Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 615
1
тролейбус от Манастирски ливади
Е къде в Манастирски ливади улица, годна за тролейно трасе? Ако е до Гоце Делчев, може да се приеме за сериозно намерение, но по-нататък по Луи Айер ще стане 5 години след завършването на целия Южен ринг в пълен габарит.

2
Нали щяха да правят метро до студентски град, което пък обезмисля този проект за трамвайната линия. Незнам откъде ще прекарат тази линия, но ми се струва почти невъзможно :neznam:
Метрото покрива централната и южна част на Витоша и Студентски град, докато трамваят - северната част на Витоша, после - Дианабад, Мусагеница и Дървеница. Мнението ми е, че е по-добре метрото да се насочи в югоизточна посока към Малинова долина, вместо да се затапва завинаги на север при Студентска поликлиника.
Линията ще се прекара по новия булевард, който не съвпада с никой от наличните в момента сокаци в кв. Витоша - по южната ограда на Зоопарка.

3
То от Симеоновско няма друг вариант освен до МС Г.М. Димитров и до Дървеница. Това с улиците из кв. Витоша е несериозно. Ако ще е само до Симеоновско, май  тук е най-добро място за обръщало.
Ако все пак надделее разумът и се преразгледа спирането на трамвая Семинарията-Дървеница, може да се прекара далекопроводът по Симеоновско подземно и да се изпълни линията по Михайловски и Симеоновско. По този начин се свързват южните квартали помежду си, с метрото плюс радиална линия до Семинарията и Попа.

4
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.06.2018, 05:22:52 »
А на първата снимка липсва завоят от орлите към Гурко, който по спомен май се появява 1988.
Завой от Царя наляво по Левски винаги си е имало. И нямаше смисъл да е забранен, след като по Руски нямаше движение от Партийния дом до Раковска, а по-нататък беше ограничено. Даже А209 минаваше оттам преди пускането на бул. България през 1980. Имаше даже спирка между Ялта и Аксаков, както и в другата посока (за разлика от тролеите понастоящем).

По табелите - до началото на 80-те трамваите имаха единствена табелка отпред вдясно долу на извивката на стъклото. После дойдоха стойките отпред и отзад горе, а след 1981 - ерата на бели номера на зелен фон и метални табели отстрани на металния корпус, а не на стъклата. С изключение на България 1300, които бяха с несменяеми табели на ТМ15 със сребристи релефни букви на черен фон. Големите автобусните табели до 1981 (номер и маршрут с черни букви на бял фон и червена диагонална линия за бързите линии) бяха оразмерени по заводската кутия на предното стъкло горе и алуминиевата рамка на задното стъкло долу на Икарус 280. След това дойдоха белите номера на зелен/червен фон, които се задържаха доста време.  Тролеите Шкода 9ТР си останаха с черно-белите табели, докато дойдоха Икаруси, Шкода 14ТР и ЗИУ и после - табелите с черни номера на жълт фон.

5
След успеха при возилата следва да се заведе дело за нарушените права на хората и в други обекти. Редно е да се въведат парцали на всеки магазин, също на бензиностанциите, училищата и т.н. Да не говорим за тоталната липса на парцали по жилищните блокове. Редно е парцалите да влязат и в европейското законодателство: аз не съм виждал баба в Берлин и където и да е другаде, която да вижда електронните табели, теслемясани отгоре на возилата.
Тъй като очевидно парцалите са изцяло уникална за България технология, редно е да се регистрира запазена марка, подобно на гръцко сирене "Фета" примерно.

П.П. Има забележка от носителя на авторските права, че "парцалите" следва да се наричат "Ламинирани табели".

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.06.2018, 15:25:41 »
BB Is military registry.
No. BB with black letters, issued in the early 70s, were for state owned vehicles in Varna region. BB with blue letters, issued from 1985 till 1992 were for vehicles of the Armed Forces of the Interior Ministry (in Bulgarian Vatreshni Voyski) -now Gendarmerie. B with red letters were for Army/Navy vehicles.

7
Само трамвайното трасе ли ще ремонтират?
Защо вместо да задаваш въпроси, не четеш, какво ти е отговорено. Направи си труда да прочетеш настоящата тема от началото, а също така и тази - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3711.1040 за проекта за кръстовище на две нива. Така ще разбереш, че предстоящият ремонт не е нов, а част от проект отпреди 4 години, отложена заради намеренията по кръстовището с Гешов. Като така даже иначе полезното удължаване на лентите за леви завои не е част от този проект и надали ще бъде реализирано. За голямо съжаление и изпълнителят ще е същият...

Колкото за стрелките "Калифорния", надали са приложими в конкретния случай - голяма част от ремонта е на територията на свръхоживено кръстовище. Евентуално поотделно изграждане на коловозите ще го държи затворено за по-дълго време.

8
Ще направят ли етажното кръстовище на бул. България с Бул.Академик Гешов?
Не. Проектът с "лампиона" е замразен. Нов няма засега...

9
И как точно си представяш метрото да замени ТМ11?
Поначало метролъчът към Илиянци е с изключително нисък приоритет - от всички 6 лъча за него се говори най-малко.

10
Това е ясно. Реакцията на ЦГМ я знаем - ще спъне за пореден път разписанията е ще си измие ръцете уж временно.
Въпросът е ремонтът да не се изпълни куцо.

11
https://www.vtu.bg/wp-content/uploads/2018/02/%D0%90%D0%92%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%95%D0%A0%D0%90%D0%A2-%D0%96%D0%95%D0%9A%D0%9E%D0%92.pdf
Виж сега, не е много възпитано да караш доктор да чете нечия друга дисертация. Направо издивявам, когато питаме НАП или НОИ за конкретен казус и те пейстнат цял закон или постановление (а защо не и конституцията). Кажи с думи прости, какъв е проблемът на трасето и как да се реши.

12
В смисъл, че е прекалено бързо ли? Или че трябва да е автономно задължително?

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 04.06.2018, 10:56:32 »
Зад 35 блок е зарязана още през 70-те. Трябвало е да бъде битов комбинат. Това при соца означаваше ателиета за услуги: пералня, химическо чистене, ключари и т.н.

14
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 03.06.2018, 08:45:02 »
Относно карето между Борис Стефанов-Иширков-Кирил Попов-Атанас Манчев: До 1985 г. съществуваха блоковете до №51. През 1985-87 бяха построени 52 и 53, а оградата около карето беше направена заради детската асамблея 1988. Цялата част от бл.53 до Борис Стефанов беше поляна поне до първите петилетки на демокрацията. А в блок 53 имаше хубава турска сладкарница "Аремсан", която си беше чудо в гладните години 1991-97.
Изоставеният още от соца строеж зад детска градина 16 трябваше да бъде голям студентски стол.

15
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 02.06.2018, 09:01:42 »
Ако от Македония се връща през Петте кьошета-Одеон-Гурко, ще си спести голяма част от тапите.

16
Разни / Re: Футбол
« on: 28.05.2018, 12:25:05 »
Браво на младия вратар на Ливърпул за гола и асистенцията в събота. :fan: :)
Лесно е да се набеди някого. Кариус спаси доста повече от два удара към вратата. Това не го оправдава, особено за разсеяността при първия гол. Но Ливърпул физически бяха доста под Реал към края на мача и даже да се бяха добрали до продължения по чудодеен начин, надали изходът щеше да е различен.
Ни най-малко не съм фен на Реал, но на финала бяха подчертано по-добрият отбор.

17
В Модерно предградие няма ли улици, по които да се движи градски транспорт? Смисъл - да вкарат 82 например навътре из квартала.
Изключено! Идеята беше Връх Манчо да стане основна ос запад-изток с трамвайно трасе. При всички случаи тази улица трябва да претърпи основна реконструкция и да ѝ се направи подход откъм Панчо Владигеров при Хит/Практикер. Тук има един друг момент - трябва да се резне от двора на НГДЕК (Национална гимназия за древни езици и култури).
Общо взето, хората там дотолкова са се отказали от нормална инфра и транспорт, че и А309 - надлъжно и А83, 108, 82 - напречно ги задоволяват. Не че Манастирски ливади имат по-добър транспорт и инфра...

18
Какво толкова сте се загрижили за купчина ламарини? Има двата тежко пострадали с опасност за живота, това е важното! И, разбира се, намериха се дървени философи, които умозаключиха, че по магистрала не можели да се движат градски автобуси. Зер в Солун и Белград няма градски линии с 10 и повече километра магистрален пробег! Точно на това място магистралата е с 3 широки ленти плюс аварийна, участъкът е прав като конец с видимост километри. Просто турчинът е бил заспал като пън и явно трябва да има по-сериозен контрол и брутални глоби при дълго каране без почивка. Може Макрон да не е прав с ограниченията, които прокарва, но е добре да се учим от западняците за задължителни почивки на тираджиите.

19
Е аз визирам маршрут на ТБ7 по Опълченска. Надявам се, че до Сточна гара ще е до приключване или на МС Патриарх Евтимий, или на ТБ трасе по Черни връх. За мен отделянето на ТБ7 от МС Западен парк не е добро решение, но подозирам, че от вътрешността на Л10 ще писнат, ако го променят.

20
Най-добрият вариант е максимално бързо да направят ТБ трасе по Черни връх, Арсеналска и Бяла черква и ТБ7 да движи Люлин-Г. Делчев. Както Емо и Пейчев посочиха, безсмисленият дублаж А309/ТБ6 е разцепен и маршрутите са достатъчно разнообразни.

Pages: [1] 2 3 ... 615