Author Topic: Велинград  (Read 2557 times)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1727
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #20 on: 24.08.2016, 17:20:36 »
Ама предполагам, че ако общината има силно желание - проблем няма да има. Ако имат заделен бюджет по "Региони в растеж" могат да си го изхарчат по проекти изработени от общината. Аз дори бих се радвал много, ако това се случи! По-скоро нашите разсъждения са продиктувани от загрижеността, че много градове, в които не просто има и е имало смисъл от тролейбуси, ами са се движили са с изкормен тролейбусен транспорт за удоволствие! Или пример като Шумен, който е бил със 100% изградена мрежа и един тролейбус, който да е минавал по нея. Или моя спомен от Димитровград, на който му трябваше само ТИС и меден проводник за самата мрежа....
Просто искам да има изключение от гнусната картина и дано не е само Велинград!

Всъщност има ли одобрение на проктите на Община Велинград по Региони в растеж от МРРБ?Кои проекти са одобрени или ако не са, кои са подали като основни и резервни?
« Last Edit: 24.08.2016, 17:27:54 by ooleg »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велинград
« Reply #21 on: 24.08.2016, 17:45:51 »
За изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020- за Велинград има заделени 16 043 137,59 лева , като ако се обоснове добре, общината може да разчита на още 996 417,15 лева. В това обаче се включват дейности от този интегриран план:
http://m.velingrad.bg/wp-content/uploads/2013/04/END-INTERNET-KACHVANE-SAIT-ObA-info_material_za_sait.pdf
и
http://m.velingrad.bg/wp-content/uploads/2013/04/END-END-Info_za_sait.pdf
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #22 on: 24.08.2016, 19:14:54 »
Ако имаше нужда от тролейбуси, то поне щеше да бъде заложено като (предстоящо)изпълнение още по Живково време. Но обърнете внимание на това!
Quote
Участие – Публично-частно партньорство и частно участие.
Уловката е тук, където едни ще си вземат комисионните и ще оставят нещо, което няма да може да се самоиздържа. Междувременно ще последва вдигане на билета и още повече забатачване, после с това ''партньорство'' идва и смяна на собствеността за без пари, и накрая разчистване терена за нов превозвач! А по този схема просто знаковите скандали през 00- то десетилетие са достатъчни, а сега под формата на такива  безпринципни проекти.

А пък да сравняваме София, която винаги се е развивала, с град от този калибър... с наличието на Х брой хотели – ми то следващата стъпка ще е по селата да почнат с Интеграция на селския транспорт, защото и там видите ли, има туризъм.
Единственото сравнение е Казанлък, само че там още преди 16 г се доказа, че тоя транспорт не може да оперира само за 4-5 тролея. При това, колко пъти оттогава е спаднал трайно пътникопотока!

Наистина би било прекрасно, но уви! А щом са се загрижили толкова за екологията, едни метанови автобуси на този етап биха били прекрасно!
 
« Last Edit: 24.08.2016, 19:23:24 by zirka »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1727
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #23 on: 24.08.2016, 22:36:29 »
Ако е по Региони в растеж проекта там си има изисквания превозвача да е Общински и това да не се променя N броя години. Право си е на Велинград да си харчи парите по европрограми както си иска. Иначе няма нищо общо с Казанлък. По онова време и двата града Казанлък и Димитровград имаха около 60 000 души население. Асеновград, Димитровград и Казанлък бяха най-големите неокръжни градове просто Казанлък беше най-големия от тях.
Иначе комунизма не е еталон за сравнение, защото специално в Димитровград линия номер 2 си возеше и работници и граждани  и по онова време можеше да е тролейбусна, обаче до Хасково вървяха съчленени Икаруси на около 20 мин и трябваше до там да започнат.
Само да кажа, че отделянето на СО2 не е много екологично, което става с метановите автобуси.

Quote
Горенето на метана протича на няколко етапа:

Първоначално се образува формалдехид (HCHO или H2CO). Формалдехидът освобождава радикали HCO-, които след това се превръщат във въглероден оксид (CO). Процесът се нарича оксидативна пиролиза:

    CH4 + O2 → CO + H2 + H2O

След оксидативната пиролиза, H2 се окислява като се образува H2O и се освобождава топлина. Това се случва много бързо, обикновено значително по-малко от една милисекунда.

    2 H2 + O2 → 2 H2O

На последно място, CO се окислява до CO2 и освобождава още топлина. Този процес като цяло е по-бавен от предишните химични, и обикновено изисква няколко милисекунди, за да се приключи.

    2 CO + O2 → 2 CO2

В резултат на горното е следната обща формула:

    CH4(g) + 2 O2(g) → CO2(g) + 2 H2O(l) + 891 kJ/mol (при стандартни условия),

където в скоби "g" означава газообразно състояние и в скоби "l" означава течна форма.

Изглежда екологично само ако го сравняваш с дизел и бензин!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #24 on: 26.08.2016, 15:15:59 »
^ По която ще и програма да е, това си е от типа бързи кредити. А след тези N години, какво става...
Правителствено заседание преди половин година:
Quote
След края на Министерския съвет финансовият министър Владислав Горанов обяви, че към момента има много задлъжнели общини, които не могат да изпълняват задълженията си. Той даде пример с управлението на Велинград...
ИЗТОЧНИК
... Че плюс тая 1/5 от 16- 17 млн лв. съфинансиране, как ли ще се отрази при задлъжнялостта на нещо толкова спорно! Или аз пък пропагандирам ония строй и затова давам сравнението!!! Просто тогава е пикът на пътникопотока в ГТ, а след това има тенденция на трайно намаляване (та дори и някъде да е премесено със застой)! От изброените градове къде имаше действащ такъв транспорт... където там не просъществува, камо ли в още по- малък, а при влошаващи се показатели, тепърва!
Би било хубаво, но това си е екзотика, а както може би е ясно, за съжаление или поне сега, тя не е за нас!

П.С. Какво значи тая формула – далеч по- просто е да не ми прешиваш думите с други конци!
 
II П.С. Пропуснах още, че по предни програми, тук има редица изградени микро и макро паркови площадки (а сега явно парите трявба да се връщат!) ... и ако все пак някой потърси причините, то пак може да обвини за цялата работа, че билетът е 60 ст, а не повече, както впрочем имаше опити по- напред!

« Last Edit: 26.08.2016, 15:33:24 by zirka »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3770
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #25 on: 26.08.2016, 16:12:14 »
Друг въпрос е как община с такова малко население ще осигури средства за поддържане на подстанция и контактна мрежа. :rolleyes: При една линия с няколко тролейбуса няма как това да стане за сметка на икономия на енергия и по-ниски експлоатационни разходи на превозните средства. :rolleyes: Не вярвам да има европейско финансиране за експлоатационни разходи. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1727
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #26 on: 26.08.2016, 23:29:12 »
Всъщност по-скоро не сме се разбрали, защото 1етейки втория ти пост съм доста съгласен с него!
Всъщност аз се дразня от няколко неща и ми се стори, че ги надуших в по-първия ти пост и затова малко така реагирах, но във втория пост видях няколко неща, които много уважавам...
Ще съм по-конкретен - дразня се много, когато излиза, че 80-те години т.е. времето, когато аз съм бил ученик е мярката за най-добро в България. Просто в онези години се дразних от много простотии предимно в училищата, но когато започнах през 88-а да слушам "Свободна Европа", "Дойче веле" и чат-пат ББС на български, съвсем вече усещах колко окаяна клоака е България. И после я докарахме до там, че тези времена да са максимума и примера, който да гоним. Много тъпо усещане е, да илиза,  детството ти е в по-яки времена от разумния живот! Просто супер усет за регрес! А за доста неща е така или се прави от много хора да е така!
Друго, което ме раздразни е, че мразя т.нар екологичност на метана, защото е способна да създаде илюзията за съвършения двигател работещ с CNG. В смисъл относно ниското КПД, това че е ДВГ, което не може по параметри да се мери с асинхронен двигател и това, че пуска парникови газове ги правят за мен гадина, която послужи, като мотив да се съсипят тролейбусите на Добрич, Велико Търново, Габрово, Перник, Пловдив....

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #27 on: 16.04.2017, 23:57:24 »
От 6 -ти миналия месец (Март) цената на билетчето е увеличена от 0.60 на 0.80 лв. Подновен е автопарка с няколко (предполагаемо три) автобуса Setra S 315NF – нископодови. Въпреки това обаче и преди имаха поне два подобни от този модел и едно МВ Сitaro – говорим за тези, които се движат само по двете градските линии. 
Споменавам го за да отбележим, макар със съжаление, че след всяко подобрение, следва увеличение!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #28 on: 17.04.2017, 00:07:45 »
... Въпреки, че не бих претендирал за някакъв изчерпвателен поглед върху пътникопотока, то за седмица може да стане достатъчно ясно какъв е той – естествено в предполагаемо най -натовареното време, след 17 часа и разбира се в делничен ден. Ще кача тази правена и по друга причина – наличието сред пътниците и на матрос от някакъв флот :)   
Последните две са от гаража, като за тази Сетра изобщо не е ясно, как набързо са успели да я бракуват!
 
« Last Edit: 17.04.2017, 00:10:21 by zirka »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10997
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #29 on: 17.04.2017, 01:09:01 »
Супер са автобусите, но не са нови а са втора употреба. Но все пак по-добре така, отколкото чисто нови Исузу, китайски, ВМС-та и тем подобни.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР