Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 63
1
Такива програми имаше преди 1989 г., в УАГ, сега НАГ се изготвяха художествено-ахитектурни проекти на цели улици и после се боядисваше наред. Обикновено се случваше около някой конгрес или преди посещение на някоя делегация от Москва. Ясно ти е, че това няма как да се случи днес, живеем в други времена. Специално за сградата на операта също не си съвсем прав, тя е с доста сложна история и собствеността и не е съвсем прозрачна. Като всяка сграда в София, която има повече от един собственик и различни етажи се обитават от организации с различни цели, идеали и кесии състоянието и е плачевно. И тук общината няма много какво да направи.

По въпроса с бутафориите на Спаси София - да си ги слагат в собствените дворове. Реставриране и консервация на архитектурни паметници не са фенери-реплики и стълбове. Ако имаше поне един с адекватно образование в тази организация щеше да го знае и да не се излагат да предлагат такива работи, учи се във втори курс.

2
Спокойно, мониторите са до вратите над разделителните стъкла, както е прието в по-новите дизайнерски разработки напоследък, т.е. от това което виждам на снимките още не са монтирани.


3
Добре, значи точно както и предполагах - обвиняваш тоналността на фасадите за "настроението" на улицата, което е абсурдно защото фасадите са частна собственост и не са част от ремонта. Комбинацията от несанираните фасади с тъмния цвят на асфалта създава това усещане, а по-светлите павета в участък, където процентното количество санирани сгради е по-голямо води до обратния ефект. Значи изводът е за мен един - трябваше цялата улица да бъде с павета.

4
Нямаше ли изискване в Закона за обществените поръчки, че такива могат да се правят само за нови стоки??
Как купиха чешките трамваи тогава?

С директно договаряне. Но за това има прагове, трябва и преди това мисля да се обяви поръчка, на която да не се яви никой. Преди, имаш предвид преди 2007 г., от тогава закона беше преправян няколко пъти.

5
Нямаше ли изискване в Закона за обществените поръчки, че такива могат да се правят само за нови стоки??

6
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: Today at 15:15:31 »
Само в новите. Явно старите и новите са независими, всичко се въвежда на ръка. А новите си остават мъка на стари мобилни телефони без нормална мобилна версия - една проста проверка отнема 135 kB, зарежда се и някакъв безмислен popup със съдържание "1", който трябва да се потвърди.

7
ОК. Но каква е твоята теза, защото "мрачност" и "лош изглед" са доста субективни понятия. Снимките от павираната част с есенните листа по дърветата от преди няколко седмици изобщо не се покриваха с тези описания.

Помислих си днес за решетки за дървета. В момента трупат върху калта около дърветата дървени стърготини. Но явно не е добро решение да се оставя толкова метал по софийските улици, а явно не е усвоена още технология за производство на неметални решетки.

Решетките по ул. Искър си седят от десетилетия и никой не ги е откраднал. Някъде по "секретните" складове на общината би трябвало все още да се търкалят масивните решетки от бул. Витоша. Ето едно добро място да ги монтират обратно.

8
Има точно 6 трамвая,които могат да се движат по тм23-4401,4405,4410,4411,4413,4415.Редовна линия до Паметника Левски няма да има.Без нормално обръщало или поне възможност да се движат други вагони,например кръгов маршрут в Дружба то тази линия няма да се развие.Вариант до Автостанция Изток също не е лош.В този форум имаше писано че ще купуват 5 пендела,но те било толкова зле,че нямало смисъл.

Все пак тези трамваи са пенделни. Както в единия край на линията в момента, така и в другия край на произволно място може да се постави S-ка и линията да бъде удължена до по-смислено място от Гео Милев. Например някъде на бул. Ситняково, щом връзките с автобусите на Румънското посолство са от полза.

9
Еми в такъв случай може да се мисли за нова дестинация за тм23. Но докато това се случи, можеше поне да подпомага тм20. Така до Гео Милев е напълно излишен.

10
Все пак отбелязвате, че днес беше мрачен ден,нали? :) Фасадите на сградите не са част от ремонта, евентуално може да се помисли за някакво освежаване по програми като "Красива България" от близкото минало. А иначе ремонтът е отличен в частта с паветата и зле в частта с асфалта. Асфалтовата част сега е един безличен булевард, който може да е навсякъде из Младост или Люлин. Но не и в центъра на София. Може да се помисли за малко дооправяне и донатъкмяване - решетки на дърветата, по-пищна коледна украса, и току-виж от мрачния булевард все пак излезе нещо приятно за окото.

11
А какво пречи да се пусне и сега с 4 коли? Има 4 броя GT8.

12
Всъщност ремонтът продължава. Кметът днес изрично подчерта, че оценки ще се дават след окончателното завършване. :rolleyes:

13
Да го кажем така - пешеходците са там, където има какво да гледат. Тоест там където са търговските обекти, а не където са забележителностите. Не може насила да изровиш камъни на 2000 години, да сложиш калдаръм и няколко табели и да обявиш зоната за пешеходна. Но пък ако сложиш един МОЛ и улицата от най-близката гара до МОЛ-а я оформиш като пешеходна зона ще имаш 7 дни в седмицата непрекъснат пешеходен поток.

14
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: Yesterday at 13:13:23 »
Първият е добре нарисуван виждам. Ще падне голямо чистене.  :help:

15
Това ли е официалното становище на ЦГМ за тм23? Някой стартирал ли е запитване до тях да видим какво наистина ще отговорят?

16
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

Може да са били някога там, но вече не са. Явно живееш още в София от миналия век. С пускането на транзитни автомобилни потоци на описаните места са се изместили и пешеходните.

17
Един момент, как така независими компютри? Управлението трябва да бъде възможно само от предната кабина, иначе ще е твърде неудобно.  Колко пина са необходими на автосцепката, за да се прекара изцяло сигнала от предния компютър на задните табели? Ако не достигат, ще трябва да се мисли за добавянето им, иначе цялото упражнение малко се обезмисля.

18
Не може ли да се пусне кабел между двата вагона и табелите и в двата вагона да се управляват от един компютър?

19
Срокът на лизинговия договор е осем години, не за доставката  :rolleyes:

20
Прието е изменение в ОУП на Столична община - част "Комуникационно-транспортна система-масов релсов транспорт за Трети метродиаметър", при което е прекопирана схемата за развитие на масовия градски релсов транспорт от ОУП приет през 2009 година. В нея не фигурират няколко трамвайни трасета и това е дало основание на общинския съветник Войслав Тодоров да отправи питане до Фандъкова по въпроса.

Това беше активно мероприятие от добре известната ни псевдогражданска организация. Развитието на случая добре може да се проследи във Фейсбук - първо познат общински съветник вижда "проблем" - липсваща буквичка, прикачена стара схема или нещо за което да се закачи. Стартира се запитване, и паралено с това се надуват сирените до всички медии, които копират бясно "скандала". Във Фейсбук цъфват двете ни познати лица от Спаси София, които започват разговор със самите себе си, подклаждани от време на време от общинския съветник и "възмутени граждани". Типичен случай на фейк нюз. И така до следващия път.

Pages: [1] 2 3 ... 63