.

На вратите вече има монтиран допълнителен праг, за да може да се избегне леката пролука между перона и влака. Все още обаче има проблем с височината - пероните в Берлин варират между 1100мм и 1000мм височина. Понеже болшинството са 1000мм, за тях ще бъдат напаснати праговете. На станциите, където са 1100мм - например Остбанхоф или Потсдамер Платц, водачът разполага с малка рампа в случай че инвалид или друг трудноподвижен би искал да се качи.







Самият праг има едно ръбче, което ще бъда загладено, но няма да бъде изцяло премахнато. Причината е да не навлиза вода от пероните по време на експлоатация при дъжд. Или поне да не навлиза толкова лесно.





След малко ще кача снимки и на самият интериор с допълнителни обяснения.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #425 on: 09.02.2017, 19:12:07 »
Много интересни снимки и информация!  :fan:

Прага на вратата подвижен ли е или е статичен?

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3204
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #426 on: 09.02.2017, 19:41:47 »
Един сутришен 133.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11390
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #427 on: 09.02.2017, 20:51:53 »
Ти изобщо прочете ли какво съм написал? Че това е прототип, изработен от ФИЛМОВО СТУДИО! Това е декор......... :/

Все тая, всяко превозно средство преди да се произведе се парви прототип, декор или както искаш го наречи. Обекновено дори прототипа е дори по-издокаран.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #428 on: 09.02.2017, 21:47:09 »
Първи снимки от интериора:









След предишните посещения става ясно, че оранжевата пунктирна линия ще бъде премахната, понеже дразни пространството. Също така конзолата от втората снимка още не е ясно дали ще остане там, понеже има вероятност да бъдат натискани копчетата прекалено често и от деца.



Харесва ми зелените светлини с фотоклетки около вратите - те са били поръчани специално за хората с нарушено зрение, за да могат да се ориентират къде са вратите. Когато са в зелен цвят, вратата е отворена, при червено вратата се затваря. Това също е за незрящите хора.



Възникна доста широка дискусия около площта на ивицата, която се захваща от фотоклетката, около вратите - според мен, както и повечето хора, е твърде голяма - особено в пиковите часове ще има проблеми с тръгването. В някои автобусни линии в момента е така. Потвърди се, че се мисли за намаляване на тази зона, но въпреки това поне в началото ще бъдат пускани с пълната такава.





Вътрешните електронни табели определено галят окото. Лично на мен много ми хареса използваната технология. Също така и са функционални - освен следващите няколко станции, ще се показва в реално време възможностите за прекачване на следващата станция - автобуси, трамваи, метро и регионални влакове.



На тази снимка се вижда много добре мястото за багаж около седалките - помоему страхотно хрумване. Така поне малки до средни багажи могат да се поставят под седалките, без да пречат на пътеката.



И още веднъж зелената обозначителна ивица на вратите.



Бягащият текст още се доуточнява дали да остане в този кремав цвят, или да бъде изцяло бял.



И последни снимки.





И това е от мен като най-важни снимки.  :)

Петко, на първа и последна врати от всяка композиция - където са местата за инвалиди, рампите ще са подвижни. На останалите врати са статични.
« Last Edit: 09.02.2017, 21:48:58 by vesko76 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #429 on: 09.02.2017, 22:10:37 »
Влака отвън не е нищо особено, но вътре е прекрасен! Наистина изглежда комфортен и направен със стил. Харесва ми! Интересно е и избора на подредба на седалките. Щом толкова много хора се возят, дали са удачни толкова много 2-ни и 4-ни седалки. Може би е хубаво да се комбинират както са комбинирани в метрото в Прага.

Колкото до стъпалата, така и предположих. Дано да нямат проблеми в по-остри криви и всичко да е точно, защото идеята е хубава. Колкото до колонката до инвалидните места, за мен ще е минус ако се премахне.

Още веднъж благодаря за интересния репортаж!  :fan: Ще е хубаво и тук някой ден да се предложи подобен тип презентация на новата техника, за да се види наистина кое е удобно за пътника и кое не.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #430 on: 09.02.2017, 22:20:40 »
Натоварването но Ринга е несиметрично - от Източния (Ostkreuz) до Южния кръст (Südkreuz) е голямо, после до Западния кръст (Westkreuz) е почти празен, след което отново се пълни до Gesundbrunnen. Идеята е да има достатъчно седящи места, понеже в 70% от времето няма да има тъпканици. Натоварването в никакъв случай не е като в Прага - просто защото влаковете са по-дълги и са целодневно през 5 минути. 

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #431 on: 09.02.2017, 23:03:37 »
Според мен тази подредба на седалки е по-добрата, защото не те тъпчат, като си седнал. Голяма грешка в софийското метро (кво ли сравнявам) е, че влаковете са надлъжно разположени седалки, което прави седящото пътуване страшно неприятно.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4007
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #432 on: 10.02.2017, 06:54:54 »
Такава подредба не е подходяща за метро, тъй като се намалява сериозно вместимостта на вагоните и се затруднява заформянето на добро пого в пик. Надлъжното разположение позволява по-голям брой правостоящи без сериозно намаляване на седящите места.  :rolleyes: Нормално в метрото се пътува кратко време така, че неудобството не е голямо. :rolleyes: Ако някой мислеше за пътниците в Германия щяха да пуснат по-къси влакове на минимално възможния технически интервал примерно 1.5-2 минути за да се чака минимално. :rolleyes:
« Last Edit: 10.02.2017, 07:05:25 by V.Peichev »

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #433 on: 10.02.2017, 21:31:51 »
Странично разположената седалка, заедно с човека, седящ на нея, и краката му, които все пак не трябва да настъпваш, заема почти същото място колкото две, разположени в посока на движението. И все пак не трябва да забравяме, че не би трябвало да опираме до 20-30 човека разлика във вместимостта.
« Last Edit: 11.02.2017, 12:10:11 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 836
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #434 on: 11.02.2017, 01:35:06 »
За вместимостта не мога да споря, но при разположението на седалките както в този влак, няма как да те настъпят правостоящи, този от вътре пътува напълно необезпокоен, при не голяма тъпканица и този от външната страна. Единственото неудобство на този тип разположение е, че този отвътре трябва да вдигне седящия до него за да стане.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11390
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #435 on: 11.02.2017, 10:45:16 »
Спорно е доколко се намалява вместимостта при разположени  2Х2 седалки, точно защото всеки като се опъне на страничноразположените реално остава същото място, но пък много по-некомфортно и има по-малко седящи места. Освен това ако са разположени по схемата 2Х2 през определен интервал между някои врати може да се остави празно и пак ще има повече място, и ще е по-удобно и за инвалидни, за детски колички, за велосипеди, ски, багажи и тн.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #436 on: 11.02.2017, 14:20:49 »
Това е удобно в Германия, в София всеки стои на вратата, а там където са седалките е празно. Веско обясни защо са такива седалките и че за тамошните условия с цивилизовани пътници, са напълно подходящи.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #437 on: 11.02.2017, 15:42:17 »
Петко, не е точно така. Пътниците са където са дръжките. В към момента най-новите влакове - серия 481/482 също се трупат хората около вратите, защото около седалките, особено в тези, които са в краищата на тракциите, няма дружки за захващане. Съответно хората също се трупат около вратите. Това е и причината на вратите да няма блокировки. По отношение на цивилизованите пътници също съм резервиран - цивилизовани са дотолкова, доколкото знаят да натискат бутоните за отваряне на вратите и да стоят отдясно на ескалаторите на възловите станции.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #438 on: 11.02.2017, 17:30:34 »
В тази дискусия сте забравили да споменете, че S-bahn-а е по-широк от метрото с 40 см. Напречно разположени седалки има и в метрото по линии като U7 и U8, но блъсканицата въпреки това е значителна.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #439 on: 11.02.2017, 17:48:25 »
Там няма и как другаде да е - U7 цепи по диагонал вътрешният ринг на Западен Берлин и е безалтернативна в поне 50% от трасето. А U8 дава единствена връзката Нойкьолн-Александърплатц-Гезундбрунен. Въпреки че специално 8-цата е най-гадната и мизерна линия, която съм виждал, но е факт, ползва се страшно много.