Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 71
1
На 25.1.2018 ще има обществено обсъждане на вариантите в НАГ.

2
Предложението е основателно разбира се, където са нарушени закони трябва да има санкции. Но целия процес ще е трудоемък, много засегнати лица, ще има жалби, съдебни процеси. Ако държавата искаше да въдвори ред в тоя хаос наречен Банско има по-лесни механизми. Например да се установи защо при едва 3000 официално отчетени и продадени дневно карти за лифта има опашки, или ДНСК да издаде незабавно постановление да се демонтира лифт Железен мост, който е незаконно построен извън границите на концесията. Ако се усети, че държавата си влиза в ролята и преследва нарушенията - а те там са повсеместни - а не просто разрешава поредното безобразие нещата ще си дойдат на мястото.

3
До колкото знам първоначалния проект е бил даже за 3000 легла, за да премине няколко метаморфози и през 5000 да стигне през 2001 г. до 7800. Официално ОВОС е даден за този брой. По различни оценки в момента долу има между 20000 и 35000 в момента. Марин Петров, идеята за отнемане на лицензи и събаряне на хотели ще доведе само до едно - една определена банка, която държи към 80% от ипотеките на имотите долу ще фалира. Не че ще ме е много яд, не държа никакви влогове в нея, но на определени кръгове в държавата не им се иска това да се случва.

4
Градски транспорт не е имало никога в Банско. Имаше един ПАЗ, който пътуваше 3 пъти на ден от автогарата до паркинга под хижа Бъндерица през лятото, като не взимаше правостоящи. Опашките и скандалите за билети бяха редовно събитие, присъствал съм и на ръкопашни схватки. Зимно време всяка от почивните станции си уреждаше сама транспорта, Академика имаше един Чавдар, който въртеше на Бъндеришка поляна, и от там с двуседалковия лифт или с една ГАЗ-ка. Останалото беше като и до днес - нелегални превози с местни частни автомобили. ДАИ дебнеше, но рядко.

А по темата целогодишно ползване на лифтовете - това е фантазия. Миналото лято режимът беше еднократно качване нагоре в 9 и еднократно слизане в 16 часа. Извозват се по 10-15 кабинки. С втората кабинка не знам какво ще возят лятно време, туристи няма да са. Ако пистите горе изглеждаха като тези в Швейцария и Австрия и можеха да се ползват за високопланинска паша можеше крави и овце да возят, но те и за това не стават, не расте трева  :laugh: :D Като цяло новото Банско през лятото е бетонна пустиня без никаква притегателна сила.

А на картата, която беше публикуван новия лифт, се вижда, че за повече от половината му трасе няма да е необходимо да се секат дървета. По просеката може и да няма дървета, но растат храсти и трева, така че щетите върху природата са минимални.

Меко казано глупости. Можем да наложим на Гугл Мапс идейния им проект за втората кабинка за да се убедиш, че 100% от трасето е върху гора. Идеен проект, не карта, друго просто няма от така наречения концесионер. На базата на една драсканица им се пусна министерско постановление в разрез с поне 3 закона. И после се чудят, защо хората протестират.

5
Не е вярно, че лифтовете са екологични. Като изключим факта, че това са към 180 декара по-малко гора, на мястото на която се нарушава водния баланс и се образува ерозия и допълнителни потоци при обилен дъжд, просеките прорязват по цялата дължина и напречно на ветровете гората и намаляват здравината и. Неслучайно ветровалите се образуват точно около писти и лифтове защото там е прекъснат горския пояс. Сравненията с Австрия, Швейцария и т.н. са несъстоятелни, защото площта на които се разпределени лифтовете е в пъти по-голяма. Тук говорим за още една просека буквално метри до другата.

Цялото това брутално за природата вмешателство седи като изрезка в ландшафта, и то 365 дена в годината, а ще се използва не повече от 20-30 дена в годината. През останалото време и сегашния лифт се справя достатъчно добре. Логично, че 10-местни микробуси не могат да постигнат капацитета на един лифт, но тук говорим за нормални автобуси с по-голяма вместимост. Такива ски-шатъли работят много добре в други курорти, защото обират хората от няколко точки, докато лифта винаги има само една начална станция.

Интересно на това място е да се разгледа първоначалния проект за ски-зона Банско от 80-те години. Предвиждал е 3 лифта горе и една кабинка, и то не до Бъндеришка поляна, а до Шилигарника. Далеч по-смислено, тъй като сегашната кабинка, или по-точно втората и отсечка са пълна глупост от транспортна гледна точка - едва 150 метра разлика във височината при над 3 километра хоризонтална дължина. Да не говорим и за далеч по-пълноценната връзка с жп гара директно до лифтената станция.





6
В епохата на Чавдарите е имало и обърнали се автобуси по 66, затова и имаше правило да няма правостоящи. С пускането на О302Т това правило изчезна.

7
За да охладя страстите на чешещите клавиатурите и за да свалите розовите очила, ще ви напомня само, че като цената на билета беше 4-6 лева, "Столичен Автотранспорт" генерираше загуба от 66 и 103 (по спомен) от около 70 000 лева на година. Та за да не ги спрат, приеха на транспортна комисия да ги включат към транспортната задача и да важат картите.

Естествено, че и при единия, и при другия вариант трябва да се дотира. Но по почина на фондовете, които рекламират някои градове из страната като туристически дестинации, може да се основе фонд и в София, и заедно с рекламата на София като туристическа дестинация да отговаря за финансирането и на туристическите линии в и около София. Ако имаше гъвкаво мислене по горните етажи в общината тези неща за 10 години отдавна щяха да се случат. Но уви, единственото което им хрумва е да пишат нескопосани приватизационни договори и да закриват.

8
Мда, ама не е точно така. Текстът на решението от 28.12.2017 е толкова воднисто и зле формулирано, че дефакто се разрешава всичко да се строи. Като излезе предложение да си формулират по-точно министерското постановление и да впишат изрично, че става дума само за лифт псевдозеления министър почна да увърта. Така че в момента спасението е единствено на барикадите и на Орлов мост, докато не оттеглят решението. В противен случай около лифта изникват какви ли не бараки, ресторанти, прикачени постройки и какво ли още не и така Пирин година след година заприличва все повече на Слънчев бряг.

  Един лифт не достига, и аз се съгласявам с това, но се образуват спорове.

Eдин лифт е предостатъчен, ако беше планиран правилно и с достатъчен капацитет. За десетте дена в годината, в които капацитета е недостатъчен може спокойно да се организира шатъл с електроавтобуси.

9
Имах предвид фирми като Карат-С, които имат и междуградски линии. През уикендите имат по-малко курсове по тях, съответно могат да поемат линии като 266. Автото няма вече междуградски автобуси, а да се държат такива само за 2 линии с режим на работа събота и неделя е леко неефективно. И О302Т, и СЛ232 имат твърде малко седящи места. За курсове през седмицата може и да са подходящи, или за велолинията, но основната част от подвижния състав трябва да е по-комфортен и с повече седалки.

10
Ако линиите се обслужват само събота и неделя от туристически автобуси е възможно и да ги поеме някоя фирма, специализирана в междуградски превози.

11
Щом Чавдар 11М4 се справяха преди, значи всеки модерен автобус може да се справи.

12
Няма нищо общо с истината. Опашата лъжа.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.01.2018, 12:02:22 »
Изобщо нищо не трябва да се дава за демонтаж, демонтажа се прави за сметка на собственика и законите са ясни по този въпрос. Ако си оставиш стария Москвич на улицата десет години и от него остане само скелета се пише акт, праща ти се писмо и ако до две седмици не си разкараш железата от общинската улица идва паяк и я вдига за твоя сметка. Абсолютно същите разпоредби има за зарязани обекти и сгради - идва комисия, вижда че въжета и кабели висят от десет години необезопасени, праща се едно писъмце до собственика и след две седмици всичко се маха за тяхна сметка. Аз законите не бих ги нарекъл "вратички". Законите са си закони, и ние имаме много хубави даже, само няма кой да ги спазва.

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.01.2018, 10:59:22 »
Не са само те, оказва се че Фандъкова е била в управителния съвет на Столичната агенция по приватизация точно по това време, когато е писан текста на спорния и според съветниците от ГЕРБ "непрекратим" договор  за приватизация на Въжени линии. Същите тези съветници 10 години отказват да се сформира комисия която да провери съоръженията по ЗУТ. Отказват и да гласуват за по-редовен автобусен транспорт. Цялата схема става все по-явна всеки ден.

15
Това със синхронизацията не се получава с тб1 и тб5, които идват от доста по-близко, как ще се получи с две линии, които идват чак от Люлин не знам.

16
ОК, но това трябва да е нова линия тогава. Тб5 е твърде важен и натоварен по Опълченска, за да бъде отклоняван през Сточна гара. Например новия тб3, който ще идва от Арсеналски и който ни го обещават от едно десетилетие вече може да върши тази работа.

17
Все пак имайте предвид, че, ако тб 5 е бил ненатоварен по "Сливница", това е било в условия на налични тб 6 и 7 по същия булевард, както и тб 11 по долната част на "Левски". Ако тези условия са различни - както предлагам, то ще бъде различна и натовареността на тб 5 през Сточна гара.
Алтернативно, ако тб 6/7 се дръпнат нагоре по "Левски" откъм Сточна гара, също се получава добра връзка, но опасението ми е, че съпоставена с метрото до точка СУ, последното ще дава по-добро времепътуване, а за спирките от Гурко до Петте кьошета би било по-пряко тролеите да си идват откъм Опълченска, а не заобикаляйки през Сточна гара.

Няма как да сравняваш двете - метрото разбира се ще остане и по-бързо, и по-комфортно до СУ от Люлин. Всъщност тролеите в Люлин довозват до това същото метро. Връзките са по-скоро за хора, които се качват по Сливница (да кажем по спирките след K.Величков) в тролея, и после слизат на Лъвов мост за да пътуват към центъра, ако има директен тролей нагоре отпада това прекачване. То и затова тб7 към Одеон беше успешен, хората си спестяваха неудобното прекачване в люлинските рейсове на кръстовището на Опълченска, пресичането там е много дълго, съответно изчакваха тб7, за да завият с него по Сливница.

18
Последният път, когато тб5 минаваше през Сточна гара, а именно при ремонта на Руски паметник през 2015, тролеите се движеха с 4-5 пътника между СУ и Надлеза.
Именно такива са ми спомените за тб5 от тогава. Връзката беше полезна и нова и съм я ползвал, но бях през повечето време сам в тролея или с още няколко пътника. И тъй като мога и смело да твърдя, че един тролей за Банишора е абсолютно недостатъчен, предложих тези връзки, които търсиш - към СУ и по-нататък към НДК да ги прави тб6 и тб7, които вместо да въртят на Сточна гара, да продължават нагоре и през СУ и НДК да въртят на Петте кьошета. Там преспокойно може да се сложи ККМ за ляв завой от П.Евтимий към тунела.

19
Ок, 4 курса сутринта и още може би 4 следобед? Но къде трябва да седи тази кола, за да поеме тълпите? Със сигурност не на долната станция на лифта. Тълпите са на спирки 909, 2756 и може би 834, но не и на станцията на лифта.

20
Столетов се намеси в дискусията, защото прати тб5 през Сточна гара и Лъвов мост, а там няма ККМ за завой. По принцип и тб6, и тб7 се прибират по Столетов до депо Надежда, а не по Опълченска (въпреки че съм виждал и включвания по Калитин и Охрид, но рядко). Вариантите на Агента са интересни, но си остава факт, че Първи градски ринг не е натоварен равномерно по цялата дължина. Преди имаше тб10, който почти го обикаляше, но в източния край беше полупразен. За това западната дъга и е предостатъчен в момента тб11 с късите Шкоди, а по източната дъга две линии с дълги Шкоди пак се пълнят повече от добре. Не знам дали идеята тб6 или тб7 да се удължат по източната дъга не е по-примамлива идея, т.е. да се катерят нагоре към СУ, а не да завиват по Опълченска към Одеон?

Pages: [1] 2 3 ... 71