Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 96
1
Даже има една приказка, че в немските автомобилни заводи всичко е турци, плътно до началник-смените, че и на по-отговорни позиции. Спомням си, че имаше бая рев, когато от МАН закриха последния останал завод на Неоплан в Германия и прехвърлиха производството в Анкара, а на хората им предложиха, ако искат да продължат във Фолксваген. Спряха и производството на футуристичния Starliner. На базата на другия завод пък чрез РМД се опитаха да възстановят производството като Viseon, но след 2-3 години фирмата банкрутира. Явно не става само с епизодични скъпи Premium доставки за Саудидска Арабия - сега се търсят предимно "бюджетни" модели. За Сетра се учудвам, понеже в Улм също имаше бая дандании по повот желанието производството и на тази марка да се премести в Турция.

2
Вече няма техника, която да не се прави в Китай. Особено пък вътрешните компоненти - електроники, карантии. Просто всичко е Made in China. Независимо, че сега не е като преди и производството в Китай не излиза толкова евтино, без значение дали компанията има завод там или поръчва на китайски фабрики. Китайците вече се научиха, че оризът е за гарнитура, също заплатите в по-богатите райони отдавна надминават българските. Да не говорим, че е изключително трудно да ги научиш да работят качествено, особено при по-пипкави производства с дребни детайли - все едно да хванеш маймуни от джунглата и да ги накараш да ти свършат работа. Но вече примерно дори "немските" модели на влакчета се правят изцяло там, от "световноизвестни" жълти "величия", като Чин Чан Чун. Дори суперскъпи модели за по 2-3 хил. евро. То не са драскотини, залепени неща на криво, нищо не е така изпипано, като преди години..Хора, които имат по-старо производство модели, знаят за какво иде реч. Количеството, разбирай печалбата, отдавна е*а мамата на качеството.....Всяка година непрекъснато вдигат цените, а пък качеството върви в обратна посока.....

За Цитаротата - не съм сигурен дали като дойдоха през 2007-а, този модел не бяха почнали вече да го правят и в Турция.....

3
Именно, техническите умения не са най-важни. Много по-важна е комуникацията, вписването в екипа, дори ако са млади хора, които си говорят постоянно простотии, следва да им влезеш в "тона", иначе много лесно могат да кажат "този не се сработва с останалите". Особено при компании, чиято политика е да вземат по-посредствени хора, които си знаят тавана, та хем да им плащат малко, хем да не драпат за повишение, по-добра позиция и т.н. Съответно е много по-вероятно да те викнат на интервю ако имаш по-ниска квалификация от изискваната, отколкото ако е по-висока. Понеже в последния случай, хора които знаят и могат, първо си знаят цената, второ HR-ите разсъждават, че като позицията, която за която им трябва човек няма особени перспективи за развитие, ако вземат някой свръхквалифициран, той след известно време ще си потърси по-добра работа и ще си тръгне, и съответно пак ще трябва да търсят човек. И трето - пазят си позициите - може да се окаже по-добър от хората, които вече работят във фирмата, дори тези, които са го наели, и да им изяде главите. Затова мениджърите на средно ниво не рискуват с такива хора.

4
Това е известно. С 1000 лева в София е абсурд, при положение че вече под 500 лева не може да се намери квартира. Виж ако в Търново ти дадат толкова, ще си сравнително добре. Има счетоводители, които наистина вземат добри пари, но те освен на работа, въртят "на частно" счетоводството на още сюрия малки фирмички, а най-вече се занимават с шменти-капели, разбирай помагат на фирмите и на основния си работодател в укриването на данъци. Затова на тях им плащат повече. Иначе да, икономистите са терсене наистина, има хубави места, но са само с връзки, за съжаление. Като има много икономисти....имаше един период, когато това беше доста търсена специалност, защото се мислеше, че отваря врати към началнически позиции....А в действителност въпросните позиции, доколкото ги има, са запазени за "наши" хора....Разбери, в България средата не е нормална, каквато трябва да бъде. И 90% от българските "фирми", ако им се наложи да работят в среда на свободна конкуренция, една по една ще гръмнат като пилци. Но тука ДС мафията си е парцелирала всичко, оплела си е кошниците и няма мърдане.....Фризьорите получават такива мангизи, понеже при тях по цял ден има опашки от скъпо платени шаврантии, съответно могат да си позволят за няколко кръцвания с ножицата или за боядисване на коса примерно, да вземат по 100 лева, че и нагоре....Също козметици, маникюристи, педикюрджии.....Сервитьорите пък от бакшиши си изкарват по още една заплата "под масата"....Готвачите...ами най-добрите от тях отдавна са по чужбина, съответно има недостиг и собствениците на заведения няма как - принудени са да им плащат...Пробвай, едно време една от най-калпавите ми и посредствени студентки, я взеха в БоклукТиВи да води прогнозата за времето и тутакси си уреди живота, даже и не завърши....Изобщо, няма такова нещо като справедливост, ами има пазар на труда. Няма значение, че примерно пляскаджиите с мистрията нито езици знаят, нито повечето от тях имат и средно образование, като през строителството се перат пари и има недостиг на такива "майстори", ще се пълнят с мангизи, въпреки че читавите от тях се броят на пръсти. Или примерно заварчиците, кофражистите....Едно време беше голям гъзарлък баща ти да е шофьор на ТИР, докато инженерите, лекарите, учителите, се смятаха за балами......

5
Това да почваш с въпроса за заплатата е огромна грешка. Гледай първо да те вземат, да се убедят това какво можеш, тогава вече, ако не си доволен, можеш да си поискаш по-висока заплата и ако не ти дадат, следва да си търсиш, без те да знаят, по-добра работа. И като си намериш - довиждане. Джобса не е добър вариант, понеже много хора подават, и шансът въобще да не ти видят CV-то, е огромен. Просто като получат за един ден 200 и повече CV-ta, гледат първите 20-30 и си избират между тях кого да викнат на интервю. Освен това там обикновено пускат фирми, при които условията не са добри и имат голямо текучество, демек хората бягат. Най-добре се разрови в нета за фирми, които използват твоята професия и умения. Обикновено на сайтовете си имат телефони, и-мейл и т.н. Намери този на баш началника или на човек, който взема решения и от който зависи. Изпрати му CV-то си, попитай, някои може би ще ти кажат, че сега не наемат хора, но ще те имат предвид в бъдеще. Но голяма е вероятността, ако не от първия път, то поне от петия или шестия, дори в момента да не са обявили, че търсят хора, шефът да реши, че ще си му полезен и да те вземе. Така три работи смених в България, без обява, първата я хванах няма и два месеца след като се дипломирах, нямах нито опит, нито нищо. Че и в Канада така започнах по специалността. Публична тайна е, че читавите фирми въобще не пускат обяви, намират си хора чрез познати, познати на познати и т.н. Затова питай, все ще ти се отвори парашута. Но пак ти казвам, след като имаш опит навън, на твое място не бих се върнал в България, въпреки носталгията. Знам, тежко е, но един ден децата ти ще са ти адски благодарни, че си ги оттървал от България. Понеже когато завърших, бях без опит, взеха ме на втория месец, после, по време на предишните "хубави" години не спираха да ми звънят и да ме искат, без изобщо да кандидатствам и да искам да сменям работата, но между 2012-та и 2016-та 4 години се мъчех да си намеря по-добра работа, е не стана и не стана - "криза", докато най-накрая не се махнах в Канада.

6
Общо взето, класификацията на ДАЙ е следната:

Клас А - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз на седящи и предимно правостоящи пътници, или с други думи - марашутки и малки рейсчета в градско изпълнение.
Клас B - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници - тоест междуградски маршрутки и малки рейсчета в междуградско изпълнение, само със седящи места.
Клас I - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз на седящи и правостоящи пътници - това са градските автобуси.
Клас II - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз предимно на седящи пътници, но могат да имат и места за правостоящи - разпределени в пътеката в салона или на отделна площадка, която не може да заема площ повече от две двойни седалки. Задължително имат багажно помещение с достъп отвън. Или с други думи, това са автобусите в крайградско изпълнение - такива, каквито сега и трябват на общината за излетните линии.
Клас III - междуградски и туристически автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници. Също задължително имат багажници с достъп отвън.

Относно това кои линии с какви автобуси следва да се покриват:
Градски и крайградска зона с еднопосочна дължина на курса до 30 километра - примерно София-Елин Пелин, София - Сливница, София - Петърч, София-Перник - с всички видове/класове автобуси, вкл. градски, като се допуска превоз на правостоящи пътници, при наличие на правостоящи места в автобуса по талон.
Междуселищни с еднопосочна дължина на курса над 30 километра - с автобуси от класовете B, II и III, като не се разрешава превоз на правостоящи.
Допълнителни (маршрутки) - с класове А и B, като клас A e разрешен само при линии до 30 километра еднопосочно, като в този случай също се разрешава превоз на правостоящи при наличие на такива места по талон. Всъщност основната разлика между "основни" и допълнителни линии е, че по основните на шофьорите им е забранено да спират извън регламентираните в разписанието спирки, докато допълнителните задължително се обслужват с автобус до 22 места, но се допуска спиране навсякъде при спазване на условията по безопасност на движението.

7
Пак от съшото място. Първото е село Филипово, 78-а година, втората не знам къде е.

8
Забавно / Re: Снимки
« on: 11.08.2018, 03:05:55 »
 :D

9
Англия не ти трябва, категорично. Отнасят се с нас като с аборигени. Лондон пък е още по-адски скъп. Англичаните гласуваха за напускане на ЕС точно защото нямало как да ограничат имиграцията от изток, специално от България и Румъния. В същото време са фрашкани с индийци и пакистанци, които са много по-зле от нас и въпреки това в Англия не дават да се каже лоша дума за тях, понеже вършели най-черната работа и съответно били много уважавани. Швеция е много добър вариант, единствено трябва да научиш шведски и ще си намериш работа без проблеми. Също Норвегия, Финландия, Дания. Но за всички тези места, за да си намериш каквато и да е работа, следва да знаеш езика, независимо, че всички говорят английски. Аз така изтървах работа по специалността за 12 хил. евро месечно - казаха, цитирам: "Имате впечатляващо CV, но следва да научите езика. Когато покриете това изискване, елате, ще ви вземем." Имам познат българин - зъболекар в Швеция, но знае шведски, естествено. Там се плащат огромни прогресивни данъци, но има за какво. Испания - зависи, общо взето са си като нас, живеещите там българи бяха много доволни от всичко до преди няколко години, докато страната не я тресна кризата. Сега не знам как е. Общо взето малко останаха местата, където стават за нормален живот - Скандинавия, Канада, Нова Зеландия, Австралия с известни уговорки. САЩ - категорично не. Швейцария също - там ако не си роден швейцарец, винаги ще си второ качество човек. Австрия става, но е малка държава, гъстонаселена, съответно с голяма конкуренция, там също имат неособено добро отношение към българите. Просто има една приказка: "докато умните се наумуват, лудите се налудуват". Циганите, като сме в ЕС, няма начин някой да ги спре да ходят из Европа, да крадат, да просят (вдигнали са си цели палати в горнооряховското село Калтинец, в букурещкото Бузеску и не само там, само от просия), и после защо като отидем там, българите ни гледат накриво. Даже, като чуят, че си от България, питат "ама българите не са ли едни черни, мръсни, дето много крадат?".

10
1. Модернизиран у нас локомотив 41.
2. Влак с чисто нови вагони серия 74.
3. Не знам къде.
4. Новият експрес Тракия, който спретнаха в края на 80-те с чисто нови вагони от ГДР, понеже старият вече за нищо не ставаше.
5. Това вероятно е интериор на дизелмотрисен влак серия 18.
6. 04 в Димитровград.
7. Влак с 04, на прибиране в Пловдив от Карлово, Панагюрище или Хисар.
8. Влакът за Кулата и Солун през 90-те - първият вагон е румънски, вторият-гръцки, полско производство, третият български. Тези бяха за Кулата и Гърция, другите ги откачваха за Петрич. Хиляди пъти съм пътувал с тях, нищо особено, но нямаха база за сравнение с кочините 47-а серия.

11
1. Влак от Берлин за България, с наши вагони, на територията на ГДР.
2. Царската теснолинейка.
3. Старата централна гара.
4. Ясно е.
5. Ясно е.
6. Вероятно пак международният Истанбул - Мюнхен, между Пловдив и София.
7. Теснолинейна мотриса Ганц с вагони.
8. Отново старата гара.
9. Нов локомотив 04, не знам къде.
10. Първокласен вагон доставка от ГДР 72-ра година. Такъв, вече пребоядисан, участва във филма Комбина - Иван Иавнов по доста странен начин отваря прозореца - дърпа го навътре и после надолу.

12
А да видим.....

1. Този локомотив е ремонтиран в Чехия след катастрофа.
2. Първокласен вагон 19-40 от 80те, с килимчета.
3. Бургаската гара.
4. Влак с онези, комбинираните полски фургони.
5. Преди гара Искър, старият път за летището.
6. Спален вагон от 62-ра година, още с първоначалната боя.
7. Влакът от Мюнхен за Истанбул на немска територия, с български и турски вагон.
8. Локомотив Шкода, тестван у нас през 80-те, с тиристорно управление и климатици, но в крайна сметка недоставени.
9. Царската теснолинейка.

13
Анджек. В България навсякъде е така. Имам приятел, който също беше счетоводител, но сега работи друго. Понеже от три фирми - първо бяха изключително доволни от него, но след известно време ставаше неудобен и го гонеха. Понеже е много боязлив, страхува се, така да се каже и от сянката си, и съответно не смееше да прави каквито и да било счетоводни "гимнастики", тоест шменти-капели. Такива хора, на които всичко им е вярно, просто не стават за счетоводители. Задачата на счетоводителя е верен резултат, който е сбор/сума или каквото щете, от неверни стойности. За такива работи канадските счетоводители влизат в пандиза, барабар с шефа, който е наредил шменти-капелите.
Та най-добре за колегата ще е, ако си намери за 1300 евро примерно в Бърно, Парадубице, Карлови Вари, Дечин, Кошице или нещо от тоя род - наемът със сигурност ще е по-сносен и няма да са "нищо". Големите градове навсякъде са майка си и баща си откъм наеми, особено столиците. Даниел Боримиров, не е да няма мангизи, работи в Мюнхен и живее в Инголщад, пътувайки всеки ден с влака за работа точно поради тази причина - в Мюнхен цените на имотите/наемите са астрономически.

14
Георги може би няма да се съгласи, най-вече заради калпавите трасета, но най-добре е ограждане на линиите с кубенца, разписания "газ до тенекията" плюс по-големи почивки на последната спирка, ако трябва на всеки курс - като в Будапеща и в Белград. При човешки интервали не е фатално ако не е точно определено времето за всяка спирка. За да стане това, което му се иска на Емил, трябва напълно обособени трасета и бусленти навсякъде, абсолютно предимство на МГТ по ППЗДП, плюс напълно синхронизирани умни светофари, които навсякъде да пропускат безпрепятствено МГТ. И трамваите да се движат по правилата на железниците, а не по ЗДП. Друг начин просто няма. А за кражбите на нафта има други начини да се оправят, които нямат нищо общо с разписанията. Сегашната система с т.нар. GPS и с разписания за всяка спирка, която е любима на г-н Шиваров, е пълна порнография, сбъркана още в зародиш и пример как не трябва да се прави. Ама като от катедрата в МЕИ на другаря Лукарски, които имат връзки в СД Градски транспорт още от времето на копчетата, с които водачите се обаждаха на диспечера преди да тръгнат, не са виждали дори любителски GPS, и въпреки това на тях са дали разработването на тая боза, какво повече да приказваме...

15
Веско, земята не е виновна, че човешкият материал е лош, че хората са с ганьовски манталитет и народопсихология, че 30 години не могат да изринат русофилската ДС мафия и че и едно време, и сега, конците са дърпани от едни и същи мушмороци и бандюги. Иначе щеше да стане ако не като в Германия, то поне като в Полша, Чехия, Унгария, Хърватско, Словения. Затова и в Канада трудно ще намериш хора от въпросните държави, докато с босненци, сърби, албанци, руснаци, българи, румънци, гърци и турци е пълно...И как да "долюбвам" подобно нещо, при положение, че докато жена ми беше бременна, пристигнаха визите, но преди това, независимо че бяхме здравноосигурени, като във връзка с проследяването на бременността се почна: "НЗОК не покрива това, не покрива онова, ние не работим с НЗОК по програмите за бременност, дай 100 лева за това, 200 за онова, 500 за трето, раждането ще струва 2000 лева, независимо, че сте осигурени". Или пък ако не си си платил "избор на екип" и "ВИП стая" се отнасят с теб като с говедо. Откакто стъпихме в Канада не сме платили една стотинка за лекар, вкл. за проследяване на бременността и раждане, детето си се роди с канадския паспорт, а за условията в болниците и отношението на персонала пък не искам въобще да говоря. В България масово постоянно някой събира дарения за скъпоструващо лечение в чужбина на болни деца, млади хора, възрастни....Тука не съм чул за подобно нещо, а надали нямат такива тежки случаи....Какво да приказвам повече. А условните присъди за блъснати и убити деца на пешеходни пътеки, за Максим Стависки, понеже виновният си е признал, споразумял се с прокуратурата, нямал други провинения и т.н.....При мен глобите за нарушения на пътя не само, че са жестоки, ами и просто няма начин да не си ги платиш, идват ти в двоен размер с данъците, ако ще да си кралицата.

16
Знам я тая дописка, но в случая става въпрос за снимки от преди 30 години и повече, сканирани от разни газети, списания, календари и т.н. чийто автор не се знае кой е.....Би било редно, като се публикува, да се посочва източникът, но в моделисткия форум стана скандал точно по повод тази група (във връзка с албума, посветен на дизеловите локомотиви 04), че еди кои си членове на групата не били съгласни публикувани от тях снимки там да се показват по други сайтове. Пак повтарям, това са стари снимки, от едно време, чийто автор не се знае, с неособено висока резолюция....На мен не ми пука особено, смятам, че всякаква такава информация/снимки следва да е достъпна за общо ползване, а и в Канада трудно ще ме съдят за подобно нещо, притеснявам се единствено да не ме изхвърлят от групата, ако могат, и пак снимките да не се виждат....

17
Не намерих по-подходящо място да си задам въпроса, затова питам в тази тема. Успях, в края на краищата,  с гьонсураттефтер акаунт не с истинското ми име, да се "докопам" до затворената група, в която се пускат "секретни" стари снимки от историята на БДЖ. Ако не си член на въпросната група, няма как да ги видиш. Та въпросът ми е, ако пускам снимки от там тук (много от тях наистина са уникални и си заслужават), могат ли да ме "гепят" и да ме изхвърлят от групата, ако някой си реши, че не иска снимките да бъдат пускани на друго място? Не мисля, че е нужно да искам разрешение да публикувам снимки, които вече така или иначе са качени в нета...

18
Защото е такова разписанието - слагат повече минути, отколкото трябва, заради задръстванията. И като няма такива, всички, и рейсове, и тролеи, и трамваи, се влачат като бременна платноходка. Иначе ще ги накажат с нередовен курс, ако карат "с аванс". Преди време, пътувах с 84, един човек, лекар, хирург в Пирогов, се развика на шофьора "Какво е това, на разходка ли си тръгнал, с 35 километра караш?", а той му отговори "При нас капризите край немат...". И после защо хората се качорят по колите....

19
Не се учудвам, че въпреки перфектния ти английски, си се издънил на изпита в "софийския". Тези от ФКНФ са такива гадове и мърльовци, та са направили така изпитите, че да се представят добре само и единствено "техни" хора. Това особено се отнася ако искаш да учиш английска филология, но и при другите специалности не е много по-различно. Голямо самочувствие, съчетано с лежане на стари "лаври". Братовчедка ми, която е учителка по английски, навремето в Пловдив и Варна на кандидат-студентските изпити изкара пълни шестици, а в софийския - двойка. При мен се случи същото - въпреки, че завърших Испанската гимназия с отличие (във всички класове имаше по двама-трима отличници, другите бяха тройкаджии) и зверското ходене по частни уроци - на кандидатстудентския в софийския - двойка.  IELTS ми е ясен - държах го за имиграцията в Канада - доста ме поизмъчи, особено слушането - толкова е гадно, че трябва да реагираш на момента. Целта общо взето на този изпит не е да ти види познанията по английски, а да оцени уменията ти да се справяш в стресова ситуация. И това си е бизнес, колкото повече се дъниш, толкова по-често ще се явяваш, демек ще им плащаш. И пак - може перфектен да ти е английския, ако не си на "ти" с формата на изпита, ще се издъниш като нищо. Аз от първия път успях да получа необходимите ми оценки, но хора с доста по-хубав английски от моя, се осраха. Да не говорим, че резултатите важат две години, след като минат, все едно не си бил на изпит и ако ти трябва за нещо, отиваш да държиш отново. Да се върна към СУ - всичките факултети е цигания, особено преди, когато се смятаха за най-елитни и добри, имаше конкуренция по 7-8 човека за едно място, и се държаха отвратително, а в действителност от този университет не става и дъска за кочина - казвам го и като студент, и като преподавател закратко. Особено пък при чичо ти Благо във ФМИ-то - не че за програмирането се изисква да си кой знае какъв факир по математика, но за да влезеш там, това беше абсолютно необходимо. Сега, като сме в ЕС и баш интелигентните и умни деца бягат да учат в чужбина, тъй като е много по-лесно от тогава, се чудят как да си запълнят бройките, приемат с оценки от матурите, че и с двойки в някои нетърсени специалности. Повярвяй ми, бях и по студентски съвети, много работи се опитвах да променя, после като преподавах малко, се отказах да се занимавам повече. Като се опиташ нещо да направиш, отговорът е един: "Висшето образование не е задължително, на който не му харесва, да напуска..."

Та добре дошъл отново при българския манталитет. Много хора в Канада, и не само, ги подгонва носталгията, или пък мислят, че биха могли да печелят повече (в Канада данъците са огромни и прогресивни, което обезсмисля по-високите заплати, дори и да си директор), тръгват да се връщат в България, но като видят какво е - айде обратно в Канада или някъде другаде. Така че, виждаш, общо взето навсякъде е такова, няма значение София ли, Пловдив ли, Варна ли....ако питаш мен, отивай пак си търси работа в Чехия, Словакия, Полша и бягай от тая дупка. Сам си се убедил - приятели ще си намериш, ще свикнеш, ще се почувстваш много по-добре, а може и да се ожениш там и да създадеш семейство. И, повярвай ми, колкото и да е трудно в началото, един ден децата ти ще бъдат безкрайно благодарни, че си ги оттървал от територията, която знаеш как преди години изобрази един чешки художник, и то с пълно право. Знам, на чуждо място е различно, особено докато свикнеш, тежко е, просто някой хора ги наляга носталгията и не могат да я преодолеят, но да не би да сме отишли от "много хубаво" в България?

И нещо друго - на много места, не само в България, фирмената политика е такава, че да се наемат по-посредствени хора, а не знаещи и можещи. Това е така, понеже посредствените обикновено си знаят възможностите и докъде могат да стигнат, освен това си траят и не задават неудобни въпроси, затварят си очите, ако във фирмата или учреждението се вършат разни нередности и далавери. Докато умните и кадърните, тези, които наистина знаят и могат, в един момент стават "неудобни". Освен това при наемане на служители мениджърите, от които зависи, не рискуват с такива хора, от една страна, понеже като човек види липса на перспектива за развитие, много е вероятно да си тръгне и после пак да трябва да търсят нов (след като мястото и концепцията на фирмата изисква низш изпълнителски персонал без перспектива за издигане е нормално да искат такъв човек), а от друга - пазят си позициите - може да се случи така, че баш шефовете да харесат повече теб и хората, които са те назначили или от които е зависело да те вземат, да изхвърчат и да се наложи да си търсят друга работа. Съответно много по-вероятно е да те вземат, ако им пратиш CV, с което не им покриваш всички изисквания, отколкото ако видят, че си много над тях - тогава просто забрави. Отделно, в България винаги, като изключим програмирането, понеже там няма как, на хубави места с добра заплата и в частните фирми, и в администрацията, се назначават "познати", "хора на някого", "връзкари", ако и да нямат грам познания да вършат работата - ще мачкат да го прави някоя "пчеличка" за жълти стотинки, която ще изкарва и тяхната заплата. На един колега жена му кандидатства в Уникредит - след като мина всичките "цедки" стигна до финала, за малко да я вземат, но в последния момент се обажда Левон Хампарцумян и нарежда да назначат една пикла, която не прави разлика между Word и Excel. Навсякъде в България е така.......

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.08.2018, 21:12:39 »
Ами в Унгария примерно може да си много по-добре в някое градче, чието име не можеш да прочетеш, отколкото в Будапеща. Нещо повече - по западната граница всеки ден си ходят на работа в Австрия. Но там има регионална политика, има влакове, автобуси, театри, кина, всичко. А тука - давай братче всичко юруш в София, другото кучета го яли. И друг път съм питал - защо всичко се бута в София при положение, че ако заплатата е двойна, наемът ще е троен, отделно всичко е по-скъпо. Големите градове и столиците навсякъде са скъпи. И в Канада ако имаш хубава работа в малкото градче, по-добре си стой там, хем обикновено има дефицит на квалифицирани хора, или в най-лошия случай, да пътуваш до местоработата, ако се налага. Понеже във Ванкувър примерно заплатата няма да ти е по-голяма, а наемите и цените на имотите там са убийствени дори за канадците, плюс това всички се натискат в големите градове и съответно конкуренцията е огромна. Но.....един от бившите ми шефове се оплакваше, че тъпите американци не са му дали оторизация да предлага ГИС софтуер и решения само защото тогава офисът на фирмата му е бил в Пловдив, а не в София.

Pages: [1] 2 3 ... 96