Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 63
1
Не може ли да се пусне кабел между двата вагона и табелите и в двата вагона да се управляват от един компютър?

2
Срокът на лизинговия договор е осем години, не за доставката  :rolleyes:

3
Прието е изменение в ОУП на Столична община - част "Комуникационно-транспортна система-масов релсов транспорт за Трети метродиаметър", при което е прекопирана схемата за развитие на масовия градски релсов транспорт от ОУП приет през 2009 година. В нея не фигурират няколко трамвайни трасета и това е дало основание на общинския съветник Войслав Тодоров да отправи питане до Фандъкова по въпроса.

Това беше активно мероприятие от добре известната ни псевдогражданска организация. Развитието на случая добре може да се проследи във Фейсбук - първо познат общински съветник вижда "проблем" - липсваща буквичка, прикачена стара схема или нещо за което да се закачи. Стартира се запитване, и паралено с това се надуват сирените до всички медии, които копират бясно "скандала". Във Фейсбук цъфват двете ни познати лица от Спаси София, които започват разговор със самите себе си, подклаждани от време на време от общинския съветник и "възмутени граждани". Типичен случай на фейк нюз. И така до следващия път.

4
ако се спазва дистанция, дали ще намалеят инцидентите от типа "ама не спират".

Това може да стане ако се намалят броя на линиите, които се влачат в индийска нишка. Вместо в рамките на няколко минути да минават през една спирка по 3-4 маломерни трамвая с различни номера да се премине към принципа - една линия, един номер и да се премине към по-големи превозни средства.

5
Има и BMC Procity 340
https://www.busworld.org/articles/detail/1474:rolleyes:

БМЦ 340 за сега се движи само в турския град Балъкесир. Мисля че това говори достатъчно за този модел...

6
И са дръпнали толкова много за 10 години? Съмнявам се, в западногерманските градове "ускоряващите програми" носят 1-2 км/ч отгоре към средните скорости и то след стабилни рехабилитации, траещи по 7-8 години. Трябва да потърся по-пресни данни, но едно все пак е сигурно - средните скорости не се смятат от времената по разписания, а от тези по реално предвижване. Т.е. не от timetable-а,  a oт виртуалните табла.

7
А как стои въпроса с разхода? За Ютонга знаем, че гори двойно от обещаното, а при BMC?

8
Тук дават 13,7 и съм склонен повече да вярвам на по-ниската стойност. 18 км/ч е за Берлин стойността и ако сравниш състоянието на инфраструктурата в Берлин и Будапеща според мен и ти би се усъмнил в 17,76 по Википедия

9
От Унгария преди два дена.

11

5) На много места има зелена вълна за трамваите между 2 спирки.
6) Няма спирки на малки разстояния за трамваите.
Има и други вероянто, за които не се сещам сега.

Така трамваите независимо къде се движат, карат с висока скорост и осигуряват наистина бързо придвижване.

Сигурно тези впечатления са само субективни, защото официално средната скорост на Будапещенския трамвай е 13,4 км/ч, което е само минимално по-добра стойност от нашата.

12
Ще избираме между трънка и глог явно. БМЦ или Ютонг...Въпреки че новите БМЦ Procity имат известен комфорт, трябва да се признае.

13
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг. Как ще се наложи там изцяло пешеходно движение? Абсурд. Дори и за комбинирано с градски транспорт такова няма възмоност изцяло, защото метрото дефакто заобиколи тази зона - метростанциите са по периферията. А вместо да се сгъсти трамвайната мрежа в тази зона, даже бяха махнати трасета за да може да се наредят кашпи и столчета и чадъри на заведенията. Все пак не можеш да качиш всеки на велосипед, има хора които просто възрастта не им го позволява.

14
Ето от тук идват напъните: http://www.economic.bg/bg/news/8/naj-posle-informatsiya-na-anglijski-po-spirkite-v-sofiya.html

Както обаче съвсем ясно се вижда в статията, става дума само за надписи и на английски само по спиркознаците, не по превозните средства. Подозирам, че тук с тази табела на 4101 е било извършено изхвърляне от страна на ИБИС екипа с цел да си направят реклама, без да имат разрешение от официална страна да слагат подобна табела на английски. Все пак качват снимки по разни фейсбук групи и там четат и чехи и други чужденци, и с цел набиране на точки са сложили и този надпис. Това, че трамвая беше пуснат обаче на линия с този надпис си е безобразие, не стига че по болшинството търговски обекти сме принудени да четем на латиница, а сега даже градския ни транспорт почна да се надписва с шльокавица.

15
Защо смяташ така? Има си комуникационно-транспортна схема за велосипедния транспорт, само не знам последната версия от коя дата е, но можеш да я намериш на сайта на общината.

16
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 14.11.2017, 11:39:21 »
Само не се разбра защо трамваините линии са в зелено...

Трамваите по принцип имат водещ зелен цвят на схемите , табелите за трамваите също се правеха зелени преди 1989 г.

Хубавата новина е, че най-накрая са направили нещо като API, което е добре за странични разработчици.

Форматът на виртуалните табла е

https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/virtual-tables-by-line?type=AAAA&line=BBBB&route=CCCC&stop=DDDD

където

АААА e tram, bus или trolley
BBBB е номер на линия в десетичен формат
CCCC е посока - 0 или 1
DDDD е четирицифрения код на спирката с водещи 0 ако е по-къс.

Интерпретацията на резултата обаче всеки сам трябва да си я прави.


17
Може малко тъпо да звучи, но за да се реши проблема с почивките не може ли да се направи някаква организация, например пристига един трамвай, ватмана слиза и отпочива а трамвая го поема друг ватман, след това се качва на следващиа от който слиза другия ватман който също отива някъде да хапне и да отпочине и тн. Така може да се осигури нормална обедна почивка от 30 мин. както си е по закон. Така и така новите трамваи ще са еднакви, все тая кой кой ще подкара.

В СЕ няма такива опции, ако ватмана не прибере на портала след смяната си трамвая, който му е зачислен на сутринта му го удържат целия от заплатата ;) В цивилизованите страни е така, но там има и помещения за почивки на крайните спирки, което го има само в метрото при нас (даже с мека мебел на някои метростанции ;) ). Нашите ватмани седят в дъжда пред някоя будка за закуски или в кабината обикновено докато им свърши почивката.

18
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 12.11.2017, 20:55:16 »
Не знам какво означава думата хейт, не е българска, може би чуждица? Вие от ИБИС екипа имате залитане по чуждите езици виждам, а българския правопис не го взимате много на сериозно. Но няма значение това, тук мислех че е е форум за обменяне на опит. Също и вие, които се занимавате с тази дейност може да почерпите опит от нас пътниците и да чуете какво е съвршено добре и какво трябва да се дооправи. Разбира се ако не искате, има и други начини, но после не се чудете защо ви засипват с оплаквания и жалби и после трябва да преправяте всичко.

А по същество: досега визията на ИБИС екипа я теглим с ченгел. Откровено казано никъде не сте я написали, но щом пишеш, че е по-различна от това което излезе в крайна сметка от 4101 съм отчасти спокоен.

19

Линия 5 - Княжево-Журналист с новите Шкоди. С удължаване до Журналист се подобрява обслужването на почти целия Център, прави връзка с МД2 на Попа и по-добра с МД1 на Стадион Васил Левски. Единствения въпрос е дали обръщалото на Журналист може да поеме два редовни и дълги трамвая. Ако не, трябва да се мисли за друго обръщало някъде около Стадиона.

Линия 12 - Илиянци-Журналист с "краставиците"


Две линии с дълги трамваи на Журналист, и то доста начесто. Ще настане бой кой първи да превърти през колелото...

20
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 12.11.2017, 20:00:16 »
Понеже старите табели бяха "прекрасни", та сега се хващате за буквичките и сантиметрите. Новите табла са прекрасни, дават достатъчно добра информация и се виждат от далеч! Всичко останало е издребняване, заяждане и спам особено в тази тема. Като искате да си мерите размерите на таблата, пишете в другата тема за табелките!

Поздравления момчета, за прекрасната работа с 4101!  :fan:

Никой не е казал че старите са прекрасни, но щом това е първия пробен трамвай, който се преоборудва, трябва да се посочат недостатъците за да се избегне оборудване серийно на всички останали с нещо, което няма да върши работа. Agent006 съвсем правилно отбеляза, че няма повод за прехласване, това са просто три табла сложени върху един единствен трамвай. Истинската работа тепърва предстои, например с убеждаването на отговорните лица да се отпуснат най-накрая пари и за останалите 240 трамвая без табели.

Pages: [1] 2 3 ... 63