Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitkov2

Pages: [1] 2 3 ... 18
1
 Тази вечер (15.12) в ПВ1013 ( София-Пловдив) парното работеше до Вакарел, после бе спряно, по необясними за мен причини, след Септевмри работи до Пазарджик и след това до Пловдив студ пълен комплект. Кондукторката твъдеше, че е пуснато на вагона, но машинистът го е спрял. Вагонът беше първокласен, нищо, че е ПВ :D Вътре за 3 часа, в половината време измръзвах с яке, без да съм зиморничав. Това, ако не е саботаж към ЖП-транспорта, здраве му кажете, друг е въпросът, че имаше смесена група българи и цигани, които до Костенец пиеха ракия и пушеха във вагона, а през цялото време кондукторката дори не се мярна.

2
Пловдив / Re: Новини
« on: 15.12.2017, 13:13:31 »
Ужас, щом Чолаков е в тоя консорциум, нищо добро не може да се очаква.

3
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 15.12.2017, 01:59:32 »
Кой е казал че 204 ще се поеме от СА? По-вероятно и логично е да си остане на Карат до закупуване на необходимите автобуси. 18 съчленени автобуса няма откъде да се вземат към настоящият момент. Не забравяйте че догодина ни очакват и 5тм и 7тм.
Няма ли шанс за смесено обслужване от КАРАТ-С и СА? Разбирате ли, в Дружба не се търпи с тия единични автобуси, много редовни пътници се сдобиха със собствени МПС, защото за Дружба-2 метрото не е удобен вариант. Чакаш нещо до него, понякога 10 и над 10 минути, после слизаш долу и чакаш още 10, за да пътуваш 20 до Сердика, а през това време 204 вече потегля от Плиска...

4
Движат се. Преди седмица бях там и ги видях. За линия не мога да кажа, защото не ми се наложи да ползвам ГТ.

Впечатленията ми от МГТ там са смесени. Като състояние и възраст автопаркът там е една идея по-добър от софийския, но преобладават руските кочини при автобусите и тролейбусите. Изключение са Икарбусите и Соларисите. При трамваите преобладават взетите на доизживяване от Западна Европа - Дюваг и ЧКД. ЧКД-тата (КТ4) през делниците се движат в СМЕ, а уикендите по единички, като съществуват ясни белези кои мотриси са обичайно втори. Боята им е в трагично състояние, явно са мацани по няколко пъти. Не мога да не спомена CАF-овете, които са доста прилични (все още).

Трамвайната мрежа е доста развита и сравнително добре поддържана. Няма дрънчане и тресене.

Но водачите в МГТ правят най-фрапиращите нарушения.
И в София ежедневно се правят нарушения, ела виж как завива 204 под моста в Дружба посока Цариградско шосе :D

5
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 12:46:41 »
Освен екологичната гледна точка трябва да погледнем и икономическата и идеята ми е, че като обединим двете се получава това, че на този етап 20-те електробуса ще са "на гол г*з чифте пищови", при положение, че още има трамваи на над 40 години. Жалко, че не може нищо да се направи, защото поръчката е факт, халал да са ни!

6
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 02:28:32 »
Ама всеки трамвай също има батерии, автобусите също имат акумолатори. То по същия начин двигателите Къминс за китайските автобуси с какво са пренесени от Америка/Турция до Китай за да се сглобят там? А немските мостове и скорости? След това готовия автобус до България. Същата работа е. Единици са производителите, които могат да си произведат сами на едно място и каросерия, и двигател и скорости. Далеч по-лесно е да произведеш само каросерията, а мостовете, двигателя, скоростите, електрониката да ги купиш от големи производители на такава техника

А пък едно е пушеците да са до теб и да те обгазяват при всяко тръгване от спирката, друго е да са на 100-тици километри от теб нали?

Друг е въпроса че автобусите с ДВГ вече са толкова усаваршенстване че вредните емисии са сведени до минимум, нищо чудно след време да измислят и двигател Евро 7.
Разбира се, че и производството на другите средства за транспорт замърсява, не твърдя обратното, но е смешно, когато Приус иска да е еталон за чистота, същото ни св налага от СО. И какво значи: "По-добре на на нас да ни е добре, другите да се оправят" Въздуха няма граници, рано или късно ще дойде и при нас, нищо че Марица Изток са на 200км от София. Когато говорим за екология се мисли мащабно, иначе е ненужно.

7
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 00:56:33 »
Само аз ли не вярвам в светлото бъдеще на ел.автобусите и тяхната полза за екологията? Преди бях голям фен на тема е-задвижване, струваше ми се като необходимата "революция" за доброто на природата, ОБАЧЕ след като почетох разбрах, че де факто, докато се произведе една батерия за хибрид или електромобил (смятайте как е за електробус) се изхвърлят толкова вредни емисии, колкото един съвременен автомобил изхвърля за 5-10 години, зависи колко се шофира. Реално за Тойота Приус батериите се правят в Канада, литийят се добива в Африка и се сголбяват в Япония или Европа, тоест тия танкери кръстосват океаните само за едните батерии. Като видите как се добива и електричеството стигаме до извода, че електромобилите/бусите на този етап изобщо не подпомагат опазването на околната среда и подпомагат единствено един доста скъп ПР. В България и САЩ 55-60% от електричеството се добива от въглиища, за каква екология говорим и къде излиза сметката при тези цени на превозното средство и електричеството в последствие. Пари на вятъра, които можеха да се инвестират в трамвайния транспорт, примерно. Да, и там имаме нечистия ток, но батерията я няма ;)

8
Естествено, че е много повече. Ще влиза и студ и жега... все пак голяма част от МД3 ще е навън.
Освен край депото в Земляне, къде още ще е навън?!  :eek: :rolleyes:
Общо взето всичко след центъра в източна посока..

9
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 07.12.2017, 17:32:10 »
Всички линии дано му ги вземат ама няма... Ама не знам линиите, но Пловдив остана последния град в който не работи електронното таксуване, защото даже и във Варна е тръгнало.... Пълен ФАРС!
И таблата, и таблата! Ама кой за каквото е гласувал...

10
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 04.12.2017, 18:12:14 »
От ходовата част на 1613 излизат звуци и тропане, които предполагат скорошен саморазпад. До кога ще се неглижира поддръжката на новите тролеи, според мен се стигна до момент, в който се рискува живота и здравето на пътниците?!

11
Не ми хареса израза на Благун, "прованс", защото може да е обиден, а със сигурност е неточен спрямо превода, защото Прованс е област във Франция, която изобщо не е изостанала. Там се намират Марсилия, Ница и други развити градове, които в България са в пъти пред La capitale, демек София :D
За турските автобуси не мога да кажа нищо хубаво, нито като изработка и качество, нито като комфорт. В Пловдив, поради малоумните управленски решения от преди 20г. и изцяло частния ГТ, се купуват само турски автобуси последните години (с малки изключения), които са основно високоподови, (имат нископодова част, но основно са с висок под) и мога да кажа, че като возия са отврат. Чувството съм го преживявал само на сафари в Сахара и никъде другаде. Заради високия център на тежестта в завои е ужасно, возят твърдо и подобни проблеми с конфорта. Често се чупят вратите и едната спира да работи. Друг е въпросът, че се чувстваш отново под Османска власт, защото като чрез монопол всички автобуси са турски. Не е приятно, определено и аз лично предпочитам Yutong пред Isuzu и Temsa.

12
Ако си мислиш, че на Цариградско шосе не тече. Редовно има кофи там, личи си, че не си от Дружба :D

13
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 26.11.2017, 00:13:37 »
Днес по 15 бях изненадан да видя ситибус, не знаех, че и Хеброс бус имат от тях. Очевидно в Пловдив турското доминира. И темзите, стандартни по 15 са турски, но доста по-качествени.

14
Софийските станции все пак са около 100-тина метра дълги.....
100 са на МД 1 и 2. На 3, доколкото знам ще са по 80.

15
1500 може, явно субективно гледам на разстоянията в квартала, които не изминавам пеш. Но дори да е скъпо, в случая е излишно. Там има достатъчно линии+тб4.
Перспективата за 23 е във връзката към младост, защото метрото не дава адекватна таква.

16
Пловдив / Re: Новини
« on: 20.11.2017, 19:38:22 »
Градски автобус ще ходи до летище "Пловдив"
https://news.plovdiv24.bg/759497.html
От летището трябва да се пусне автобус до ЖП линията, която е на 3км и от там да има синхронизиране с влаковете Асеновград-Пловдив. Излишно е в този трафик, който е из цялата област по всички пътища да се пусне автобус през задръствания. Във всички цивилизовани държави е така.

17
по ул.Обиколна и според мен ако трасето завие към Джъмбо и има нормално колело при другите линии,

Имаш предвид да мине по ул. Обиколна? Това са 3000 метра единичен коловоз. Няма да е хич евтино начинание.
Какви 3000м, вие наред ли сте?! От Копенхаген до обръщалото на Обиколна са 5-600м. Там проблемът е, че има прекалено много линии, а и кръстовището с Димитър Пешев е проблем, много е трафика, няма дори светофар. Трамваят трябва да продължи до Младост, поне до МС Младост-3 и при интервал до 15 минути ще има много смисъл от него предвид бъдеще от развитие на района. Тук за закриване дума не може да става. Фактът, че в момента е празен не означава, че няма потенциал.

18
С нашите къси станции няма как да е иначе. В час пик метрото си е точно „товарно“. Ако се сложат 2 реда седалки, ще се налага повече хора да чакат за следващ влак в час пик.
Видял си къси станции. В Париж има някои на 300-400м., а пак всичките им влакове са с максимално седящи места, и нови, и стари. Около вратите са сгъващи се.

19
3820-384

20
Само аз ли не виждам нищо за визуална информация, освен едни лед табла, подобни на тези в руските влакове? Толкова ли не можаха да поръчат мотриси с дисплеи? Постна работа...

Pages: [1] 2 3 ... 18