Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 88
1
Тука имаме няколко простотии на едно място. Първата е, че не знам докога при сравнително малко летище, с неголям брой полети, ще продължава да има два терминала, за да има повече работни места за връзкари с хубави заплати. Крайно време е всички полети да ги прехвърлят на новия терминал, а стария да го закрият и да го ползват за администрация, офиси, музей на авиацията, място от което да се гледат самолетите или нещо от тоя род. В Будапеща и Прага имат къде-къде повече полети и въпреки това старите терминали от комунистическо време отдавна ги закриха. А втората е, че откакто се помня, от всички рейсове по бул. Цариградско шосе, 84 е най-бавен, спиращ на всички спирки и с най - яваш-явашко разписание. Сега на всичкото отгоре и с тухлите, с астрономическия разход на гориво, а  влаченето при него си е било винаги. Защо да им се не види и тиквите, закриха 284......Това, че има метро, не премахва необходимостта от бърз автобус до летището. Сега най-добре е 84 да си остане бавен, но да е само до Терминал 1, докато все още съществува, после може да го прехвърлят на Терминал 2, а да има 284, който да минава отгоре, изцяло по новия път, да спира само на Орлов Мост, Плиска и Окръжна, евентуално може да пльоснат някоя спирка малко преди летището с цел да се обслужват работещите в новите офис сгради. И съответно да е с разписание газ до тенекията. Два рейса на интервал 20-25 минути стигат. Дори няма нужда да ходи до Университета и да се вре в задръстванията, може да прави обратен завой на стадиона без пътници.

2
Мен ме съмнява, че снимката е от 60-те. Такава сграда, с такава архитектура, просто е невъзможно да е построена тогава, особено пък по нашите ширини. По-скоро снимката е най-рано от 70-те, ако не и по-късно. Надали е построена преди новата софийска гара.

3
Между другото, дочух, че единия от двата локомотива 04 е вкаран в цеха на депо София и се правят опити да бъде възстановен полека-лека въпреки страшно многото липси. Сега основно се почиствал и се маха ръждата по коша с шкурка. Има ли наистина такава работа?

4
На този етап най-хубавата работа, която може да стане е да се продаде самото БДЖ ПП. Не знаех например, че от повече от година гръцкият фалирал оператор Trainose e е продаден и е собственост на италианските железници - Trenitalia. Защото от следващата година влиза в сила т.нар. трети железопътен пакет, според който всеки оператор, имащ лиценз от която и да е държава-членка на ЕС, ще може да вози пътници в която държава иска, без да е нужен отделен, национален лиценз. Вече възможности за дерогации (изключения от правилата), няма да има. И това ще означава фалит на БДЖ. Нашите малоумници така и до максимално възможния момент не либерализираха пазара на пътнически превози (Станиш Сергеев обеща да го направи още през 2012-та), и нормативната уредба така е направена, че да се запази монополът на БДЖ - никой, вкл. немските или френските железници, не могат да се проврат през иглените уши, каквито са изискванията за получаване на български пътнически лиценз....Но слава Богу, догодина на това му идва краят. А не моята съученичка Николина Ангелакова да говори глупости и да иска дерогации, че не било важно хората да пътуват бързо, удобно и комфортно, а по-важно било финансовото състояние на БДЖ. Та все са на загуба и каквото получат като субсидии от джоба на данъкоплатците, всичкото да отива за покриване на стари задължения, а не за нови влакове и за модернизация.

Също така не е задължително пътуването с влак да е непременно скъпо, за да се возим като нормални хора - преди години пътувах от Виена до Линц (над 300 километра в едната посока), на отиване с немско ICE, на връщане с Rail Jet, за по 9 евро на човек в посока, с билети купени онлайн една седмица преди пътуването. Сега със сигурност има подобни изгодни оферти.

Тодор си спомням, че на млади години, като новобранец в системата всячески подкрепяше всичките простотии на БДЖ, но отдавна му дойде акъла, след като имаше възможност да види как стоят нещата по железниците из Европа.

5
Не е, по-малък е, личи си.

6
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 15.06.2018, 06:48:18 »
Стефане, естествено, че целта е автобусът да се получи такъв, какъвто е бил, а не ТНТМ, но като гледам примерно тази картинка и вашите снимки/филмчета, не мисля, че не е "бъзикано" по салона, най-малкото седалките са били претапицирани поне веднъж. Също ми се струва, че на арматурното табло отгоре е залепен балатум.....Това са оригиналните седалки от края на 80-те. А абсолютно същите плоскости ги ползваха при всички български трамваи от София-100 насам, като Българиите, Т6М700, Т6М700М, Т8М900, допреди пишман модернизациите. Може би в трамказан имат останали. Даже и лайсните, с които ги закрепяха, бяха идентични.

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.06.2018, 21:04:15 »
Пускана е преди, но беше изчезнала, а е изключително рядка - ЗИС-154, който официално не е изнасян от СССР.

8
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 14.06.2018, 21:01:12 »
Нищо чудно. В началото стълбите и вътрешните панели на вратите ги правеха от някаква релефна алуминиева тенекия (същото е при 11М3, 11М4 и 11Г5, само че при тях такава тенекия слагаха само в долната част на крилото, нагоре при Г5 вратите си бяха червени, а при междуградските - със същия гетинакс, като в салона), после в края на 80-те почнаха да слагат светлосива, която ръждясваше, по-рядко светлокафява, също червена, синя не съм виждал, което не значи, че не е имало. Кутиите с автоматите на вратите - освен бели, други не съм виждал. 88-а година всичко сиво - скелета на седалки, пантографи и дръжки на вратите, кабини, стана черно. Тапицериите на седалките - в "сивия" период бяха в два цвята - светлокафяво и тъмно-червено, на неговия финал - имаше само в един цвят варианти - червено, черно, кафяво, вече в "черния" период - първо бяха кафяви, после пак два цвята - светлокафяво с тъмнокафяво. 89-та и 90-та година бяха само в този, последния вариант, като слагаха и черни полиуретанови предпазители, за да не си удряш главата. Тръбите до края си останаха алуминиеви, без покритие (освен белите такива на гръцките и на някои от прототипите, както се вижда от последните снимки). Вече новите модели 130, 330, 410, както и Авиите за износ в Чехословакия (синьо-бели и с цяло предно стъкло) бяха заложени изцяло с черни дръжки, като Икарус,  като всички до един имаха предпазител и на парапетите до вратите. Даже имаше и един - единствен 11М4 изцяло с черни дръжки и предпазители на парапетите, както и с остъклена отгоре преграда зад шофьора - него от панаира го дадоха на завода за гуми в Надежда като служебен. Познаваше се външно по това, че мигачите му не бяха български, а Ифа.

9
Коментирано е вече - тухлите и иначе са с астрономически разход на нафта, който при работа на климатика става още по-голям. И независимо, че вънка е 40 градуса, за да пусне чичо ви Васко климатика, трябва заповед от т.нар. главен координатор и печат в пътния лист. Иначе ще си плати нафтата от джоба. Не мислете, че на него му е приятно да се влачи 8 часа с рейса в жегата, а вътре да е като фурна. Типичен пример как евтиното излиза скъпо и как бяха закупени автобуси, които са пълен боклук, но въпросът е кой ги внася - в случая Григор Ганчев. Фалира му фабриката за китайски боклуци в Ловеч, но това съвсем не означава, че ще му спре кранчето, просто му потече от друг източник - резултата го виждате.

10
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 14.06.2018, 18:45:31 »
Няма смисъл да ровиш из форума, още по-малко из нета, Викторе. Аз не помня някога да е качвана или да сме намирали в нета такава на салона на Аквариум в заводски вид от края на 80-те. Тези в темата за Чавдар, които ги има от панаира в Лайпциг не вършат работа - има съществени разлики по боята, с която са боядисани скелетата на седалките, пантографите на вратите, кабината е коренно различна и не само. Единствената снимка, за която се сещам, че би могла да ви помогне, е показаната в книгата на Иван Колев в главата за В14-20. Там се вижда в оригинален вид салонът на един от автобусите, изнесени за Башкортостан, то и самата снимка е получена от Русия. Няма какво, сканирайте я и я ползвайте, просто друга досега не съм открил. Хубавото е, че на вашия автобус салонът му е почти оригинален, нищо, че има липси, с изключение тапицерията на седалките. Това, което виждам от пръв поглед е, че гетинаксите повечето са за смяна, а нови такива от същия вид могат да се направят, но са скъпи. Също синятя боя от стълбите и вътрешната част на вратите е боядисвана отгоре върху оригиналната и трябва да се свали.

Иначе ето: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=60.msg127070#msg127070  ама както казах, няма да ви свърши работа.

Също не би било зле да се влезе в контакт с хора, работили в завода в Ботевград, както и с цеха за седалки в с. Трудовец, който още съществува - те биха могли да помогнат с оригиналната тапицерия на седалките. Също в ботевградския регионален исторически музей имат заводски снимки, които бяха подарени от някого, даже си направиха цяла отделна секция, посветена на Чавдар. Отделно няма да се учудя, че въпреки че навремето нямаше дигитални фотоапарати, има снимки, които умишлено се крият и не се публикуват, за съжаление....Също Пловдивският панаир - имаха на щат журналисти и фотографи, чиято задача беше специално да снимат експонатите, показани на панаира.

Оня екземпляр от Дупница, който собственикът си го прави сам няколко години, освен леко модифицираната предница, като гледам всичко вътре си му е оригинално, с изключение тапицерията на седалките.

11
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.06.2018, 09:42:43 »
 Преди черните номера на оранжева подложка имаше за кратко и бели номера на оранжев фон - на финала на Шкодите 9тр, даже 14ките, докато не ги пратиха по провинцията, бяха само с такива. А по рейсовете имаше табели, които на гърба, от вътрешната страна имаха таблица с разбивка на спирките по маршрута, като срещу всяка спирка бяха показани връзките с други линии. Таблицата беше зелена или червена в зависимост от вида - бавен или бърз. А оранжево-белите табели имаха отзад синя емблема на тролейбусен траспорт. Външните странични табели на трамваите всъщност бяха пребоядисани стари бели плоскости от колонките по спирките, след като ги смениха с жълтите пластмасови.

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 13.06.2018, 20:49:22 »
Ама то едно време в София табелките отдолу в предната част не бяха "практика". Трамваите никога нямаха, знаете българските имаха отпред горе една кутийка с крушка отзад, големите "сандъци" с луминисцентни лампи се появиха едва при 503 (той имаше и отстрани, на средния прозорец отзад между 3-та и 4-та врата), после при Т6М 700М слагаха опростена версия на такъв отпред. Като стане време за депо, ватманът просто обръщаше табелата обратно и пак я пъхаше в кутийката. Чавдарките 11Г5 основно бяха с табела отгоре, много рядко отдолу, единствено Икарусите имаха шишчета, първо метални, а по-късно пластмасови, за табелка долу вдясно на предния прозорец. Докато в провинцията да, там отпред ги слагаха отдолу почти навсякъде.

13
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.06.2018, 20:39:14 »
Да бе, не съм запознат, нищо, че жена ми е от там и преди да заминем за Канада ходех най-редовно. За 1000-дата лева, все пак Враца не е София, същото се отнася и за Сливен, особено пък ако не плащаш наем, стигат преспокойно. Даже на моите хора основният разход им е за колата - къща си имат. Аз се бях съгласил - идваме да живеем в Сливен, вместо в София, има апартамент, но искам прилична работа по специалността за минимум 1000 лева.

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 13.06.2018, 20:30:43 »
Ами точно това е проблемът при вас, че картите за хора без преференции са скъпи, също и тези за ученици, студенти и т.н. Пенсионерите по цял ден нямат какво да правят, освен това сутрин има малко хора по пазарите, търговците тъкмо са заредили и съответно могат без много калабалък да си вземат зарзават. Ето за това се блъскат и в пиковите часове, и в София е същото. Но в София умишлено вдигнаха билетчето, а картите не, за да се толерира хората да пътуват основно с карти. Така е навсякъде в нормалните държави - скъпи билети, но евтини карти. Така който пътува редовно, дори всеки ден за работа само сутрин и вечер, с карта ще му е много по-изгодно. Проблемът в София е все още възможността за минаване "метър" - държиш си билетчето в джоба и го дупчиш само, ако видиш да се задават контрольори. А във Варна - извънредно скъпите карти (да не би ДАП-ът да се "мине" от редовно пътуващи), които на всичкото отгоре не важат за селата и курортите, отделно говняната история с една от най-натоварените линии - 409 и с това, че Аксаково стана отделна община, съответно с многото селски рейсове, които въпреки че обслужват градската част, са в квотата на Аксаково - за тях също картите не важат. В Будапеща, който е колкото 3-4 Софии, има купища линии, излизащи извън административните граници на града и общината, и въпреки това стандартните билети и карти важат за целия маршрут, до крайната спирка, доплащаници няма. Само за крайградската електричка, която е на отделна компания, градските билети и карти важат само в границите на общината на Будапеща, нататък се доплащат добавки. Също там не знаят какво е карта за една линия.

15
Други градове / Re: Плевен
« on: 13.06.2018, 18:54:50 »
Не трябва ли вече да ви докарат допълнителните 14 Солариса, които фирмата ги поръча без дизелов двигател, а с акумулатор, с цел поевтиняване? Мина доста време, откакто подписаха договора....

16
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.06.2018, 18:49:04 »
Което е простотия. Хайде линии 3 и 18 са само в работни дни и с по няколко курса сутрин и вечер, но за седмицата е направо кощунство - там два тролея са достатъчни.  Но.....не си направиха труда да поръчат нови тролеи от готовите пари по проекта за ИГТ. А им трябват всичко на всичко не повече от 15 бройки. За сега най-доброто решение е втора ръка Шкода 14Тр от модернизирания вариант с електронните табели, произведени през 90-те, от Чехия/Словакия, каквито в момента в много добро състояние отиват в Украйна. СОР-овете също в това нискобюджетно изпълнение и с тая малка вратичка отпред......да не говорим, че не им стигат. Май още се движат малките циркаджийски турски автодусчета. В добавка цели квартали са оставени без транспорт, същата работа, като в Г.Джумая. От друга страна, в Сливен е много зле и няма хора - сега реално има не повече от 40 хил. човека, а градът някога е гонел 100.  Навремето са били по-добре от София, имало е много военни, отделно многото заводи. Събирани са, между другото, дарения по заводите, казармите и т.н. за изграждането на тролейбусната мрежа, даже са им обещали тролей и на с. Речица, но мрежата никога не е стигнала дотам, сега рейсът им минава на един-два часа. Та всичко общо взето е избягало, къде в София, къде в повечето случаи по чужбина. Ако дойде някой "инвеститор" и отвори някакво производство, то ще е точно заради възможността да плаща ниски заплати. И не е трудно човек да се убеди, че рейсовете и тролеите се лангъркат празни, дори и в пиковите часове има къде да седнеш.....Реално най-много се пълнят селските автобуси за Сотиря, Тополчане, Мечкарево и т.н. Май-май до няколко години сливенските тролеи ще са пътник, също като Враца, Хасково и Пазарджик. Дай Боже да не се окажа прав.

Имам приятел тук в Канада, който отдавна е с гражданство, работи от дълги години за голяма канадска компания и се е уговорил да работи от къщи. И зимата си седят в България, във Враца, а лятото си идват в Канада, децата му учат в канадски училища като частни ученици. И с 1000 лева във Враца живеят 4 човека цял месец като царе (в Канада разбира се разходите са в пъти по-високи). Само че ако има кой да ти даде 1000 лева във Враца или Сливен. В София, разбира се, вече не е проблем да получиш и повече, но пък там разходите са убийствени, особено за наеми и покупка на апартамент, дори той се възмущава, че в Канада на фона дори на една средна заплата не е толкова трудно да си надвиеш на масрафа (високите казахме, че ги цакат с големи данъци и няма смисъл), докато в София цените са на нивото на Прага и Будапеща, при пъти по-високи заплати там. Аз например в момента плащам 650 долара наем на месец (това са около 750-800 лева) но в това ми е включено и отоплението, водата (топла и студена), плюс интернет. Плащам си отделно само тока, който е смешен - преко сили 35-40 долара около Коледа/Нова Година, когато се готвят големите трапези, иначе около 20. В София сега е невъзможно да се намери квартира под 500-600 лева, даже са малко, отделно топлофикация, ВиК, електро, кабел/интернет (Ало, енергото ли е? Не, Топлофикация. Абе и на вас да ви.....).

Чак сега видях, че дръжката отдясно на предната врата на СОР-овете, точно в дясно на предното стъкло, стърчи като кол. Това е абсолютно недопустимо, при едно рязко спиране някой спокойно може да си извади очите.

17
Именно. Производителите на електронни табели надали са толкова малоумни, че да не са помислили за хората със зрителни проблеми. Вече дори и в Африка са почти изцяло на електронни табели, никъде другаде, освен при нас, няма подобни парцали. Другото са абсолютни глупости на търкалета. А че съдът в бившата "държава", в която живеех, е абсолютно порнографически и съответно съди не обективно, ами според това кой кой е, с какви интереси и влияние разполага и застава пред него, колко скъпи адвокати може да си позволи, колко си плати под масата и т.н. Въобще съдебната система се състои, може би с малки изключения, от хора с манталитет на турски кадии. Аз затова и вече казвам, че, цитирам "Поради гореописаните причини, не зачитам и не признавам решенията на българския циркаджийско-порнографски съд." Точка. Вече не. Скоро ще имам канадско гражданство, съответно българските "институции", "съд". техните решения и т.н. да си ги сложат някъде.  Отделно, чичо ви Благо беше казал, че юристите на общината не стават за нищо и респективно който не я е хванал, той не я е бил. Така че, Марио, съветът ми е, направи каквото можеш с IBIS системите и бягай във Виена. Имаш вече контакти там, знаят какво можеш и най-вероятно ще те вземат на работа. Отдавна се убедих, че в България оправия няма. И то не толкова заради политиката, а понеже болшинството хора приемат всичко това за нормално. Чичо ви Васко хем се възмущава от простотиите по гаражите, хем казва "Аз и ти няма да променим статуквото!".

Сещам се и за друг пример на дискриминация - откъде накъде милиционерите и помощния персонал на милиционерското министерство (чистачки, секретарки, паспортаджийки) ще пътуват безплатно с МГТ? Не са толкова бедни. За това никой не говори и не коментира, а точно общината трябва да се замисли по въпроса и да им отмени безполатното пътуване. Доста ще се вдигнат приходите от билети и карти.

18
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 12.06.2018, 01:40:33 »
Недейте, че чичо ви Васко, като работил с тях, счита, че са много хубави. Щеше да е смешно, ако не беше трагично. И на всичкото отгоре пак поръчаха такава пародия на автобус....Едно време, още не бяха спрели 284, пътувахме с жена ми и тя ме пита: Тоя рейс турски ли е? Казвам и: Да. На което тя отговаря: Да, разликата си личи отвсякъде......Значи навсякъде, където можеше - в Бургас, Стара Загора, Скъпарна, дойдоха Солариси, които със сигурност са по-малката бела, само при нас трябва да уголемяваме гъзището на Григор Ганчев и подобни нему мушмороци.......Вече минаха близо 30 години след промените, през този период в София читав автобус не дойде.

19
Какво става, между другото, с ремонта на линията до с. Илиянци, която също е в тера-аварийно състояние и съответно въпрос на време е да прати краставиците трайно в бокса, без изгледи за скорошно излизане оттам? То не, че другаде не е зле, ама там е ужас, бетер с. Орландовци.

20
Нали знаеш, чичо ти Васко преди време писа специално за това, че Евгени се е хванал на хорото, и като се е хванал, ще го играе както го играят останалите, в противен случай ще изхвърчи на момента, в който се опита да проявява "своеволия". Така, че ако от него очакваме кардинални промени....За да е част от хорото, прави същите тези простотии, от които се възмущаваше преди като заместник-администратор на форума. Отделно от това, Георги пак няма да се съгласи, но наличието на две междурелсия в София е огромен проблем, който не позволява оптимални трамвайни трасета с нормален пътникопоток и съответно с подобаващи разписания. Имаше някъде един списък с всички трамвайни мрежи, леки и нормални метра, монорелси, съвременни автоматизирани системи с гуми, градски зъбчати железници и т.н. в света. И там се вижда, че София и Либерец в Чехия са единствените градове в света с частична "перешивка" на 1435 мм и необходимост от съвместяване на две междурелсия.  Навсякъде другаде две междурелсия са си отделни, несвързани физически една с друга системи...

А, ето го списъка: http://www.lrta.org/world/worldind.html

Pages: [1] 2 3 ... 88