Author Topic: Градският транспорт в Италия  (Read 26560 times)

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #80 on: 28.09.2011, 09:23:44 »
Снимки от Падуа - guided bus, който на някои места не ползва контактната мрежа (не можах да го хвана и с пантограф във въздуха) :(
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #81 on: 28.09.2011, 09:25:37 »
И два ретро-трамвая от Милано.

Първият е като ресторант, а във втория имаше диско-парти...
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #82 on: 23.05.2012, 17:18:14 »
Парма:





Първият от общо девет по време на представянето.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6799
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #83 on: 23.05.2012, 20:12:47 »
Таман се чудех в коя тема да ги пусна  :laugh:

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #84 on: 14.07.2012, 17:21:46 »
Един интересен автобус на увеселителния парк "Гардаленд" близо до Верона. Нямаше как да избегна знака.
« Last Edit: 14.07.2012, 19:39:13 by ku4eto »
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #85 on: 08.04.2014, 23:52:06 »
От 5ти до 17ти съм в Торино. Засега ще Ви занимая само с това:


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4869
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #86 on: 08.04.2014, 23:58:15 »
Тази прекрасна снимка можеш да я пуснеш и на обществения релсов за Дървенишкия трамвай.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #87 on: 25.02.2015, 19:01:50 »
Попаднах в You Tube на една много интересна кръстоска между трамвай и фуникульор, който свързва италианския град Триест с близко разположеното градче Вила Описина. Много добре са съчетали двата вида транспорт и линията е истинска туристическа атракция. Ето и какво пише за въпросната линия в Уикипедия. Междурелсието на тази интересна трамвайна линия е 1000 мм., а дължината на релсовия път е 5,2 км.
« Last Edit: 25.02.2015, 19:12:29 by UMSofia »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #88 on: 23.01.2016, 23:15:04 »
Чисто нов Solaris Urbino 18 в Генуа:

Източник

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4683
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #89 on: 02.02.2016, 22:49:58 »
Това ако не се лъжа е новото поколение. Предницата обаче е меко казано ужасна. Сякаш задния панел е преправян на преден. :crazy:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Т8М-301 България 1300

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
  • R.I.P. 2841 (1981-2016)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #90 on: 31.05.2016, 10:56:55 »
Нека събудим темата с един мой кадър от Милано от обръщалото на тм линия 1 ,намиращо се до замъка Сфорца :

По натам ще кача и още снимки от Градския транспорт на Милано и Реджо Дел'Емилия
Най-добрите Heuliez : 2502,2510,2513,2521,2526 :)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #91 on: 10.09.2016, 23:03:47 »
Милано:

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #92 on: 29.07.2017, 21:49:18 »
Понеже виждам все още не е коментиран градският транспорт в Рим, ще споделя кратки впечатления от това, което до момента съм прочел. Самият аз ще имам удоволствието до посетя Рим след около 2 месеца, първо ходене ще ми е, макар и само за уикенд.

Виждам, че имат сравнително странна тарифна политика. Има единичен билет за 75 минути неограничено прекачване, като обаче само веднъж може да се ползва метрото, на цена от 1.50 Евро. Дневната карта е 7.50 Евро, двудневна карта е 12 Евро. Като картите са с валидност подобна на немската - валидирана, важи до полунощ, след което вече не важи. Не са като тези в Прага или Виена, за 24 или 48 часа след валидирането.

Тоест градът е пример, че дневната карта се избива със сравнително много единични билети. Освен ако нямаш намерение да се прекачваш постоянно на метрото. Но дори и тогава - цели 5 единични билета. Струва ми се много.

Изпитах огромни затруднения да разбера кое се води градска тарифна зона. Все още не съм сигурен, но доколкото разбрах от тази схема, трябва да е синият кръг. Тоест двете основни метролинии остават в нея, третата линия е отвън. Важно ми беше, т.к. Райън кацат на нискобюджетното летище Чиампино, и оттам трябва да се придвижа до гарата Термини, където ми е хотела.

Като се върна ще качвам и снимки от пътуването.  :)

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12911
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #93 on: 01.08.2017, 14:17:02 »
Виждам, че имат сравнително странна тарифна политика. Има единичен билет за 75 минути неограничено прекачване, като обаче само веднъж може да се ползва метрото, на цена от 1.50 Евро. Дневната карта е 7.50 Евро, двудневна карта е 12 Евро. Като картите са с валидност подобна на немската - валидирана, важи до полунощ, след което вече не важи. Не са като тези в Прага или Виена, за 24 или 48 часа след валидирането.
Доколкото виждам тук: http://www.atac.roma.it/page.asp?p=229, 24-часов билет е 7 евро, 48-часов - 12.50, 72-часов - 18.00.

Иначе и Фиумичино, и Чампино са извън градската зона и това е честно за разлика от Берлин.
Но доколкото виждам от този сайт: https://www.trainline.eu/search/ciampino/roma-termini/2017-08-10-14:00, жп билетът ти от Чампино до Термини е 1.50. Интересното в града е между Термини-Колизея-Пиаца Венеция-Сан Пиетро-Пиаца дел Пополо, а това е горе долу пешеходна достижимост. Даже и да прежалиш 25 евро за Sightseeing bus, той ще мине пак в тази част на града, само коментари в слушалките печелиш.
« Last Edit: 01.08.2017, 14:50:26 by blagun »

Offline mitakis

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2992
  • 2660
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #94 on: 01.08.2017, 16:49:46 »
От Чиампино до Термини пътувахме с автобус за 4 евро/човек, защото влака е малко далеч от летището. В Рим не сме ползвали наземен транспорт, както написа Благун всичко се обикаля пеша от Термини.

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #95 on: 13.11.2017, 23:59:46 »
Уикенда бях в Рим и ще споделя впечатленията си с малко снимки.

Транспортът им е хаотичен и като цяло не добре уреден. Три метролинии имат, линия А - червената, и линия В - синята, се събират на Термини - централна гара. Третата линия С все още няма връзка с другите две. Тя няма и туристическа стойност, доколкото знам.

Тарифната им система е странна. Дневната карта е 7 Евро, 48 часовата карта е 12.50. Единичният билет е 1.50, като важи за 100 минути неограничено прекачване, но само веднъж може да се използва метрото. Като на гара Термини има зона за трансфер между линия А и В, без излизане извън платената зона. Билетът също така важи и за регионалните влакове в околята на град Рим, като по този начин имат все пак интегрирана тарифна система. Също полезно за кацащите с Райън Еър на летище Чиампино - от два месеца автобусна линия 720 е удължена до летището, като по този начин летището се сдобива с евтина връзка с метростанция Лаурентина - последната за линия В. Аз точно така се придвижих от и до Чиампино Чампино. Билетът и картата важат по цялата линия 720, вкл. до летището, като по този начин отпада нуждата от резервиране на шатъл бус до гара Термини. Времепътуването с автобус 720 + метро до Термини е около 1 час.

Вътре в града нямат метро в идеалния център. Типично южняшки е по-лесно да си намерят оправдание, отколкото да действат. Не може да се строи метро, че има много разкопки. Хубаво де, ами тогава развивай трамвайна мрежа. Имат няколко линии, отникъде-заникъде, линия 3 е нещо като полурингова, при това отново псевдоринг, понеже не стига до пиаца дел Пополо да прави връзка с метролиния А. Личи си, че при планирането са работили на парче. В центъра има някакви автобусни линии, ама таблата на спирките са вдигнати високо във въздуха, явно да не ги драскат, в резултат на което спирките се виждат, ама друг път.........

Метровлаковете са нови на КАФ и едни много стари, не знам фирмата, но са целите изподраскани с графити, все едно от някакъв филм на ужасите взети. Новите влакове са климатизирани и отвътре чисти. Но и отвън имат тук-таме графити. Имат само няколко станции в центъра с островни перони, а влаковете се движат в обратна посока на движение - винаги се отварят дясноразположените врати в посоката на движение.





Ето един КАФ отвътре. Хубавото им е, че са проходими изцяло и климатизирани.







И един от старите влакове, целия издраскан с графити. Много гнусно изглежда, наистина като от филм на ужасите излязъл.



« Last Edit: 14.11.2017, 12:31:06 by blagun »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12911
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #96 on: 14.11.2017, 12:36:02 »
Вътре в града нямат метро в идеалния център. Типично южняшки е по-лесно да си намерят оправдание, отколкото да действат. Не може да се строи метро, че има много разкопки. Хубаво де, ами тогава развивай трамвайна мрежа.
Ти някъде видя ли улица в центъра, подходяща за трамвайно движение? По-скоро отиват към пешеходен център с велосипедно движение по италиански - т.е. вместо велосипеди - мотопеди. Евентуално - с електроавтобуси, както във Флоренция замениха дизеловите мидибуси с електро.

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #97 on: 14.11.2017, 13:39:57 »
Щом имат четирилентови булеварди, където да се събират автомобили и автобуси на едно място, значи спокойно могат две от лентите да ги направят на трамвайни или дори още по-добре - споделено трамвайно и автобусно движение.Да си изкарат колите от центъра, място ще има доста за трамваи. Не е като да нямат околовръстен магистрален ринг.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12911
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #98 on: 14.11.2017, 14:35:03 »
Те имат, но не и в идеалния център, за който спомена. Даже разчистените от Дучето връзки между Пиаца Венеция и Колизея и към Сан Пиетро се считат за огромни грешки.
Нямам представа за историята на трамвайния транспорт в Рим, и имало ли е изобщо такъв в идеалния център. Но ме съмнява ефективността на такъв в зоната между Колизея, реката, Пиаца дел Пополо и Куиринале. Отчиташ все пак хълмистия терен.
Чувал съм за някакви рестрикции за достъпа на автомобили в централната зона, но ти сигурно си се запознал с тях. Не знам, дали някога ще се роди италиански управник, който да пренасочи хората от мотопеди на велосипеди, но мотопедите (моторино) са невероятна напаст из италианските (а и гръцките) градове. От първата ми екскурзия си спомням следния инцидент: чисто пешеходна улица, кафене с изнесени масички и столчета. В един момент една от седящите, заедно със столчето, беше отнесена от преминаващ мотопедист. В следващия момент мотопедистът ... започна да и се кара, че много си издърпала столчето и нямало как да преминават мотопеди.

Ринговата магистрала е с доста голям радиус и за щастие не е част от главната магистрала север-юг - А1: Милано-Неапол-Реджо. Но като гледам картата - нямат други завършени по-вътрешни рингове (Circolazione Interna все още не е затворена).

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #99 on: 14.11.2017, 19:15:28 »
Бях в Рим януари и останах с добри впечатления от транспорта. Тогава не видях повече от 2 влака с графити, а стоях 6 дни и ползвах метро всеки ден. Автобусите са много удобни от към маршрути, или поне на мен ми бяха. Това, че с 1,50 можеш да се прекачваш 60 минути на воля е супер.