Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 96
1
Автобуси / Re: Re:
« on: 19.08.2018, 22:25:40 »
Цената зависи от много фактори и най-вече какво точно иска клиентът. Ако операторът е държавен или общински, не може без ЗОП дори и за един автобус да става дума. Винаги щом сумата е над 10 хил. лева трябва обществена поръчка.

2
Глупости. По-лесно е да се оправят разписанията и интервалите, да се абсолютно приоритизира МГТ по отношение на светофари и предимства и да се въведе билет за време, който дава право на прекачвания.

3
Автобуси / Re: Re:
« on: 19.08.2018, 22:11:58 »
Една идея по.хубав е този дизайн на предницата и задницата, салона и страниците май са като на другите бели до тях. Аз все пак при такъв избор на производители не бих купил точно това ама айде. Много повече ми харесват моделите на МАН и Конектата.
Затова се прави следното. Искат се от производителите  предварителни оферти с приблизителна индикативна цена, БЕЗ да се пуска официално процедура по ЗОП. И едва след като се знае приблизително колко струват автобусите, се пуска поръчката със съответната прогнозна стойност. Иначе няма как да накараш читавите фирми да участват при положение, че си дал прогнозна цена по 300 хил. лева на автобус, а техните струват много повече. Ама нашите като се стискат и като гледат все "комисионните".....Ти да не мислиш, че и МАН-овете ще са в изпълнение като за Германия или Швеция?

4
Изчезнаха точно защото не се ползват - превозвачите сами си прекратяват договора, понеже нямат пътници. Няма маршрутка, закрита от общината.

5
Иво, на това ако му казваш нормално...Преди години някаква чешка фирма правеше ремонт между Плевен и Горна Оряховица. И го направиха както трябва. Само че тя повече никога няма да участва на търг в България...........защото още си чака едни пари. Гърците от Терна първо се осраха между Пловдив и Първомай, после въпреки това им дадоха Димитровград - Свиленград. А специално този проект първо беше по предприсъединителните фондове, не ги усвоихме, после ЕС отказа да ги удължи и го прехвърлиха по Транспорт, вместо парите да се ползват за друго, накрая искаха да го "фазират" и да го прехвърлят по настоящия програмен период, ама ония ни свиха сармите и беше набързо склепан, иначе щяхме да връщаме мангизи. А в същота време една българска фирма работеше по модернизацията и електрификацията между Солун и Атина. Схващаш ли?

6
По това време бях студент. Колегите ми постоянно ги обожествяваха и постоянно пееха как бързо и изключително удобно било придвижването с маршрутка..Сега добре, че им се вижда края.

7
Тц....тц......тц......тц.....Малееее осиране. Направо са си оставили ръцете. Нищо скоро няма да се оправи в тая държава, нищоооо....Интересно Евгени какво ще каже.

8
Имуществена отговорност се носи единствено в случай, че някой го е обзел отмъстителния нагон по отношение на шефовете и реши умишлено да потроши някоя машина, в случая рейса. Или да открадне пари. Когато няма умисъл, вредата не е нанесена нарочно, няма такава отговорност. Няма вариант да стане като с поетесата Петя Дубарова, която така си е отишла зян, самоубивайки се, понеже неволно направила бела -
 счупила някаква машина, докато е била на бригада в консервна фабрика и всички - началници, учители, комсомол, се нахвърлили срещу нея.....

9
Например че удръжката на пари от заплата е НЕЗАКОННО ! Само съд може да постанови удръжка от заплата.
Чл. 210 от Кодекса на труда казва друго и това, което е записано там се прилага на практика и съда го потвърждава напълно. Съдът определя размер на обезщетение само по отношение на вреди, които са причинени умишлено, или не при и по повод на извършваната работа, както и  когато деянието представлява престъпление. В такъв случай отговорността е неограничена. Работещ човек си, изчети поне по-важните неща от Кодекса на труда ( кога може да те уволнят, кога може да реализират дисциплинарна отговорност, кога може да ти вземат пари) , иначе ще продължават да се гъбаркат с теб и с всички водачи в МГТ.

ПС: А вас си ви цакат с Допълнителните трудови възнаграждения
Чичо ти Васко е абсолютно прав в случая. Наказанията по кодекса са:
1. Забележка.
2. Предупреждение за уволнение.
3. Уволнение. Като това последното почти винаги съдът го отменя, понеже налагащите го са толкова некадърни, че и процедурата по налагането му не могат да спазят. Няма такова наказание "удържане от заплатата", независимо дали е основна, допълнителна, бонус и т.н. ВПОРЗ  също са незаконни.

Да вземат всички рейсове да станат на газ и цялата тая дандания с "горивни норми", преразход на нафта, "кражби" и т.н. ще е в учебника по история.

10
Не е съвсем последната. Има предвидена още по-нова, по-съвременна, с по-добро разпределение, екстри и глезотии, но тя остава само на хартия - така и не я пускат в ДК-тата.

11
Въпросът е доста дискусионен. Например, колкото и да са виновни сърбите, с простотиите, които надробиха, особено Слободан Милошевич, не може да се отрече, че в един момент им идва акъла в главата. Сега хората смятат въпросния за престъпник, заедно с другите мекерета Ратко Младич, Радован Караджич и тем подобни. Разбраха, че това са виновниците от Югославия, една държава, която в края на 80те бива поканена да се присъедини към ЕС, в която казваха, че се работи като при Хонекер, а се живее като при Кол, първо да стане африканска кочина, а сетне и да се разпадне. Накрая загубиха всичко, включително и Черна Гора. А у нас още има тъпанари, които се кланят на Бай Тошо, Георги Димитров, на "велика" Русия, на "паметника" срещу Ректората, който още от 1993-та е предвиден за събаряне с решение на общинския съвет, което и до днес не е изпълнено, след 15 години. Че и роднините на същите мекерета ни управляват и до момента, след 30 години "преход", и по политическа линия, и по икономическа - всички фирми са техни. Сръбските полицаи редовно правеха простотии на преминаващите, ама отдавна им свиха сармите като се разбра, че трафикът по магистралите е златна кокошка.
Вярно е, че Белград още е без метро и скоро няма да има. При нас като има, голям праз. Колкото и да не ми допада Тито, "Нови Београд" е типичен пример как всичко е проектирано и строено с мисъл, с перспектива, не на парченце, като при нас. Скалъпиха си градска железница поне доколкото съществуващата инфраструктура го позволява. Отделно, купиха си испански трамваи, които са поне няколко класи над Песа. Това за тролеите е пълна простотия и няма да им е за сефте - още през 70-те са закрити линиите до унгарското село Земун и до Нови Београд. И независимо от в голямата си част стария и раздрънкан подвижен състав, водачите там карат както се кара, а не се влачат като в София. Имат също и нощни линии...А ние в София си имаме ж.п. инфраструктура за градска железница и към Банкя, и към Сливница, и към Казичене, и към Курило, и към Световрачене/Чепинци/Кремиковци - с по няколко влака на ден.
Ж.п. инфраструктурата жива да я ожалиш, с изключение на участъка от Белград до границата с Хърватско. Сега приоритет им е Белград-Суботица, ще правят нещо с китайски пари...Преди 10 години пътувах по тази линия, вярно, че скоростта беше отчайваща, особено на север от Нови Сад, но и вагоните бяха класи над най-модерните такива на БДЖ и на гръцките железници. А яденето във вагон-ресторанта........да си оближеш пръстите и доста евтино. Имат директни влакове до Виена, Мюнхен и Цюрих....Гарата я ремонтираха малко преди да я закрият - вече абсолютно всички влакове тръгват от най-сетне завършената нова централна гара, която 30 години седя като дупка в центъра. Купиха си бая нови дизелови мотриси (вярно руски, но чувам, че били доста по-добре направени от нашите метровлакове от същата фабрика), с които възстановиха влаковете по доста закрити линии. Преди 2-3 години си взеха и ЕМВ-та Щадлер, за вътрешните бързи влакове и за крайградското движение. А ние се очаква да видим нови влакове най-рано след 3-4 години, ако политиката не продъни и сегашните добри намерения...Дезирата повечето са съсипани, а по линиите за Троян, Свищов, Силистра и Кардам отдавна на бял кон се завърна 55-та серия с вагони....
В един никакъв Ниш петък и събота имат нощен транспорт, иначе дори и селските рейсове приключват доста късно, за да не тръгва младежта по кръчми и дискотеки с колите, да си пийнат и после да има купища инциденти като в Петрич ония дни, като в Любимец и къде ли не още....

Магистралата Ниш-Цариброд е на финала, и единствената причина да се забави толкова е, че предишният строител Алпине Бау фалира, а нашето Кресненско дефиле си е направо детска игра в сравнение с това трасе. Нашите още се бъткат с единствения 50-километров немагистрален участък между Лондон и Калкута....И нямало да е магистрала, щяло да е скоростен път...

12
Даже има една приказка, че в немските автомобилни заводи всичко е турци, плътно до началник-смените, че и на по-отговорни позиции. Спомням си, че имаше бая рев, когато от МАН закриха последния останал завод на Неоплан в Германия и прехвърлиха производството в Анкара, а на хората им предложиха, ако искат да продължат във Фолксваген. Спряха и производството на футуристичния Starliner. На базата на другия завод пък чрез РМД се опитаха да възстановят производството като Viseon, но след 2-3 години фирмата банкрутира. Явно не става само с епизодични скъпи Premium доставки за Саудидска Арабия - сега се търсят предимно "бюджетни" модели. За Сетра се учудвам, понеже в Улм също имаше бая дандании по повот желанието производството и на тази марка да се премести в Турция.

13
Вече няма техника, която да не се прави в Китай. Особено пък вътрешните компоненти - електроники, карантии. Просто всичко е Made in China. Независимо, че сега не е като преди и производството в Китай не излиза толкова евтино, без значение дали компанията има завод там или поръчва на китайски фабрики. Китайците вече се научиха, че оризът е за гарнитура, също заплатите в по-богатите райони отдавна надминават българските. Да не говорим, че е изключително трудно да ги научиш да работят качествено, особено при по-пипкави производства с дребни детайли - все едно да хванеш маймуни от джунглата и да ги накараш да ти свършат работа. Но вече примерно дори "немските" модели на влакчета се правят изцяло там, от "световноизвестни" жълти "величия", като Чин Чан Чун. Дори суперскъпи модели за по 2-3 хил. евро. То не са драскотини, залепени неща на криво, нищо не е така изпипано, като преди години..Хора, които имат по-старо производство модели, знаят за какво иде реч. Количеството, разбирай печалбата, отдавна е*а мамата на качеството.....Всяка година непрекъснато вдигат цените, а пък качеството върви в обратна посока.....

За Цитаротата - не съм сигурен дали като дойдоха през 2007-а, този модел не бяха почнали вече да го правят и в Турция.....

14
Именно, техническите умения не са най-важни. Много по-важна е комуникацията, вписването в екипа, дори ако са млади хора, които си говорят постоянно простотии, следва да им влезеш в "тона", иначе много лесно могат да кажат "този не се сработва с останалите". Особено при компании, чиято политика е да вземат по-посредствени хора, които си знаят тавана, та хем да им плащат малко, хем да не драпат за повишение, по-добра позиция и т.н. Съответно е много по-вероятно да те викнат на интервю ако имаш по-ниска квалификация от изискваната, отколкото ако е по-висока. Понеже в последния случай, хора които знаят и могат, първо си знаят цената, второ HR-ите разсъждават, че като позицията, която за която им трябва човек няма особени перспективи за развитие, ако вземат някой свръхквалифициран, той след известно време ще си потърси по-добра работа и ще си тръгне, и съответно пак ще трябва да търсят човек. И трето - пазят си позициите - може да се окаже по-добър от хората, които вече работят във фирмата, дори тези, които са го наели, и да им изяде главите. Затова мениджърите на средно ниво не рискуват с такива хора.

15
Това е известно. С 1000 лева в София е абсурд, при положение че вече под 500 лева не може да се намери квартира. Виж ако в Търново ти дадат толкова, ще си сравнително добре. Има счетоводители, които наистина вземат добри пари, но те освен на работа, въртят "на частно" счетоводството на още сюрия малки фирмички, а най-вече се занимават с шменти-капели, разбирай помагат на фирмите и на основния си работодател в укриването на данъци. Затова на тях им плащат повече. Иначе да, икономистите са терсене наистина, има хубави места, но са само с връзки, за съжаление. Като има много икономисти....имаше един период, когато това беше доста търсена специалност, защото се мислеше, че отваря врати към началнически позиции....А в действителност въпросните позиции, доколкото ги има, са запазени за "наши" хора....Разбери, в България средата не е нормална, каквато трябва да бъде. И 90% от българските "фирми", ако им се наложи да работят в среда на свободна конкуренция, една по една ще гръмнат като пилци. Но тука ДС мафията си е парцелирала всичко, оплела си е кошниците и няма мърдане.....Фризьорите получават такива мангизи, понеже при тях по цял ден има опашки от скъпо платени шаврантии, съответно могат да си позволят за няколко кръцвания с ножицата или за боядисване на коса примерно, да вземат по 100 лева, че и нагоре....Също козметици, маникюристи, педикюрджии.....Сервитьорите пък от бакшиши си изкарват по още една заплата "под масата"....Готвачите...ами най-добрите от тях отдавна са по чужбина, съответно има недостиг и собствениците на заведения няма как - принудени са да им плащат...Пробвай, едно време една от най-калпавите ми и посредствени студентки, я взеха в БоклукТиВи да води прогнозата за времето и тутакси си уреди живота, даже и не завърши....Изобщо, няма такова нещо като справедливост, ами има пазар на труда. Няма значение, че примерно пляскаджиите с мистрията нито езици знаят, нито повечето от тях имат и средно образование, като през строителството се перат пари и има недостиг на такива "майстори", ще се пълнят с мангизи, въпреки че читавите от тях се броят на пръсти. Или примерно заварчиците, кофражистите....Едно време беше голям гъзарлък баща ти да е шофьор на ТИР, докато инженерите, лекарите, учителите, се смятаха за балами......

16
Това да почваш с въпроса за заплатата е огромна грешка. Гледай първо да те вземат, да се убедят това какво можеш, тогава вече, ако не си доволен, можеш да си поискаш по-висока заплата и ако не ти дадат, следва да си търсиш, без те да знаят, по-добра работа. И като си намериш - довиждане. Джобса не е добър вариант, понеже много хора подават, и шансът въобще да не ти видят CV-то, е огромен. Просто като получат за един ден 200 и повече CV-ta, гледат първите 20-30 и си избират между тях кого да викнат на интервю. Освен това там обикновено пускат фирми, при които условията не са добри и имат голямо текучество, демек хората бягат. Най-добре се разрови в нета за фирми, които използват твоята професия и умения. Обикновено на сайтовете си имат телефони, и-мейл и т.н. Намери този на баш началника или на човек, който взема решения и от който зависи. Изпрати му CV-то си, попитай, някои може би ще ти кажат, че сега не наемат хора, но ще те имат предвид в бъдеще. Но голяма е вероятността, ако не от първия път, то поне от петия или шестия, дори в момента да не са обявили, че търсят хора, шефът да реши, че ще си му полезен и да те вземе. Така три работи смених в България, без обява, първата я хванах няма и два месеца след като се дипломирах, нямах нито опит, нито нищо. Че и в Канада така започнах по специалността. Публична тайна е, че читавите фирми въобще не пускат обяви, намират си хора чрез познати, познати на познати и т.н. Затова питай, все ще ти се отвори парашута. Но пак ти казвам, след като имаш опит навън, на твое място не бих се върнал в България, въпреки носталгията. Знам, тежко е, но един ден децата ти ще са ти адски благодарни, че си ги оттървал от България. Понеже когато завърших, бях без опит, взеха ме на втория месец, после, по време на предишните "хубави" години не спираха да ми звънят и да ме искат, без изобщо да кандидатствам и да искам да сменям работата, но между 2012-та и 2016-та 4 години се мъчех да си намеря по-добра работа, е не стана и не стана - "криза", докато най-накрая не се махнах в Канада.

17
Общо взето, класификацията на ДАЙ е следната:

Клас А - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз на седящи и предимно правостоящи пътници, или с други думи - марашутки и малки рейсчета в градско изпълнение.
Клас B - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници - тоест междуградски маршрутки и малки рейсчета в междуградско изпълнение, само със седящи места.
Клас I - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз на седящи и правостоящи пътници - това са градските автобуси.
Клас II - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз предимно на седящи пътници, но могат да имат и места за правостоящи - разпределени в пътеката в салона или на отделна площадка, която не може да заема площ повече от две двойни седалки. Задължително имат багажно помещение с достъп отвън. Или с други думи, това са автобусите в крайградско изпълнение - такива, каквито сега и трябват на общината за излетните линии.
Клас III - междуградски и туристически автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници. Също задължително имат багажници с достъп отвън.

Относно това кои линии с какви автобуси следва да се покриват:
Градски и крайградска зона с еднопосочна дължина на курса до 30 километра - примерно София-Елин Пелин, София - Сливница, София - Петърч, София-Перник - с всички видове/класове автобуси, вкл. градски, като се допуска превоз на правостоящи пътници, при наличие на правостоящи места в автобуса по талон.
Междуселищни с еднопосочна дължина на курса над 30 километра - с автобуси от класовете B, II и III, като не се разрешава превоз на правостоящи.
Допълнителни (маршрутки) - с класове А и B, като клас A e разрешен само при линии до 30 километра еднопосочно, като в този случай също се разрешава превоз на правостоящи при наличие на такива места по талон. Всъщност основната разлика между "основни" и допълнителни линии е, че по основните на шофьорите им е забранено да спират извън регламентираните в разписанието спирки, докато допълнителните задължително се обслужват с автобус до 22 места, но се допуска спиране навсякъде при спазване на условията по безопасност на движението.

18
Пак от съшото място. Първото е село Филипово, 78-а година, втората не знам къде е.

19
Забавно / Re: Снимки
« on: 11.08.2018, 03:05:55 »
 :D

20
Англия не ти трябва, категорично. Отнасят се с нас като с аборигени. Лондон пък е още по-адски скъп. Англичаните гласуваха за напускане на ЕС точно защото нямало как да ограничат имиграцията от изток, специално от България и Румъния. В същото време са фрашкани с индийци и пакистанци, които са много по-зле от нас и въпреки това в Англия не дават да се каже лоша дума за тях, понеже вършели най-черната работа и съответно били много уважавани. Швеция е много добър вариант, единствено трябва да научиш шведски и ще си намериш работа без проблеми. Също Норвегия, Финландия, Дания. Но за всички тези места, за да си намериш каквато и да е работа, следва да знаеш езика, независимо, че всички говорят английски. Аз така изтървах работа по специалността за 12 хил. евро месечно - казаха, цитирам: "Имате впечатляващо CV, но следва да научите езика. Когато покриете това изискване, елате, ще ви вземем." Имам познат българин - зъболекар в Швеция, но знае шведски, естествено. Там се плащат огромни прогресивни данъци, но има за какво. Испания - зависи, общо взето са си като нас, живеещите там българи бяха много доволни от всичко до преди няколко години, докато страната не я тресна кризата. Сега не знам как е. Общо взето малко останаха местата, където стават за нормален живот - Скандинавия, Канада, Нова Зеландия, Австралия с известни уговорки. САЩ - категорично не. Швейцария също - там ако не си роден швейцарец, винаги ще си второ качество човек. Австрия става, но е малка държава, гъстонаселена, съответно с голяма конкуренция, там също имат неособено добро отношение към българите. Просто има една приказка: "докато умните се наумуват, лудите се налудуват". Циганите, като сме в ЕС, няма начин някой да ги спре да ходят из Европа, да крадат, да просят (вдигнали са си цели палати в горнооряховското село Калтинец, в букурещкото Бузеску и не само там, само от просия), и после защо като отидем там, българите ни гледат накриво. Даже, като чуят, че си от България, питат "ама българите не са ли едни черни, мръсни, дето много крадат?".

Pages: [1] 2 3 ... 96