Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 595
1
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг.
Кой си ти, та да казваш? Още един спасител ли?
Както Елби каза, това с пешеходните зони си е функция не на някакъв радиус около някаква точка, а на пешеходен поток. "Да кажем" около първи ринг в София (половината от който даже не е "синя зона" - нещо като критерий за идеален център) пренесено в Загреб ще рече всичко между гарата и планината. Което не е случаят: пешеходна зона са улички с музеи, обществени места, старини и прочие - в Загреб, в Барселона (Бари Готик), в Мадрид (около Пласа Майор), в Кьолн и т.н. Във Флоренция пешеходният поток и броя на музеите, които са в пешеходната зона, е умопомрачителен през цялата година, да не говорим за твърде либералния режим спрямо дву- и триколесни возила с ДВГ. В Дубровник пешеходната зона е повече от ясна, даже с крепостни стени е заградена плюс категорична забрана даже за велосипеди, но и там туристическият поток е убийствен. В Лондон, Берлин и Париж поради разпръснатите им забележителности няма централна пешеходна зона, а пешеходни острови.
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

2
Разни / Re: Странични въпроси
« on: Today at 16:32:51 »
На тола край Белград, при Младеновац, има два реда кабинки за събиране на таксите. Ако първият ред е препълнен, го заобиколете отдясно - има една свободна лента, тя отвежда на втория ред, там винаги е празно.
Вече не е така, Веско. Заради новостроящата се ИКЕА толовете са преместени по на изток и са на 1 ред, но с доста кабинки.
Същото се случи и източно от Загреб преди 3-4 години. Просто няма как да искат тол такса на всички столичани, които ходят до ИКЕА. Разбира се, това се тол-участъците са скъсени с няколко километра ни най-малко не означава, че таксите са намалени.

3
1. А защо рейс 20 не минава направо по Малашевска? Пак ще си има връзка с трамваите. А ще се спести доста пробег.

2. Друго което си мисля е защо двата рейса не минават по улица Козлодуй двупосочно, по Мария Луиза и да върти на кръга на лъвов мост. Там има по-малко задръствания.
1. Разстоянието е по-късо, може би само левият завой към Каменоделска би бил проблемен, но в обратна посока няма проблеми да карат направо по Малашевска. Освен ако няма някоя велика бакалия около Автостанция Орландовци, която се ползва от бабите в съседните квартали (БИЛЛА е недалече).
2. Губят се връзките с автобусите на Сточна гара. Без ТБ11 всички минават и през Лъвов мост, но прекачването откъм изток би довело по-заобиколни маршрути.

Възможно е след известна експлоатация да преосмислят маршрутите предвид задръстванията.

4
Разни / Re: Странични въпроси
« on: Today at 12:23:49 »
При преминаването през Белград по-добре да се мине по главния път по посока Хърватска и едва в края на града да се отбие в посока Нови Сад - околовръстното, по което отбиват табелите преди Белград, е кошмар!

С една добавка - в западната част на Белград най-напред има синя табела "Нови Сад". Пропускате я и се отбивате по ЗЕЛЕНАТА табела след края на града.
Ако пропуснете да си купите електронна винетка за Унгария, може да го направите от бензиностанцията ОМВ непосредствено след границата вдясно. Там приемат кредитни карти, докато на кабинките при границата приемат само кеш и при плащане с евро хващат "по трънски курс". Разбира се, след като сте за повече в Унгария, със сигурност ще обмените форинти. В София това може да се направи на бюрото на Никар на Графа/6 септември срещу 6 ОУ. Ако го правите в Будапеща или друго място в Унгария, внимавайте с обменния курс и комисионите - показани или скрити. Направо питайте за 100 евро колко форинта дават и ако са под 30000, бягайте!
Путарината в Сърбия се изписва и в евро, курсът е съвсем приличен, приемат се и монети от 0.50, 1 и 2 евро, както и всякакви карти. На мен даже са ми връщали ресто в евро, докато хърватите се правят на интересни и дават ресто в куни. На бензиностанциите на ОМВ - също приемат карти, а курсът на динара при плащане кеш с евро е завишен.

5
При блоково струпване и то в началото на маршрута няма друг полезен ход от този, по-задните автобуси от блока да подминат спирка (евентуално със спиране извън спирката заради желаещи за слизане). То затова са и бутоните за заявки. Ако по-нататък пълен настигне празен автобус, това си е откровено шофьорско влачене и неколегиалност.
Конкретно в случая автобусът няма начин да изчака в двулентовата отсечка пред светофара, тъй като задръства цялото движение, в т.ч. автобусите по цял куп други линии, вървящи оттам. Ако изнесат спирката напред, става неудобно за пътниците, които се отдалечават от Графа.

6
по ул. „Константин Стоилов“, площад Сточна гара, по бул. Сливница, пл. „Лъвов мост“ – двупосочно.
И какво - въртележка по кръговите на Лъвов мост и Сточна гара?! Толкова ли не можаха да ги върнат по Мария Луиза и Козлодуй? Единствено аргумент за връщането на Сточна гара  е по-бързото прекачване от ТБ11, А213, 305, 413, 404 и 11 откъм Гео Милев в посока към селата направо по Стоилов вместо обиколка през Лъвов мост, Мария Луиза и Козлодуй.

7
Отдавна е ясно, че картинката с трамвайните трасета в първоначалния ОУП е художествено произведение, а не реалност. Тя престана да е вярна още с решението да остане трамвайното трасе по Мария Луиза, а също така да се възстанови трасето от Кръста до Хладилника.
Но е факт, че и досега СО няма дългосрочна програма за развитието на трамвайния транспорт - днес се взема едно решение, след година - друго. После идва финансиране на дадено трасе, после пък с действията и бездействията си СО проваля други и т.н. и т.н.

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.11.2017, 22:37:13 »
Оттам тръгваше и А104, който също се обслужваше от Икаруси.

9
Жокер - и в двата града велосипедната инфрастуктура е на много високо ниво и хората си използват колелото ежедневно като начин на придвижване.
Това е една от предпоставките, но не е единствена. Иначе нямаше в челото на класирането да има няколко китайски града.

Колкото до задръствания в идеалния център на София - не съм сигурен, че във вътрешния ринг задръстванията са по-големи примерно от Горнобански път, Винарово колело, Красна поляна, Хладилника, разклона за Горубляне та даже и от нашия любим Малинов.

От 7 години не работя в широкия център, но до 2010 придвижването от ИСУЛ в посока НДК-Медицинска и южните квартали по вътрешния ринг ставаше по-бързо, отколкото по Евлоги.

10
Никой не закрива зорлем маршрутки. Всички се закриват сами поради липса на пътници.
Това не е вярно! Закриват се постепенно всички линии, без значение от натоварването.
11 и 46 бяха на цена 1лв., мислите ли че са били празни?
Разредиха пълната 37, скоро и нея ще закрият, както направиха с 18 и 22 например.
А по какъв механизъм СО разрежда или закрива линии?

Според мен по-скоро на операторите не им се рискува да инвестират в нови маршрутки, след като нямат дългосрочен договор, а само анекси за удължения. Просто бусчетата се скапват след брутална експлоатация и ето ти - разреждане и закриване. Когато изправните бусове на оператора намалеят и не могат да обезпечат поне 30-минутен интервал - линията дава фира.

11
Да, българските задръствания са най-големи в света, дъра-бъра, два чадъра. Напоследък популисткото плямпане зарази доста хора.

Всеки, пътувал по западни магистрали, гледа с умиление превъзнасянията на разни журналистки на Владая или Вакарел.

За да не съм голословен, ето последната класация на Том-том: https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list?citySize=LARGE&continent=ALL&country=ALL. Делим 82-90 място с Берлин, Лион, Вашингтон и Хонолулу. Обожествяваната от някои сдружения Прага е само с 1 пункт след нас, 25-те процента на Солун ме хвърлят в тъч. Отличниците в Европа са Будапеща и Амстердам, което е обективно още повече след радикалното разширение на М0 в Будапеща. Като се има предвид, че след 145-то място са незначителни щатски градове, положението не може да се нарече катастрофално.
Балканските шампиони си ги знаем - Истанбул и Букурещ.

12
Те имат, но не и в идеалния център, за който спомена. Даже разчистените от Дучето връзки между Пиаца Венеция и Колизея и към Сан Пиетро се считат за огромни грешки.
Нямам представа за историята на трамвайния транспорт в Рим, и имало ли е изобщо такъв в идеалния център. Но ме съмнява ефективността на такъв в зоната между Колизея, реката, Пиаца дел Пополо и Куиринале. Отчиташ все пак хълмистия терен.
Чувал съм за някакви рестрикции за достъпа на автомобили в централната зона, но ти сигурно си се запознал с тях. Не знам, дали някога ще се роди италиански управник, който да пренасочи хората от мотопеди на велосипеди, но мотопедите (моторино) са невероятна напаст из италианските (а и гръцките) градове. От първата ми екскурзия си спомням следния инцидент: чисто пешеходна улица, кафене с изнесени масички и столчета. В един момент една от седящите, заедно със столчето, беше отнесена от преминаващ мотопедист. В следващия момент мотопедистът ... започна да и се кара, че много си издърпала столчето и нямало как да преминават мотопеди.

Ринговата магистрала е с доста голям радиус и за щастие не е част от главната магистрала север-юг - А1: Милано-Неапол-Реджо. Но като гледам картата - нямат други завършени по-вътрешни рингове (Circolazione Interna все още не е затворена).

13
Вътре в града нямат метро в идеалния център. Типично южняшки е по-лесно да си намерят оправдание, отколкото да действат. Не може да се строи метро, че има много разкопки. Хубаво де, ами тогава развивай трамвайна мрежа.
Ти някъде видя ли улица в центъра, подходяща за трамвайно движение? По-скоро отиват към пешеходен център с велосипедно движение по италиански - т.е. вместо велосипеди - мотопеди. Евентуално - с електроавтобуси, както във Флоренция замениха дизеловите мидибуси с електро.

14
Докога се издават номера с еднобуквени серии?

15
Гърбът на четворката. Мен ме учуди табелата 15/за гараж дружба.
А15 бил ли е в друг гараж освен Дружба (след откриването му, естествено и преди закриването на линията)?

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 12.11.2017, 23:12:13 »
За първи път я виждам, никога досега не е показвана :fan: Знаем ли нещо за тази катастрофа?
Червени ли са трамваите или оранжеви? Надали с нещо се е запомнила катастрофата. Изглежда, че трамваите не са били пълни, най-много някой около трета врата в ТМ4/10 да е пострадал леко.

17
епицентър някъде около Своге.
В момента emsc-csem го дава западно от Реброво.

18
Някъде използвана ли е серията ТВ, освен за държавни товарни автомобили до 1992? Май и ХХ е отписана за серия.

19
То Вариант 3 и бездруго е тежък като цена, вие искате съвсем да убиете шансовете му. Ако вместо да пишете безсмислици, прочетете по-внимателно анализа и точкуването, ще видите, че точки се пишат и за цена, и за създадени връзки, и за влошени такива. В този смисъл Борово-Лозенец е една нищожна връзка (след като даже Лозенец-Централна гара не е кой знае колко мощна). Така че подобна врътка няма никакъв смисъл.
Има далеч по-евтини начини за дубльори на ТМ7: примерно при изграждане на колело на Св.Неделя или врътка по Стамболийски.

20
Градът на френски се казва Anverse, а Anversoise са неговите жителки. Възможно е това да е било прозвище на вагоните било заради местоположение на фабриката, било заради града, от който са дошли. Нещо като Базелки за базелските трамваи.

Pages: [1] 2 3 ... 595