Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 209
1
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: Today at 13:54:22 »
Една от вероятните хипотези е точно такава.

2
Изграждането на тролейбусното трасе няма да е чак толкова скъпа процедура, тъй като подземната инфраструктура е изградена (ползва се от трамвая) и по почти цялото протежение на трасето има поставени стълбове. Даже могат да ползват част от проводниците на трамваите където те са били подменени скоро и не са износени. Така ще могат да си позволят и по-качествени криви, кръстовки и стрелки.
Но не в това е въпросът. Въпросът е концептуален и показва отношението на управляващите към електротранспорта като цяло.

3
След скандал, че не може 11 съветника от транспортна комисия да избират вариант, защото това трябва да е решение на общинския съвет, все пак решиха да оставят за подробно разглеждане и двата варианта - тунелно пробиване към пилоните с пресичане на ниво перони за пешеходците в подлеза и вариантът с тролейбус по трасето на трамвая, към Фритьоф Нансен, Патриарх Евтимий и към Банишора. Наобратно тролейбусът ще се движи през тунела на НДК.

4
Няма никакви пропагандни разкази. Прочети си го отново, изречение по изречение, а не по диагонал.  ;)

5
Забавно / Re: Забавно
« on: Yesterday at 23:08:40 »
https://streamable.com/0jjiv

Метрото ми е до колене.

6
Транспортът по света / Re: Skoda
« on: Yesterday at 18:04:50 »
Шкода ще достави 80 трамвая в Германия -
Осемдесет трамваи ще бъдат експлоатирани по маршрутите между Манхайм, Лудвигсхафен и Хайделберг. Договорът включва и опции за още 34 превозни средства.

https://www.skoda.cz/skoda-transportation-doda-80-tramvaji-do-nemecka/

7
Постоянните комисии по транспорт и по архитектура на Столичен общински съвет днес почти взеха решение да подкрепят разрушението на трамвайното трасе през тунела на НДК, бул. Черни връх, бул Арсеналски до басейна "Спартак" и да го заменят с тролейбус от Манастирски ливади през бул. Арсеналски, Черни връх, Патриарх Евтимий, Скобелев, Опълченска до Банишора.
Но за да няма обществено недоволство решиха да оставят варианта с тунелен пробив и запазване на трасето до Спартак.
Тоест - сега ще оставят на Здравков и Крусев да внесат общ подробно разработен доклад, който да се обсъди през комисиите на СО и да се гласува на СОС. Но така или иначе съветниците на ГЕРБ и Патриоти за София заявиха, че ще подкрепят разрушаването на трасето и замяната му с тролейбус, което е достатъчно мнозинство.
Ако има шанс нещо да се случи - то това е протест с гражданско неподчинение на хората от Лозенец, както и на всички, които искат трамваят до там да се запазят и разбират, че тролейбусът не е заместител на трамвая, а точно обратното - те се допълват. Всичко зависи от маршрутите, дестинациите и интервалите, които ще предложиш на пътниците по тях.

8
Други градове / Re: Враца
« on: 19.06.2018, 15:43:03 »
Всичките, абсолютно всичките, медии във Враца са купени от ГЕРБ. Да виждате някъде информация за нашето изказване? Направихме ги на пух и прах. Гъндев също. Единствено тук-там пише нещо за Гъндев, но винаги има пояснение, че е бивш кадър на БСП. И ние, и Гъндев говорихме технически, а не политически. Резултатът - виждате в медиите. Всичко е наред - кметът е най-великият на света...  :help:

9
Други градове / Re: Враца
« on: 19.06.2018, 08:42:28 »
Сега очаквайте 15 дизелови или газови БМЦ-та и 10 9,5 метрови СОР-а за междуградските линии.
Кметът отказва да се обърне към най-големият ресурс, който разполага - хората. Те могат да направят така, че Враца да стане като Плевен и да не затрива един от символите на града. Всичко е в ръцете на врачани и те трябва да поискат тролейбусите с протест. Кметът дори казва, че екологичността не била важна, което в български условия може да се нарече наглост и невежество от негова страна и геноцид срещу населението, тъй като на всички е ясно, че никой няма да поддържа в перфектна изправност автобусите, след като им изтече гаранцията и няма да ги зарежда с горивни добавки, за да може да са евро 6.
Най-идиотското е, че всички явно са се разбрали. Няма опозиция. Нито от БСП, нито и от другите партии в съвета. Бившият БСП кадър - Гъндев, който е и бивш директор на Тролейбусни превози се е заел с нелеката задача, да защитава тролейбусите (разбира много, дори и добре познава съвременните технически решения), но воденичният му партиен камък, макар и бивш, тласка противниците му към критика, че той отправя политически критики. Та светлина в тунела няма. Всичко е в ръцете на врачани. Те трябва да поискат тролейбусите и да заставят кмета да спази фактът, че услугата се осъществява, чрез обществен договор между тях и дружеството, а не между дружеството и общината.

10
На този етап най-хубавата работа, която може да стане е да се продаде самото БДЖ ПП. Не знаех например, че от повече от година гръцкият фалирал оператор Trainose e е продаден и е собственост на италианските железници - Trenitalia. Защото от следващата година влиза в сила т.нар. трети железопътен пакет, според който всеки оператор, имащ лиценз от която и да е държава-членка на ЕС, ще може да вози пътници в която държава иска, без да е нужен отделен, национален лиценз. Вече възможности за дерогации (изключения от правилата), няма да има. И това ще означава фалит на БДЖ. Нашите малоумници така и до максимално възможния момент не либерализираха пазара на пътнически превози (Станиш Сергеев обеща да го направи още през 2012-та), и нормативната уредба така е направена, че да се запази монополът на БДЖ - никой, вкл. немските или френските железници, не могат да се проврат през иглените уши, каквито са изискванията за получаване на български пътнически лиценз....Но слава Богу, догодина на това му идва краят. А не моята съученичка Николина Ангелакова да говори глупости и да иска дерогации, че не било важно хората да пътуват бързо, удобно и комфортно, а по-важно било финансовото състояние на БДЖ. Та все са на загуба и каквото получат като субсидии от джоба на данъкоплатците, всичкото да отива за покриване на стари задължения, а не за нови влакове и за модернизация.

Също така не е задължително пътуването с влак да е непременно скъпо, за да се возим като нормални хора - преди години пътувах от Виена до Линц (над 300 километра в едната посока), на отиване с немско ICE, на връщане с Rail Jet, за по 9 евро на човек в посока, с билети купени онлайн една седмица преди пътуването. Сега със сигурност има подобни изгодни оферти.

Тодор си спомням, че на млади години, като новобранец в системата всячески подкрепяше всичките простотии на БДЖ, но отдавна му дойде акъла, след като имаше възможност да види как стоят нещата по железниците из Европа.

Това, което си написал изглежда на теория може и да изглежда много хубаво, но в реалността - никога няма да се случи при сегашната конюнктура. Това може би и да е възможно след 20 години, но до тогава държавата, която е огромен длъжник на БДЖ-ПП - дължи над 1 милиард лева за нов подвижен състав за последните 10 години, по договор, който умишлено не се спазва от нея, трябва да покаже, че железниците й са приоритет. В момента нормативните регулации у нас и политиката на управляващите през всичките години от влизането в ЕС, а и от преди това - на ГЕРБ и БСП приоритизират автобусния транспорт и тираджиите, които реално дори сами си казват на кого плащат в парламента и за кого юркат всичките си служители да гласуват на всички избори.
Докато националните регулатори ДАИ, ИАЖА ги няма и политиката е такава - никой няма дори и да си помисли да купи БДЖ, дори и цената му да бъде 1 евро + ангажимент за инвестиции). Скоро не се вижда тази конюнктура в сектора да се промени, за съжаление, което гарантира, че ще има някакво БДЖ през следващите години, а когато стане някакъв скандал - просто ще гасят пожари както винаги управляващите правят. Затова, в следващите години едва ли нещо ще се случи. По-скоро ще се крепи статуквото.

11
Други градове / Re: Плевен
« on: 15.06.2018, 15:41:06 »
От Пилзен ми казаха, че скоро се очакват снимки от излизането им на проби. Явно скоро са насрочени за това.

12
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 14.06.2018, 17:33:09 »
Може ли някой да прикачи отново или да даде линк към снимка на оригинален заводски салон на Аквариум, че до момента се скъсах да ровя и търся къде гледах това във форума и не успях да го открия. Благодаря предварително.

14
Други градове / Re: Сливен
« on: 14.06.2018, 11:27:34 »
За съжаление нямахме време. Ремонтираните тролейбуси ги държат на Дюлева река, а там - работа нямахме. Това е на другия край на града. В депото са само старите тролейбуси, които в момента са донори за части и тези, които се ремонтират.

15
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.06.2018, 22:47:50 »
Основният ремонт в Сливен на тролейбусите се прави по следният начин - бере се най-доброто от останалите машини и се слага на тези 8. Купуват се евтини LED фарчета за отзад. Боядисват в синьо-оранжево и пускат на линия.
Имат достатъчно много тролейбуси, за да ремонтират и 15 броя, но пари няма.
Сливен по принцип е фалирал град. Лечков го докара до просешка тояга. Имат задължения за около 180 милиона лева, основно заради провалените европроекти по негово време. Сегашният кмет се принуди да вдигне данъците със 100 %. И сега търсят кредит за покриване на старите задължения. Сигурно от държавната Българска банка за развитие ще получат. Няма просто от къде другаде. И ще го връщат десетилетия.

16
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.06.2018, 16:14:49 »
Защо автобусът е отворен?

17
Снощи, около 02:45, успешно пристигнахме в София. Преди да се изключим "за гараж" спряхме на спирка "СУ Св. Климент Охридски" за снимка. От там прибрахме автобуса в гараж Малашевци, където той се намира в момента. Сега ни предстои да възстановим неработеща светлинна сигнализация и други кръгове от електрическата инсталация на автобуса, да поправим втора врата (едното крило не се отваря) и други ремонти, за да можем да преминем ГТП и да издадем постоянни ДК номера на автобуса.
Очаквайте скоро видео и снимки от превозването на автобуса до София! Благодарим на всички, помогнали по различни начини тази акция да се осъществи! Без вас нямаше да се справим! Благодарим на "Пътнически превози" - Сливен за осигуряването на канал и условия за ремонт на автобуса и на "Столичен Автотранспорт", че на драго сърце се съгласиха от тук нататък да съхраняват автобуса.


18
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.06.2018, 09:11:27 »
Тролейбуси се движатот понеделник до Петък. 8 ремонтирани в депото тролейбуси обслужват линия 201.  В събота и неделя линия 201 се обслужва от новите СОР-ове. Всички останали тролейбусни линии се обслужват от автобуси.

19
Най-вероятно - вторият вариант.

20
Кампанията ни достига своя край! Сумата, необходима за ремонт и прибиране до София на нашият автобус "Чавдар" е почти събрана. Не достигат 118 лева. В понеделник ще извършим ремонт и подготовка за път, а във вторник сутринта - проби на спирачките. Планът ни е вторник следобед (12.06.2018 г.) да тръгнем от Сливен за София и привечер да сме в гараж Малашевци, където ще се съхранява и ремонтира автобуса, с помощта на "Столичен Автотранспорт" ЕАД. Очаквайте подробности и допълнителна информация, а фотографите да се подготвят за снимки ;)
Благодарим Ви!

Pages: [1] 2 3 ... 209