Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 79
1

- Незнанието на пътниците относно заявяването на спирка чрез СТОП бутоните. Стикери на стъклата на вратите биха били доста полезни.

- Липсата на изписани спирките по таблата. Също би било добра идея на китайците да им се сложи по една карта на нощните линии от вътре, залепена на стъклото (подобна имаха Мановете от Земляне за промянята на 83/102 ).


Всички инфоматериали в салоните трябва да могат да се махат, защото колите излизат после на дневни линии после. Трайно залепени стикери не са хубава идея, по-добре щипки или лайсни като за некролозите. Кондукторите могат да се натоварят със задачата да ги слагат и накрая на последния курс да ги махат.

2
Абсолютно аматьорско е да свършат билетите за нощния транспорт. А фактът, че обсъждаме този „проблем“ и предлагаме „решения“ е просто безумен.

Аматьорско е да се продават хартиени билети от кондуктор. Решение от 21 век би било електронен билет на смартфона, платен с дебитна карта. Такива билети никога не свършват.

да се ползват съчленени автобуси.

Защо според теб има нужда от съчленени автобуси?

3
Най-вероятно сте чели предложението на Спаси София за трамвай по бул. Патриарх Евтимий.

Чели сме го, и в общината са го чели и с право беше отхвърлено. Няма да се реализира така, търси се друг вариант.

4
Вливането би могло да стане и преди Макдоналдс-а и моста, ако се намали с 20-ина места капацитета на платения паркинг пред Хилтън. Но мястото за рампа от бул. Витоша на изток към бул. България достатъчно ли е?

5
20 милиона е съвсем реалистично ако искаме да се направи като хората, а не да протече на първата зима. Има много подземни комуникации, освен това част от покривната плоча на съществуващия тунел трябва да се промени, и то без да се отваря отгоре. Само заради една спирка са си наистина бая пари, особено като се отчете и факта че не се решават никакви транспортни проблеми, улицата отгоре и с подземна спирка, и без нея не е особено натоварена.

6
След "Европейски съюз" и "Софийска Света гора" вече нищо не може да ме учуди. Русизъм от типа "Театрална", след като другите ни станции не носят определителни имена - велика глупост. Трансферна станция с различно име от НДК - още по-велика глупост. Наименуване на станция на булевард, под чиято цяла дължина минава линията - трета глупост. А пък Мизия и Тракия няма какво да ги коментираме изобщо. Това окончателно решение ли е?

7
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.04.2018, 14:38:14 »
"Профилактиките" са част от стратегията да се дразнят софиянци, за да има повод да се подклажда вода за безмисления им проект за ски зона тип "Банско". Интересното е обаче, че докато лифтовете не вървят някой стриктно следи с камери какво се случва по станциите. Вчера забелязах, че има видеокамера даже на долната станция на влек "Боби", който не работи от 11 години вече. Явно са им ценни железата, въпреки че са обявили че не стават и за вторични суровини.

8
Тази сутрин ползвах Н1 от площад Батенберг до Люлин, в 4ч. На площада имаше 3 коли "контрол по транспорта" на ЦГМ.

Тези от Контрола явно се движат в пакет по 2-3 за да не се изгубят. Днес имаше цели 3 коли на площада на Драгалевци. Работа за един се върши от трима и после се чудим защо трябва да поскъпва билетчето, че на ЦГМ пак и е зейнала дупка в бюджета.

9
Шишков е върл защитник на директното автомобилно влизане от Скобелев към съда и натиска за това. Здравков заяви, че има писмено възражение от директорката на училището срещу тази проекторампа.

Мога да го разбера, тази чупка която се получава на платната на Скобелев при Петте кьошета ми е трън в очите и на мен. Поне тролеите да влизаха при трамвайното трасе и спирката да беше обща, можеше да се махне с ръка, но така е още нещо, което е хубаво да бъде съобразено при избора на вариант. Но пък от северната страна е училището и директорката. Трудно може да се угоди на всяка страна.

Визираш връзка по Графа, а не през Петте? Това е съвсем друг маршрут от оригиналния на шестицата.

Друг е, но не е с лоши показатели. Даже може да се окаже, че е доста по-интермодален от директния, защото Петте кьошета ще имат лоша връзка с МД3. И не на последно място - спирка на Е. Георгиев и Милин камък ще обслужва 3 училища - това са към 3500 ученика на две смени, а ученическия пътникопоток е един от основните клиенти на електротранспорта.


10

Май това е нереализуемо при сегашното положение. На С контактната мрежа идва прекалено ниско.

Реализируемо е ако входящата рампа започва веднага след Петте кьошета, но тогава спирките ще трябва да се махнат от там и да се преместят на Христо Ботев. С нарисуваната дължина на входящата рампа естествено няма как да се получи.

Относно трасето по Черни връх и Арсеналски:
Вариант 3 е най-скъпият - около 20 милиона лева казаха, че ще струва. Факт е обаче, че това е единственият вариант, който устройва всички живущи по трасето - и по Скобелев, и в Лозенец.

Все си мисля, че наземно трасе по Е. и Х. Георгиеви до Драган Цанков ще е по-евтино от 20-те милиона за една единствена подземна спирка, но явно пречи там на някого, щом изобщо не влезе във вариантите.

11
Петък, 13-ти в 13 часа :devil: Не звучи хич добре  8) Дано все пак донесе някакво положително развитие...

12
Отговорността на ЦГМ е най-вече в това, че толкова години не можаха да измъдрят и наложат някакъв индустриален стандарт за спиркознаците си, който да позволява бързо, ефективно и навременно подменяне на информацията без да трябва да се сменя целия знак почти и да идват с цял микробус с инструменти и 3-4 работника. Дали ще бъде на шини, със скрити винтове или нещо друго, но така направено че да трябва да обикаля само един служител и да подменя само информацията която се мени често. Тези табели за нощния транспорт ме убедиха още веднъж, че те само едно си знаят - нитачката и оксижена.

13
Може би е обсъждано по-назад, но съм пропуснал - защо все пак бяха избрани Ютонги за нощните линии?

14
В Канада като викаш такси по телефона, диспечерката въобще не те пита докъде ще пътуваш. Това се казва на шофьора, след като се качиш. Абсолютно нищо не пречи и в София да стане така, въпрос е на една проста заповед от страна на ръководствата на таксиметровите фирми. Да не говорим, че никой не отказва поръчка, понеже това означава уволнение. А и на шофьорите им е все тая, понеже са на заплата и тя е според часовете, никой не виси с часове по летища, автогари и т.н., то и не дават. А в София летището конкретно не е кой знае какъв келепир, понеже там отговорникът те качва в първата кола, ако ще да кажеш Дружба-1.

Летищата са със сигурност по-голям келепир от това да виси на някоя квартална стоянка и да чака - на летището знае, че курсовете са му е в кърпа вързани, а по кварталите може и да се прибере вкъщи с 0 лева на таксиметъра. Има летища като берлинските например, където такситата даже плащат, за да се наредят на стоянката. Сигурно нямаше да го правят, ако не знаеха, че ще си избият таксата. В крайна сметка всеки таксиметров шофьор е и предприемач, поема някакъв търговски риск и крайната му цел е печалбата накрая на месеца. За наглост изобщо не може да става дума, това си е просто икономически обоснована оптимизация на разходите. Щом в София няма политическата воля да се регламентират тарифите и да се задължат да въведат и тарифа за къси разстояния, са си в пълното право. В Германия има понятието "къса отсечка" - махваш му на улицата и за 5 евро те кара 2 километъра накъдето му кажеш. Но това им е вменено като задължение от сената, а у нас наредбите за таксиметровия превоз са доста по-либерални.

15
Планът ти има едно слабо място, и то е че няма да намериш такси за 3 лева курс. Бакшишът любезно ще ти обясни, че за толкова малко пари няма да си направи труда да те качи.

16
Представям си N5, който абсолютно задължително трябва да обслужва Летище София по следните два начина:
Вместо да вози въздух до незнайни паланки, може просто с един автобус да прави курсове Т1-Т2-пазара Младост 1 от 40 минути, така че да се вързва с N1 и N4.
Освен това е добре последният курс на А184, приключващ в 23:45 на СУ, да бъде удължен до пл. Княз Александър.

Това можеше да го прави и автобус на Летище София, ако имаха желание. Но отново няма сработване между институциите.

Тъй като СО всячески се опитва да обясни, че няма желание да обслужва нощно време летището почвам да си мисля, че има някаква негласна уговорка с таксиметровото лоби да не им се пипа тази свещенна крава.

17
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 07.04.2018, 11:48:05 »
Драгалевския лифт пак ли е счупен, втори ден вече не работи?

18
Масово на краставиците не работи поне по една табела, или след 5 мин. работа изключва. На 685 е мъка да се превключи кодът, става след изключване на бушон. Вчера беше на линия 11, а няма кодове за 11ка.

Един резервен комплект хартиени табели и проблемът е решен за минута  :crazy:

19
Спорът е безсмислен. Означението на линиите с латинската буква N не е проблем, все пак става дума за означение на номер, а не за изписване на дестинациите. Може да се тълкува и като съкращение на "Номер 1, Номер 2" и т.н. Наистина, най-лесно разпознаваемо за всеки един чужд гост на София е именно латинското изписване на линията, в цяла Европа, нощните линии се означават така.

В Прага не се означават с буква, а с 5ХХ, във Вюрцбург пък са номерирани с 9X и така нататък, така че не е вярно че в цяла Европа се слага N.

20
Ето го и официалното съобщение на ЦГМ. За сега експериментален със срок до 31.12.2018 г.

Quote
    НОЩЕН ТРАНСПОРТ

Валидна От 07.04.2018 До 31.12.2018

Считано от 24:00 часа на 07.04.2018 год. до 31.12.2018 год., се организира транспортно обслужване на Столицата за времето от 00:00 до 04:00 часа (нощно движение) по 4 автобусни маршрута със следните параметри:

Линия № 1:

Маршрут - ж.к. „Люлин 1, 2“ – ж.к. „Младост 4“: от ж.к. „Люлин 1, 2“ по бул. „Добринова скала“, бул. „Райко Даскалов“, бул. „Панчо Владигеров“, ул. „Търново“, ул. „Ген. Асен Николов“, бул. „Царица Йоана“, бул. „Тодор Александров“, бул. „Цар Освободител“, бул. „Цариградско шосе“, площад на Авиацията, южното локално платно на бул. „Цариградско шосе“, ул. „Йерусалим“, бул. „Андрей Сахаров“, бул. „Александър Малинов“, ул. „Д-р Атанас Москов“,ул. „Свето Преображение“, ул. „Филип Аврамов“, ул. „Самара“, ул. „Д-р Атанас Москов“, ул. „Проф. Александър Танев“ (ул. „ 406“)  до ж.к. „Младост 4“ – двупосочно.

Часове на тръгване от спирки:

    ж.к. „Люлин 1,2“ - 00:54, 01:34, 02:14, 02:54, 03:34, 04:09, 04:44;
    "пл. Княз Алексанър I" (двупосочно) - 00:00, 00:40, 01:20, 02:00, 02:40, 03:20, 04:00;
    ж.к. „Младост 4“ - 00:48, 01:28, 02:08, 02:48, 03:28, 04:08, 04:43.

Линия № 2:

Маршрут - кв. „Обеля“ – ж.к. „Студентски град“: от кв. „Обеля“ по ул.„ул. 2“, по ул. „Акад. Димитрий Лихачов“, ул. „Обелски път“, бул. „Ломско шосе“, Надлез Надежда, бул. „Рожен“, бул. „Княгиня Мария Луиза“,бул.„Христо Ботев“, бул. „Сливница“,пл. „Лъвов мост“, бул. „кн. Мария Луиза“, пл. „Независимост“, бул. „Цар Освободител“, бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“, ул. „Фритьоф Нансен“ ( връщане по бул. „Васил Левски“), бул. „Черни връх“, бул. „Свети Наум“, ул. „Стоян Михайловски“, бул. „П.К.Яворов“, ТВ кула, бул. „Драган Цанков“, бул. „Свети Климент Охридски“,  бул. „8-и декември“, ул. „Акад. Стефан Младенов“, ул. „Йордан Йосифов“, ул. „Акад. Борис Стефанов“, ул. „Проф. д-р Иван Странски“,  ул. „Акад. Стефан Младенов“ до обръщателното ухо в ж.к. „Студентски град“ – двупосочно.

Часове на тръгване от спирки:

    кв. „Обеля“ - 00:20, 01:00, 01:40, 02:20, 03:00, 03:40, 04:20;
    "пл. княз Алексанър I" (двупосочно) - 00:00, 00:40, 01:20, 02:00,02:40, 03:20, 04:00;
    ж.к. „Студентски град“ - 00:53, 01:33, 02:13, 02:53, 03:33, 04:03.

Линия № 3:

Маршрут – ж.к. „Овча Купел 2“ – ж.к. „Левски“ (Автостанция Изток): от ж.к. „Овча Купел 2“, ул. „Президент Линкълн“, ул. „Зеленика“, ул. „Житница“, бул. „Никола Мушанов“, бул. „Възкресение“, бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“, бул. „Ген. Едуард И. Тотлебен“, пл. „Руски паметник“, бул. „Ген. М. Д. Скобелев“, ул. „Опълченска“, бул. „Тодор Александров“, пл. „Независимост“, бул. „Цар Освободител“, ул. „15-и ноември“, ул. „Оборище“, бул. „Васил Левски“, бул. „Княз Александър Дондуков“(връщане през ул. „Кракра“и ул. „Оборище“), мостта „Чавдар“, бул. „Владимир Вазов“, ул. „Поп Грую“ , ул. „Летоструй“ до Автостанция „Изток“ – двупосочно.

Часове на тръгване от спирки:

    ж.к. "Овча купел 2“ - 00:55, 01:35, 02:15, 02:55, 03:35, 04:15;
    "пл. княз Алексанър I" (двупосочно) - 00:00, 00:40, 01:20, 02:00, 02:40, 03:20, 04:00;
    ж.к. Левски (автостанция "Изток") - 00:23, 01:03, 01:43, 02:23, 03:03, 03:43, 04:23.

Линия № 4:

Маршрут – ж.к. „Дружба 2“ – ж.к. „Гоце Делчев“: от ж.к. „Дружба 2“, по ул. „Обиколна“, бул. „Копенхаген“, бул. „Цветан Лазаров“, ул. „Илия Бешков“, ул. „Кап. Димитър Списаревски“, бул. „Христофор Колумб“, бул. „Асен Йорданов“, бул. „Шипченски проход“, ул. „Иван Димитров-Куклата“, ул. „Гео Милев“, ул. „Николай Коперник“, ул. „Атанас Узунов“, ул. „Марагидик“ (връщане по ул. „Георги Минчев“  и ул. „Стоил войвода“), ул. „Велчо Атанасов“, ул. „Боян Магесник“, бул. „Мадрид“, бул. „Янко Сакъзов“, бул. „Васил Левски“, ул. „Оборище“, ул. „15-и ноември“, бул. „Цар Освободител“, пл. „Княз Александър I“, пл. „Независимост“, бул. „Тодор Александров“, бул. „Христо Ботев“, бул. „Прага“, бул. „Пенчо Славейков“, бул. „Витоша“, ул. „Бяла черква“, бул. „П.Ю. Тодоров“, бул. „България“, бул. „Гоце Делчев“, ул. „Дойран“, ул. „Ген. Стефан Тошев“, ул. „Тодор Каблешков“ до обръщателното колело в ж.к. „Гоце Делчев“  – двупосочно.

Часове на тръгване от спирки:

    ж.к. „Дружба 2“ - 00:47, 01:27, 02:07, 02:47, 03:27, 04:02;
    "пл. княз Алексанър I" (двупосочно) - 00:00, 00:40, 01:20, 02:00, 02:40, 03:20, 04:00;
    ж.к. „Гоце Делчев“ - 00:53, 01:33, 02:13, 02:53, 03:33, 04:03, 04:28.

Превозните средства, обслужващи четирите маршрута, ще се установяват на всички съществуващи автобусни спирки по трасетата им и на новоразкритите такива за нощен транспорт по съответния маршрут:

    Двупосочна спирка за изчакване прекачването на пътниците между 4-те линии на пл. „Княз Александър I";
    Двупосочна спирка на бул. „Цар Освободител“ в района на кръстовище с ул. „6-и септември“;
    Двупосочна спирка на бул. „Тодор Александров“ в района на кръстовище с ул. „Георг Вашингтон“;
    Двупосочна спирка на бул. „Тодор Александров“ в района на кръстовище с бул. „Христо Ботев“;
    Двупосочна спирка на бул. „Тодор Александров“ в района на кръстовище с ул. „Опълченска“;
    Двупосочна спирка на бул. „Тодор Александров“ в района на кръстовище с бул. „Константин Величков“;
    Двупосочна спирка на бул. „Царица Йоана“ в района на кръстовище с бул. „Вардар“;
    Двупосочна спирка на бул. „Царица Йоана“ в района на западния вход/изход на метростанция „Западен парк“;
    Двупосочна спирка на бул. „Царица Йоана“ в района на кръстовище с ул. „Луи Пастьор“;
    Двупосочна спирка на ул. „Оборище“ между бул. „Васил Левски“ и ул. „19-и февруари“;
    Еднопосочна спирка на бул. „Асен Йорданов“ на 50м. след кръстовището  с ул. „кап. Димитър Списаревски“ в посока ж.к. „Дружба 2“;
    Еднопосочна спирка на бул. „Витоша“ след кръстовището с ул. „Забърде“ в посока ж.к. „Дружба 2“;
    Еднопосочна спирка на ул. „Поп Груйо“ след кръстовището  с ул. „Летоструй“ в посока ж.к. „Овча Купел 2“;
    Еднопосочна спирка на бул. „Прага“ преди кръстовището с ул. „Бузлуджа“ в посока ж.к. „Дружба 2“, като на спиркоуказателите ще бъде поставена нужната информация за ползване от пътуващите.

Pages: [1] 2 3 ... 79