Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitkov2

Pages: [1] 2 3 ... 22
1
Бъдете сигурни, че ако СССР/Русия произвеждаха теснорелсови трамваи, и трамваи щяха да си вземат оттам. Винаги в историята, ама винаги, руснаците са подкрепяли сърбите. Включително немалко са ощетили и нас в тяхна полза. Това е свързано най-вече с панславизма - когато през 1453-та Цариград окончателно пада в турски ръце, без шансове да бъде върнат, руснаците почват да се вживяват като "защитник" на източноправославните народи. И дип, че Сталин и Тито разпърдяват гърнето, иначе с безрезервната подкрепа на нашия непрокопсаник Георги Димитров щяха да подарят и Благоевградска област на Югославия. Първо песента е "Сталин, Тито, Димитров", после става "Сталин, Дупка,Димитров". В комунистическата военна книжка на дядо ми, пише националност "македонец", имали са и "македонски" паспорти. Неслучайно Димитровград в Сърбия се казва точно така. През 90-те Милошевич безчинства не без подкрепата на Русия, а сега има сума ти мерзавци, вече осъдени и в самата Сърбия за военни престъпления, но Русия им е дала гражданство и отказва да ги екстрадира. Като Велко Кадиевич, жена му на Милошевич и др. Знаете, че посред Белград има няколко сгради, умишлено оставени да "напомнят" за бомбардировките на НАТО, една от тях, на бул. Княз Милош (който всъщност е нашия княз Михаил или Княз Борис 1-ви, основател на Белград), се представя като детска болница, а всъщност е била сграда на МВР. И накрая сърбите загубиха всичко, вкл. Черна Гора, а там са си сърби. Остава и Воеводина да поиска отделяне и хептен ще я втасат.....

Сега да ги видим и метро колко ще направят, те 30 и кусур години не можаха да си завършат гарата, зееше като огромен кратер в самия център на Белград. Имат си също и други бараки от сорта на ЛиАЗ 5256,има и МАЗ.....
Не знам защо се пише за история във форум за ГТ, но като  се е почнало и модераторите не се месят, да почна и аз с историческия преглед :D България и Сърбия ВИНАГИ са били марионетки в ръцете на Великите сили, от как са се откъснали от Османската империя. Първоначално Русия подкрепя България, а Австро-Унгария подрекпя Сърбия, в последствие се разменят. Тези две империи използват 2-те балкански държави като "домашни любимци" и ги насъскват една срещу друга, макар самите те помежду си (Австро-Унгария и Русия) да не са врагове в онзи период. След като Батемберг си разваля отношенията с Императора, подкрепата се разменя, но отношението е същото. Първата световна война, особено поводът за започването й е абсолютна исценировка на австрийците, това вече мисля никой не го вярва, че сърбите са убили принца. От там нататък, историята е ясна, само в едно градче в Североизточна Франция умират около 1 млн. германци и французи. Тогава Франция и Русия са съюзници, но това сега е неудобно явно и "историците" го пропускат, но фактите са факти. Ние, българите, не губим толкова от "дружбата" с Руската империя, колкото от некадърния Фердинанд и неговите импулсивни решения. Нека да не забравяме, че той е "открит" и поканен за княз на българите в едно австрийско казино от българската делегация, когато е на 27г., така че не знам как са очаквали от един бисексуален женкар и комарджия да доведе до нещо добро :D

2
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 06.07.2018, 23:06:38 »
Сигурно ще ме наплюете, но аз тука като се возя на МАН и на Темса, не виждам някаква сериозна разлика в комфорта между двете... даже мисля че Темсите имат по-удобни седалки. Щъркелите са неудобни щото са малки, високи и друсат доста, но големите са си ОК.

Иначе за София поръчка за нови дизели няма... беше спечелена от китайците и спряна, има поръчка за 60 метанови която беше спечелена от BMC и се очаква да дойдат 60 БМЦ-та.
С тази разлика, че като се качиш на 12-метрова темса, задните седалки са като допрени в сауна. Изключително лоша топлоизолация на двигателя!

3
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 06.07.2018, 23:02:27 »
Това удължаване само го миришем...
В района на сегашното обръщало има достатъчно пространство от храсталаци, за да се направи едно колело, което, дори след мечтаното удължаване, пак би било от полза в някакви ситуации. Да се пуснат единични Т6А5 и всичко ще е наред.
Ама след като вече са “изремонтирали” трамваите, дано поне им пооправят отоплението.
Всичко около Копенхаген са частни терени.

4
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 06.07.2018, 00:10:44 »
Иначе, след дългото чакане на 24, попитах кондуктора какво се случва, защо са толкова нередовни. Отговорът беше: "Еми, коли няма, развалени са, хора няма, така е.."

5
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 06.07.2018, 00:08:43 »
Днеска по магистрала тракия посока софия видяк около 5 темси лф 12 сини с бял таван, сигурно за пловдив.
Как за Пловдив, щом са посока София?

6
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 02.07.2018, 16:22:47 »
Някой знае ли защо ежедневно на 6 върви отокар, нито е Euro 6, нито му работи климатикът, нито отговаря за брой места? 24 напоследък е станал още по-нередовен, нещо Хебросбус яко се излагат.

7
Първия вагон вече е в полите на Витоша.
Защо не ги доставят на влакови композиции, а се товарят шосетата? Намирам го за безумие!

8
Избори ли идват, че пак се заговори за трамвай (и то стрела) по Каблешков?
https://news.bg/regions/tramvay-7-stava-tramvay-strela.html
Да, разбира се, местните избори са октомври 2019 😀

9
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 03.05.2018, 10:15:54 »
Няма как да се радваме на поредното неизпълнение на условията по договора/не може резерви да са вдл-те или цителис/, които "тримата големи" нагласиха. Нито пък на тоталната липса на контрол от старана на администрацията.  :angry:

А по-добре ли е да няма автобуси и да чакаме по 20 минути делник. Хайде стига сме мрънкали, до преди 2-3 години се возихме на разбитите 405Н на "доктора" и никой не мрънкаше. ;)
Факт е, че и в момента има линии на 20 минути в делник, като 24 примерно, ама няма кой да се сети да увеличи там колите.

10
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 01.05.2018, 01:44:56 »
В 6 не пътуват само цигани, макар за съжаление линията да е предпочитана и от тях. Шестицата от Съединение събира ученици от Хуманитарната, после от Търговската, Антима, ТЕТ-а и отделно всички живеещи по Пешерско шосе. За Прослав това е най-редовната линия, която стига до същинския Прослав зад линията.

11
Пловдив / Re: Новини
« on: 28.04.2018, 17:10:20 »
Според сайта www.masov-gt.com линии 1, 6, 12, 21, 44 от 1 май ще се движат до полунощ.

До края на месеца трябва да влезне за гласуване, но дали ще стане и колко време след като го гласуват ще стане е божа работа. ;)
Дано се случи това лято.

12
Някой може ли да сподели впечатления от вагоните-бистро? В неделя мисля да се връщам от Пловдив до Искър с композиция, която съдържа един такъв и се чудя как е вътре, ще ми е приятно ли да пия една бира, убивайки времето?

13
Явно наистина са по-опасни, отколкото изглеждат. Сега остава да спрат ТМ23 направо, то с тоя маршрут и без това е почти напълно безсмислен...
Айде пак старата песен на нов глас. Смислен е, за да не изчезнат релсите по трасето за скрап и да се поддържа в оперативно състояние.

14
4401 е това. Определено е било доста зрелищно преживяване, макар че описанието във Фейсбук е доста пресилено според мен. Интересното е че не става дума за счупена конструкция на пантографа, а за очевидно скъсани болтове, които го държат на покрива.

Всъщност аварията е по-сериозна от описаното във Фейсбук, възникнал е доста сериозен пожар в салона и може би няма да го бъде повече.
Пресилено, ама да се случи това в тази част на трасето, където няма нищо, освен цигани и дървета (гора), направо си е страшно. Аз ако бях в този трамвай, познавайки характера си, щях да псувам всичко живо в Столична община, отговарящо за МГТ. Добре, че няма жертви/пострадали!

15
Транспортът по света / Re: Temsa Avenue
« on: 22.04.2018, 23:19:09 »
В Пловдив към момента има 20 такива темси.
Само че с 3 врати. Основен недостатък на 12-метровите е, че на задните места много се усеща топлината от двигателния отсек. При нормалните марки го няма това, дори при Ютонг не е толкова силно изразено. Там буквално е като с подгряване на седалките, лятото е много неприятно. На 9-метровите също се усеща, там ДВГ е под последния ред седалки.

16
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 22.04.2018, 17:20:20 »
Паднал/счупен пантограф на Дюваг по 23. По разказ на пътниците е било страшно преживяване, ударил се е в прозорец. Инцидентът е станал между Гара Искър и Дружба-2. В групата на Дружба е публикацията със снимки.

17
Днес така и не случих на Youtong с включен климатик. В 72 при толкова много хора не се диша, прозорците не стигат за охлаждане в дни като днешния. Миризмата на пот със сигурност не привлича повече пътници към услугата..

18
А ако са пристигнали в последния момент? Нали са направени от друга организация? Ако е в последния момент, няма как спирките да останат без табели. Сега сигурно ще се преработят и грешните табели ще бъдат подменени.
В историята няма "ако", а всичко от момента на говорене назад е история. Това е много удобно оправдание, само че пак неправдоподобно. Има лепенки, стикери и т.н. Дори при тази ситуация има възможност за реакция. Има ли желание, има и начин.

19
Много ясно че се разпечатват от предварително изготвени мостри. Явно и ЦГМ не са обърнали внимание.
Това говори много за ЦГМ... Какво значи не са обърнали внимание?!

20
Нямам думи за ЦГМ вече... това да сложиш табела с lorem ipsum, че и преведено...

Не са точно на ЦГМ, а на познатата на всички нас организация.
А КОЙ ги одобрява и монтира? Не съм аз, или някоя НПО, при всички положения. В училище, когато преписвам от някого, аз нося отговорност за преписаното, аз получавам оценката, не източникът. Отговорността е изцяло на ЦГМ!

Pages: [1] 2 3 ... 22