Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dragon

Pages: [1] 2 3 ... 190
1
От година някъде е ремонтиран Байлово - Смолско и сега е доста добре (преди беше проходимо само с джип). Около Смолско има малко дупки и трябва да се внимава, но като цяло е доста по-леко от завоите по подблакнския и почти няма трафик. Като има снаг трябва да се внимава, че понякога е изринат, но не е опесъчен.

2
Как пък най-чувствителни се оказват все тези, дето киснат при водачите? Когато човек си плаща и се държи както подобава в градския транспорт е нормално да изисква същото и от водачите. Така че е съвсем нормално да се оплакваме, когато са груби и се държат все едно са бармани в селска кръчма. Това, че някой те е ядосал, не е причина да си го изкарваш на другите. Докато не започнат всички да се държат културно и да следват правилата, оплаквания ще има. Съответно и те могат да се оплакват някъде. Както не очавкам водачите да се интересуват от моите проблеми и не ги занимавам с тях, не искам и те да го правят. А да защитаваш отявлено нарушение няма как да не понесе негативна критика и е глупаво да се сърдиш след това.
Форумът е място, където се водят дискусии и е нормално да има различни мнения, така че това, че някой не харесва поведението на водач или табелите на Емо, не е причина за сърдене. А когато много хора са на дадено мнение, е редно човек да се замисли дали нямат право, вместо отчаяно да си държи на своето!

3
Сигурно вече повече от 4 курса 2911 по тролей 9 се движи плътно зад 2694 пак по 9 и няма сила, която да ги раздели.
Тази сутрин също имаше един такъв икарус, но не обърнах внимание на номера.

4
Така е, но от моите пътувания там и предвид автономността на трасетата, няма почти никаква разлика във времето през деня, в час пик и празнични дни.

5
Quote
Два трамвая са се ударили на пл. „Македония“. Това съобщиха за Агенция „Фокус“ от пресцентъра на СДВР. Сигналът е подаден към 6.40 часа тази сутрин. Двата трамвая са се движили един зад друг. Трима души са били откарани за преглед в болнично заведение, но са освободени.

http://focus-news.net/news/2017/11/16/2457621/sofiya-dva-tramvaya-sa-se-udarili-na-pl-makedoniya.html

6
Защото има много неодбросъвестни шофьори и ватмани, логично! Иначе темата е първенец - няколко пъти е архивирана и почвана отначало.

7
Тук дават 13,7 и съм склонен повече да вярвам на по-ниската стойност. 18 км/ч е за Берлин стойността и ако сравниш състоянието на инфраструктурата в Берлин и Будапеща според мен и ти би се усъмнил в 17,76 по Википедия
Тази книга е публикувана 2011г., което значи че данните най-вероятно са от 2009г. Ето тук можеш да видиш разписанията http://www.bkk.hu/en/timetables/. Аз сравних няколко и съвпадат. Инфраструктурата е много добра, трасетата навсякъде са отделени по един или друг начин и наистина навсякъде пердашат доста здраво.

8
Изваждайки от тук https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Budapest информацията за градските линии, резултатът е 17,76 км/ч средно.

9
В Будапеща по мое мнение е добре организиран градския транспорт по главните улици и има много какво да взаимстваме като идеи (за съжаление някои са и въпрос на култура на шофиране, вероятно обаче наложена чрез адекватни глоби).
1) Трасето на трамваите е ограничено с ниски бордюрчета, които не пречат по никакъв начин да се премине през тях, но пък добре указват къде не трябва да ходят колите. Например на моста пред строителния такива биха били много полезни, за да не спират коли в габарита на трамваите.
2) На някои места с натоварен трафик, автобусите се движат по релсите и спират на трамвайните спирки.
3) Всички спирки, които са на средата на улицата, си имат острови.
4) Леви завои пресичащи трамвайно трасе почти няма. Няма и пресичане на травайните релси, където няма светофар. Целият градски транспорт се движи много бързо, а ако напреднат с разписанието, чакат на определени спирки, като има и автоматично съобщение за това.
5) На много места има зелена вълна за трамваите между 2 спирки.
6) Няма спирки на малки разстояния за трамваите.
Има и други вероянто, за които не се сещам сега.

Така трамваите независимо къде се движат, карат с висока скорост и осигуряват наистина бързо придвижване.

10
По-зле ще става, по-добре няма да става. каквито и дребни решения да се измислят, няма да помогнат. Само замазват очите.

Когато има проблем, трябва да се търси неговия корен. а не само да се борят симптомите. корена на проблема със закъсненията на градския транспорт е големият трафик и задръстванията. Значи решението е рестрикции спрямо ползването на лични автомобили. Подобно решение, освен решаване на проблема със закъсненията на градския транспорт, има и други положителни страни. Ще дишаме по-чист въздух. ще намалее амортизацията на инфраструктурата. ще намалее разрушаването на площи и територии, които не са предназначени за коли. например тротоари, зелени площи и детски площадки.

Мерките може да са много прости. например да е разрешено само по една кола на семейство. да се дигнат данъците за колите няколко пъти. Не може да се плаща по 100-200 лева за такса смет на година, а за кола - 30 лева!!! Колата цапа много повече! може да се направят винетки за центъра. ама за широкия център. границата трябва да са ж.п. линиите. за Пловдив, за Перник и бившата околовръстна ж.п. линия. кръга който описват трябва да се силно ограничен за коли!!!

И тогава ще видите как закъсненията на градския транспорт ще останат в миналото.
Рестрикции за броя на колите не може да се направи, а няма и смисъл. Когато се опитваш да направиш нещо насилствено, обикновено ефектът е обратния.  За да се качат хората на градски транспорт, трябва той да стане редовен, бърз и удобен. Обособените трасета, адекватните разписания и повечето коли на линия са първата стъпка. Ограничаването на достъпа за замърсяващи коли (както и по-високи такси за тях) или платеното навлизане в центъра също ще помогнат.

11
Има спорадични акции. До скоро мианвах от там всяка вечер и веднъж, когато за мое учудване нямаше задръстване, се оказа, че няма нито една кола паркирала на платното.

А слагането на скоби няма как да се случи на място, където е забранено спирането. Може да бъде и много по-просто, като вече КАТ и инспектори на общината имат право да глобяват за неправилно паркиране, без водачът да е там. Пишат акт или констативен протокол и олекваш с минимум 50 лв. Няма желание, като не мога да си обясна защо, тъй като това ще доенсе значителни приходи и ще облекчи трафика.

12
Да, един и същи потребител е. Направил е своята регистрация преди доста време, защото не е можел да влезе със стария си акаунт. Явно не се е сетил да ми пише тогава за този проблем. Понеже преди това не е бил накзан или изгонен, няма наказания и сега, а регистрацията не е била с някакви користни цели, мисля, че не е проблем да остане новият акаунт. За да няма неясноти съм сложил старото му име под новото, а акаунтът lok45111 е деактивиран.

13
Да, прав си. ОБИДЕН съм. И точно това исках да се осмисли и да се направят изводи. Защото тук непрекъснато стават някакви скандали, обиди и какво ли не. Т.е. няма никакво единство, по който и да е въпрос. Лично аз много бих искал тази шкода, но...
Отвратителното отношение на няколко човека тук ме спират да съм съпричастен към каквото и да е. Отново ще напомня за ВИП раздела, нали аз няма право да съм в него, огромно унижение за мен. Докато ми се правят мръсотии на тема табели на лична основа, отново съм обиден. Защото ако не беше цялата тая кампания срещу табелите, средствата и времето, което отделих за тях ако ги бях дал за шкодата, то тя на 50% вече щеше да е в София.
За ДАК-а, знам, че Виктор е участвал. Той беше единственият, който се срещна с мен и ми разказа много неща. Огромно уважение и благодарност към него. Но само към него.
Но при доставката му в Левски да бяхте поканили външни хора? А си се снимахте сами пред него.
И за последно - да съгласен съм да помогна с 50 лв за начало, ако в календара се включи моя снимка по избор. Това е предложение.

При доставката на ДАК-а, всичко стана много набързо и едва ли някой се е сетил да пише, че да може който желае да го чака да се снима пред депото. Снимали са се само хората, които са участвали в преместването - мен също ме няма на снимките.
Снимка по твой избор в календара няма как да се случи, защото няма да е редно, но дори и да можеше - календара вече е готов.
Бъдещи проблеми, свързани с обидно отношение към теб, ги отнасяй директно към човека, от когото си го получил. Това са лични отношения и други потребители, като мен например, не се интересуват от тях. Някои хора харесват твоите таблеки, други - не, но това е въпрос на естетични виждания и вкус, а не на лично отношение.

14
Не схванах целта на написаното, освен че явно пак си решил да се оплакваш, че някой те бил обидил, но все пак си от първите членове на форума, така че повечето сме ти свикнали.

Не знам кой си е направил реклама според теб, но ти гаратирам, че до тук никой не е спечелил нищо, освен известно морелано удоволетворение, но за сметка на това всеки, участвал в закупуването на ДАК-а е вложил значителни време, усилия и средства.
Това, че някой е зам. кмет, не значи че може да разполага с парите на общината както си поиска. Водени са и многкратни разговори със СО и СЕ.
Ако искаш да огледаш тролея, можеш да го направиш, ако получиш разрешение от СЕ да влезеш в депото - "негово право си е". Това е реда, по който и членовете на сдружението го посещават.

Ако желаеш да помогнеш с нещо - направи го. От празни думи нямаме нужда.

15
Замислих се, дали няма да е по-добре да се забрани движението на коли по Графа от Любен Каравелов до Патриарха и да се забрани изцяло паркирането (тази дойна крава, от която общината не иска да се откаже, но като аргумент може да се използва новата зелена зона в Лозенец). Може дори и от канала, а тротоарът да се разшири и да се направи велоалея. Като алтернатива ще се използва Евлоги и Христо Георгиеви -> Хан Крум и от там има достъп до Любен Каравелов, Васил Левски и Патриарх Евтимий. На Васил Левски и Патриарха ще се сложат и светофари, синхронизирани със светофара на Попа, където ако пешеходното пресичане е разрешено само от забранената за завои страна, хем ще може да се пресича спокойно (дори с пешеходна пътека се пресича трудно булевард с 3 ленти), хем няма да има кофликт и колите ще могат да преминават бързо. Ползите ще са по-бързи трамваи, безконфликтно преминаване на всички, пешеходна и вело-алея и дори по-малко задръствания за колите.

16
Тук има 2 основни проблема:
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
2) Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.

17
Като се отвори поне Монтевидео, положението ще се подобри, а като стане и Тодор Каблешков вероятно ще се нормализира. До тогава няма как да е иначе, на Овча купел половината изходи са им блокирани и околовръстното поема доста от трафика, а за капак има тапа и на Владая. Сутрин е задръстено от кръговото на АМ Люлин до резиденция Бояна, вечер - обратното.

18
Не знам как е организирано там озвучаването, но днес се возих в 2 различни краставици по 12 и в двете спирките не бяха верните. На св. Неделя каза св. св. Кирил и Методий, а на Журналист - Козлодуй.

19
Това също би било добре, но е постижимо само за част от улицата. В Лондон също масово са споделени вело и бус лентите и навсякъде където има пространство за бус лента, дори и да е само в едната посока, я има.

20
Това, което се случи по Раковски е, че дясната летна от лента за пакриране се превърна във велоалея. Тапите там бяха на 2 места - на Цар Освободител, където велоалеята свършва 50м. преди кръстовището и дясната лента е свободна за коли, а другата - на Патриарха, но там така или иначе си е 1 лента до кръстовището. Така че велоалеята с нищо не променя задръстванията, само развали рахата на паркиращите по улицата. На спрките наистина може да се измисли по-добре, но тролеите така или иначе никога не спират до тротоара, така че не е фатално за момента.
Стъпката е в правилната посока, а който е свикнал да си ходи с колата и да си паркира там, сега да си чака в трафика и да си търси места по уличките.

Pages: [1] 2 3 ... 190