Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 596
1
Подвъпрос: може ли да се стигне до Владивосток изцяло по електрифицирано трасе?
Според Уикипедия ТрансСиб е напълно електрифицирана през 2002 г.: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B1%D0%B8%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0
В Молдова електрифицирана линия има само при Тираспол в югоизточния ъгъл. В Украйна от Одеса до руската граница всичко е електрифицирано и двойно. При другия вход откъм Румъния - при Черновци линията е единична и неелектрифицирана. Поначало СССР не електрифицираше отсечките до границите даже на братски соц  държави. Като се прибави смяната на талигите за междурелсие 1520, това трябваше да забави врага.
В Румъния Гюргево-Букурещ така и не е електрифицирана, както последните отсечки до границите с Украйна и Молдова.

2
За 4-те месеца нямах предвид себе си, а други колеги, баннати в началото на годината!
За тези с процент под 60% общо взето давността се спазва (със забележката за последно предупреждение). В момента сте двама такива и сте съвършено наясно с причината за това.
Тези с бан или ограничени права, които очакват сваляне на бана с едничката цел да си затрият постингите, очевидно не могат да се приемат като коректни форумисти. Други баннати могат да напишат лично съобщение до администратора, който решава, дали правата им да се възстановят. Технически е невъзможно да се оглежда списъка с всички баннати, тъй като там присъстват огромно количество ботове (около 500).

3
2-та часа от пристигането в Русе до тръгването от Гюргево скапват цялото пътуване. 30-40 мин. трябва да са достатъчни за митническа проверка, смяна на локомотиви и преминаване.
Убийствено дългото време за гранични проверки прави всички международни влакове от България крайно неконкурентни. Явно нещата от времето на соца не са мръднали и с минута. Тогава Панонията висеше между България и Румъния 2 часа, между Румъния и Унгария - час и половина и по-на запад - под половин час.

4
Quote from: Транспорт за София
„Столичен автотранспорт“ прекрати търг за покупката на 30 нови дизелови автобуса и ще бъде пуснат нов за закупуването на 22 нови газови автобуса.
Решението ще мине през гласуване в Столичен общински съвет, където ще бъде разглеждан докладът на зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев, с който се предлага да бъде отменено решението на СОС от април 2016 г. и да се приеме новото предложение за газовите автобуси.
Причината за това предложение е, че параметрите на газовите автобуси са много по-добри в сравнение с дизеловите. Те са по-екологично чисти и ще спомогнат за подобряване качеството на въздуха в града.
Анонсираните преди 5 месеца 30 метанови неусетно паднаха до 22: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=355.msg100152309#msg100152309. А какво стана с другите обявени големи газови поръчки: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=355.msg100152049#msg100152049. В регистъра последното удължаване на срока поради една оферта е 02.10.2017.

P.S. Има 2 предоставени оферти само за 60 единични автобуси - турски и китайски, като и двата участника имат да отстранят нередности в документацията: https://sofiabus.nit.bg/assets/resourcedocuments/1808/Протокол%202%2060+60.pdf

Относно ОП за 20 електроавтобуса, поредното удължаване на срока е до 04.12.2017: https://sofiabus.nit.bg/assets/resourcedocuments/1978/Решение%20за%20удължаване%20на%20срока%20-%2020%20ел.%20автобуси.pdf

5
Както вече е посочвано, Дондуков има пресечки на малки разстояния, към и от които са разрешени леви завои. Забрана на левите завои е невъзможна, тъй като няма вариант за достигане района на Св. Ал. Невски и Московска (към Левски и Раковски няма леви завои). От другата страна също е невъзможно достигането на квартала под Дондуков - пак заради недопустим ляв завой по Раковска. Забраната за леви завои по малките улички в замяна на разрешаване по големите е контрапродуктивна заради натоварените светофари с по 3 фази.
Евентуални ограничители са смислени единствено на спирките на операта.

6
Спомен от отминали времена.
(А314 при Деница-Младост)

7
1. В сегашните правила липсва някогашното такова за многократна регистрация. Определени хора имат над 15-20 и биват допускани, въпреки всички приченени неприятности през годините.
2. Самият факт, че сега липсва такова правило води към мисълта, че правилата са променени умишлено, специално за въпросните определени хора, близки до новите глобални модератори. :rolleyes:
3. Ако говорим за правила, наказания наложени преди близо година, все още си седят. :!
1. Остава да посочиш човек с 15 и повече регистрации. При това следва да се отчете, дали регистрацията е заради заобикаляне на наказание или просто заради забравена парола, въведена преди години, при смяна на компютър (както беше случаят, който ти направи силно впечатление, при това форумистът вече не е с 2 регистрации).
2. В правилата е дефинирана процедура за тяхната промяна - "*** Администратора запазва право да променя правилата на форума, като своевременно уведомява за това участниците". Видно от постинга с правилата, последната им промяна е от 12.11.2013, така че четиригодишна непромяна и на запетайка дори не може да бъде окачествена като "умишлено действие в полза на определени хора, близки до модераторите".
3. Твоето наказание, за което толкова мрънкаш, е от 19.07.2017. Колкото и да закръгляваш, 4 месеца не са една година, но по всичко личи, че ще станат.

8
То така или иначе 23 вървеше в повечето случаи заедно с 20ката, особено в събота и неделя, тъй че с него и без него все тая.
Ако е така, защо тогава изобщо ТМ23 го има? Ако му е зор на Ганчев да не загуби транспортна задача, нека да я преобразува в допълнителни коли по ТМ20 и 22, а и други линии имат нужда от сгъстяване. Но въздухопревоз Гео Милев-Дружба е напълно излишна работа. Съмнява ме и в смисъла на линия до Автостанция Изток (пробегът е почти колкото до Младежки театър). Съмнява ме и смисълът от инвестиране в S-ка до Мол Сердика примерно, да не говорим за едноколовозно трасе по Иван Асен до Орлов мост, което би дало някакъв смисъл на линията. Ако толкова ги е страх да оставят на произвола трасето по Копенхаген, нека пускат без пътници 2-3 курса дневно от депо Искър до Дружба и обратно.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 19.11.2017, 15:27:28 »
Нямаше ли изискване в Закона за обществените поръчки, че такива могат да се правят само за нови стоки??
Как купиха чешките трамваи тогава?

10
Припомням, че за диалози между двама потребители има лични съобщения, както и безброй други чат платформи - Messenger, Viber, What's Up и т.н. За докладване на друг участник (вкл. лично съобщение) също е предвиден бутон "Информирай модератор".

На въпроса, отнасящ се до администратора и модераторите:
И втори въпрос - 55-те ми процента догодина по това време ли ще ми бъдат махнати по давност?

Наказанието от 19.07.2017 гласи: "Заплахи и грубо отношение към потребители. Последно предупреждение!" Както се забелязва, това не са 5, 10 или 20%, чиято давност изтича за 2 месеца, а последно предупреждение. Все пак не е логично на всеки 2 месеца да има последно предупреждение, нали? При това положение процента го намалява наложилият го админ или мод. Но след този анонс:
Просто искам маняка да си получи наказанието, иначе и на живо ще се разправям с него, няма спор. Тая работа единият да си прави квото си иска, а на другия да му качват процентите нЕма да стане :)
да се иска отмяна на последното предупреждение е странно, нали?

11
Еднобуквените серии започват да се издават през 1992г. в градовете, на които им се наложи да си променят областния код, заради Виенската конвенция за движение по пътищата.
Да, това е ясно. А в градовете без сменени областни кодове такива се издаваха от 1986, като от 1992 вече няма жълти номера. Въпросът е, докога са издавани еднобуквени серии, тъй като надали друга област, освен Пловдив и евентуално Варна, е изчерпала еднобуквените серии.

12
Периодично поизтупваме праха от тази тема. А трасето по Копенхаген-Ляпчев прескача общинските бюджети вече повече от петилетка.

Ако разгледаш първите страници на тази тема, ще видиш, че и през 2007 натовареността на ТМ23 с маршрут доникъде е била неубедителна. Оттогава толкова трамвайни проекти отидоха във фризера, но този светкавично беше реализиран.

Чудеса при обръщало при МС Младост-3 няма да станат, но там фактически ще е обръщалото на ТМ20, а при Депо Искър ще остане подсилващата линия. Много ясно, че никой от Младост-3 няма да пътува до Подуене и Дондуков през гара Искър. Но хората около бъдещия комплекс Кепитъл форт, под естакадата и комплекс Цариградски ще го ползват до метрото, вместо да вървят по знайни и незнайни пътеки и стълби.

Но дотогава ще вози въздух от Гео Милев до дружбенските полета. Идеята да е до центъра не беше толкова за безценна и скоростна връзка от Дондуков до Дружба-2, а за помагане на ТМ20 - все пак 8-осните динозаври, ако и да са нарядко, поемат сума пътници. Но явно не може да се разчита 4 от тях да изкарат по 2 смени. Може би трябваше да са на разпокъсано време, но до центъра. А резерва при липса на друга да е автобус 23ТМ

13
Помислих си днес за решетки за дървета. В момента трупат върху калта около дърветата дървени стърготини. Но явно не е добро решение да се оставя толкова метал по софийските улици, а явно не е усвоена още технология за производство на неметални решетки.

14
Днес сефтосах новия-стар Дондуков.
Разбира се, драматичните изцепки не са реалност, но и видът му не е особено слънчев като за централен булевард.
Както и се очакваше, основните минуси са от павираната част. Сигурно е възможно на теория по някакъв чудодеен начин да се слегнат паветата, но по-възможно е да се получат неравности. Да видим, какво ще се получи през идващия сезон на валежи, замразявания и размразявания. Погледнато наедро: настилката не е гладка. Да, никой не шлифова павета едно по едно, но поне можеше да оставят отгоре тази страна на кубчето-паве, която дълги години е била отгоре и колкото и да е малко, се е поогладила. Малко е смешно, че някогашните бели павета, очертаващи пешеходни пътеки, са влезли в употреба по случаен принцип. Явно е бил голям зор за изпълнителя да нареди пешеходните пътеки както бяха, но поне да не ги бяха използвали. Липсват (засега) някакви ограничители на трамвайното трасе. Надали линии с характерната за София водна боичка няма да изкарат и до пладне, но може да пробват с метални топки или пластмасови осеви линии (отнася се и за "зебрите"). Характерните за павирани улици дъги от павета доста са размазани.
След бурята в чаша вода за контактната зона "асфалт-паваж" (на въдицата се хванаха не само СС, а и Господарите) там нещата са си наред, което не е съвсем така с контактната зона "жълти-сиви павета" до Партийния дом. Не се заяждам за не съвсем праволинейния бордюр от жълти павета, но първите редове сиви павета изглеждат като мятани по случаен начин.
Голяма пушилка се вдигна за трамвайното трасе. Днес трамваите се влачеха юнашки - нарочно карах зад една 20-тица, която не надвиши 25 км/ч, без да има абсолютно нищо пред нея на трасето и. Дали имат инструкция за намалена скорост върху ново трасе - бъдещето ще покаже.
Изобщо положителният момент е, че от Раковски до Левски е асфалт и заради това напълно си струва забавянето.
Велосипедната алея в павираната част е от сиви квадратни плочки, които лично на мен не ми харесват и не се вързват със съседните две настилки. Не виждам какво пречеше тя да си е от асфалт, и бездруго не можеше да е от безценните архитектурни паметници.
Настилката на тротоарите - тип "пчелна пита" ми харесва - най-малко малките плочици няма да джвакат като големите си квадратни събратя.

15
Далеч съм от мисълта, че описаните улици ще станат пешеходни. С тях дефинирам евентуални граници на пешеходна зона, а пешеходна зона е различно понятие от пешеходна улица.

16
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг.
Кой си ти, та да казваш? Още един спасител ли?
Както Елби каза, това с пешеходните зони си е функция не на някакъв радиус около някаква точка, а на пешеходен поток. "Да кажем" около първи ринг в София (половината от който даже не е "синя зона" - нещо като критерий за идеален център) пренесено в Загреб ще рече всичко между гарата и планината. Което не е случаят: пешеходна зона са улички с музеи, обществени места, старини и прочие - в Загреб, в Барселона (Бари Готик), в Мадрид (около Пласа Майор), в Кьолн и т.н. Във Флоренция пешеходният поток и броя на музеите, които са в пешеходната зона, е умопомрачителен през цялата година, да не говорим за твърде либералния режим спрямо дву- и триколесни возила с ДВГ. В Дубровник пешеходната зона е повече от ясна, даже с крепостни стени е заградена плюс категорична забрана даже за велосипеди, но и там туристическият поток е убийствен. В Лондон, Берлин и Париж поради разпръснатите им забележителности няма централна пешеходна зона, а пешеходни острови.
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

17
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.11.2017, 16:32:51 »
На тола край Белград, при Младеновац, има два реда кабинки за събиране на таксите. Ако първият ред е препълнен, го заобиколете отдясно - има една свободна лента, тя отвежда на втория ред, там винаги е празно.
Вече не е така, Веско. Заради новостроящата се ИКЕА толовете са преместени по на изток и са на 1 ред, но с доста кабинки.
Същото се случи и източно от Загреб преди 3-4 години. Просто няма как да искат тол такса на всички столичани, които ходят до ИКЕА. Разбира се, това се тол-участъците са скъсени с няколко километра ни най-малко не означава, че таксите са намалени.

18
1. А защо рейс 20 не минава направо по Малашевска? Пак ще си има връзка с трамваите. А ще се спести доста пробег.

2. Друго което си мисля е защо двата рейса не минават по улица Козлодуй двупосочно, по Мария Луиза и да върти на кръга на лъвов мост. Там има по-малко задръствания.
1. Разстоянието е по-късо, може би само левият завой към Каменоделска би бил проблемен, но в обратна посока няма проблеми да карат направо по Малашевска. Освен ако няма някоя велика бакалия около Автостанция Орландовци, която се ползва от бабите в съседните квартали (БИЛЛА е недалече).
2. Губят се връзките с автобусите на Сточна гара. Без ТБ11 всички минават и през Лъвов мост, но прекачването откъм изток би довело по-заобиколни маршрути.

Възможно е след известна експлоатация да преосмислят маршрутите предвид задръстванията.

19
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.11.2017, 12:23:49 »
При преминаването през Белград по-добре да се мине по главния път по посока Хърватска и едва в края на града да се отбие в посока Нови Сад - околовръстното, по което отбиват табелите преди Белград, е кошмар!

С една добавка - в западната част на Белград най-напред има синя табела "Нови Сад". Пропускате я и се отбивате по ЗЕЛЕНАТА табела след края на града.
Ако пропуснете да си купите електронна винетка за Унгария, може да го направите от бензиностанцията ОМВ непосредствено след границата вдясно. Там приемат кредитни карти, докато на кабинките при границата приемат само кеш и при плащане с евро хващат "по трънски курс". Разбира се, след като сте за повече в Унгария, със сигурност ще обмените форинти. В София това може да се направи на бюрото на Никар на Графа/6 септември срещу 6 ОУ. Ако го правите в Будапеща или друго място в Унгария, внимавайте с обменния курс и комисионите - показани или скрити. Направо питайте за 100 евро колко форинта дават и ако са под 30000, бягайте!
Путарината в Сърбия се изписва и в евро, курсът е съвсем приличен, приемат се и монети от 0.50, 1 и 2 евро, както и всякакви карти. На мен даже са ми връщали ресто в евро, докато хърватите се правят на интересни и дават ресто в куни. На бензиностанциите на ОМВ - също приемат карти, а курсът на динара при плащане кеш с евро е завишен.

20
При блоково струпване и то в началото на маршрута няма друг полезен ход от този, по-задните автобуси от блока да подминат спирка (евентуално със спиране извън спирката заради желаещи за слизане). То затова са и бутоните за заявки. Ако по-нататък пълен настигне празен автобус, това си е откровено шофьорско влачене и неколегиалност.
Конкретно в случая автобусът няма начин да изчака в двулентовата отсечка пред светофара, тъй като задръства цялото движение, в т.ч. автобусите по цял куп други линии, вървящи оттам. Ако изнесат спирката напред, става неудобно за пътниците, които се отдалечават от Графа.

Pages: [1] 2 3 ... 596