Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 435110 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2227
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2200 on: 07.11.2017, 22:57:41 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4006
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2201 on: 08.11.2017, 11:10:19 »
Редовна трамвайна линия с интервал под 10 минути няма как да се съвмести с автомобилно движение без конфликт, единствената възможност да не се пречи на трамвая е пълно обособяване на трасето. :rolleyes: Още по-необходимо е за скоростни трамвайни линии с интервали около и под 5 минути. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2202 on: 08.11.2017, 11:57:03 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.

Едно е предимство, друго е автономно трасе. По автономното трасе при интервал 10 минути означава, че 95% от времето трасето и пространството седи неизползвано. С интелигентни системи за контролиране на трафика и приоритетно смесване на двата потока може пространството да се използва много по-ефективно.

Offline MitkoVarna

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2203 on: 08.11.2017, 14:43:51 »
Най-новите тенденции са как интелигентно да се смеси трамвайния с автомобилния трафик за да има място за всички без да си пречат един на друг:

https://www.youtube.com/watch?v=hedGTRvvlbk
https://www.youtube.com/watch?v=5IOfvlsSSYY
тази тендеция отдавна в София :)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zlbhRdTHLnI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=zlbhRdTHLnI</a>

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4802
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2204 on: 08.11.2017, 15:17:03 »
Тук има 2 основни проблема:
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
2) Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12911
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2205 on: 08.11.2017, 16:14:04 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.
« Last Edit: 08.11.2017, 16:20:01 by blagun »

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2206 on: 08.11.2017, 17:02:09 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2749
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2207 on: 08.11.2017, 17:35:37 »
С колко паяка разполага ЦГМ?
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2208 on: 08.11.2017, 17:53:36 »

1) Паркриалите коли, ...Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.

На показаните две сцени се вижда, че има даже по-тесни участъци от това по Черни връх при нас, въпреки това потоците са добре синхронизирани. Изкуството се състои в това автомобилите и МГТ да се разделят в участъците в които се движат с различна скорост и да се съберат там, където скоростта им е горе-долу еднаква. Вижда се добре как се постига това - широките части на улицата се използват за спирки с перони и автономни трасета, докато в тесните трамвая се изнася до бордюрите. Конфликтните точки се регулират със светофари с отделни фази, които често са на много кратки разстояния.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2209 on: 08.11.2017, 17:57:00 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.

Това е решението на проблема. И когато имаш 1 екип който работи в района, нещата ще се оправят за седмица.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2339
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2210 on: 08.11.2017, 18:41:35 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Там са от равни по-равни !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 576
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2211 on: 09.11.2017, 12:04:56 »
Следващия път като нарушат забраната, ще снимам и ще кача снимката. Наистина е много рядко (като почти навсякъде в София), но се случва.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2212 on: 09.11.2017, 14:37:39 »
Сигурно е по сигнал. Едва ли ще вдигнат самосиндикално нещо там.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4802
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2213 on: 10.11.2017, 10:26:24 »
Има спорадични акции. До скоро мианвах от там всяка вечер и веднъж, когато за мое учудване нямаше задръстване, се оказа, че няма нито една кола паркирала на платното.

А слагането на скоби няма как да се случи на място, където е забранено спирането. Може да бъде и много по-просто, като вече КАТ и инспектори на общината имат право да глобяват за неправилно паркиране, без водачът да е там. Пишат акт или констативен протокол и олекваш с минимум 50 лв. Няма желание, като не мога да си обясна защо, тъй като това ще доенсе значителни приходи и ще облекчи трафика.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2214 on: 14.11.2017, 09:47:32 »
За трасето на тм7 на България и Гешов - вече и новите автобуси тропат при преминаване през кръстовището с релсовия път, в посока Център по хигиена. Дори да карат бавно.
                         

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2215 on: Today at 20:28:34 »
От Столичен Електротранспорт са намерили решение с разбитото трасе между V градска и Гарата - сложили са от двете страни знаци за ограничение от 10 км/ч (може и да не са от сега, аз днес ги видях).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2216 on: Today at 20:57:29 »
От много отдавна е така, не е новост.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1264
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2217 on: Today at 22:05:01 »
Поне от 2 години мисля. Но не се спазва, возих се в една краставица там, която се опита да вдигне трета космическа скорост в участъка, беше интересно изживяване.