Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 70
1
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Today at 12:02:22 »
Изобщо нищо не трябва да се дава за демонтаж, демонтажа се прави за сметка на собственика и законите са ясни по този въпрос. Ако си оставиш стария Москвич на улицата десет години и от него остане само скелета се пише акт, праща ти се писмо и ако до две седмици не си разкараш железата от общинската улица идва паяк и я вдига за твоя сметка. Абсолютно същите разпоредби има за зарязани обекти и сгради - идва комисия, вижда че въжета и кабели висят от десет години необезопасени, праща се едно писъмце до собственика и след две седмици всичко се маха за тяхна сметка. Аз законите не бих ги нарекъл "вратички". Законите са си закони, и ние имаме много хубави даже, само няма кой да ги спазва.

2
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Today at 10:59:22 »
Не са само те, оказва се че Фандъкова е била в управителния съвет на Столичната агенция по приватизация точно по това време, когато е писан текста на спорния и според съветниците от ГЕРБ "непрекратим" договор  за приватизация на Въжени линии. Същите тези съветници 10 години отказват да се сформира комисия която да провери съоръженията по ЗУТ. Отказват и да гласуват за по-редовен автобусен транспорт. Цялата схема става все по-явна всеки ден.

3
Това със синхронизацията не се получава с тб1 и тб5, които идват от доста по-близко, как ще се получи с две линии, които идват чак от Люлин не знам.

4
ОК, но това трябва да е нова линия тогава. Тб5 е твърде важен и натоварен по Опълченска, за да бъде отклоняван през Сточна гара. Например новия тб3, който ще идва от Арсеналски и който ни го обещават от едно десетилетие вече може да върши тази работа.

5
Все пак имайте предвид, че, ако тб 5 е бил ненатоварен по "Сливница", това е било в условия на налични тб 6 и 7 по същия булевард, както и тб 11 по долната част на "Левски". Ако тези условия са различни - както предлагам, то ще бъде различна и натовареността на тб 5 през Сточна гара.
Алтернативно, ако тб 6/7 се дръпнат нагоре по "Левски" откъм Сточна гара, също се получава добра връзка, но опасението ми е, че съпоставена с метрото до точка СУ, последното ще дава по-добро времепътуване, а за спирките от Гурко до Петте кьошета би било по-пряко тролеите да си идват откъм Опълченска, а не заобикаляйки през Сточна гара.

Няма как да сравняваш двете - метрото разбира се ще остане и по-бързо, и по-комфортно до СУ от Люлин. Всъщност тролеите в Люлин довозват до това същото метро. Връзките са по-скоро за хора, които се качват по Сливница (да кажем по спирките след K.Величков) в тролея, и после слизат на Лъвов мост за да пътуват към центъра, ако има директен тролей нагоре отпада това прекачване. То и затова тб7 към Одеон беше успешен, хората си спестяваха неудобното прекачване в люлинските рейсове на кръстовището на Опълченска, пресичането там е много дълго, съответно изчакваха тб7, за да завият с него по Сливница.

6
Последният път, когато тб5 минаваше през Сточна гара, а именно при ремонта на Руски паметник през 2015, тролеите се движеха с 4-5 пътника между СУ и Надлеза.
Именно такива са ми спомените за тб5 от тогава. Връзката беше полезна и нова и съм я ползвал, но бях през повечето време сам в тролея или с още няколко пътника. И тъй като мога и смело да твърдя, че един тролей за Банишора е абсолютно недостатъчен, предложих тези връзки, които търсиш - към СУ и по-нататък към НДК да ги прави тб6 и тб7, които вместо да въртят на Сточна гара, да продължават нагоре и през СУ и НДК да въртят на Петте кьошета. Там преспокойно може да се сложи ККМ за ляв завой от П.Евтимий към тунела.

7
Ок, 4 курса сутринта и още може би 4 следобед? Но къде трябва да седи тази кола, за да поеме тълпите? Със сигурност не на долната станция на лифта. Тълпите са на спирки 909, 2756 и може би 834, но не и на станцията на лифта.

8
Столетов се намеси в дискусията, защото прати тб5 през Сточна гара и Лъвов мост, а там няма ККМ за завой. По принцип и тб6, и тб7 се прибират по Столетов до депо Надежда, а не по Опълченска (въпреки че съм виждал и включвания по Калитин и Охрид, но рядко). Вариантите на Агента са интересни, но си остава факт, че Първи градски ринг не е натоварен равномерно по цялата дължина. Преди имаше тб10, който почти го обикаляше, но в източния край беше полупразен. За това западната дъга и е предостатъчен в момента тб11 с късите Шкоди, а по източната дъга две линии с дълги Шкоди пак се пълнят повече от добре. Не знам дали идеята тб6 или тб7 да се удължат по източната дъга не е по-примамлива идея, т.е. да се катерят нагоре към СУ, а не да завиват по Опълченска към Одеон?

9
По-скоро ТБ 5 да мине през Сточна гара на път за надлез "Надежда", а тб 6 и 7 да са двете до "Одеон".

Имало е такива временни варианти за тб5, като е минавал по Столетов и Сливница, но няма нужда от тролейбус толкова начесто там. Получава се линия, която в края си към Младост е много по-натоварена от другия си край към Надежда, возиха се по 3-4 човека в тролейбуса. По скоро трябва да е от Надлеза надясно по Столетов и после наляво по Охрид за да е що-горе оправдана. Или направо двупосочно по Калитин и Охрид, с въртене в депото.

10
По-лоша идея от това едва ли може да се даде. За да се създадат навици у хората и да почнат да разчитат на автобусите, а не на личните си автомобили трябва редовен и регулярен транспорт нагоре, а не такъв който зависи от слънцегреенето и облачността. Проста сметка: една кола допълнително прави 10 курса нагоре, при да кажем 40 човека средно на курс са 400 човека, които могат да бъдат превозени. При средно 3 души в автомобил ще се спестят около 130 автомобила горе.

11
Не е ясно, можеше и да е на Драгалевския. Миналата седмица 93 е бил пренасочен по линия 66.

12
..."ще изчаква на долната станция на лифта"...На долната станция на кой лифт ще чака този автобус не става ясно?  :neznam:

13
В Европа много пъти съм се возил по линии, където не се спира навсякъде. Във всеки случай, ако стоиш на спирката и изглеждаш, че искаш да се качиш – спират. Като натиснеш бутон – спират. И това е.

Мда, но и в Европа ако все пак те подмине автобуса общината ти плаща таксито до вкъщи.

14
Ще се наложи да пиша явно още, и то офтопик. "Непригодни" не е квалификация и още по-малко обида. Това означава, че някаква задача или работа, с която си се заел не ти е по силите и не я вършиш като хората. В случая писането граматически и стилистически издържано и правилно, а мисля че това е което искаме всички за табелите в София, нали? Обида и квалификация е например написаното от Emperor в другата тема "Ще го обясня като за прости хора" - това е обида. Виждам обаче, че модераторът blagun мери обидите с двоен аршин, и ще му задам директно въпроса защо го прави?

По темата: за да бъдат табелите по-добре списвани българският ИБИС екип може да помисли да си осигури трети човек, който да се занимава с писането, а техническата част - окабеляване, флашване и т.н. да се занимават хората, които го правят и сега, защото с тази част се справят повече от чудесно.

15
ОК. Така трябва, но едва когато това е ЯСНО РЕГЛАМЕНТИРАНО. Също така се възстановят стоп бутоните в изправност. То разрешението за вратите не се използва навсякъде, камо ли стоп бутони.

И не само, трябва да е регламентирано и какво се случва ако въпреки че си сигнализирал автобуса подмине спирката.

16
Иво, кампанийно заяждане се казва. И дори това, че съм използвам умишлено Българският ИБИС екип, вместо "българският ИБИС екип" ги дразни.

Не ни дразни, то просто е грешно. Пуснах по-назад официалния и актуален вариант на българския правопис, ако не искате да спазвате поне него (другите критики вече просто всеки разумен човек се отказа да ви ги пише, нито едно не било правилно и конструктивно според вас) сте абсолютно непригодни за дейността с която сте се захванали - писане на табели.

17
Бях вдигнал ръце и мислех да не пиша повече в тази тема, но все пак ще задам за последен път въпроса - до кога ще ви ловим правописните грешки на "българския IBIS екип"? Понапънете се малко, много ви моля, нямате нищо общо с Българската академия на науките, нито с Българската национална телевизия.

18
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 13.01.2018, 13:05:08 »
Ще бъде ново начало, ако му се прекрати и договора за наем за да може да се кара с отделна карта. Последно беше 10 лева на ден преди да го харижат на Цеко.

Иначе днес няма нито един лифт до Витоша: Драгалевския е счупен, а кабинковия е замръзнал и са му прибрали кабинките:

https://www.dnes.bg/sofia/2018/01/13/vyjeto-na-lifta-simeonovo-aleko-zamryzna.364978

19
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 12.01.2018, 11:31:29 »
Пиктограмата за спирка прилича на бесилка с човече, което виси от нея. 8) И информацията на заглавие като "27, 384, 84, 184, 111, 260, 58, 59, 12, 117, 118" е просто убийствена, чудя се това подобрение ли е или влошаване на положението  :neznam:

За тм6 е ясно, че няма да тръгне тогава, тогава изтича просто временната промяна, която после ще бъде удължена с още 6 месеца. Удължаванията са винаги по 6 месеца.

20
Със сигурност най-разпространените валидатори (на немски хубавата дума Entwerter) в берлинския транспорт са тези на Elgeba. Вътре върви мастилена лента на ролки. Ето ти го разглобен, можеш да се запознаеш с вътрешностите му:

https://www.youtube.com/watch?v=YMB6jRwo_Hw

А как е вързан за IBIS-а на LAWO може би ще им е интересно на нашия роден IBIS екип, за теб като пътник едва ли:

https://www.youtube.com/watch?v=jHI3hCwwVqA

Pages: [1] 2 3 ... 70