Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 79
1
:crazy: Надявам се го казваш като ирония.

Полуирония. 66 и надолу, и нагоре е препълнен с правостоящи, в 63 се хващат и курсове, където всички са седнали. Като сложим и факта че (1)63 има до 18:50, а 66 приключва в 16:50 си е "свръх". Което не променя дефакто нищо с дивото паркиране и колоните автомобили нагоре и надолу. Между другото интензивния трафик пречи и на автобусите, налага се непрекъснато да намаляват и да пропускат групи по 4-5 нервака, които нямат търпение да карат зад автобусите повече от 2-3 завоя.

2
Положението по излетните линии в момента може  да се опише накратко така: свръхпредлагане към Златните мостове, сериозен недостиг към х. Морени, 122 се върти напразно вместо да се закрие временно и въпреки всичко това никакъв масов интерес на шофьорите да се прекачат от автомобила на МГТ - покрай всички шосета до Витоша масово паркиране по канавки, поляни или просто на шосето. И разбира се прах, прах и още повече прах.

3
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 23.04.2018, 22:49:30 »
Вероятно компресора за въздух, нали е с ел.моторче за това се чува такъв звук.
Възможно е и някъде наблизо някой да си е сменял винкелите на балкона и в този момент да ги е рязъл с флекса.

Първата версия е по-вероятна, звука се чуваше през няколко минути, после спираше. По Мария Луиза няма много остъклени балкони  ;) Но не се издържаше в салона, трябваше да се преместя напред до кабината на ватмана за да изтърпя пътуването. В Базел е немислимо да видиш и чуеш трамвай в подобно състояние на линия, но у нас няма проблеми явно...

4
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 23.04.2018, 18:22:23 »
674 издава някакъв ужасен звук от последната секция, все едно металорежещ инструмент работи. Каква може да е причината?

5

- Незнанието на пътниците относно заявяването на спирка чрез СТОП бутоните. Стикери на стъклата на вратите биха били доста полезни.

- Липсата на изписани спирките по таблата. Също би било добра идея на китайците да им се сложи по една карта на нощните линии от вътре, залепена на стъклото (подобна имаха Мановете от Земляне за промянята на 83/102 ).


Всички инфоматериали в салоните трябва да могат да се махат, защото колите излизат после на дневни линии после. Трайно залепени стикери не са хубава идея, по-добре щипки или лайсни като за некролозите. Кондукторите могат да се натоварят със задачата да ги слагат и накрая на последния курс да ги махат.

6
Абсолютно аматьорско е да свършат билетите за нощния транспорт. А фактът, че обсъждаме този „проблем“ и предлагаме „решения“ е просто безумен.

Аматьорско е да се продават хартиени билети от кондуктор. Решение от 21 век би било електронен билет на смартфона, платен с дебитна карта. Такива билети никога не свършват.

да се ползват съчленени автобуси.

Защо според теб има нужда от съчленени автобуси?

7
Най-вероятно сте чели предложението на Спаси София за трамвай по бул. Патриарх Евтимий.

Чели сме го, и в общината са го чели и с право беше отхвърлено. Няма да се реализира така, търси се друг вариант.

8
Вливането би могло да стане и преди Макдоналдс-а и моста, ако се намали с 20-ина места капацитета на платения паркинг пред Хилтън. Но мястото за рампа от бул. Витоша на изток към бул. България достатъчно ли е?

9
20 милиона е съвсем реалистично ако искаме да се направи като хората, а не да протече на първата зима. Има много подземни комуникации, освен това част от покривната плоча на съществуващия тунел трябва да се промени, и то без да се отваря отгоре. Само заради една спирка са си наистина бая пари, особено като се отчете и факта че не се решават никакви транспортни проблеми, улицата отгоре и с подземна спирка, и без нея не е особено натоварена.

10
След "Европейски съюз" и "Софийска Света гора" вече нищо не може да ме учуди. Русизъм от типа "Театрална", след като другите ни станции не носят определителни имена - велика глупост. Трансферна станция с различно име от НДК - още по-велика глупост. Наименуване на станция на булевард, под чиято цяла дължина минава линията - трета глупост. А пък Мизия и Тракия няма какво да ги коментираме изобщо. Това окончателно решение ли е?

11
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.04.2018, 14:38:14 »
"Профилактиките" са част от стратегията да се дразнят софиянци, за да има повод да се подклажда вода за безмисления им проект за ски зона тип "Банско". Интересното е обаче, че докато лифтовете не вървят някой стриктно следи с камери какво се случва по станциите. Вчера забелязах, че има видеокамера даже на долната станция на влек "Боби", който не работи от 11 години вече. Явно са им ценни железата, въпреки че са обявили че не стават и за вторични суровини.

12
Тази сутрин ползвах Н1 от площад Батенберг до Люлин, в 4ч. На площада имаше 3 коли "контрол по транспорта" на ЦГМ.

Тези от Контрола явно се движат в пакет по 2-3 за да не се изгубят. Днес имаше цели 3 коли на площада на Драгалевци. Работа за един се върши от трима и после се чудим защо трябва да поскъпва билетчето, че на ЦГМ пак и е зейнала дупка в бюджета.

13
Шишков е върл защитник на директното автомобилно влизане от Скобелев към съда и натиска за това. Здравков заяви, че има писмено възражение от директорката на училището срещу тази проекторампа.

Мога да го разбера, тази чупка която се получава на платната на Скобелев при Петте кьошета ми е трън в очите и на мен. Поне тролеите да влизаха при трамвайното трасе и спирката да беше обща, можеше да се махне с ръка, но така е още нещо, което е хубаво да бъде съобразено при избора на вариант. Но пък от северната страна е училището и директорката. Трудно може да се угоди на всяка страна.

Визираш връзка по Графа, а не през Петте? Това е съвсем друг маршрут от оригиналния на шестицата.

Друг е, но не е с лоши показатели. Даже може да се окаже, че е доста по-интермодален от директния, защото Петте кьошета ще имат лоша връзка с МД3. И не на последно място - спирка на Е. Георгиев и Милин камък ще обслужва 3 училища - това са към 3500 ученика на две смени, а ученическия пътникопоток е един от основните клиенти на електротранспорта.


14

Май това е нереализуемо при сегашното положение. На С контактната мрежа идва прекалено ниско.

Реализируемо е ако входящата рампа започва веднага след Петте кьошета, но тогава спирките ще трябва да се махнат от там и да се преместят на Христо Ботев. С нарисуваната дължина на входящата рампа естествено няма как да се получи.

Относно трасето по Черни връх и Арсеналски:
Вариант 3 е най-скъпият - около 20 милиона лева казаха, че ще струва. Факт е обаче, че това е единственият вариант, който устройва всички живущи по трасето - и по Скобелев, и в Лозенец.

Все си мисля, че наземно трасе по Е. и Х. Георгиеви до Драган Цанков ще е по-евтино от 20-те милиона за една единствена подземна спирка, но явно пречи там на някого, щом изобщо не влезе във вариантите.

15
Петък, 13-ти в 13 часа :devil: Не звучи хич добре  8) Дано все пак донесе някакво положително развитие...

16
Отговорността на ЦГМ е най-вече в това, че толкова години не можаха да измъдрят и наложат някакъв индустриален стандарт за спиркознаците си, който да позволява бързо, ефективно и навременно подменяне на информацията без да трябва да се сменя целия знак почти и да идват с цял микробус с инструменти и 3-4 работника. Дали ще бъде на шини, със скрити винтове или нещо друго, но така направено че да трябва да обикаля само един служител и да подменя само информацията която се мени често. Тези табели за нощния транспорт ме убедиха още веднъж, че те само едно си знаят - нитачката и оксижена.

17
Може би е обсъждано по-назад, но съм пропуснал - защо все пак бяха избрани Ютонги за нощните линии?

18
В Канада като викаш такси по телефона, диспечерката въобще не те пита докъде ще пътуваш. Това се казва на шофьора, след като се качиш. Абсолютно нищо не пречи и в София да стане така, въпрос е на една проста заповед от страна на ръководствата на таксиметровите фирми. Да не говорим, че никой не отказва поръчка, понеже това означава уволнение. А и на шофьорите им е все тая, понеже са на заплата и тя е според часовете, никой не виси с часове по летища, автогари и т.н., то и не дават. А в София летището конкретно не е кой знае какъв келепир, понеже там отговорникът те качва в първата кола, ако ще да кажеш Дружба-1.

Летищата са със сигурност по-голям келепир от това да виси на някоя квартална стоянка и да чака - на летището знае, че курсовете са му е в кърпа вързани, а по кварталите може и да се прибере вкъщи с 0 лева на таксиметъра. Има летища като берлинските например, където такситата даже плащат, за да се наредят на стоянката. Сигурно нямаше да го правят, ако не знаеха, че ще си избият таксата. В крайна сметка всеки таксиметров шофьор е и предприемач, поема някакъв търговски риск и крайната му цел е печалбата накрая на месеца. За наглост изобщо не може да става дума, това си е просто икономически обоснована оптимизация на разходите. Щом в София няма политическата воля да се регламентират тарифите и да се задължат да въведат и тарифа за къси разстояния, са си в пълното право. В Германия има понятието "къса отсечка" - махваш му на улицата и за 5 евро те кара 2 километъра накъдето му кажеш. Но това им е вменено като задължение от сената, а у нас наредбите за таксиметровия превоз са доста по-либерални.

19
Планът ти има едно слабо място, и то е че няма да намериш такси за 3 лева курс. Бакшишът любезно ще ти обясни, че за толкова малко пари няма да си направи труда да те качи.

20
Представям си N5, който абсолютно задължително трябва да обслужва Летище София по следните два начина:
Вместо да вози въздух до незнайни паланки, може просто с един автобус да прави курсове Т1-Т2-пазара Младост 1 от 40 минути, така че да се вързва с N1 и N4.
Освен това е добре последният курс на А184, приключващ в 23:45 на СУ, да бъде удължен до пл. Княз Александър.

Това можеше да го прави и автобус на Летище София, ако имаха желание. Но отново няма сработване между институциите.

Тъй като СО всячески се опитва да обясни, че няма желание да обслужва нощно време летището почвам да си мисля, че има някаква негласна уговорка с таксиметровото лоби да не им се пипа тази свещенна крава.

Pages: [1] 2 3 ... 79